Ugrás a tartalomhoz
  • 1

Telekom internet packet loss


SafranyFerenc86

Kérdés

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni a következő gondommal kapcsolatban. Egy héttel ezelőtt elkezdett a Telekomos internetem rakoncátlankodni. Először multiplayer játékok közben vettem észre packet lossra utaló jeleket, majd Skypeon is elkezdett szakadozni a videohívás és a böngészőben is volt, hogy lassan töltöttek be a weboldalak, vagy el sem tudtam őket érni. A háztartásban az összes internetre csatlakozó eszközt érintette a gond, ha kábelesen voltak csatlakoztatva az internete, ha Wi-Fi-n keresztül. Volt, hogy az IPTV is szinte használhatatlan lett, csatornaváltáskor kimerevedett a kép, a csatornaváltó menü elkezdett tölteni, majd 1-2 perc múlva váltott csatornát.

Gyorsan előkaptam a pingplottert megnézni, hogy hol lehet a hiba és a mérések eredménye mindig az volt, hogy a 2. hoptól kezdve végigment a packet loss, bármelyik weboldalt ellenőriztem. A sima Windows parancssoros pingeléssel is látható a csomagvesztés. Többször próbáltam áramtalanítani és újraindítani a digitális elosztót, de a probléma folyamatosan visszajött. Másnap felhívtam az ügyfélszolgálatot, hogy bejelentsem a problémát. Az ügyfélszolgálatos azt mondta, hogy ők nem érzékelik a problémát de újraindította a digitális elosztót. A packet loss sajnos visszatért, majd kaptam egy SMS-t, hogy kiküldik a szerelőt, hogy kicserélje a kb. 2 éves D-Link elosztót egy Sagemcom F@st 3686-ra.

Fél napig jó volt a kapcsolatom, de sajnos azt vettem észre, hogy időközönként gondol egyet az egész, visszatér a csomagvesztés és ismét használhatatlan az internetem, majd 20-40 perc múlva olyan hirtelenséggel el is tűnik. Mivel nem fix időközönként tapasztalom a problémát nem tudom hogyan lehetne jelezni az ügyfélszolgálat felé a gondot. Ha ki is küldenek egy szerelőt, hogy nézze meg a problémát személyesen, nincs rá garancia, hogy pont akkor lesz csomagvesztés a hálózaton.

Mellékeltem egy-egy képet a tegnapi és a mai pingplotter mérésről.

 

20171028.png

20171029.png

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • Válaszok 82
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Posztolt képek

Ajánlott posztok

  • 0

Pár napja olvastam a posztod, nem emlékszem minden részletre.

Hasonló, rosszabb problémával küszködtem utóbbi napokban, kábelen használhatatlan néha,azonban  WiFi-n keresztül minimálisan tapasztalható, így jelenleg kábelen és WiFi-n keresztül is csatlakozva vagyok, így jelenleg, utóbbi 3-4 órában semmi óriási problémát nem észleltem . Csatoltam 'before-after' képrészletet.ApplicationFrameHost_2018-04-22_20-36-21.png

cifhZo8.png

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Sky
after kép
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
Ekkor: 4/22/2018 at 20:40, Sky írta:

Pár napja olvastam a posztod, nem emlékszem minden részletre.

Hasonló, rosszabb problémával küszködtem utóbbi napokban, kábelen használhatatlan néha,azonban  WiFi-n keresztül minimálisan tapasztalható, így jelenleg kábelen és WiFi-n keresztül is csatlakozva vagyok, így jelenleg, utóbbi 3-4 órában semmi óriási problémát nem észleltem . Csatoltam 'before-after' képrészletet.ApplicationFrameHost_2018-04-22_20-36-21.png

cifhZo8.png

Probléma ismét előjött.

le31G8s.png

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
7 perce, Sky írta:

Probléma ismét előjött.

le31G8s.png


Jelezted már az ügyfélszolgálaton a hibát? Ha igen mondtak rá valamit?
Jó lenne, ha valaki ki tudna okosítani engem is, hogy mégis milyen trükkökkel lehet rávenni a szerelőket, hogy a hazugságok és terelések helyett valóban utánanézzenek a hiba okának.

Te is Hódmezővásárhelyi vagy egyébként?

Nálam ma épp nem volt semmi baja az internetnek.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
Ekkor: 2018. 05. 09. at 21:43, Roli82 írta:

Azért nem kapsz érdembeli választ, mert valószínűleg nem tudunk segíteni a problémádon.

Itt nem a Telekom válaszolgat, hanem a tapasztaltabb előfizetők segítik ha tudják a másikat.

Esetleg valami tanácsra számítottam, hogy mégis milyen módon jelezzem a problémát a szolgáltató felé, hogy érdemben kezdjenek vele valamit, de így már másképp fest a dolog, lehet drasztikusabb módszerekhez kell folyamodnom.

Küldtem már majd 3 oldalas hibabejelentést az online felületen keresztül a Telekom számára, amiben A-tól Z-ig a legapróbb részleteket is leírtam a problémával kapcsolatban, még azt is beleírtam, amit anyonymus-tól kaptam tavaly, de semmi eredménye nem volt az egésznek. Egyszer telefonon is majd ugyanezt a szöveget elmagyaráztam az ügyfélszolgálatos számára, direkt megkérdeztem tőle, hogy az ő oldalán látható-e a csomagveszteség, amire igennel válaszolt. Akkor se lett a dologból semmi.

@McBelaba

Köszi a linket, ránézhetek azzal a programmal is majd, ha megint tapasztalom a problémát, épp most hagyta rá a ma esti adagot. Egyébként a Pingplotter is tudja ezt, és az alapján még mindig a CMTS körül nem jó valami amit nem értem, hogy a központban miért nem látnak (na jó, valószínűleg azért nem, mert munka lenne vele, meg lehet én vagyok az egyetlen, akinél rossz, vagy akinek feltűnt, hogy rossz, de ettől függetlenül foglalkozhatnának vele, mert én is ugyanúgy fizetek a szolgáltatásért, mint mások).

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
19 órája, anonymus írta:

Vezetőségi visszahívás kérése volt ? Amúgy ha az lelki békéden ez segít, én max annyit tudok tenni hogy ránézek központi rendszerre hogy mutat vagy nem mutat hibát. 

Kértem még tavaly, de nem jutottunk előrébb vele. Panaszbejelentéssel is próbálkoztam már az online felületen keresztül. Direkt ki is emeltem, hogy panaszbejelentéssel szeretnék élni, de másnap olvasás után áttették alap hibabejelentésre az üzenetem.

Ha ránéznél, azt megköszönném. Tegnap este kb. 20:50-21:30 között jelentkezett a gond. Ma eddig csak véletlenszerűen dobált el 1-2 csomagot szintén a CMTS-től kezdve, de szerintem az jelentéktelen, lehet akár mérési hiba is. Ha a tegnap esti időintervallumra már nem tudsz visszanézni, akkor majd posztolok ide egyet, ha megint kezdi.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Akkor nem csodálom, hogy a decemberi 15-30 perces "vonalellenőrzés és javítás" után nem lett jó a dolog.

Amúgy felőlem csinálhatják akár két napig is, csak csinálják meg rendesen, 8 hónap vacakolás bőven elég volt. Majd csütörtökön vagy pénteken betelefonálok aztán megírom, hogy mit alkottak.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Még egy kérdés felmerült bennem a betelefonálással kapcsolatban:

Mivel nem tudom, hogy a jelszinteket és erősítőt érintő probléma 24/7-ben fennáll-e (a csomagveszteség nem állandó a tapasztalataim és a mérések alapján), szeretném megkérdezni, hogy mikor telefonáljak majd be a 1414-re megkérni az ügyfélszolgálatost/technikust/varázslót/akárkit, hogy legyenek szívesek ránézni az utcabeli és környékbeli jelszintekre és erősítőkre?

Amikor tapasztalom itthon a problémát, mert csak az adott pillanat értékeit látják, vagy van egy időintervallum, amit vissza tudnak ellenőrizni, így akkor telefonálok nekik, amikor ráérek?

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Még egy kérdésem lenne, mielőtt megrendelem a csillapítót: ha pl. egy -6 dB-s csillapítót veszek, az a letöltési jelszinteket 6 dB-el csökkenti, a feltöltési jelszinteket meg 6 dB-el erősíti, a -10dB-es pedig 10-el csökkenti a le és 10-el növeli a feltöltést, vagy a feltöltési jelszinteket kb. mekkora mértékben erősítik ezek a csillapítók?

Csak azért kérdezem, mert a feltöltési jelszintek általában 33-39,8 dB között vannak, azt sem akarom, hogy az legyen utána a gond, hogy az meg túl erős lesz.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Én nem egyszer mondtam a szerelőknek aki kijöttek, hogy a jelszintekre nézzenek már rá, erre elküldtek azzal, hogy "ááá, azokkal minden rendben van, most lett megcsinálva a vonal az utcában" (egyszer láttam, hogy csináltak neki valamit még február környékén, de itt vannak a képek a topikban, hogy most is milyen a jelszint)

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Szia!

Elhűlve olvastam a "kálváriádat", mely az adatvesztéssel kapcsolatos. Kíváncsian várom, hogy mi lesz a várható megoldása ennek a problémának.

Sajnos én nem értek ilyen profin ehhez a témához, de nálam pontosan ezek a problémák vannak, szinte hajszálpontosan.

Sokat gondolkodom, hogy mely irányba induljak el, hiszen én is már többször jeleztem a hibát, amin sajnos nem tudtak segíteni.

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Na megjöttem közben, csak úgy gondoltam inkább várok pár napot mielőtt bármit is írok.

A helyzet a következő:

Az utóbbi 3 napban a CMTS-nél összesen kb. 60 eldobott csomagot mutatott a mérés, de ezek közül ahogy néztem egy sem ment végig, szóval letudtam mérési hibának. Nappal nagyon szép az egész mérés, esténként néha gyengélkedik a 3. hop (tge0-3-1-0-503.er1-szeged.net.telekom.hu) illetve a szerver is amit pingelek, bár ez lehet csak a terhelés miatt van. Összességében 1-1 ritka alkalmat leszámítva nem érzékelhető semmi probléma online játék közben sem az esti órákban. A letöltési jelszintek esténként 8-9 dBmV alatt vannak, a feltöltés meg 42-45 dBmV között van jelenleg, télire lehet érdemes lesz beszerezni egy erősebb csillapítót a hidegebb időkre való tekintettel. Hogy a továbbiakban is ilyen marad-e, vagy sem, azt nem tudom, egyelőre meg vagyok elégedve a csillapítós megoldással.

A Telekomos ügyfélszolgálatot és szerelőket nem óhajtom minősíteni, amelyikük őszintén megpróbált segíteni, azoknak köszönöm, de mai napig nem orvosolták a problémát és a végén megkaptam tőlük, hogy nálam van a hiba, a jelszintekkel semmi baj sincs és ők nem tapasztalják a csomagveszteséget.

A fórumtársaknak is jár a köszönet, főleg anonymusnak és Roli82-nek, hogy nem küldtek el a búsba, hanem segítettek hónapokon keresztül. Innentől lezártnak tekintem az ügyet, feleslegesnek látom az ügyfélszolgálat "zaklatását" azzal, hogy szintezzék be rendesen az utcában a vonalat, volt már rá idejük épp elég.

Mondjuk amilyen szerencsém szokott lenni, most hogy ilyen szépen leírtam ezeket, tuti megint megeszi a fene az internetet. Lehet jövök még majd ide "balhézni". :D

2 órája, Remekelek írta:

Végig olvastam, nekem is ilyen problémám van. Ha szolgáltatót váltok ( Budapest flip) Ami a thome fapados változata akkor ugyan így marad minden a régiben?

Ha a vonalon van a problémád oka, és a másik szolgáltató is ugyanazt a vonalat használja, akkor marad minden ahogy van.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
8 órája, SafranyFerenc86 írta:

Na megjöttem közben, csak úgy gondoltam inkább várok pár napot mielőtt bármit is írok.

A helyzet a következő:

Az utóbbi 3 napban a CMTS-nél összesen kb. 60 eldobott csomagot mutatott a mérés, de ezek közül ahogy néztem egy sem ment végig, szóval letudtam mérési hibának. Nappal nagyon szép az egész mérés, esténként néha gyengélkedik a 3. hop (tge0-3-1-0-503.er1-szeged.net.telekom.hu) illetve a szerver is amit pingelek, bár ez lehet csak a terhelés miatt van. Összességében 1-1 ritka alkalmat leszámítva nem érzékelhető semmi probléma online játék közben sem az esti órákban. A letöltési jelszintek esténként 8-9 dBmV alatt vannak, a feltöltés meg 42-45 dBmV között van jelenleg, télire lehet érdemes lesz beszerezni egy erősebb csillapítót a hidegebb időkre való tekintettel. Hogy a továbbiakban is ilyen marad-e, vagy sem, azt nem tudom, egyelőre meg vagyok elégedve a csillapítós megoldással.

A Telekomos ügyfélszolgálatot és szerelőket nem óhajtom minősíteni, amelyikük őszintén megpróbált segíteni, azoknak köszönöm, de mai napig nem orvosolták a problémát és a végén megkaptam tőlük, hogy nálam van a hiba, a jelszintekkel semmi baj sincs és ők nem tapasztalják a csomagveszteséget.

A fórumtársaknak is jár a köszönet, főleg anonymusnak és Roli82-nek, hogy nem küldtek el a búsba, hanem segítettek hónapokon keresztül. Innentől lezártnak tekintem az ügyet, feleslegesnek látom az ügyfélszolgálat "zaklatását" azzal, hogy szintezzék be rendesen az utcában a vonalat, volt már rá idejük épp elég.

Mondjuk amilyen szerencsém szokott lenni, most hogy ilyen szépen leírtam ezeket, tuti megint megeszi a fene az internetet. Lehet jövök még majd ide "balhézni". :D

Ha a vonalon van a problémád oka, és a másik szolgáltató is ugyanazt a vonalat használja, akkor marad minden ahogy van.

B|

Most nálam vacakol, de az egész szegmens :D , szinkron vesztések száma 4, nagyon codworkös is, több frekvencián is akár 20dBmV is képes csökkenni 1-2 másodpercre előre irányba a jelszint, aztán vissza áll. Bejelentettem este alkalmazáson keresztül, rendszeresen előjön ez a hiba ezen a szegmensen meg is csinálják de 1-2 hónap múlva újra problémás, rendszerint kábel törés a probléma, ennyit szoktak mondani... Nem tom milyen kábel az ami ennyire hamar eltörik. >:(

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Roli82
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...