Ugrás a tartalomhoz
  • 4

Új mobil vásárlása régi ügyfélként


vazsonyierik

Kérdés

Sziasztok!

Tudom itt nem fogtok tudni az üggyel mit csinálni, de azért fel teszem a kérdésem.
Az alap felállás, hogy van 3 előfizetésem amiből 2 arany és 1 platina.
Az egyik arany és az egyik platina számhoz tartozik készülék részlet is. 
Tegnap szerettem volna vásárolni új előfizetéssel, részletre egy iPhone -t.
Betettem a kosárba és szépen hozzá is adott mobil előleget, amivel nincs problémám, bár érdekes ennyi év után.
A mobil előleg pontosan megegyezett a telefon lista árával, ami nem kis összeg.
Felhívtam az ügyfélszolgálatot, hogy mi is lehet a probléma amiért ilyen magas az előleg.
Ellenőrizte az előfizetői  múltamat még a háttér osztályt is bevonta a dologba, de sehogyan sem sikerült rájönniük, hogy miért állapít meg a rendszer ekkora összeget, hisz minden rendben van. Ő is végig futtatta a megrendelést az elején reális összeget ír kb. 30.000 Ft, de ahogy véglegesíti ő is a 300+ ezres előleget kapja. Nem tudtunk egyről a kettőre jutni és a tanács, hogy mennyek be egy üzletbe és ott majd az üzletvezető "lehet" tud segíteni. Erre sajnos most nincs időm, bár futok ott is majd egy kört, bár így elesek a 14 napos elállástól, ha esetleg meg is oldódik a probléma.
Ezen felbuzdulva meg is néztem pár mobilt, hogy hogyan is állapítja meg a rendszer az előleget és láss csodát, ha egy Samsung S8 -at teszek be ugyan ezekkel a feltételekkel, de egy összegben, tehát 0 Ft, akkor nincs semmi előleg nyugodtan mehet a rendelés. Ahogy részletre állítom, tehát 22 x 0 Ft (a vége természetesen így is 0 Ft) a kosárba azonnal hozzá csapja a telefon teljes árát mobil előlegként. Teljesen abszurd és logikátlan a dolog.
Én nem tudom elképzelni, hogy  nincs egy olyan ember, aki meg tudja mondani a miértjét. Mondják azt 2 törlesztőm van 3. nem lehet. Rendben megértem, de nem helyette megy a nagy hümmögés és annyiban marad a dolog. Persze értem én ne akarjak ennyi részletet.
A kérdésem igazából csak annyi, hogy most írjak egy panaszt a Telekomnak leírva a történetet és, akkor esetleg választ kapok a rejtélyre vagy teljesen felesleges és hagyjam annyiban? 

 

Üdv.

Erik
 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Ajánlott posztok

  • 5

Szia. @vazsonyierik

Nekem 3 előfizetésem van, kettőn nagy értékű telefon és tablet részlete fut, kiemeltségi szintem is rendben van mobil és otthoni részen is, még is előleget kér, iPhone 8 Plus 64GB Mobil S + NET 400 25% Telekom kedvezmény kombinációban pl 94.717 Ft az előleg.

Screenshot-2017-10-4 Magyar Telekom Webshop.png

Állítólag a két nagy értékű eszköz miatt nem lehet előleg nélkül elhozni a webshopból (webshopban szigorúbbak mint üzletben), csak üzletben mehetne előleg nélkül. Mondjuk az előleg is vicces mert 24x2250 Ft az 54.000 Ft de akkor a fen maradó mobil előleggel mi lesz? :D

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 5

 Nekem pl. 10-12 éve van internet és TV előfizetésem a T-nél, platina szinten vagyok és a múlt héten úgy döntöttem kötök egy új mobil előfizetést a nevemre és vásárolok egy készüléket mellé részletre. A webshopon végigkattintgattam a rendelést, nem dobott fel semmilyen előleg összeget, tegnap hívtak a rendelés miatt és a hölgy akkor mondta, hogy XY Ft előleget fizetnem kell. Kicsit meglepett, még akkor is, ha nem nagy az összeg. Az évek során már több TV-t, konzolt stb vettem náluk, családon belül több telefont is vettünk részletre, de egyszer sem kértek előleget. 

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 4

Voltam benn a Telekomban, de sajnos nem tudnak segíteni míg nem lesz készleten a mobil. Szolnak ha lesz kb. 1 hét és akkor el tudom intézni előleg nélkül. Ezek szerint, akkor csak az ügyintéző jóindulata miatt nem fognak előleget kérni és nem azért mert megpróbálják megoldani az online anomáliát.  Írtam nekik egy levelet, szépen leírtam a problémát és meg kérdeztem miért jó szivatni a hűséges ügyfeleket. Bár ez a kérdés csak költői. Érdekes amugy hogy a haverom egy 4000 Ft os előfizetés mellé ugyan ebben a csomagban simán kihozhatná 0 Ft ért a mobilt. 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 3

Üdv mindenki!

Ma hívott vissza egy hölgy a megrendelésemmel kapcsolatban,hogy 47 ezer forintot kell fizetnem előlegbe.Már 5 készüléket és 4 előfizetést kötöttem korábban,mindig pontosan fizetek mindent,és eddig valóban a 0 forint az 0 forint volt.A hölgy azt mondta,kb. 1 hónapja vezették ezt be,hogy régi ügyfeleknek is kell előleget fizetni egyedi elbírálás alapján.

Tudomásul vettem,a rendelést lemondtam,de még megkérdeztem,hogyha lejár az előfizetésem,és úgy vennék újabb készüléket a meghosszabbítással,akkor is ugyan ez van?(Mert most egy újat vettem volna a többi mellé)Közölte,igen. 

Ezt is tudomásul vettem,oké,szívük joga,de egyet nem értek.Ki az,aki valóban 0 forintért kihozhat készüléket,mert így hírdetik? Kicsit félrevezetésnek tartom.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 3

Szerintem jelenleg senki nem hozhat ki minimális előleg nélkül készüléket.
Ami valamilyen szinten nem is baj, bár ugye az én ügyemből kiindulva mindenképp reális összeg bemondása esetén. 
A sok ügyeskedőnek köszönhetjük, akiket konkrétan nyugodt szívvel fellógatnék. 
Amúgy fel van tüntetve az oldalukon, hogy kiemeltségi szinttől függetlenül, részletfizetésnél kérnek előleget, bár ezt már a kinézett készülék kosárba helyezése után közölnie kéne a rendszernek, hogy 100% -hogy bekérnek mobil előleget, mindegy mit ír a webshop. 
 

Mobil szolgáltatást érintő szerződéskötés esetén az alábbi esetekben kérhetünk előleget:

  • ha új ügyfelünkként még nem rendelkezel aktív mobil havi díjas szerződéssel, vagy
  • már rendelkezel havi díjas előfizetéssel, de az még nem érte el az arany vagy platina kiemeltségi szintet,  
  • részletfizetéssel szeretnél készüléket vásárolni.
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 3

Részemről nekem sincs egyébként bajom az előleggel, ha nem túlzó az összeg. Régebben volt olyan időszak, amikor kezdőrészletet kellett fizetni és a maradékra ment a kamatmentes részletfizetés. Ami viszont zavar, hogy az előlegből csak a havi számla összegét vonják le. Ez az esetemben pl most annyit tesz, hogy kb 1 évre előre ki van fizetve a havi számlám... Őszintén szólva én nem szeretek egy szolgáltatást előre 1 évre kifizetni (még úgy se, ha 2 év hűséget vállalok rá).

Ha tényleg az ügyeskedők miatt vezették ezt most be (amit meg is értek), akkor viszont inkább térjenek vissza arra a rendszerre, amikor a készülék árából kértek be egy kezdő összeget és a maradékra adták a kamatmentes részletet.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2
10 órája, vazsonyierik írta:

Nos ma megérkezett az email, hogy átvehető a kijelölt T-Pontban a telefon.
Egyetlen szépséghibával, hogy nem tudták kiadni a készüléket, mert újra csak 300+ ezer forintos mobil előleggel engedte volna, annak ellenére, hogy az egyeztetésnél 30 ezer lett megállapítva. Az üzletben sem értették, mert a nem tudom milyen rendszerbe 30k volt megállapítva, de kiadni csak 300+ -ért tudták volna. Elkezdtek tanakodni az üzletvezetővel, hogy mi is lesz a megoldás, mire jött az ötlet, hogy törlik a rendelést felveszik bolti készletre és onnan értékesítik újra nekem. El is kezdődött a folyamat, a 30k -t befizettem az új számot kiválasztottuk és mikor ott tartott, hogy a webshopos számlát sztornózza, akkor jött a fekete leves, hogy nem tudja megcsinálni hibára fut. 
Megint hosszas gondolkozás után kiderült, hogy ma már nem tudják megcsinálni, de holnap biztos el tudják nekem intézni adjam meg a számom és hívnak hogy mikor jöjjek holnap be. A kellemetlenség miatt 10k -t jóváírnak a számlámból.

Az ügyintézők kedvesek és segítőkészek voltak végig, de a Telekom webshopja ne haragudjatok, hogy ezt mondom de a hígfos és az ***** között lenghet valahol ami egy ekkora cégnél kritikán aluli. Teljesen szürreális amit lefolytattak velem az elmúlt 1 hétben. Csak az ilyen hiba, olyan hiba, amolyan hiba emlegetését hallom reggeltől estig. Ha valamilyen oknál fogva 1000 éves bolygó együtt állás miatt el is tudom holnap hozni a készüléket, akkor is kapni fognak egy panasz levelet,  mert konkrétan teljesen hülyének néznek már 1 hete. 

Amúgy van egy érzésem, hogy holnap sem fog minden rendben menni, de remélem nem lesz igazam.

Tudom hogy nem vigasztal, de múlt héten másik T betűs szolgáltató egyik üzletébe harmadszor kellett visszamennem, mert egy egyszerű átírást azért nem tudtak megcsinálni, mert egy régi, törölt ügyfélszámhoz akarta a rendszer az adatokat hozzárendelni. Ez a másodszori ottjártamkor derült ki, miközben a háttércsoport azt írta, minden rendben. A helyszíni ügyintéző hozzáértésén múlott, hogy kiderült, mi a probléma. Ráadásul még kompenzáció sem járt a fölöslegesen elvesztegett időért. Szóval hibák mindenütt vannak, ahol rendszerekkel dolgoznak.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2

Én maximálisan megértem és elfogadom, hogy hibák vannak.
Viszont mikor 1 hete folyamatosan telefonálgatok nekik és minden egyes ügyintéző mással hiteget, akkor elfogy az ember türelme, főleg mikor azt a kérdést teszem fel, hogy hogyan lehetne megoldani. A válasz természetesen nem az, hogy nem tudom hanem hogy megkérdez egy 17. valakit, aki szintén nem tudja, de majd holnap biztos jó lesz. Igen biztos, mert isteni közbeavatkozás által módosul magától a rendelés. Nem tudom elhinni, hogy nincs egy "magasabb engedéllyel" rendelkező hölgy/úr aki módosítja a rendelést a megfelelő adatokra és máris megoldódna a hatalmas "anomália". Tudom a bitang nagyra hizlalt céges folyamatok láncolatát, illetve hierarchia rendszerét nem lehet megtörni, mert akkor összeomlana az egész. 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2

@vazsonyierik

Szerintem a 3 előleget a rendszer rizikósnak érzi ezért nem engedi 0 önerővel, kiírhatná, de nem így van.

Ha bemész egy T-Pontba ott látva az ügyfélmúltadat tudnak dönteni, hogy "megkockáztatják", hogy  3 részlet fusson, a rendszer nem végez ilyen kockázatelemzést, neki a 3 részlet már "túlköltekezés".

Ha ráér a dolog írhatsz e-mailt is, egyedi elbírálás alapján lehet, hogy felhívnak s telefonon megbeszélitek a megrendelés részleteit, s nem kell bemenned T-Pontba, de ez hosszabb ügyintézési időt jelent.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2

Mostmár biztosan figyelembe veszik ,hogy kinek,hány telefonja van részletre,de eddig ez nem volt.Nekem a 4 előfizetésre 5 darab telefon lett felvéve mind részletre.Ebből kettőt már kifizettem,most jár le a harmadik.Mindet 0 forintra hoztam ki.Szóval eddig ezt nem nézték,csak volt egy bizonyos darabszám,hogy egy magánszemély hány előfizetést köthet,hány telefont vehet.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2
On 2017. 10. 13. at 10:27 AM, dptrsk said:

@vazsonyierik

Szerintem a 3 előleget a rendszer rizikósnak érzi ezért nem engedi 0 önerővel, kiírhatná, de nem így van.

Ha bemész egy T-Pontba ott látva az ügyfélmúltadat tudnak dönteni, hogy "megkockáztatják", hogy  3 részlet fusson, a rendszer nem végez ilyen kockázatelemzést, neki a 3 részlet már "túlköltekezés".

Ha ráér a dolog írhatsz e-mailt is, egyedi elbírálás alapján lehet, hogy felhívnak s telefonon megbeszélitek a megrendelés részleteit, s nem kell bemenned T-Pontba, de ez hosszabb ügyintézési időt jelent.

Természetesen ezt a részét megértettem, tudom nem lehet mindent automatizálni, de pont ezért hívtak fel egyedi bírálattal, hogy nem 303k csak 30k. Még rá is kérdeztem a telefonba és kis nevetéssel megspékelve mondta, hogy természetesen nem. A rendszerben kiállított számla alapján 30k-t kellett volna fizetnem, de a webshop nem engedte kiadni a telefont csak 303k -ért annak ellenére, hogy ilyen számla nem is létezett a rendszerbe. Mindegy is, már megoldódott.

Előző hét pénteken felhívott a T-Pontból az a kedves ügyintéző aki még csütörtökön foglalkozott velem, hogy mindent elintézett már csak aláírnom kell mennem a papírokat. Maximálisan elégedett voltam a munkájával, mert végtelenül megértő és segítőkész volt, úgyhogy le a kalappal előtte. Kaptam 10k -s jóváírást + 5k tartozékot is választhattam úgy hogy elégedetten távoztam bár nem kellett volna nekem egyik se ha hamarabb elintéződik az ügy. Sajnos ettől függetlenül még mindig azt kell mondanom, hogy a webshop kritikán aluli és mellette sok telefonos ügyfélszolgálatosnak fogalma nincsen a folyamatokról, hogy mi miért is történik (itt is tisztelet a kivételnek). Úgy ámblokk annyit kérnék tőlük, hogy ne nézzenek hülyének és ne rázzanak le a végtelenül átlátszó dumával. Ha nem tud azonnal válaszolni azzal sincs gond, mondja azt, hogy 1-2 napon belül felkeres és megpróbálja megoldani a dolgot, vagy legalábbis tájékoztatni a teendőkről. 

Még 1 teljes év se telt el, hogy utoljára rendeltem telefont online, de ahhoz képest akkor fényévekkel gördülékenyebben üzemelt a webshop.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2

Roppant érdekes dolog ez nekem.

Végre vehetek új készüléket a régi előfizumhoz.Korábban kérdeztem az ügyintézőt,hogy az is előleges lesz e,és azt mondta,igen.Eddig ha online rendeltem,szépen ki is írta,hogy előleg fizetése szűkséges.

Na,most megint online rendeltem,ugyanúgy kamatmentes részletre,és nem írta sehol az előleget.Kiváncsi leszek,ha felhívnak,hogy kell e fizetnem,vagy nem.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
1 órája, Gizmó írta:

Ezek szerint,a régi ügyfeleket sem tartják megbízhatónak már?Vagy a szolgáltatónak annyi kára lett,hogy kénytelen bekérni előleget?

Sajnos el tudom képzelni, hogy valaki kihozott (majdnem) ingyen egy alap telefont, minimál díjcsomaggal, fizette 2 évig 21 hónapig, s utána ráment a korlátlan csomagos legújabb iPhone-ra, amit "elfelejtett" fizetni...

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Új...