Ugrás a tartalomhoz
  • 0

Vezetékes telefon


btz

Kérdés

Ma volt itt a telekom modemet cserélni mert elromlott és mondta a szerelő, hogy kössük rá a vezetékes telefont az adsl modemre, mert meg fogják szüntetni az analóg telefonálást. Ehhez adott 2 db 2 méter hosszúságú telefonkábelt és egy sima adsl-phone szűrőt. Aztán még magyarázott ezt azt de egyáltalán nemértem, hogy ezekkel az eszközökkel, hogyan kössem rá az ADSL modemre a vezetékes analóg telefont.
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • Válaszok 184
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Posztolt képek

Ajánlott posztok

  • 0
Tudom, mivel én mondtam meg neki, hogy mit kell állítani. Ha legközelebb ilyen gondod van, akkor az a megoldás, hogy a szolgáltatót meg kell keresni, és meg kell kérdezni tőle, hogy a milyen szabványnak kell megfelelni az álltalad használt készüléknek, hogy működjön pld a hívószámkijelzés. Amikor mgevan a szabvány, akkor arra rákeresel a net-en és pld a hívószámkijelzés esetében leírják a teljes időtartamot, és azt, hogy mikor milyen adatoto küld a telefon kp a készüléknek, ezután már csak a készülékben kell az időzítés idejét a szabványban leírtak alaján beállítani és kész. Van még egy trükk: A hívószámkijelzés elött a telefon kp küld egy jelsorozatot, amiben azt állítja be, hogy az adott számot ki kell-e jelezni vagy nem. Ha híváskor a készülék pld ilyet írki, hiogy "Private", akkor a telefon kp a szám küldése elött kiküld egy olyan jelsorozatot, ami a készülékednél letíltja a hívó számának a kijelzését. Na erre jó egy módósítot szoftver (FirmWare) a telefonra és máris ki lehet jelezni a letíltott számok hívószámait is. Üdv.
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Hát eddig ezt még nem figyeltem, majd legközelebb megnézem mit csinálnak a ledek. Egyébként a hgw adminisztrátori felületéhez gondolom én nem tudok hozzáférni, és a bejelentés után sajnos életre keltettem mindig a telefont - lehet legközelebb ezt nem teszem. Üdv!

A felületet a böngészőből a címsorba beírt 192.168.0.1 címen éred el kábeles szolgáltatás esetén (ez benne van a hgw használati utasításában is). Itt a felhasználónév és a jelszó rendszerint üresen hagyandó, hacsak ez nincs másképp feltűntetve a hgw hátulján. Majd a loginre kattintasz és belépés után a felső sorban elérhető lehetőségek közül a "Status" kiválasztásával ellenőrizheted az eszköz állapotát - a Voice fül vonatkozik a telefonra.

Ha azonban ez a felület teljesen ismeretlen számodra, akkor szerintem inkább hagyd szerelőre a dolgot.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2

Rendben, akkor én leírom, hátha másoknak jó lesz segítségül. /egyúttal részemről lezártnak tekintem a témát/.

 

...........................................

Gigaset A220 telefon, Gigaset c595 telefon c59H kézibeszélövel.

Hibajelenség: Hívószám kijelzése szolgáltatás /CLIP/ létezik, bejövő hívás esetén kb. két csengetésig megjelennek a kijelzőn a hívó adatai, majd ez eltűnik és a továbbiakban csak a 'külső hívás' /vagy hasonló értelmű szöveg/ látható.

Megoldás lépései /legalábbis az említett két készülék esetében:

1. megnyomni a menü-gombot.
2. megnyomni egymás után: *#05# /ekkor megjelenik, hogy 'RENDSZER' és alatta egy 9-es szám.
3. beírni:14 /ekkor zárójelben megjelenik a jelenlegi érték, egy egyjegyű szám/
4. ezt a számot átírni /nálam 3-al működik rendesen/

Elméletileg ezután folyamatosan kell működnie a hívószám kijelzésnek. Nálam legalábbis így történt.

'Time for end of call identification' a funkció neve a szervizkönyvek szerint.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

Nincs különösebb jelentősége, de azt hiszem, valakivel összekeversz. Nekem te soha nem mondtál erre vonatkozó megoldást, azt a neten történő hosszas keresgélés után találtam meg.  Igazából akkoriban nem is voltam regisztrálva erre az oldalra.

De mondom. mindegy, hiszen a lényeg, hogy magam is megtaláltam, amit kellett, megoldottam a problémát és örülök, hogy másnak is tudtam vele segíteni.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

Szia.

Amennyiben a telefonos ügyintézés nem megoldható számodra, lehetőséged van más úton is megoldást találni a problémáidra.

A legegyszerűbb ha ezen az oldalon a felbukkanó chatablakban egy munkatárssal beszélsz, ő tud már tanácsod adni a problémádra, de ha ez sem megoldás, akkor emailben kommunikálj a Telekommal.

Telefonszámot, emailcímet, ügyfél azonosítót vagy bármit nyíltan kiírni a fórumra nem tanácsos, mivel itt közösségi diszkurzus folyik, semmi hivatalos ügy.

Email elérhetőség: http://www.telekom.hu/otthoni/lakossagi/segitunk/elerhetoseg/e-mail

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

Kedves REKATA!

Amit tehetsz, hogy a HGW-t azt nem áramtalanítod és akkor van telefonod. (ezt mindenki döntse el maga)

Az egy helyen van telefon problémára meg valami hasonlót tudok javasolni. 

http://www.telekom.hu/shop/termek/Gigaset+A220+DUO+DECT+asztali+telefon--10162979?contractType=list_price&sku=jsku1754563153

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

Hello pszabomargit19, a Foxylady által írtakon kívül van még egy lehetőség, ugyanis ezek a telók többnyire nem spéci, az adott típushoz gyártott akksival mennek, hanem bárhol (hiperekben, műszaki vagy fotoüzletekben) beszerezhető "tölthető elemekkel". kicsivel szakszerűbben Ni MH AAA vagy AA akkumulátorokkal. próbáltad már szétszedni, láttál az akksin ilyen jelzéseket? mellettük esetleg egy mAh értéket? ha nem, és megadod, Sagemcomon belül mi a pontos típus, megnézem a leírásában.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

@kling béla

Akkor várni kell, hogy aktiválják, ha mégsem történik ez meg, akkor ez a hibajegy ne legyen lezárva, ez alapján keressék tovább a hibát.

IP alapú telefonálásra térünk át, ami nem pontosan az jelenti hogy az interneten, hanem a T belső IP hálózatán keresztül telefonálunk. A PSTN telefonálás (régi hagyományos) meg fog szűnni elvileg 2016 végéig, de lehet, hogy ez kitolódik, ha sok lesz a gond a váltással.

A HGW-ben a voip, iptv, wan(inernet), lan, is külön 4-tagú ipv4 címet kap.

A Lan ip címe gyárilag a HGW-ben 192.168.1.1-192.168.1.254 tatományt használ (azaz a lanra vagy wlanra (a HGW wifire) kapcsolódó eszközök ebből a tartományból kapják az ip címeket a HGW-ben működő IP cím kiosztó servertől.

A voip és ip tv 10.99.52.2-10.99.55.254 tartomában kap ip címet (voip és az IPTV is külön külön kap, csak mindegyik ebből a címtartománból) egy elkülönített virtuális lanban egy távoli IP cím kopiosztó szervertől. Persze ezzel a mezei usernek nem kell foglalkoznia, a telefonálást az eddig is jól megszokott telefonszámokkal végzi. Tehát nem a telefonnak van saját IP címe, hanem a szolgáltatás IP alapon megy, a telefont nem lehet megcsörgetni mondjuk IP-címmel.

Az internet (wan) pppoe azonosítással (felhasználónév, jelszó) kap ip címet, akár nem NATolt pulkisat, vagy NAT-olt T belsőhálózatit a 100.X.X.X lan hálózatból.

Screenshot_2016-05-24-07-51-31.png

A voip (digitalizálas) előtt a 10.0.0.0-10.255.255.255 címtartományt használtam LAN-on, nem volt gond vele, mert csak a LAN használta ezt a címteret, a voip nem kapott IP címet, IPTV-m pedig most sincs, az Internet publikus IP-t kapott a wan interfacere, de ha T belsőhálózati (Natolt) címet kapott volna az is a 100.X.X.X féle lett volna. Tehát nen lépett vokna fel útválasztási gond.

A gond ott kezdődött, mikor bekapcsolták a voipt. Telefon/Dsl szűrővel volt széttválasztva a telefon és a HGW, tehát a fali kötődobozból ment a kábel a szűrőbe, a szűrőből pedig szét lett osztva HGW és telefonra. A voipsítés után egyszer csak hallottam, hogy foglalt jelzést ad a készülék. Gondoltam, hogy itt az ideje, átkötni a telefont a HGW-be, a szűrőt kivenni a hálózatból és a fali kötődobozból a kábelt direktbe kötni a HGW-re. Szinte azonnal megzavaodott az egész hálózat, az úvalasztási hibák miatt sem a net nem műkött, sem a voip nem működött. Felhívtam a T-t, de nem mondtak semmi értelmezhetőt, csak hogy várjak 2-3 napot még, legyek türelemmel, persze nem voltam. Aztán el kezdem töprengeni, hogy itt biztos más gond lesz, biztos hogy a központban aktiválták a voip-t, mire rájtöttem, hogy az a gond hogy a LAN címtartománya bekeült a voips, iptvs címtartományba, ezért zavarodott meg minden.

Sajnos az akkori HGW-m a ZTEZXV10  201L nem volt alkalmas a wirelessel HGW-re kapcsolódó repeatereken keresztüli dhcp kiosztásra így statikus ip címeket használtam a LAN eszközök nagyrészén, így azoknak az IP címeit külön-külön kellet 10.X.... tartományból áttírni 192.168.1.X tartományra, átjáró, dns és maszk beállíttás módosítással együtt. Van vagy 12 hálózati eszközöm, ezért erre a mókára elment vagy fél, háromnegyed napom (persze úgy, hogy közben volt más dolgom is). Azán mikor az egész hálózatot visszaraktam a megfelelő tarományba, akkor HGW-t is visszaraktam, és hirtelen jó lett minden. Zavartalanul működött a LAN-os forgalom, a wanos, netes forgalom és a voip is üzemelt.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
Ma volt itt a telekom modemet cserélni mert elromlott és mondta a szerelő, hogy kössük rá a vezetékes telefont az adsl modemre, mert meg fogják szüntetni az analóg telefonálást. Ehhez adott 2 db 2 méter hosszúságú telefonkábelt és egy sima adsl-phone szűrőt. Aztán még magyarázott ezt azt de egyáltalán nemértem, hogy ezekkel az eszközökkel, hogyan kössem rá az ADSL modemre a vezetékes analóg telefont.

Először, ha hűséghosszabátásra kerül a sor akkor már csak voip telefontra hosszabítanak az a analógról át kerülsz digitális telefonba,de ezt a előfizetőnek kell most még kérni. Szerintem a adsl modem nem hiszem hogy képes voip-ra,de én csak egy lelkes amatör vagyok,ehez egy bizonyos HGW eszköz kell amit a szolgáltató biztosít. :smileywink:

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
Telefon vonal volteddig is hűségidő is. Az adsl modemet jött kicserélni mert beadta az unalmast, csak közben mondta ezt is hogy majd kössem a modemre a telefon témát de egy splitterrel biztos nem tudom ennyire még én is értek hozzá. Mindegy, majd akkor ha már nem búg a vonal a telefonban majd kihívom őket aztán megoldják. (Az más kérdés, hogy hogyan ha nem lesz vonal :D) De azért érdekel hogy hogy is fog ez akkor működni. Van erről a HGW-ről valami kép is hogy milyen ez amire rákötöm a telefont?
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
Telefon vonal volteddig is hűségidő is. Az adsl modemet jött kicserélni mert beadta az unalmast, csak közben mondta ezt is hogy majd kössem a modemre a telefon témát de egy splitterrel biztos nem tudom ennyire még én is értek hozzá. Mindegy, majd akkor ha már nem búg a vonal a telefonban majd kihívom őket aztán megoldják. (Az más kérdés, hogy hogyan ha nem lesz vonal :D) De azért érdekel hogy hogy is fog ez akkor működni. Van erről a HGW-ről valami kép is hogy milyen ez amire rákötöm a telefont?

Ha odakerűl a sor hogy digitási lesz a telefon akkor kijön a szerelő és mindent megcsinál,neked semmit nem kell barkácsolni. :smileywink:

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Tuti nem HGW van kint nálad már, hanem sima modem? :)

 

Mert sima (A)DSL modemmel bajos lesz telefonálni sztem, mármint ha Voip-os vagy/leszel :)

 

Ha átraknak Voip-ra akkor bizony a HGW lesz a nyerő, annak meg van külön "phone" portja.

 

Itt ugyan nem minden van feltéve, de kb láthatod mi / milyen jellegű kütyü vár rád:

 

Használati leírások

 

Az "IPTV, DSL internet és Digitális telefon szolgáltatásunkhoz" szekcióban keresgélj, HGW például a Pirelli és a ZTE csodák. Lentebb van gyorstelepítési leírás, ott meg a kötési módok láthatóak, szóval el lehet igazodni :)

 

Amúgy biztos cool a Voip és kábeles (ktv hálózatos) telefon is, de azért egy analóg kicsit más, bár annak is átalakították a nyújtási feltételeit, követelményeit, hogy mindenki robogjon az IP világ felé és inkább Voice over IP legyen a nyerő és menő :) A vezetékes témában korábban ébredtek volna fel, többen megtartják., nem csak a nyuggerek..

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Szia!

 

Kicsit félre lett kutyulva az információáradat :)

 

Valószínűleg van még élő analóg telefonszolgáltatásod. Ez esetben a bejövő telefonvonalat a Splitter LINE oldalába dugd. Ezt követően az ADSL modemet a Splitter MODEM csatlakozójába, a telefont pedig a PHONE csatlakozójába kell dugni.

 

Amennyiben a későbbiekben digitális telefon előfizetésed lesz, kapni fogsz egy VoIP tudással rendelkező modemet (ezek a ZTE, stb csodák...). Mely helyettesíteni fogja a jelenlegi D-Link modemed. Ezen már lesz egy PHONE csatlakozó. Ebben az esetben a szűrőre nem lesz szükség.

 

Elképzelhető, hogy a sok infót nem tudtad hírtelen feldolgozni, ezért nem világos :)

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

No igen, ez is lehet :D Nem rossz megoldás a VoIP. Én ma már feleslegesnek tartom az otthoni telefonszolgáltatást. A mobilszolgáltatók csak úgy öntik a nyakunkba a sok kedvező ajánlatokat, a családbarát kedvezményeket. Ma már a 120 éves dédinek is saját mobiltelefon előfizetése van. A hivatalos ügyeket is el lehet intézni mobiltelefonról. Persze vannak érvek a vezetékes mellett is, de a modern világban egyre hátrébb szorul ez...

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Érdekes, sokan szeretik még a vezetékest is (nem feltétlen csak idősebbek), olyanok is főleg, akik félnek a "sugárzásoktól", vagy éppen érzékenyebbek rá.

Ha hamarabb kezdik el a hoppásítást egyébként, vagy valahogy összekötik a mobilt és a vezetékest (még most sem lenne késő, de komolyabb megoldásra gondolva), szerintem még többen maradtak volna meg ott is.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Tisztelt t-home munkatársak, Fórumozók!
Van egy óriási problémám a számkijelzéssel kapcsolatban.
Gigaset A220 duó telefon karácsonyra szüleimnek vett, hívószámkijelzés megrendelve, szolgáltató szerint rendesen beállítva.
A következőket produkálja: külső hívás érkezésekor egy rövid ideig számot, nevet kiír, majd nem fogadott hívás képződik (üzenet) utána át vált külső hívásra a második csörgetéstől.
Kiérkező szerelőknek saját telefonjukkal rendesen működik a számkijelzés.
A lényeg: ugyanaz a telefon egy másik felhasználó helyen tökéletesen mutatja a hívószámokat ahogy kell.
Hálózati konfiguráció hiba? Telefonhiba?
Van valakinek tapasztalata?, véleménye? megköszönném.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...