Ugrás a tartalomhoz
  • 0

Internet telefondróton avagy az xDSL


Roli82

Kérdés

xDSL kapcsolódási probléma esetén

Nézd meg a HGW-t amennyiben nem világít rajta a DSL LED. Ebben, esetben valami hardveres gond lehet a háttérben.  Egy sérült vagy kihúzódót kábel, vagy DSLAM oldali műszaki meghibásodás. Ha a kapcsolat felépül de a PPPoE nem. Ebben esetben ha használ saját router ellenőrizd azt.  Próbáld meg közvetlenül csatlakozatni a gépet modem/ HGW-hez.

 

HGW által szórt WIFI gyakran szakad lassú instabil.

Válts csatornát, ebben segít az inSSIDer program. Szélsőséges esetben saját router használata is szóba jöhet.

 

Mi a legnagyobb elérhető sebesség és hogyan?

XL csomag, 50/15 sebességet kínáló csomag, ennek műszaki feltételei a következőek.

VDSL2 technológián az alábbiak szerint. Egycsatornás (központtól való 750 méterig), vagy kétcsatornás (központtól való 1500 méterig) ebben, esetben dupla rézérpárral.  Ezek csak az általános adatok minden esetben az adott címre vonatkozó műszaki felmérés dönt.

 

Hírtelen egyik napról másikra csökkent a sebességem.

Nagy valószínűséggel SNR LOCKOT kaptál, ez annyit jelent, hogy a központ lejjebb veszi a sebességedet.  Valamilyen műszaki hiba miatt vagy tévesen. Nem tehetsz mást, mint jelzed a 1412 felé a problémát.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • Válaszok 1.6k
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Posztolt képek

Ajánlott posztok

  • 0

Hát a hiba 2015.12.15. óta fennáll, kb 3  napja egyáltalán nincs internet ma délután kb 1 órát ment a net akkor is 1megával kb de legalább volt. Állítólag fizikailag rendben vannak a kábelek de valamiért nem jön a jel és ilyet még nem láttak. Hibaelhárításnak azt mondták hogy valószínűleg megfogják szüntetni a szerződést.

Érdekes hogy kb 5 évig semmi nem zavarta be a hálózatot. 

Kb 1 hónapig hiba nélkül ment a 20 megás net, most hirtelen valamitől elromlott és össze vissza harácsolnak

hol azért mert messze vagyunk a központól ami állításuk szerint 1880 méter de állítólag  a VDS-hálózattal 1800 méterig adható a 20 megás net.

Ezt is elhiszem csak ezzel annyi a gond hogy akkor egy hónapig miért ment hiba nélkül.

Ilyenkor mit lehet tenni ? :O 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Nálunk Ludason állítólag történt valamilyen fejlesztés 2015 novemberében amiből annyit tapasztaltam hogy ezután bekapcsolták a 20 megás netet.  Miután hetekig ment rendesen 20 megával szakadás nélkül úgy döntöttünk minden más szolgáltatásra is vállalunk hűséget és vásárolunk egy tv is kamatmentes hitelre. Erre a szerződések megkötése után vagy 3 hétre elromlott az internet állandóan elkezdett szakadozni bejelentetem pontosan 2015.12.15.-én 2015.12.22.-én megállapították hogy kábelhiba van másnap 2015.12.23.-án kint voltak a kábeles szerelők és le is zárták a hibajegyet.  2015.12.24.-én délelőtt újra elment az internet be is jelentettem majd 2015.12.30.-án arról tájékoztattak hogy különböző méréseket végeztek és megállapították hogy csak 10 megás net adható, természetesen én mondtam hogy az nekem nem kell a 20 megás net ment rendesen valamitől elromlott csinálják meg.  Az internetem sebességét kb 12 megára csökkentették hogy így tapasztalok e valami hibát és 2016.01.04.-ig felfüggesztik a hibajegyem és majd 2016.01.04.-én kerestek hát ők nem kerestek én kerestem meg őket hogy ugyanolyan rossz az internet mint volt.

A múlthéten kint volt egy szerelő aki úgy jött be a házba hogy Ő kijött de ezt úgysem fogja elhárítani de azért bejött rádugta a kütyüjét bemérte hogy a vonal 23,5 megát bír el , a tényleges elérhető sávszélesség 14 megára van téve  és hát igen sajnos lát benne néha hibákat de nem tudja mitől van. Úgy távozott hogy páróra múlva keresni fog mert egyeztetnie kell a kábeles kollégákkal hát mondanom se kell Ő sem hívott vissza.

Ezt követően ismét betelefonáltam a 1412-re hogy ugyanúgy nem megy az internetem a szerelő azt ígérte keresni fog de nem keresett most akkor mi van. Természetesen elnézést kértek majd azt mondták hogy 2016.01.11.-én a délelőtti órákban otthon leszünk e mert akkor jönne a szerelő, mondtam a ügyintézőnek hogy igen akkor majd hazautazok Pestről és várom hétfőn a szerelőt. Hát a szerelő nem jött viszont kaptam egy SMS-t hogy a hibát elhárították ha a hiba továbbra is fennáll akkor  a hibát keressem a saját eszközeimben. Ekkor a modemen már csak a dsl lámpa villogott és azóta is csak az villog ergó nincs szinkron valamit nagyon jól csinált a szerelő mert még azt a meglévő internet kapcsolatot is elrontotta ami egy órába kb 10szer megszakadt. Természetesen egyből hívom az ügyfélszolgálatot ahol megint elnézést kértek.

Másnap az az 2016.01.12.-én szintén megállapította egy szerelő hogy kábel hiba van egy darabig eljönnek a jelek aztán eltűnnek. Azt ígérte hogy szerdán 2016.01.13.-án a kábeles kollégákkal együtt kifog jönni.

A mai nap folyamán 2016.01.14.-én felhívtam aszt a szerelőt aki kedden 2016.01.12.-én kint volt hogy mire jutottak a kábeles kollégákkal azt a tájékoztatást nyújtotta részemre hogy: 

Kint is voltak végeztek különböző méréseket és arra jutottak hogy fizikálisan semmi baja nincs a vezetéknek de valamiért érthetetlen módon valami bezavar és eltűnik a jel.(Ilyet még nem tapasztaltak) Állítólag a vasút bezavar. Érdekes hogy 5 évig nem zavart be semmit. Erre azt mondták hogy a novemberi hálózat korszerűsítésekor átálltak VDSL hálózatra és ez más frekvencián működik mint a régi kapcsolat. Ezzel az a probléma hogy nekem már azután kapcsolták be a 20 megás internetet hogy megtörtént a VDSL hálózat üzembe helyezése.  Őszintén nekem  valami nem egyenes ebben az ügyben. Természetesen délelőtt azt ígérte hogy délutánra lesz internet. Délután 16.00.-ig vártam aztán felhívtam hogy még mindig nincs internet, ezután állandó telefonos beszélgetés mellett állandóan újra kellett indítanom a modemet kb 1 óráig szórakoztunk így mire elkezdtem mondani hogy megpróbál intézkedni hogy holnap reggel itt kezdjenek a kábeles kollégák de tájékoztatott arról is hogy ha a holnapi nap sem tudják elhárítani a hibát akkor valószínű hogy felmondják az előfizetői szerződésemet. 

De itt már felemeltem a hangom és elkezdtem üvöltözni hogy amennyiben a holnapi nap folyamán 12.00.-ig nem lesz internet hatalmas cirkuszt csapok és ezt nyugodtan tudassa a feletteseivel. Kb 20 perc múlva elindult az internet ami kb 1 óráig ment is 3 megával örült neki az egész család. 

Így hálálják meg azt a havi 40 ezer forintot amit a Telekomnak mobil valamint otthoni szolgáltatások terén fizetünk.

Ebből az látszik hogy Ludason sikeres volt a hálózat korszerűsítés projektjük.

Remélem a holnapi nap folyamán megm*****dik a problémám, bár nem fűzök hozzá sok reményt.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

azon szerencsés felhasználók közé tartozom, akiknek szintén van ilyen hitvány sz@rja. gondom szintén portok kinyitásával van. próbálom magam túltenni és együtt élni a gondolattal, hogy 2015-ben még mindig ilyen undormány eszközöket biztosítva (ami gyanítom idén sem változott) meri bármiben is elsőnek nevezni magát a szolgáltató, így az érdekelne, hogy ha már reset-telni kell az eszközt ehhez, akkor mégis mely reset teszi helyre? szoftveres, tehát webadminon keresztül, vagy hardveres? továbbá reset után is megmaradnak-e a PPPoE adatok, vagy elő kellene varázsolni hozzá a szerződést, amin feltételezhetően eleve nincs rajta minden adat? vagy esetleg megmarad minden a kapcsolódáshoz szükséges beállítás? vagy lehet esetleg menteni a konfigurációt?

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

most komolyan van olyan gy*o*kér, aki azért néz be különböző fórumtémákba, hogy „lemínuszozzon”? ez aztán a nagy segítség. ezzel aztán nagyon hatékonyan lehet elfedni a valóságot, biztos sokat javul a színvonal és a minőség és eltünteti a tényeket. gratulálok.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: utállak telekom
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
On 2016. január 15., utállak telekom said:

azon szerencsés felhasználók közé tartozom, akiknek szintén van ilyen hitvány sz@rja. gondom szintén portok kinyitásával van. próbálom magam túltenni és együtt élni a gondolattal, hogy 2015-ben még mindig ilyen undormány eszközöket biztosítva (ami gyanítom idén sem változott) meri bármiben is elsőnek nevezni magát a szolgáltató, így az érdekelne, hogy ha már reset-telni kell az eszközt ehhez, akkor mégis mely reset teszi helyre? szoftveres, tehát webadminon keresztül, vagy hardveres? továbbá reset után is megmaradnak-e a PPPoE adatok, vagy elő kellene varázsolni hozzá a szerződést, amin feltételezhetően eleve nincs rajta minden adat? vagy esetleg megmarad minden a kapcsolódáshoz szükséges beállítás? vagy lehet esetleg menteni a konfigurációt?

Hello utállak telekom, a múltkor a cimbimnél (nem portnyitás miatt) végigpróbálgattuk az összes reset lehetőséget. megmaradnak a beállítások, ha áramtalanítod, vagy röviden megnyomod a reset gombot, vagy a settings/ restart&reset menüben a restartod választod. elszállnak a beállítások, ha jó hosszan nyomod a restart gombot, vagy a fenti menüben a reset all settings-et választod (utóbbi cserében nála egy új szoftvert is lehúzott). az ő szerződésén megvannak a belépési adatok (az enyémen is, rendszeresen cserélem a router-t), de nem mai kötés egyik sem, szóval erre ne vegyél mérget, ellenőrizd a sajátod :)

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
On 2016. január 16., utállak telekom said:

most komolyan van olyan gy*o*kér, aki azért néz be különböző fórumtémákba, hogy „lemínuszozzon”? ez aztán a nagy segítség. ezzel aztán nagyon hatékonyan lehet elfedni a valóságot, biztos sokat javul a színvonal és a minőség és eltünteti a tényeket. gratulálok.

Hello, szerintem nem segítségnek szánták, hanem így fejezték ki nemtetszésüket a szabályzatellenes, provokatív felhasználóneved és a stílusod iránt (még az is lehet, hogy lemínuszolók tudták a választ, de pont ezek miatt nem válaszoltak). újoncként valószínűleg nem tudod, de volt harc rendesen, mire beállt a jelenlegi rend, szóval erre sokan érzékenyek lehetnek. tehát visszafogottabban, ha tényleg választ szeretnél, és nem csak provokálni jöttél  a fórumra...

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Üdvözletem!

Röviden a gondom:

10 megás csomaggal rendelkezek (ADSL). A szolgáltató által szerződésbe foglalt minimálisan garantált letöltési sebességet (1 megabit/s) sem érem el körülbelül tavaly nyár óta. A speedtest, illetve a szolgáltató szerint is 3 mega körüli a letöltési sebességem a valóságban viszont akár torrentezek, akár simán csak letöltök, 300 kbit/s-nál megáll a tudomány, ami a garantált 1 megabit-nek még a harmada sincs. A ég világon semmi baj nem volt tavaly nyárig, aztán egy csapásra lelassult az egész. Nem volt sem semmilyen változás az eszközeimben sem előtte, sem utána...gondolom valami beállítás beli gond van, de, hogy mi...

Minden ötletel szívesen vennék! :)

Köszönöm előre is!

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

reset alatt természetesen nem szimplán újraindításra gondolok. nyilván egy reboot nem nagy rizikó. de ha jól értelek, akkor a reset törli a belépési adatokat. erre voltam kíváncsi. más hálózati eszközzel egyébként nincs gond. egyedül a modem rondít bele az ilyen hálózati jellegű gondjaimba. mindenesetre köszönöm.

a másik dologra: nyilván egy ilyen fórumra nem azért jár az ember, mert tetszik neki valami. sőt. nem akarok én semmiféle háborúzást. nem hiszem, hogy ne lenne a döntő többség számára ismeretes az, amit ez a cég kínál. azt se nagyon akarom elhinni, hogy másnak sosem volt gondja ezzel a szolgáltatóval akármilyen szolgáltatásukról is legyen szó. évek óta hallgatom, hogy mi nem jó ennél a cégnél. évek óta kerültem. aztán egy ideje sajnos kizárólag csak ez van. így most első kézből nyilatkozhatom állandó jelleggel ugyanazt, amit éveken át hallottam. hogy miért? mert képesek egy olyan lehalt Pirelli márkájú modemet rásózni a fogyasztóra, ami napi kétszer megfő? majd egy újraszerződést követően adnak egy ilyen modemet, ami ugyan igazán pofás, de még mindig eléggé 2000-es évek eleje. nem elég, hogy ez is napi egyszer minimum gondol egyet és olyan pingeket produkál, hogy hajam égnek áll, de egy GDrive letöltés úgy kiszorít mindent, hogy semmi másnak nem marad sávszélesség (tehát minden más online folyamat megszakad). és nem, félreértések elkerülése végett nem a Google hibája, hanem megint csak a szolgáltató sara, hogy egy ilyen eszközzel áld meg, ami 30 megabitet se tud normálisan priorizálni. aztán egyik barátomnál is nagyon alkotnak, masszívabb letöltések esetén elszáll az IPTV... és akkor ennek a szolgáltatásnak az árát még figyelembe sem veszem ennyi h-ü-l-y-e-s-é-g után, meg azt sem, hogy még mindig a MATÁV által lerakott kábeleken keresztül jut el hozzám az internet. és ahogy sejtem ez sokáig nem fog változni, mert híresen nem hálózatfejlesztő cégről van szó.

tehát aki sikeresen magára vette a korábbiakat az valószínűleg eléggé jó tűrőképességgel rendelkezhet, vagy minimum nem ért ehhez az egészhez. nekem lényegében mindegy, de szinte minden magyar fórumon, ahol okkal kritizál az ember biztos, hogy van egy olyan réteg, aki igazából meg nem tudja mondani, hogy miért baj az, ha tényeket közölnek. pedig valószínűleg őket ez nem is érintheti mélyen, ergo boldog telekom előfizetők és okuk nem lenne itt mit keresni, főleg nem nyilakat nyomkodni okvetlenül.

megjegyzem aki provokálni akarna az valószínűleg nem így tenné, pláne nem ekkora türelemmel. ha meg tényleg ilyen gyermekded dolgokon bukik el a válaszadás, hogy "de csúnya a neve" meg "csúnyákat ír"...hát akkor tényleg nem tudom mások melyik országban élnek.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: utállak telekom
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
Ekkor: 2015. 04. 21., Roli82 írta:

Nem akartam új topikot nyitni ezért ide írom, ha valakit érdekel!

 

A Speedport W724V eszközre FW frissítés érhető el ---> 09021602.00.040

firmware frissítés központilag kérhető esetleg? erről nem tudsz valamit? csak mert nekem jelenleg 09021601.00.040 van és gondolom ezeknek szoftvereknek nincs különféle regionális alverziója. ergo már minden Speedport W 724V felhasználónak meg kellett volna kapnia bő fél év után a frissítést. viszont ennek semmi jele.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
Ekkor: 2015. 07. 05., czt írta:

1. A dsl login adatok megszerzése/jelszó átírasa.

2. Speedport Internet - Internet connection - Access data: Enable PPPoE Passthrough, Save

Home network - Basic WLAN settings: wlan kikapcsolása.

3. Speedport lan1 - tplink wan összekötés.

4. Tplink pppoe beállítása az 1. adatokkal.

ebben az esetben, tehát ha kizárólag átjáró funkciót tölt be a modem kell-e mást kapcsolgatni rajta? teszem azt DHCP-t ki kell-e lőni rajta? vagy ez nem feltétel?

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
2 órája, anonymus írta:

1412 szerelővel beszéld meg, meg oldható.

valószínűleg ez fog következni, mert eddig az említett megoldások egyike sem működik sem külön, sem együtt.

aki meg továbbra sem tud mínuszozásnál többet hozzátenni a témához az folytassa csak nyugodtan. csak az inkompetenciáját igazolja :)

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Megtörtént.
 Ahogy írtam: a központ és az általam végzett Speed test szerint is 2,6 és 3,0 megabit/s között van a letöltési sebességem jelenleg is. De a gyakorlat mást mutat. Legyen bármi: torrentezés, sima letöltés, youtube-ozás a plafon 300 kbit/sec-nél van, legfeljebb afölött pár egységgel. Én már mindenre gondoltam: kábelsérülés, router hiba, esetleg valamiféle vírus ami valahogy (?) korlátozza a sebességet...vagy nem tudom. tényleg tanácstalan vagyok. A központ műszakiak küldését ígérte, ehelyett egy SMS-t kaptam, hogy ellenőrízték a vonalat és nem találtak hibát...

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

3 megabit = 384 Kilobájt = 3072 kilobit, nem lehet hogy a kilobitet a a kilobájtal kevered?

De mindegy is, ha régebben működött rendesen a vonalad, jött a 10 megabit, akkor nézesd meg velük újra, kérd hogy vonuljanak ki és nézzék meg, mert biztos hogy valami változás történt, nem a technológiai sajátosságból fakadó lassúság, ez az ő dolguk megállapítani hogy kábel hiba vagy csak egy sima snr lockot kaptál vagy akármi bármi, stb

Már bocs de én nem hagytam volna nyár óta így magamat "h..lyére venni". Ha valami működik megfelelően aztán nem akkor ott hiba van, a hibát kötelesek elhárítani, nem hivatkozhatnak semmiféle 1 megabit garantáltra, ha hiba van és nem javították a hibajelzéstől számított 72 órán belül, akkor kötbér fizetési kötelezettségük van. Ennyi.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: btz
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
21 hours ago, SzőllősiLászló said:

10 megás csomaggal rendelkezek (ADSL). A szolgáltató által szerződésbe foglalt minimálisan garantált letöltési sebességet (1 megabit/s) sem érem el körülbelül tavaly nyár óta. A speedtest, illetve a szolgáltató szerint is 3 mega körüli a letöltési sebességem a valóságban viszont akár torrentezek, akár simán csak letöltök, 300 kbit/s-nál megáll a tudomány, ami a garantált 1 megabit-nek még a harmada sincs.

Ha valóban csak 300 kbps (és nem 300kB/s) akkor jogod van lemondani még hűség esetén is következmény nélkül, mivel a szolgáltató nem tudja biztosítani a garantált sebességet...

kis b = bit, nagy B = byte, 1B=8b

Egyébként mobilnetnél a 2G gprs/Edge is tud 236 kbps -t szinte ugyanannyit mint a te adsl-ed..? a 3G és 4G mobilnet pedig nagyságrendekkel többet.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Tamas586
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Éppen ez a gubanc, hogy az Ő méréseik alapján tudja a vonal akár a 3 megás sebességet is, ezt alátámasztja az általam futtatott speedtest is, de a valóságban mégis a béka feneke alatt vagyok, íme rá 2 példa:

Torrentezés: http://kepfeltoltes.hu/160123/torrent_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

"Sima" letöltés: http://kepfeltoltes.hu/160123/let2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Youtube-on nem tudok egy sima 720hd-s videót megnézni anélkül, hogy ne akadna meg lépten-nyomon, miközben újra hangsúlyozom előtte ez pikk-pakk ment...

Speedtest eredményem: http://www.speedtest.net/my-result/5022080448

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
8 perce, Tamas586 írta:

Tehát valójában Te is max.300kB/s = 2.4 Mbps -t mértél.

Ha DSL360R modemed van akkor az SM50b progival megnézheted azt amit a szerelő is néz..

Húúú...ez nekem már kínai... :) Mármint a program, amit linkeltél.

Szóval akkor mégiscsak szép és jó nálam minden, és ez a 300kB/s-us érték megfelel a minimálisan garantáltnak!?

Nem értem...előtte 1,3 mega körül jött a manna másodpercenként....pikk-pakk betöltött minden.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...