Ugrás a tartalomhoz
  • 1

sagemcom 5655 V2 router probléma


Roland46

Kérdés

Sziasztok!
2 hete vezették be a Telekom optikai NET, TV, telefon szolgáltatását. Telepítettek egy Sagemcom F@st 5655v2 Routert aminek a  setupja nem elérhető :( Eleinte még lehetőség volt belépni (kb. 5x - 8x) a setupba de már nem sikerül - többszöri újraidítás után sem.  Beszéltem a telekom úgyfélszolgálatával, de nem tudtak segíteni. javasolták, hogy próbáljak meg más készülékkel wifin belépni. Megpróbáltam - a wifi kapcsolat létrejön, de a 192.168.1.1 -IP vel így sem lehet belépni a setupba..  Beszéltem az illetővel aki a telepítést végezte. Nagyjából Ő is ezt javasolta, de említette, hogy van egy időkorlát védelem(30 perc) ami nem teszi lehetővé a gyakori belépést. Ez még rendben is van, de van egy IP védelem is ami miatt azonos IP címről (amit a router oszt ki a csatlakoztatott készülékeknek) sincs lehetőség korlátlanul belépést végezni.  Találkozott valaki hasonlóm problémával ill. tud-e valaki megoldást erre?

 

Üdv!

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • Válaszok 80
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Posztolt képek

Ajánlott posztok

  • 2

@Roland46

 Nem a resetelést kell kérni. Resetelni te is tudod, a pppoe jelszót pedig újrageneráltatod az ügyfélszolgálattal (telefonon pár száz forint, online ügyfélszolgálaton ingyenesen meg tudod csinálni talán). Utána pedig visszaírod a Sagemcomba az adatokat az 192.168.1.1 címen. Valószínűleg a reset után elérhető lesz. 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: btz
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2
17 órája, Roland46 írta:

@btz

A   sima portforward  azt jelenti, hogy kiosztok egy belső IP címet a kamerának és működnie kellene? Ezt melyik menüben illene kiosztani? -lehet, hogy én nem osztom ki jól a portot?

@Roland46 Kiosztol egy belső LAN IP címet a kamerának, ami nem változik meg lehetőleg (fix marad), majd a Sagemkom adminisztrátori felületén kell legyen ilyen beállítás, hogy port forwarding vagy port átirányítás (a készülék manuálja talán segíthet a beállításokban, de a neten is számos példát találhatsz rá, mivel az elv nagyjából minden eszköznél ugyan az) 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: btz
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2
13 perce, Roland46 írta:

@anonymus

 

Szerencsére nem vagyunk egyformák. Éppen ezért máshogy látunk dolgokat...  De ha valami hibásan működik arra nehéz ráfogni, hogy hibátlan. Tényekkel szemben nincs értelme vitatkozni.

Nem fogtam rá hogy hibátlan!... Hanem próbáltam érzékeltetni hogy nem úgy működik a T  ahogy gondolod. 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

Köszönöm a gyors választ. A resetre én is gondoltam már de nem tudom a   ppoe user/pass párost ezért nem éltem a lehetőséggel  . A 1414 -et már alkalmaztam és innen tudom, hogy a reset a Telekomnál  8000Ft kiszállási + 3000Ft óradíjat jelent -ezért ezt kihagynám..   Ha nem lesz más megoldás ismét a 1414 fog következni és oldja meg a Telekom (ingyen)... Gondolom kijön egy szerelő és Ö fogja megnyomni a resetet..

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
19 órája, Roland46 írta:

Sziasztok!
2 hete vezették be a Telekom optikai NET, TV, telefon szolgáltatását. Telepítettek egy Sagemcom F@st 5655v2 Routert aminek a  setupja nem elérhető :( Eleinte még lehetőség volt belépni (kb. 5x - 8x) a setupba de már nem sikerül - többszöri újraidítás után sem.  Beszéltem a telekom úgyfélszolgálatával, de nem tudtak segíteni. javasolták, hogy próbáljak meg más készülékkel wifin belépni. Megpróbáltam - a wifi kapcsolat létrejön, de a 192.168.1.1 -IP vel így sem lehet belépni a setupba..  Beszéltem az illetővel aki a telepítést végezte. Nagyjából Ő is ezt javasolta, de említette, hogy van egy időkorlát védelem(30 perc) ami nem teszi lehetővé a gyakori belépést. Ez még rendben is van, de van egy IP védelem is ami miatt azonos IP címről (amit a router oszt ki a csatlakoztatott készülékeknek) sincs lehetőség korlátlanul belépést végezni.  Találkozott valaki hasonlóm problémával ill. tud-e valaki megoldást erre?

 

 

Üdv!

Megkérdezhetem, mi célból kell elérned a Sagemcom felületét?

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
31 perce, Roland46 írta:

 

@zoli62

 

"Megkérdezhetem, mi célból kell elérned a Sagemcom felületét? "

Eredetileg egy IP kamerát szerettem volna rácsatlakoztatni, de nem sikerült. A kamerám eddig egy másik (használható) routeren volt és be lehetett állítani, működött. Mivel a kamerát ez a "nagy tudású" sagemcom fel sem ismeri ezért felmerült egy újabb ötlet, hogy a sagecomra rácsatlakoztatom a régi routeremet és arra telepítem vissza  a kamerát. vagy még több kamerát mivel azon a routeren is lesz +4db LAN port.  Elsősorban UTP kábeles összeköttetésben gondolkodom, de ha ez így működik akkor megpróbálom majd beállítani a wifis kapcsolatot is, bár ezzel kapcsolatban már hallottam, hogy a sagecom szintén hibásan működik ha pl. mindkét wifi engedélyezve van egyszerre. Szóval ez a sagecom router tele van SW hibákkal..

 

 

Amennyiben van jól bevált saját routered, akkor javaslom, használd azt. A Sagemcomot ebben az esetben is resetelned kell. Ezután már nem kell elérned a felületét, helyette a saját kis jól bevált routeredet rákötöd a hgw valamelyik ethernet portjára. Beírod a a PPPOE felhasználónevedet és jelszavadat és kész. Ezeket beüzemelés előtt SMS-ben kaptad meg. Ne aggódj, ha nem tudod, a 1414-es telefonszámot hívd fel, és megmondják.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
56 perce, Roland46 írta:

@btz

A belépéshez szükséges adatokat ismerem. A probléma az, hogy nem jelenik meg az a felület ahová ezeket az adatokat beírhatnám. Tehát a Login és a  Password szövegmezőket megjelenítő oldal nem jelenik meg..

 

Nem vagyok benne biztos, hogy ezt a tortúrát  nem kellene  a közeljövőben újra megismételnem. Nem tettem  semmi olyat ami a router jelenlegi állapotba kerülését indokolttá tenné.. Tehát ez bármikor előfordulhatna máskor is..

Reset után szerintem be kell, hogy jöjjön

Sajnos benne van a pakliban, hogy újra előjön. 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

@zoli62

Igen mindenképpen resetelni kell majd mivel addig sajnos nem  tudom beállítani, hogy a régi router működjön a sagemcomon. Az lesz majd még egy érdekes dolog, hogy sikerül-e beállítanom vagy trükközni kell ezzel is valahogy.. A PPPOE  felhasználónév és jelszó másnéven (Telekomra fordítva) az "Ajánlat megnevezése" ill. az "Internet bejelentkezési jelszó" lenne? -ez a szerződésen szerepel (nem sms -ben küldték el)) egymás alatt a "Szolgáltatás adatai" -ként..  Azért ezt előtte megkérdezem az ügyfélszolgálattól is  -Mert az még ingyenes :) 

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

Még annyi, ha mindenképpen ragaszkodsz a Sagemcom felületéhez, akkor resetelés előtt mindenképpen hívd fel a 1414-es telefonszámot, és egy szakértőt kapcsoltass,  mondd el neki részletesen, mi a probléma. Ugyanis ha nem tudod visszaállítáni az eredeti állapotot, akkor azt csak helyszíni kiszálással díjazás ellenében tudják megoldani.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: zoli62
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

@zoli62

Ha resetelés után nem lesz elérhető továbbra sem a felület, akkor ott valami hiba leledzik, tehát a hibás eszközt cserélniük kell, ez pedig ingyenes. Nem kell nekik semmit köríteni, meg kell mondani, hogy nem jó az eszköz, cseréljék. Ez nem a szuperszervizes téma. 

@Roland46

Bízzunk a legjobbakban. 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

@zoli62

Mivel a segemcom a saját tulajdonuk a szervíz díjat nem számolhatnák fel. Amúgy a resetelésből (felhasználó által alkalmazható, nem tiltott funkció) kifolyó problémákat is nekik kellene hárítani, mégha ezt távprogramozással nem tudják megoldani és ezért a szervíznek a helyszínre kellene utaznia akkor is.  Így lenne az etikus. Ha a router az enyém lenne akkor már más lenne a helyzet..

 

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
5 perce, Roland46 írta:

@zoli62

Mivel a segemcom a saját tulajdonuk a szervíz díjat nem számolhatnák fel. Amúgy a resetelésből (felhasználó által alkalmazható, nem tiltott funkció) kifolyó problémákat is nekik kellene hárítani, mégha ezt távprogramozással nem tudják megoldani és ezért a szervíznek a helyszínre kellene utaznia akkor is.  Így lenne az etikus. Ha a router az enyém lenne akkor már más lenne a helyzet..

 

 

Van valamennyi valószínűsége annak, hogy az ont szoftverhibás, azt meg mindenképpen a szolgáltatónak kötelessége díjmentesen cserélni.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

Ha nem hibás az eszköz és reseteli az user, tehát a felhasználó pppoe userpass páros törlődik belőle, ezáltal nincs internet elérése az usernek, attól még a Telekomtól simán hozzátudnak férni remote managementel. 

Nálam például beüzemelés (más tipus, de ez lényegtelen) úgy zajlott, hogy a kiszálló technikus hozta a cuccot, felhívta a supportot,  új pppoe jelszót geberáltak és ezt távolról bele is írták.

Elfelejtés esetén ez az újragenerálás pár száz forint díjjal jár és nem lépnek be beírni, hanem magadnak kell

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: btz
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

Most beszéltem az ügyfélszolgálattal. Elmondtam részletesen, hogy mit tapasztaltam. Az ügyfélszolgálatos sem tudott távolról belépni. Konzultált a kollégáival és azt igérte, hogy 72 órán belül (de már az is lehet, hogy holnap reggel) kijönnek és megjavítják. A hiba állítólag már ismert volt számukra és már többször előfordult máshol is. Resetelésről érdeklődtem, de nem javasolták, mert az sem oldaná meg véglegesen (valószínűleg újra felmerülne  a probléma később..)  -gondolom SW hiba .. Állítólag a szervíz is megpróbál távolról valamit kezdeni vele. Ha sikerül távolról megoldani akkor azt igérték, hogy SMS-ben értesítenek a hiba megoldásáról, de ha nem akkor holnap telefonon felhívnak és kiszállnak helyszínre és itt oldják meg vagy kicserélik a routert..  Kaptam egy SMS -t is arról, hogy a hiba javítása folyamatban van és kb. hány óra múlva lesz elhárítva.. Továbbá ingyenes lesz azegész művelet.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

@btz

A beüzemelés nálam is hasonlóképpen történt. Ugyanúgy mint a korábbi szolgáltatóm esetében is.. Azt eddig nem tudtam, hogy a jelszót ilyen könnyen újra lehet generáltatni. A mai ügyfélszolgálattal történt megbeszélésem során rákérdeztem a pppoe user/ pw -párosra. Kiderült, hogy ez ugyanaz mint amit a szerződéssel együtt küldtek el, csak ott az "Ajánlat megnevezése" ill. az "Internet bejelentkezési jelszó" -ként említik..

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

Ma délelőtt felhívott a Telekom szervízese. Távolról resetelte (ezek szerint eddig így is lehetett volna) és feltöltött rá egy SW -t..  Ezután be tudtam lépni a setupba..  Elmondta, hogy kamerát egyáltalán nem, de  routert sem fogok tudni hagyományos módon rátenni a sagemcomra csak valami trükkös beálítással - nem pppoe hanem http (?) módon (?)..   

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
1 órája, Roland46 írta:

Ma délelőtt felhívott a Telekom szervízese. Távolról resetelte (ezek szerint eddig így is lehetett volna) és feltöltött rá egy SW -t..  Ezután be tudtam lépni a setupba..  Elmondta, hogy kamerát egyáltalán nem, de  routert sem fogok tudni hagyományos módon rátenni a sagemcomra csak valami trükkös beálítással - nem pppoe hanem http (?) módon (?)..   

Amennyiben így van, akkor jól le van butítva a szoftver.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

Ez a készülék egy kalap (tudjátok mi)

Tegnap jöttek bekötötték az internetet. Tegnap éjszakár olyan gondjaim voltak a nettel, hogy a wifiről minden készüléket ledobott és semmit nem engedett fel az ssid-re. Egy restart a készüléknek, és minden készülék újra csatlakozott. Aután 5-10 perc és ismét ledobott minden készüléket és egyet se engedett vissza. Ezt játszottam vele kb este fél 11-től hajnali 1-ig. Szóval rengeteg restarton esett át. De a restartok után is hiába csatlakoztak a netre a készülékek, a 192.168.1.1 ip címen csak egy nagy fehér semmi fogadott. Kifejezetten örömömre szolgál, hogy gyárilag idehoznak valamit ami nem működik és 24-72 órát kell csak arra várnom, hogy vagy megtudják távolról oldani, vagy nem...

Screenshot_20171109-120521.png

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: johannusk
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...