Ugrás a tartalomhoz
  • 1

Sagemcom 3686 v2 és a fokozatos pinghalál


NemoNobody

Kérdés

Sziasztok. Rákerestem, sok mindent találtam, de pont ilyet nem, így kénytelen vagyok mesélni.

Teljesen új előfizetés, 500-as kábel+IPTv. Sagemcom 3686 V2. Mögötte etherneten STB, másik etherneten pedig mindenféle informatika: gépek, wifi router és rajta lógó mobilok, satöbbi. A gépek mindent (is) csinálnak. Aktív IPv6 PD, subnetek. Minden megy szépen. (Na jó, őszinte leszek, a wifiket az első pár napban lekapcsoltam, mert elképzelhetetlenül instabil volt, de nem baj, nem kell, van máááásik.)

Azonban... pár nap alatt azt tapasztaltam hogy a net instabil lett. Nézem a trace-t és mindjárt az első hop (ami maga a sagem etherneten) magas ping és pkt loss. Nem vagyok én ehhhez szokva, mondom neki, és rátettem egy smokeping grafikont. Reboot. Másnap megint csuklott, ránéztem, és bevallom, ilyen rondát eddig nem láttam:

Uplink_last_864000.png

illetve közelebbről:

Uplink2_last_108000.png

Vagyis az eszköz nagyjából egy nap alatt lineárisan elkezd egyre lassabban és lassabban pingelni, majd szétesik. Ez tipikusan akkor szokott történni, amikor elfogy a CPU: egy ideig terhelődik, míg eléri a 100%-ot és utána nem bírja feldolgozni és csomagot veszít.

Mivel 2-3 reboot után a jelenség nem szűnt meg, sőt, konzekvensen ugyanazt nyújtotta, szóltam a Cégnek hogy ez van, őket nem érdekelték a műszaki részletek, „rossz a net”, „modemet cserélünk”. Jó, ha ramhibás esetleg, akkor segíthet, legyen.

Na, megjött ma az új példány. Smokeping maradt, hogy lássam, hogy jó lett.

Sajnos nem lett jó. Ugyanaz.

Olvasgatva viszont a fórumot kicsit megrettentem: ha bejelentem a hibát, akkor a következő az lesz, hogy kinyírják az ipv6-ot, vagy a tévét, vagy a sávszélességet? Mert úgy tűnik, ez a modem nem bírja a rendes használatot (pedig még torrent nem is ment rajta), én pedig használni akarom, azért van. A mostaninál aktívabban, ráadásul.

A sima felület nem nagyon ad rendszerinfókat: nem látom, hogy mi fogy el (memó, cpu), vagy mitől ragad be, nem látni a conntrack táblát (lehet, hogy kicsire vették és nem bírja a session számot?), ... De jó lenne megoldani, mert a napi reboot messze esik az optimálistól (és nem is tudom még távolról rebootolni). Van vajon lehetőségem belenézni?

Látott már valaki ilyet? És megoldotta? Vagy Obi van Kenobi volt az utolsó remény?

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

14 válasz erre a kérdésre

Ajánlott posztok

  • 0

A firewall teljes kikapcsolása nem javítja. (Viszont lehet, hogy conntrack related mert az ipv4 tűzfal te*****tésétől [uramisten, mit csillagozott ki? „te-ker-ge-tés”?] egy rövid időre megjavult. Hmm, nem jó jel.)

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: NemoNobody
csillagozás? :)
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Az a nehéz, hogy amikor már annyira rossz hogy egyértelmű akkor 300ms körül van a ping és 20% felett a pktloss, és akkor már a fórumra is nehezen tudok postolni, hogy „most” lehet megnézni. Persze megpróbálhatom bejelenteni hogy 33 és 124 (aztán vagy tudnak vele mit kezdeni, vagy nem), de félek, hogy ez a problémámtól független.

Most kb. 24-32 óránként jut el a katatón állapotig. Nem tudom, van-e bármi esélye úgy hibát bejelenteni hogy „a modemcsere nem fog rajta segíteni, informatikusnak kellene látni a problémát”. o.O

 

Amúgy Linuxosoknak/*nixosoknak reboot_the_damn_modem.sh:

#!/bin/sh
echo "Get session key..."
SKEY=`curl -s http://192.168.0.1/login.asp | perl -ne 'if(/var SessionKey = (\S+);/) {print "$1\n";}'`
echo "Login... ($SKEY)"
curl -X POST -d "loginUsername=admin&loginPassword=SZUPERTITKOSJELSZO&loginOrInitDS=0" http://192.168.0.1/goform/login?sessionKey=$SKEY
echo "Get session new key..."
SKEY=`curl -s http://192.168.0.1/RgSetup.asp | perl -ne 'if(/var SessionKey = (\S+);/) {print "$1\n";}'`
echo "Issue reboot... ($SKEY)"
curl "http://192.168.0.1/goform/RgSetup?sessionKey=$SKEY" \
        -H 'Referer: http://192.168.0.1/RgSetup.asp' \
        --data 'WanLeaseAction=0&ApplyRgSetupAction=0&RebootAction=1'

 

kakaton.png

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Nálam ugyanez a helyzet. Amikor szétesik a szolgáltatás 45% csomagvesztés, 1000 - 10.000ms válaszidők. Modem ujraindítás után órákig egész jól megy, sávszélesség megvan, csomagvesztés is nincs, vagy minimális. Mondjuk 2018-ban olyan hálozatot csinalni amiben egyetlen egy csomagvesztés is van, művészet. Névfeloldás minden esetben halálosan lassú!!!

Telekom_Csomagvesztes_UjrainditasElott.txt

Telekom_Csomagvesztes_UjrainditasUtan.txt

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

@anonymus nem szeretem az ilyet, de október 3-án délben rebootoltam a scriptemmel, és azóta 500 µsec alatt van folyamatosan, 0% packetloss. v. MAGYAR_3.97.0, nem látok firmware frissítést (verziószám alapján, de lsd lentebb), így erősen hajlok afelé hogy valaki valamit eltekert a cmts-en, és most visszatekerte, mert én nem változtattam semmit.

 

Thu 04 Oct 2018 22:26:31   Notice (6)   SW Download INIT - Via Config file bac21401000106d8d775e091fd 
 Thu 04 Oct 2018 22:27:24   Notice (6)   SW download Successful - Via Config file 
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Két évvel később ugyanez a hibám ugyanezzel a modemmel. A ping lineárisan növekszik majd teljes a halál. Amikor szétesik, a webes konfig felület is rettentő lassú, a bejelentkezéshez és szoftveres újraindításhoz több, mint egy percet tölt minden kattintás után.

A központi "állítás" óta nem jött elő újra a hiba?

Screen Shot 2020-05-20 at 8.29.08 AM.png

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
8 órája, gebharde írta:

Mostanában nálunk is ez megy, modemcsere volt, és nem oldódik meg...

Kijott egy Telekom technikus, es ujracsinalta a toldasokat, oszloptol egeszen a modemig. A jelminoseg sokkal jobb lett (kb. 10dBm kulonbseg), de a problema pont ugyanolyan maradt. Termeszetesen a technikus ottlete alatt tokeletes volt a ping (mivel ujrainditas tortent), de kovetkezetesen 24 ora alatt elromlott. Ilyenkor maga a modem webes felulete is majdnem egy percig toltott.

Sajnos a megoldas optikai kabelre valtas lett D. nevu szolgaltatonal, ertelem szerint uj modemmel. Javaslom, hogy verd az asztalt, es hangsulyozd, hogy a problema a modemmel van (koax kabelt kihuzva, azaz internetrol levalasztva is marad a magas ping ujrainditasig)

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Új...