MegaBrutal

Tag
  • Tartalmak

    2
  • Csatlakozás időpontja

  • Utolsó látogatás

MegaBrutal a fórumon

  • Rang
    Tudóspalánta
  1. Az is durva, hogy erre a kérdésre egész eddig nem érkezett semmi válasz... Minden esetre én a másik IPv6 szálba posztoltam a tapasztalataimat, sajnos nem túl biztató. Ez a szál amúgy duplicate-nek tűnik, a moderátorok helyében én egyesíteném a másikkal.
  2. Én egészen 2012 óta használtam büszkén és lelkesen az IPv6 próbaidőszakban kiosztott /56 prefix-emet, éveken át kiválóan működött (habár egyszer-egyszer volt fennakadás, de az idő nagyrészében jól működött). Csütörtök (február 25.) óta nem válaszol a Telekom DHCPv6 szervere, így nem kapok prefix-et, csak RA által kap a router-em egy árva IPv6 címet, ami egyrészt nem fix, másrészt amúgy sem tudom leosztani a hálózatomnak. Gondoltam egy nagyot, hogy akkor felhívom az ügyfélszolgálatot, és bejelentem a hibát. Kicsit tartottam attól, hogy nem adnak majd support-ot arra hivatkozva, hogy az IPv6 amúgyis próbaidőszakban van, ugyanis korábban (évekkel ezelőtt) mindig ez történt. (Megjegyzem, hogy azt korábban sem értettem, hogy mi értelme van, hogy tesztelem a Telekom IPv6 hálózatát, ha egyszer nem jelezhetek vissza hibát azzal kapcsolatban.) Nagy meglepetésemre a bejelentésemet teljesen normálisan fogadták, nyitottak is ticket-et, ahogy kell – gondoltam biztos azért, mert 4 év elteltével azért már élesben megy a szolgáltatás, és rendesen support-álják is. Meg is nyugodtam, hogy néhány órán belül biztosan javítják a dolgot, mert hát mennyi időbe telik rápillantani a DHCPv6 szerverre? Rögtön látják, hogy nem működik, újrarúgják, azt' annyi. Másnap reggel jött egy SMS, hogy a hibát elhárították. Na mondom, de király, lássuk csak! Nem történt semmi. A kezdeti örömöm alaptalan volt, ugyanis ezután kezdődtek a „furcsa” dolgok. Visszahívtam az ügyfélszolgálatot, jeleztem, hogy a probléma továbbra is fennáll. Kiderült, hogy a bejelentésem hatására tényleg kicseréltek egy hálózati eszközt az utcánkban, de ez valószínűleg nem kapcsolódik az én problémámhoz. Kérdezték, hogy rendesen villog-e a gateway, stb., és amikor megemlítettem, hogy nem szükséges tesztelni a vonalamat, mert az működik, ráadásul az IPv4 elérésemmel sincs semmi probléma, értetlenkedtek. Az egyik support-os okosan megjegyezte, hogy ha nem válaszolna a DHCP szerver, akkor egyáltalán nem működne a hálózatom. Mondtam neki, hogy a DHCPv6 szerverről beszélek, az IPv4-es DHCP szerverre nincs panaszom. Mindegy, megállapodtunk abban, hogy a cucc még mindig nem működik, ticket-be dokumentálták, nyitva hagyták. Reggel ismét felhívtak, akkor kapcsoltak egy technikushoz, aki mondta, hogy hívjam a Szuperszervizt. Rendben, hívtam a Szuperszervizt, és akkor beszéltem az első olyan emberrel, aki értette, hogy miről beszélek. Viszont rossz híreket közölt: kiderült, hogy ő sem supportál IPv6-ot, továbbá az is, hogy az IPv6 még mindig próbaidőben van, tehát az az optimista feltételezésem, hogy már élesítették, sajnos nem igaz. Viszont azt tanácsolta, hogy írjam meg a support-nak ezúttal e-mail-ben, hogy mi a problémám, és kérjem meg őket, hogy a rendszergazdákhoz továbbítsák. Ugyanis, ő annyit lát a ticket-ből, hogy egész eddig fizikai problémára gyanakodtak, pl. hogy a vonalammal van valami gond, vagy valamelyik hálózati eszköz hibás, vagy hogy a nálam lévő eszközökkel van probléma, akár fizikai, akár beállításbeli, és még csak rá se néztek a DHCP szerverekre... Eleve a Szuperszerviz is azért van, hogy az én beállításbeli problémáimat segítsen megoldani, felárasan. (Na mondjuk remélem, hogy az én hívásomért nem számláznak ki díjat, mert hiszen nem oldották meg a problémát. Amúgy is azért mentem bele a játékba, mert legalább a Szuperszerviz segíthetne ellenőrizni, hogy az én beállításaim rendben vannak, dokumentálnák a ticket-be, és mehetne tovább a folyamat.) Most ott tartunk, hogy biztos, ami biztos, szóltam a telefonos ügyfélszolgálaton is, hogy a rendszergazdákhoz menjen a ticket, aztán a Szuperszervizes tanácsára hagyatkozva küldtem e-mail-t is. Kaptam egy automatikus SMS-t, miszerint „Otthoni internet szolgáltatást érintő hibabejelentés vizsgálatát, az Önnel történt egyeztetés alapján megszüntettük”. Ugye ezt többértelmű, mert vagy azt jelenti, hogy már végre nem az én hálózatomat vizsgálgatják, hanem rendesen továbbították a kérésemet a rendszergazdáknak; vagy azt, hogy lezárták a ticket-et, mint akik jól végezték dolgukat, és ezután már nem foglalkoznak vele. Minden esetre az e-mailt ezután küldtem, tehát arra még reagálniuk kell, kíváncsi vagyok, mi lesz. Ezután a hosszú poszt után jelenleg nincs már energiám kifejezni afölötti értetlenkedésemet, hogy még mindig nem élesítették az IPv6-ot; továbbá afölött, hogy miért van az, hogy a „próbaidőszak” náluk azt jelenti, hogy „nincs rá support, szarunk a fejedre”, és miért nem inkább készséggel fogadják a lelkes önkéntes teszterek visszajelzéseit. Mi értelme van tesztelni valamit, ha egyszer nincs lehetőségem arra, hogy visszajelzést adjak? Azt sem értem, hogy miért nem hiszik el, amit mondok – én egyértelműen elmondtam, hogy hol érdemes vizsgálni a problémát, már az elején (DHCPv6 szerver), és azok alapján, ami történt (hogy mindenhol keresték a hibát, csak a DHCP szerverek környékén nem), nekem úgy tűnik, hogy egész egyszerűen nem hiszik el, amit mondok nekik, nem hallgatnak rám.