Ugrás a tartalomhoz
  • Szeretne hasonló avatart használni? A profilképként felhasználható avatarokat az alábbi linkről tudja letölteni.

    image.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpeg

Törölt_tag5899

Új tag
  • Tartalmak

    3
  • Csatlakozás időpontja

  • Utolsó látogatás

Bejegyzések, amit Törölt_tag5899 posztolt

  1. 9 órája, Tele-Maus írta:

    Szabó Ádam [szaboadam]  Kollégám (?) elsőnek írt válaszához képest (lásd itt is alul a releváns részt) én a deaktiválást-újraaktiválást feleslegesnek érzem, mert ha a támogató rendszer szerint (OSS, vagy aminek ma mondjátok) be van rendezve, akkor az nagyobb eséllyel az előfizető központjának a "tudása" szerint is fel van szerelve (aktivált).
    Ehhez képest sokkal fontosabb az a kérdés, hogy
    a) maga a készülék, más végponton jól működik-e a hívószámkijelzés terén?
    b) maga a fővonal valóban jól működik-e (nincs levezetés, 
    c) nincs-e olyan készülék párhuzamosan a lakásban (vagy máshol?!), amelyik befolyásolhatja a CLIP szolgáltatás fizikai működését:
    Bár vélhetően senkit nem érdekel - sajnos -, de röviden és közérthetően felírom a működési elvet: a csengetések szünetében (vagy a csengetések alatt) egy rövid "füttyögéssel' " adja ki az analóg telefonközpont a hívóra vonatkozó információt vagy azt, hogy ezt nem adhatja ki "Privát szám"), és a dátum-  és időadatokat. Ez a füttyögés' igen kis erősségű jel, tehát ha valami kótyavetye van a vonalon, és az beterheli a vonalat, az könnyen lehet olyan, mintha a kijelzős telefon lenne érzéketlen (hibás) a CLIP jelre.  Ugyanez fordul elő, ha a vonal (a réz érpár) zajos, az egyik ér a föld felé "levezet", vagy idegen feszültség van rajta (akár 230V is, ha balszerencsénk van), és nem kell, hogy ez "rázzon", elég, ha a feszültség megvan áramerősség nélkül.
    De még az is előfordulhat, hogy akár már gyárilag is rossz, vagy megrepedt valamiért a gyártás után egy 5 Ft alkatrész, az két darab, pár száz pF-os kerámiakondenzátor  közül az egyik, netán mindkettő, amelyik a vonal felé beépítve működik a telefonban a CLIP áramkör elején [2 db kell legyen, a 48-50 V-os vonali egyenfeszültséget nem engedi át, a 140 V-os 25-50Hz-es csengetőfeszültséget sem nem engedi át,  de az 1-2 kHz-es CLIP jelet átengedi]  . Ekkor az új telefon CLIP vételi funkciója nem működik, vagy nem a kellő (szabványban előírt) érzékenységgel működik. Azt viszont majdnem bizton állítom, hogy az analóg főközpontok előfizetői áramköre, tehát amelyik a CLIP jelet kiadja, gyakorlatilag nem lehet rossz.
    Még egy érdekességet említek: érdemes megnézni, hogy ugyanaz-e a hívószáma a vonalnak akkor, ha hívják és akkor, ha onnan hívnak. Volt már olyan a Telekom történetében - emlékeim szerint Siemens főközpont alatt -, amikor valami adatbázis hiba miatt nem is az a fizikai vonal volt az előfizetőnél, amit előfizetett, bár a megadott hívószámon őt el lehetett érni. Más kérdés, hogy hosszú évek múlva derült ki, hogy nem telefonált a számla szerint, pedig dehogyisnem, csak egy másik - talán nem is  aktív - telefonszámon realizálódott a kimenő forgalom :)
    Kollégám felvetésének másik elemét is javítanám: nem tudom ki és miért és milyen hibára ajánlotta, hogy a telefonvonalat pár percre le kellene választani és vagy megszűnik a hiba vagy nem, de a fizika mai állása szerint az analóg telefonkészülékek ha "kiakadnak" és így kell őket "megjavítani", akkor azokat hibásnak, a funkciójuk szerinti célhoz alkalmatlannak kell tekinteni. [Miért? Mert még a legbonyolultabb, hiperszuper kijelzős, hangrögzítős vagy üzenetrögzítés, de a vonal típusához képest analóg telefonkészülékeknél is a villa lenyomásakor  alaphelyzetbe-állítottnak (reseteltnek) kell tekinteni, és régen rossz, ha nem így van, mert pl. mi van, ha nem bontja a hívást és egy 2 perces nemzetközi beszélgetésből egy 168 órás, több milliós jogvita lesz? Volt már ilyen: 1992-93 felé, a hatására egyebek között jogszabályváltozás is történt. És pl. épp ezért is van ma itthon egy nagyon jó hírközlési szabályozás 8-) ]

    Szeretettel:
    Maus Robi

    ref.:
    " Mivel a készülék a "Külső hívás" üzenetet elvileg akkor jeleníti meg, ha a hívószámkijelzés nem aktív, ezért annak állapotát valamiért a készülék hibásan érzékeli. Mivel te az ott ajánlott első metódust - a készülék 1-2 percre történő leválasztását már megtetted, amikor kipróbáltad a dolgot a régi készülékeddel, érdemes lehet megpróbálni azt a dolgot, ami ennek a fórumozónak is segített mégpedig, hogy először deaktiválod majd újraaktiválod a hívószámkijelzés szolgáltatást."

    Köszönöm a részlete választ!

    Először is kipróbáltuk a készüléket egy ismerősünknél, ott tökéletesen működött a hivószámkijelzés, tehát a szituáció a következő:

    Nekünk van 2 készülékünk, a készülék hibája kizárható, az egyik (régi) készülék kijelzi a hívó számát, viszont a másik (új) nem, ugyanazon a vonalon, ugyanolyan körülmények között. Arról, hogy lenne más olyan készülék a lakásban ami befolyásolná ezt a működést nem tudok, de mivel a régi készülék tökéletesen működik, így szerintem nincs. Lehet akkor ott lesz a probléma, hogy gyenge ez a "füttyögés", és a régi készülék talán képes az a gyengébb jelet is venni, az új pedig nem érzékeli ezt rendesen. Sajnos elég tanácstalan vagyok, mit lehetne még megpróbálni. :/ 

    Üdvözlettel:

    Jácint

  2. Ekkor: 2016. 02. 01., szaboadam írta:

    Szia!

    Érdekes jelenségről írtál. Utánanéztem a konkrét készüléknek és a következőt találtam:

    A hívószámkijelzésnek két feltétele van:

    1. A szolgáltatónál aktiválásra került a hívószámkijelzés.
    2. A hívott fél engedélyezte száma kijelzését.

    Mivel nálad mindkettő fennáll - mint írod a régi készülékkel gond nélkül működik a szolgáltatás - így ez a hibalehetőség kizárható.

    Fórumokon kezdtem el ezért keresgélni hátha találok megoldást, és egy angol nyelvű fórumon valaki az általad említett problémára keresett megoldást. Mivel a készülék a "Külső hívás" üzenetet elvileg akkor jeleníti meg, ha a hívószámkijelzés nem aktív, ezért annak állapotát valamiért a készülék hibásan érzékeli. Mivel te az ott ajánlott első metódust - a készülék 1-2 percre történő leválasztását már megtetted, amikor kipróbáltad a dolgot a régi készülékeddel, érdemes lehet megpróbálni azt a dolgot, ami ennek a fórumozónak is segített mégpedig, hogy először deaktiválod majd újraaktiválod a hívószámkijelzés szolgáltatást.

    Más megoldást egyelőre nem találtam, de úgy tűnik ez sokaknál működik, így remélem neked is segít!

     

    Köszönöm a választ, és elnézést hogy nem reagáltam eddig. Megtörtént a hívószámkijelzés szolgáltatás ki-be kapcsolása, kétszer is, sajnos nem segített a problémán. A készüléket kipróbáltuk egy ismerősünknél, nála tökéletesen működött a hívószámkijelzés azonnal, tehát a készülék hibája kizárható. Az egyetlen magyarázat az lehet, hogy nekünk ilyen dobozos telefonvonalunk van, mivel a város szélén lakunk (nincs kiépítve a vonalas hálózat). Csupán azt nem értem, hogy a másik készülékkel akkor mégis miért működik, ezzel pedig miért nem. 

  3. Sziasztok!

    Nemrég vásároltam egy Gigaset A220a típusú vezeték nélküli telefont, egyetlen vagy problémám vele, hogy beérkező hívás esetén csak annyit ír ki hogy "Külső hívás", pedig aktiválva van a telekom felől a hívószámkijelzés, mivel a régi telefonnal tökéletesen működik ez a szolgáltatás. Nézegettem már itt a fórumon hasonló bejegyzéseket, de sajnos nem találtam megoldást a problémámra. Remélem tud valaki segíteni.

    Előre is köszönöm!

×
×
  • Új...