Ugrás a tartalomhoz

Kérdés

  • Válaszok 2.3k
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Ajánlott posztok

  • 0

Sziasztok!

Véletlenül egy érdekes dologra jöttem rá. Úgy tűnik hogy a TP-LINK TL-SG1005D switch valahogy tudja az IGMP Snooping módot, bár ezt sehol nem írják (a 105D esetében valóban írják is). Még 2013-ban bevittek az IPTV-be, amikor a V***net nálunk felszívódott. Akkor csak egy switch volt a megoldás, hogy az STB és a tévé is kapjon UTP csatlakozást. Akkoriban gyakorlatilag semmit sem tudtam az IPTV-ről, az IGMP Snoopingról meg még annyit sem, sürgősséggel megvettem az első alkalmasnak látszó switch-et (1005D). Azóta is minden rendben van az IPTV-vel (2 STB, egyik felvevős), az internettel és a wifi-vel is. Nemrég lett Sagemcom HGW az addigi cisco helyett a 250-es net miatt.

Nem tudom hogy ez minek köszönhető, azóta már tudok az IGMP Snooping szükségességéről, de valamilyen "mennyei" kegy folytán ezzel a switch-csel is működik.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: OldMike
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Sziasztok!

Számomra eléggé különös dolog volt tegnap (ma reggelre megoldódott).  Egy felvevős és egy normál boxunk van, az utóbbit nem mindennap  használjuk. A tegnapi bekapcsoláskor elég sokáig forgott a betöltési karika, miközben már látható volt a tévéadás is, majd jött az üzenet, hogy kérése átmenetileg nem teljesíthető (én még nem kértem semmit :(). Ezután akartam egy felvett műsort nézni, eljutottam a kiválasztott műsorhoz, nyomtam a lejátszást, és jött egy nagy fekete kijelző, Vissza tudtam lépkedni a tévéadáshoz, de a lejátszás nem ment.

Itt elkövettem egy hibát (nem néztem meg hogy a másik boxon megy-e a felvett műsor lejátszása - később kiderült hogy ott sem), és újraindítottam boxot. Na ezt nem kellett volna, mert a színes háromszögeknél meghalt, és már a tévéműsort sem tudtam nézni. A másikon az ment, csak a lejátszás nem, de azt már nem indítottam újra.

Ma reggel csináltam egy sorrendi újraindítást, azóta (nem tudom hogy emiatt-e) minden rendben van.

Van kapcsolat a boxok és a HGW között a HDD-re felvett műsor visszajátszásakor? Elveszett valahol a kapcsolat a normál box és a HGW között, hogy nem ment le az újraindítási folyamat? A "színes halál" esetén üzenetet sem lehet küldeni a felhasználónak, hogy csináljon egy sorrendi újraíndítást?

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
50 perce, OldMike írta:

Sziasztok!

Számomra eléggé különös dolog volt tegnap (ma reggelre megoldódott).  Egy felvevős és egy normál boxunk van, az utóbbit nem mindennap  használjuk. A tegnapi bekapcsoláskor elég sokáig forgott a betöltési karika, miközben már látható volt a tévéadás is, majd jött az üzenet, hogy kérése átmenetileg nem teljesíthető (én még nem kértem semmit :(). Ezután akartam egy felvett műsort nézni, eljutottam a kiválasztott műsorhoz, nyomtam a lejátszást, és jött egy nagy fekete kijelző, Vissza tudtam lépkedni a tévéadáshoz, de a lejátszás nem ment.

Itt elkövettem egy hibát (nem néztem meg hogy a másik boxon megy-e a felvett műsor lejátszása - később kiderült hogy ott sem), és újraindítottam boxot. Na ezt nem kellett volna, mert a színes háromszögeknél meghalt, és már a tévéműsort sem tudtam nézni. A másikon az ment, csak a lejátszás nem, de azt már nem indítottam újra.

Ma reggel csináltam egy sorrendi újraindítást, azóta (nem tudom hogy emiatt-e) minden rendben van.

Van kapcsolat a boxok és a HGW között a HDD-re felvett műsor visszajátszásakor? Elveszett valahol a kapcsolat a normál box és a HGW között, hogy nem ment le az újraindítási folyamat? A "színes halál" esetén üzenetet sem lehet küldeni a felhasználónak, hogy csináljon egy sorrendi újraíndítást?

Januárban egy este nekem is volt hasonló:  A felvételek feketék voltak. újraindítás után a Telekom logónál mindig lefagyott. Bejelentettem, reggelre megjavult.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: zoli62
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
14 perce, zoli62 írta:

Januárban egy este nekem is volt hasonló:  A felvételek feketék voltak. újraindítás után a Telekom logónál mindig lefagyott. Bejelentettem, reggelre megjavult.

Igazából az a valószínű, hogy nálam a HGW újraindítás segíthetett, de lehetett esetleg központi hiba, amit kijavítottak, és nem kellett volna hozzá az én restartom. Az esetedben inkább az utóbbi lehetett, hacsak nem indították újra távolról a HGW-det.

Én laikus vagyok, ezért is tettem fel a kérdéseimet, hátha egy jártasabb fórumtárs tud rá válaszolni.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
26 perce, anonymus írta:

Iptv szoftver frissítés  lesz , kinézetbeli változásokat tartalmaz csak. Kb 1 hét alatt mindenkihez kimegy. 

Kérdés.

Nekem pl. egy még régebbi van a dupla csatornaválltás hiba miatt. Ilyenkor is rám erőltetik a friss kiadást vagy kérnem kell ?

Csak kinézetbeli válltozás van vagy a fentebbi hiba is javítva lett?

Bennehagyták a három kisképes megoldást , illetve javították pl. az archív tv menüt, hogy nézzen is ki valahogy?

 

 

 

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Sziasztok!
Problémám akadt az IPTV-s szolgáltatással és szeretnék segítséget kérni, hátha járt már így valaki.
Adott egy Samsung TV melynek típusa: UE32J5100AWXXH.
Szintén adott egy Telekomtól kapott set-top box.
A TV és a box HDMI csatlakozón keresztül vannak összekötve.

A probléma: Tegnap óta folyamatosan azt írja ki a Telekomtól kapott top-box, hogy "Az ön tévéje nem képes a hdmi videószolgáltatások használatára. A hdmi kábelt húzza ki, csatlakozzon más bemenetre és próbálja újra!" és semmilyen adást nem tudok nézni, azonban bármilyen beállítást és menüt tudok használni. Természetesen azt gondoltam, hogy a szolgáltatóval van a gond vagy elromlott a set-top box, ezért hívtam a T szerelőjét, aki kicserélte a top-boxot, illetve a HDMI kábelt is, de a probléma sajnos továbbra is fennáll. Próbáltam áramtalanítást, kábelcserét, másik HDMI bemenetet, de nem működik. A szerelő folyamatosan azt szajkózta, hogy a TV-vel van a gond és vigyem szervizbe. A HDMI bemenetekkel azonban semmi gond nincs, mindkettőn van kép-hang, és egy Xbox 360 is simán megy gond nélkül bármelyiken. Scart bemeneten működik rendesen, azt használom ideiglenesen. Mi lehet a probléma? Előre is köszi a segítséget.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
31 perce, benciikee írta:

Sziasztok!
Problémám akadt az IPTV-s szolgáltatással és szeretnék segítséget kérni, hátha járt már így valaki.
Adott egy Samsung TV melynek típusa: UE32J5100AWXXH.
Szintén adott egy Telekomtól kapott set-top box.
A TV és a box HDMI csatlakozón keresztül vannak összekötve.

A probléma: Tegnap óta folyamatosan azt írja ki a Telekomtól kapott top-box, hogy "Az ön tévéje nem képes a hdmi videószolgáltatások használatára. A hdmi kábelt húzza ki, csatlakozzon más bemenetre és próbálja újra!" és semmilyen adást nem tudok nézni, azonban bármilyen beállítást és menüt tudok használni. Természetesen azt gondoltam, hogy a szolgáltatóval van a gond vagy elromlott a set-top box, ezért hívtam a T szerelőjét, aki kicserélte a top-boxot, illetve a HDMI kábelt is, de a probléma sajnos továbbra is fennáll. Próbáltam áramtalanítást, kábelcserét, másik HDMI bemenetet, de nem működik. A szerelő folyamatosan azt szajkózta, hogy a TV-vel van a gond és vigyem szervizbe. A HDMI bemenetekkel azonban semmi gond nincs, mindkettőn van kép-hang, és egy Xbox 360 is simán megy gond nélkül bármelyiken. Scart bemeneten működik rendesen, azt használom ideiglenesen. Mi lehet a probléma? Előre is köszi a segítséget.

Jó lenne tudni hanyas hdmi 1.3 vagy 2.0? Ezek közzül próbáld cserélgetni, ha nincs válltozás 1412.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
4 perce, ApaFia írta:

Jó lenne tudni hanyas hdmi 1.3 vagy 2.0? Ezek közzül próbáld cserélgetni, ha nincs válltozás 1412.

HDMI 1.4-es a kábel, de két másik fajtával is próbáltam már. 1 éve használom ezt a setupot és eddig minden működött. Első dolgom volt hívni a 1412-t azonban a kolléga nem sokat tudott segíteni onnan, ezért küldte a szerelőt. 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Esetleg próbálj meg 1414-en visszakérni egy régebbi szoftvert a boxra. Mostanában volt frissítés ,lehet ott van valami hiba ,amit a tv nem kajál meg.

Ha pl. az xbox megy ugyanazzal a vezetékkel, akkor a kábel és tv hiba szerintem kizárható!

Valszeg értetlenkednek majd ,de megoldható, mert nekem más hiba miatt visszatöltöttek mind a három boxra egy régebbi stabil verziót. Igaz vagy négy telefonomba került mire olyannal beszélhettem, aki megértette mit akarok.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
2 perce, gombilaci írta:

Esetleg próbálj meg 1414-en visszakérni egy régebbi szoftvert a boxra. Mostanában volt frissítés ,lehet ott van valami hiba ,amit a tv nem kajál meg.

Ha pl. az xbox megy ugyanazzal a vezetékkel, akkor a kábel és tv hiba szerintem kizárható!

Valszeg értetlenkednek majd ,de megoldható, mert nekem más hiba miatt visszatöltöttek mind a három boxra egy régebbi stabil verziót. Igaz vagy négy telefonomba került mire olyannal beszélhettem, aki megértette mit akarok.

Köszi, mindenképp csörgök majd nekik. De ha nagy küzdelmek árán sikerül elérnem, hogy kapjak egy régebbi firmware-t, mi garantálja hogy a következő frissítés nem rontja el újra?

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
3 perce, benciikee írta:

HDMI 1.4-es a kábel, de két másik fajtával is próbáltam már. 1 éve használom ezt a setupot és eddig minden működött. Első dolgom volt hívni a 1412-t azonban a kolléga nem sokat tudott segíteni onnan, ezért küldte a szerelőt. 

Csak azt nem értem miér nem nézte meg a szerelö egy másik stb vel. Nálam is elöfordul néha igaz csak fel villan az a szöveg, szerintem csere stb.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
1 perce, benciikee írta:

Köszi, mindenképp csörgök majd nekik. De ha nagy küzdelmek árán sikerül elérnem, hogy kapjak egy régebbi firmware-t, mi garantálja hogy a következő frissítés nem rontja el újra?

Semmi! A telekom így működik. Ha két dolgot javítanak, akkor másik kettőt közben elrontanak.

 

(persze egyenlőre csak feltételes módban beszélhetünk, hogy nálad ez a hiba)

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
5 perce, ApaFia írta:

Csak azt nem értem miér nem nézte meg a szerelö egy másik stb vel. Nálam is elöfordul néha igaz csak fel villan az a szöveg, szerintem csere stb.

" Természetesen azt gondoltam, hogy a szolgáltatóval van a gond vagy elromlott a set-top box, ezért hívtam a T szerelőjét, aki kicserélte a top-boxot, illetve a HDMI kábelt is, de a probléma sajnos továbbra is fennáll.  "

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
3 perce, benciikee írta:

" Természetesen azt gondoltam, hogy a szolgáltatóval van a gond vagy elromlott a set-top box, ezért hívtam a T szerelőjét, aki kicserélte a top-boxot, illetve a HDMI kábelt is, de a probléma sajnos továbbra is fennáll.  "

Még egy dolog ha az se müködik akkor passz. Először a tv kapcsold be majd a stb .Tv n  friss a sw?

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: ApaFia
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
14 perce, gombilaci írta:

Esetleg próbálj meg 1414-en visszakérni egy régebbi szoftvert a boxra. Mostanában volt frissítés ,lehet ott van valami hiba ,amit a tv nem kajál meg.

Ha pl. az xbox megy ugyanazzal a vezetékkel, akkor a kábel és tv hiba szerintem kizárható!

Valszeg értetlenkednek majd ,de megoldható, mert nekem más hiba miatt visszatöltöttek mind a három boxra egy régebbi stabil verziót. Igaz vagy négy telefonomba került mire olyannal beszélhettem, aki megértette mit akarok.

Micsoda tanács, ja nem...

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
2 perce, anonymus írta:

Micsoda tanács, ja nem...

Nem értem mi a bajod? Segíteni próbálok!

Nekem a dupla csatornak válltás hibát nem bírták orvosolni hetekig!

Ha nem lett volna ez egy jó gondolat ,ami helyrehozza, akkor hozhattak volna ide 50 db boxot is mind ugyanazt csinálta volna!

De érdekesmódon a technikus ezt tartotta a megfelelő megoldásnak és a downgrade megjött rögtön.   

Teszem hozzá én nekem kellett kitalálni a megoldást mert ők bugos szofttal etetik a boxokat!

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
4 perce, gombilaci írta:

Nem értem mi a bajod? Segíteni próbálok!

Nekem a dupla csatornak válltás hibát nem bírták orvosolni hetekig!

Ha nem lett volna ez egy jó gondolat ,ami helyrehozza, akkor hozhattak volna ide 50 db boxot is mind ugyanazt csinálta volna!

De érdekesmódon a technikus ezt tartotta a megfelelő megoldásnak és a downgrade megjött rögtön.   

Teszem hozzá én nekem kellett kitalálni a megoldást mert ők bugos szofttal etetik a boxokat!

 

:ph34r:

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
15 perce, OldMike írta:

Amennyiben jól értelmezem, akkor ő sem tévét sem kábelt nem cserélt, csak bejött neki az üzenet (egyik napról a másikra). Ha a tévéjére jött volna frissítés, bizonyára észreveszi, mert általában megkérdezik, hogy akarja-e. Az STB frissítés kérdezés nélkül lemegy (bekapcsolt állapotban persze itt is megkérdezik, hogy éppen most akarod-e, de kicsit később úgyis megkapod, akár akarnád, akár nem). Nem is olyan rég jött egy frissítés a boxokra (azt nem tudjuk hogy mit is eredményezett), de nálam a két STB közül az egyiket teljesen kifektette, csak a teljes áramtalanítás és újraindítás után lett működőképes. Egyáltalán nem kizárt hogy az újabb SW megfektette a kapcsolatot. Korábbról tudjuk, hogy az STB szoftverek nincsenek mindig jóban a Samsung tévékkel.

Pontosan. Még csak ki sem kapcsoltam este a top boxot, és reggel mégis az üzenetre ébredtem. Több mint 1 éve használom ezt a setupot, TV-hez nem jött frissítés. HDCP kompatibilis hiszen eddig 100%-ig működött, maximum az döglött be. (bár nem tudom hogy ez fizikai, vagy szoftveres dolog, ennyire nem értek hozzá)

Kis érdekesség: Amikor kikapcsolom a top-boxot egy pillanatra bejön az adás mielőtt kikapcsol, de se több se kevesebb.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
12 perce, btz írta:

@benciikee & @OldMike

Azt értem, hogy előtte működött, most meg nem, azt is értem, hogy  nem változtatott semmit, több eszközzel és kábellel is ugyan ez a hiba,  de valószínű, hogy ebben a HDCP működésben, nem működésben keresendő a hiba oka. Azt viszont nem olvastam vagy lehet, hogy átsiklottam felette, hogy TV-t próbáltad e visszaállítani gyári beállításokra? 

Most megtettem, eredménytelen. A kezdő beállításoknál mikor kiválasztottam, hogy HDMI1-et szeretném forrásnak, kiírja, hogy videójel található, de ugyanúgy csak a szürke képet látom a felirattal. 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Ez a hibaüzenet nálam már többször is előfordult, és  mindig a box szoftverfrissítése után (legtöbbször szintén ugyanígy egyik napról a másikra). A legelső alkalommal én is azt hittem a tévé a ludas (mégpedig annak HDMI portja), mint ahogy azt @anonymus is írta,  de aztán rövidesen kiderült, hogy nem. Eddigi tapasztalataim szerint -ha a tévé hibája biztosan kizárható és ez itt megtörtént, mert az Xbox működött - három forgatókönyv szokott következni:

  • A legszerencsésebb esetben egy hard reset (4X újraindítás) megoldja a gondot. (Saját tapasztalatból írom, hogy van olyan eset, amikor ez a módszer bejön ilyenkor.)
  • Sajnos azonban az @OldMike által említett esethez is volt szerencsém, vagyishogy a set top box teljesen megadta magát, ilyenkor bizony cserére kellett, hogy sor kerüljön végül, és sajnos ezzel a felvételeknek is búcsút kellett inteni.
  • Egyszer pedig a @gombilaci által is említett szoftver downgrade mellett döntött az én esetemben is az ügyfélszolgálat. Sajnos én vele ellentétben nem voltam olyan szerencsés, mert bár ez a hibajelenség megszűnt a teljes EPG eltűnt, így végül ezesetben is maradt nálam a boxcsere.

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Sziasztok, az IPTV mellett ingyen jövő digitális adásról van valami hír? Budapesti családtagnál iptv van, és a másik tévén a digitális adás bejött eddig, de most nincs jel. Van valami hír arról, hogy lekapcsolják a digitális adást az iptv mellől? Vagy ez csak valami átmeneti kimaradás lehet? Remélem, az utóbbi.

 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: tks
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...