Ugrás a tartalomhoz
  • Szeretne hasonló avatart használni? A profilképként felhasználható avatarokat az alábbi linkről tudja letölteni.

    image.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpeg

levi81

Új tag
  • Tartalmak

    7
  • Csatlakozás időpontja

  • Utolsó látogatás

Bejegyzések, amit levi81 posztolt

  1. "a pirosak pedig nem tudnak segíteni, ha Ténél vettétek a telót"
    Ennek ellenére a "József" nevű Té-s ügyfélszolgálatos ezt javasolta. Mi sem nagyon hittünk neki (bocs Józsikám), de megpróbáltuk, hátha (levelet még nem kaptunk tőlük).

    "akkor ők adják a feloldókódot, mindegy, hogy most melyik szolgáltatónál vagytok"
    Ezzel Mi is tisztában voltunk.

    "először kérjétek le a *#06# kóddal az IMEI-t (SIM nélkül vagy Tés SIM-mel használva a telót"
    Ezen már 2019-01-22-én túl  voltunk.

    "ha más IMEI-t kaptok, mint amit elküldtetek"
    Nem, minden esetben ugyanazt az IMEI-t kaptuk, hisz az IMEI a telefont azonosítja.

    De vannak újabb fejlemények:

    • 2019 január 26-án, 10:24-kor az alábbi levelet kaptuk az "online csatornák csoport" egyik ügyintézőjétől:

      KEDVES ELŐFIZETŐNK!

      Köszönjük, hogy Ügyfélszolgálatunkhoz fordult.

      Tájékoztatjuk, hogy a készülék hálózati függetlenítési kérelmét elutasítottuk, mert rendszereink alapján az említett IMEI számhoz tartozó készülék kártyafüggetlen.

      Mivel kizárólag a Magyar Telekomnál vagy jogelődeinél vásárolt és hálózati zárral ellátott készülékekre végezhető el a SIM lock feloldás, úgy a külső szervizben cserélt készülék igazolása szükséges a feloldás elindításához, ezért a készüléket csak személyes ügyfélszolgálatunkon tudja hálózatfüggetlenné tenni.
       

      Abban az esetben ha készüléke nem esett át garanciális javításon, úgy a hiba szoftveres eredetű, így kérjük, kérdésével kapcsolatosan forduljon készüléke gyártójához, valamint szakszervizéhez.

      Együttműködését ezúton is köszönjük.

      Javasoljuk, hogy látogasson el a Gyakori kérdések oldalra. Böngésszen témakörök (pl. ügyintézés, megrendelés, készülék- és műszaki beállítások, elektronikus számla,  aktuális ajánlatok), keressen kulcsszavak alapján honlapunkon, ahol legtöbb kérdésére választ talál.

      De ennek -  hogy "az említett IMEI számhoz tartozó készülék kártyafüggetlen" - ellenére a topiknyitó hozzászólásomban szereplő üzenet fogadott.

    • 2019 január 28-án olvastuk a fent említett levelet és nem igazán örültünk neki. Kollégám bement az egyik GSM-boltba, utánaérdeklődni a függetlenítés költségének - nemleges választ kapott, ezt a típust csak a szolgáltató tudja. Külföldi függetlenítő oldal meg 40$-os díjjal kalkulált. Az IMEI24 nevű oldal szerint pedig: "T-MOBILE factory locked" státuszúnak titulálta a telefont.

    • Ezek után kollégám - dél környékén - befáradt a helyi Telekom-kirendeltségbe, ahol újra eljátszották a 2019-01-22-én már végigjárt lépéseket - az ott levő ügyintéző 1 napos türelmet kért (e-mail címet, telefonszámot nem kért). Közben az "online csatornák csoport" egy másik ügyintézőjétől egy újabb levelet kaptunk (12:46-kor):

      TISZTELT ************!
      Köszönjük, hogy levelével ügyfélszolgálatunkhoz fordult.

      Kérjük, a probléma megoldása érdekében keresse fel az Önhöz legközelebbi Üzletünket, ahol kollégáink állnak rendelkezésére.

      Bízunk abban, hogy válaszunkkal a segítségére lehettünk!

      Együttműködését köszönjük!

      Hát kösz, de akkor már ott voltunk...

    • A mai - 2019-01-29 - nap 07:46-kor végre megkaptuk a várva várt kódot:
      Tisztelt Ügyfelünk!
      Tájékoztatjuk, hogy a megadott IMEI számhoz: *************** a feloldó kód rendelkezésre áll: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX .
      A készüléken elvégzendő feloldás leírása a www.telekom.hu/fuggetlenites weboldalon található.
      Üdvözlettel: Telekom


      Hozzáteszem az ebben az SMS-ben (amit ugyanarra a telefonszámra küldtek, mint a 2019-01-24-én 17:33-kor keltet) szereplő IMEI kód PONTOSAN ugyanaz volt, amit 2019-01-22-én megadtunk, és 2019-01-24-én 17:33-kor kelt SMS-ben elutasítottak!
      Megadtuk a feloldó-kódot és - láss csodát! - működött!

    Szóval így lett egy elvileg "1 munkanapon belül" elvégezhető műveletből egy hetes, így lett egy "kártyafüggetlen" telefonból végül feloldókóddal feloldható. ;)

  2. Némi kiegészítés:

    kb. fél órája cseteltem a Telekom ügyfélszolgálatával. Ott egy "József" nevű ügyfélszolgálatos azt javasolta, hogy:

    • próbáljuk meg 3. SIM-kártyával (a régi Telekomos SIM-kártya már nem él, másik SIM-kártyával meg még nem áll módunkban kipróbálni)
    • érdeklődjünk a *****fone-nál (az ügyfélszolgálati e-mail címükre írtunk levelet)

    Továbbá érdekes, hogy a *****fone-tól meg az alábbi SMS-t kaptuk még 2019-01-21-én, a a +36707001114-es telefonszámról:
    "T. Ügyfelünk!
    Tájékoztatjuk, hogy számhordozása 2019-01-21 23:59-ig valósul meg. A 30zzzzzzz hívószám aktiválásához, kérjük indítson egy hívást az időablak végén!""

    Ez azért érdekes, mert az ebben az SMS-ben szereplő telefonszám teljesen más, mint a számhordozással a Telekomtól a *****fone-hoz átvitt szám.

  3. Kedves fórumozók,

    adott egy kollégám Nokia Lumia 635-ös telefonja Windows 8.1-es operációs rendszerrel.
    A telefon eredetileg Telekomos közületi, majd lakossági előfizetésű volt, számhordozással viszont át lett víve a *****fonhoz.

    A számhordozás elvileg megtörtént, viszont az új SIM-kártya behelyezése és a PIN-kód sikeres megadása után az alábbi üzenet fogad:
    Photo0034.jpgEz a készülék csak egy megadott mobilszolgáltató hálózatán használható. A feloldókódot a mobilszolgáltatójától szerezheti be.
    Még 10 kísérletet tehet.

    2019-01-22-én próbáltunk feloldó kódot igényelni a https://www.telekom.hu/lakossagi/ugyintezes/segitunk/kartyafuggetlenites-kod-keres oldalon egy másik telefonszámra, de az ígért "1 munkanapon belül" nem kaptunk SMS-t.

    Ezért 2019. január 24-én 10:41-kor az alábbi kérdéssel fordultunk a Telekom ügyfélszolgálatához:
    Tisztelt cím,

    korábbi előfizetésemet számhordozással (+3630xxxxxxx) vittem át *****fone-hoz, viszont a megvásárolt SIM-kártya behelyezése után készülék feloldó kódot kér. 2019-01-22-én próbáltam feloldó kódot igényelni (https://www.telekom.hu/lakossagi/ugyintezes/segitunk/kartyafuggetlenites-kod-keres ) a +3630yyyyyyy-es telefonszámra, de a mai napig nem kaptam SMS-t. A telefon IMEI-kódja: *************** Kérném a feloldókódot vagy nemleges válasz esetén az elutasítás okát!

    Várom mielőbbi megtisztelő válaszukat, üdvözlettel: .......

    Erre 2019-01-24-én 17:33-kor az alábbi SMS-t kaptuk:
    Tisztelt Ügyfelünk!

    Tájékoztatjuk, hogy a megadott IMEI-szám: *************** alapján a készülékén nincs hálózati korlátozás, készüléke minden hazai szolgáltatói SIM-kártyát elfogad.
    Üdvözlettel: Telekom

    Ennek ellenére a telefonon továbbra is ez az üzenet mutatkozik. 2019-01-26-án 11:06-kor írtunk levelet az ügyfélszolgalat@telekom.hu címre, de idáig választ még nem kaptunk

    Kérdésünk az lenne a tisztelt közösséghez, hogy ilyenkor mi a teendő? Kihez fordulhatunk még segítségért?

    Megtisztelő válaszaitokat előre is köszönjük.

  4. 5 órája, Tamas586 írta:

    szia de legalább már feléd van VDSL net én meg kilodok ADSL en szerintem nem sokat ér elég roszakat tapasztalok

    ADSL-lel sem volt különösebb bajunk, csak nyáron, a viharok idején húzgálta meg a szél a légkábel kötéseit - ilyenkor szegény Thomson modem próbálta magát újracsatlakoztatni - eredménytelenül, így az már szerelőembert igényelt. Viszont ha már a jómunkásemberek széttúrták az egész utcánkat, hogy ne legyen hiábavaló a munkájuk és átköttettük (ugyanolyan sebességű csomaggal).

    De közben vannak további tapasztalataim:

    • A VOIP és az IPTV DHCP-n keresztül kapja az IP-címet - az nem változott, csak az Internet, ami PPPOE-s.
    • Készítettem egy Python-szkriptet (http://pastebin.com/ZjeZdb4n ), amivel tudom monitorozni az optikai interfészt - nem változnak az értékek jelentősen
  5. 7 órája, princz írta:

    szia meg kérdezhetem miaz jelenség?

    Mint 2016-03-09-én 20:20-kor kelt kérdésemben már kifejtettem: a jelenség az, hogy az újonnan bekötött, optikai hálózatra csatlakozó modem, minden nap, hajnalban új, publikus - az Internet irányából látható - IP-címet kap.

    Amiért engem ez kicsit frusztrál szimpla megszokásból van (éppen ezért nem zargatom a helpdesket, kisebb gondjuk is nagyobb annál):

    • Ez a régi ADSL-netünknél nem fordult elő (ott egy IP-cím akár hetekig is megmaradt)
    • Rendszergazdaként egy általam felügyelt rendszert csak úgy érek el, ha a rendszer tűzfalán átengedem az otthoni Telekomos net IP-címét. Ezt havonta manuálisan kicserélni (mert az iptables nem kezeli a dinamikus hosztnév változásait) nem probléma, de naponta már melós (és a lustaság fél egészség ;) )
  6. 3 órája, anonymus írta:

    Első ránézésre hibás dhcp server beállításnak tűnik, túl alacsony kölcsönzési idő ?

    Az Internet PPPOE-t használ.

    4 órája, anonymus írta:

    1412 nem tudott segíteni ?

    Mivel annyira nem vészes dologról van szó (a család ezt észre sem veszi, csak nekem furcsa kissé), ezért még nem hívtam őket.

    4 órája, anonymus írta:

    Melyik résszel akadtál el ? Egy mintát tudok adni hogy kábelnet estén hogy néz ki egy ilyen script, azt lehet úgy módosítani hogy te eszközödre jó legyen. .

    Egy szimpla kis shell-szkriptet írtam volna rá, ami időnként lekérné az optikai interfész adatait, de ennek a webes interfészét már eléggé átszövi a Javascript, így kissé bonyolultabb

  7. Kedves sorstársaim!

    Nemrégiben - 2016-02-10-én - váltottunk ADSL-ről optikai kábelre.
    Kaptunk mellé egy Huawei EchoLife HG8245H GPON ONT-t (Hardver verzió: 494.B, szoftver verzió: V3R013C10S108). Megy, működik, de észrevettem egy jelenséget, ami ADSL-nél nem fordult elő (vagy legalábbis nem ilyen sűrűségben).

    Tehát a jelenség: napi szinten - közel azonos időszakban - új IP-címet kap az ONT.
    Beállítottam egy DDNS-t, és egy külső - a Telekom hálózatán kívüli - szerverről figyeltem a változásokat. Az alábbi időpontokban kaptunk új IP-címet:

    • 2016-03-02 03:11:01
    • 2016-03-02 03:32:01
    • 2016-03-02 03:41:01
    • 2016-03-02 04:02:02
    • 2016-03-02 05:43:01
    • 2016-03-03 04:07:02
    • 2016-03-03 05:06:02
    • 2016-03-03 05:07:02
    • 2016-03-03 05:08:02
    • 2016-03-03 05:09:02
    • 2016-03-03 14:28:01
    • 2016-03-03 14:29:02
    • 2016-03-04 03:12:02
    • 2016-03-04 03:14:02
    • 2016-03-04 03:15:02
    • 2016-03-04 03:29:01
    • 2016-03-04 03:30:01
    • 2016-03-04 03:37:01
    • 2016-03-04 03:38:01
    • 2016-03-04 03:39:01
    • 2016-03-04 03:41:02
    • 2016-03-04 04:53:02
    • 2016-03-05 04:17:01
    • 2016-03-05 05:03:01
    • 2016-03-05 05:05:01
    • 2016-03-05 05:18:01
    • 2016-03-06 03:32:01
    • 2016-03-06 05:43:02
    • 2016-03-06 09:41:01
    • 2016-03-06 09:42:01
    • 2016-03-07 04:38:02
    • 2016-03-07 05:18:01
    • 2016-03-08 03:12:01
    • 2016-03-08 03:43:01
    • 2016-03-08 05:43:01

    Tehát minden nap kb. 3 és 5 óra között.
    Hogy kizárjam az energiatakarékosságból történő esetleges bontásokat, kikapcsoltam az "Energy Saving"-et.(System Tools > Advanced Power Management). Hogy kizárjam a hálózati forgalom esetleges hiánya miatti bontásokat, az ONT mögött levő, switchként és AP-ként funkcionáló Linksys WRT54GL eszközből - melyen DD-WRT firmware foglal helyet - percenként kiküldök 10 darab ICMP echo requestet. De mindez nem hatotta meg.

    Az ONT naplója 2016-02-10 óta nem ír változást.
    Az optikai interfész adatai - per pillanat (mivel se Telnet, se SSH, se SNMP nem áll rendelkezésere a privát hálózat irányából, a webes interfész meg nem eléggé szkriptelhető ;) ) - a referenciaértékeknek megfelelnek:

    • TX Optical Power: 2.49 dBm (0.5 és 5 dBm között)
    • RX Optical Power: -20.41 dBm (-27 és -8 dBm között)
    • Working Voltage: 3359 mV (3100 és 3500 mV között)
    • Bias Current: 8 mA (0 és 90 mA között)
    • Working Temperature: 28 °C (-10 és +85 °C között)

    Szóval kérdéseim:

    • Más is találkozott ezzel a jelenséggel?
    • Ez valami eszközbeli dolog, a hálózat okozhatja, vagy a kedves T bontja időnként a kapcsolatot?

    Megtisztelő válaszaitokat előre is köszönöm.

×
×
  • Új...