pozso123

GSM hívás sebesség&VOLTE vs VOIP alapú telefonálás

Kérdés

Sziasztok már régóta foglalkoztat az hogy miért van az a jelenség amikor tegyük fel hogy egy üzletben van az akit én hívok mondjuk ahol nem jó a lefedettség és lassú az internet de még is 2,3,4G t is jelez a telefon és amikor hívom őt akkor szakadozik a vonal meg mindenféle arra utaló jelek hogy gyenge a kapcsoalt minősége az alacsony sávszélességi viszonyok miatt. Nade ha ugyan ott felhívom őt GSM hálózaton vagy akár VOLTE módban akkor viszonylag  tiszta a hívás (a hívás fogadó nem VOLTE képes készüléekt használ)

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

8 válasz erre a kérdésre

@anonymus Köszi, ez jó hír így 2év után.. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Szerintem ennélkül az újítás nélkül is elég jó volt a hívások minősége, tehát ha úgy vesszük olyan ellenérv elégséges lefedettség esetén nem volt hogy nagyon rossza a hívások minősége. Persze jó kis dolog a VoLTE nem mondom de ha úgy vesszük a dominósoknak is csak várni kell és a teszt időszak végére mindenki használhatja a szolgáltatást a T-nél. 

Én a másik szolgáltatónál vagyok és ott az előfizetők között is megoszlott hogy kinél aktiválják a szolgáltatást elsőre. És ez a kiválasztás tök randomra ment. Persze csak pár napos volt ez az időszak utánna eléggé kiterjesztették az elérhetőséget. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
6 órája, Tamas586 írta:

A dominósok valamiért ki vannak tiltva a VoLTE szolgáltatás alól, egyébként pedig 4G-n nincs hanghívás, visszakapcsol a telefon 3G-re (esetleg 2G-re). Tehát ők frekisávot kénytelenek váltani (pl az addigi jó minőségben vehető 800MHz ről a gyengébb térerejű 2100 MHz-re). Így büntetik a dominósokat, hiába VoLTE képes a telefonjuk.. :S

Miért lennének büntetve ?  Egy új szolgáltatást vezetett be itthon a T. Amire első körben, a  elfőfizetéses efiket jelölték ki.  De még a legelején azon belül is szepraráltak. 

 

De amúgy :)

 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Posztolva: (szerkesztve)

Hogy már így körbetáncoltuk, mi miatt rosz a  minőség egy VoIP hívás alatt? most ilyenekre gondolok hogy ennyire képes a protokol amit használunk a hívás alatt, vagy az appal van valami baj álltalában, sávszélesség gondok? 

 

*tartalék alatt a kiszolgáló hálózatban képzett olyan célirányossan lefoglalt sávszélességet értek amit a kliens vagy kliensek nem tudnak kimeríteni más szolgáltatások vagy mobilinternet használatával, csak az arra meghatározott célra tudják felhasználni, mondjuk hívásindítás, fenntartás, sms küldés, segélyhívás indítás szóval ilyenek. 

létezhet ilyen tartalék a GSM hálózaton? és ezért van esetleg jobb hívásminőség mint a 4G-n ahol ha VoIP szolgáltatást veszel igénybe a hálózat nem korlátozza a háttérfolyamatok internethasználatát.

 

 

Még egy kérdés ugye a mobilhálózaton indított hívásoknak van valami köze az IP alapú telefonláshoz vagy az egy más tészta? Gondolok itt arra hogy a kliensek akik CALL ID val vannak ellátva nem IP kapcsolatokon jut el hozzájuk a hívás ? Tehát nem úgy működik mint a VoIP esetén? 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: pozso123

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Posztolva: (szerkesztve)

A dominósok valamiért ki vannak tiltva a VoLTE szolgáltatás alól, egyébként pedig 4G-n nincs hanghívás, visszakapcsol a telefon 3G-re (esetleg 2G-re). Tehát ők frekisávot kénytelenek váltani (pl az addigi jó minőségben vehető 800MHz ről a gyengébb térerejű 2100 MHz-re). Így büntetik a dominósokat, hiába VoLTE képes a telefonjuk.. :S

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Tamas586

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

A VOIP hívás különböző csetappokkal mindig rosszabb minőségű, mint a normál GSM hívás. Például a Viber Out minősége össze sem hasonlítható egy normál hívással, a másik fél alig érthető, még 4G adatátvitelen is ez a helyzet. Ha WiFi kapcsolatról telefonálsz, a minőség szintén több tényezőtől függ. 

5 órája, pozso123 írta:

van valami állandó tartalék ami biztosítja a megfelelő minőséget?

Ezt hogy érted? :)

5 órája, pozso123 írta:

Továbbá azt sem értem hogy ugye ha nincs mobil internet lefedettség egy adott helyen és valaki hívást indít az a hívás milyen hálózaton lesz indítva? (Szóval ha csak sima térerő van)

Ahol tudsz hívást indítani, van térerő, ott biztosan van valamilyen mobilnet lefedettség is, legyen az GPRS, 2G, 3G, HSDPA, HSPA+, vagy akár 4G (LTE).

Ha EDGE-n telefonálsz, akkor fent nem jelzi a hálózatot, csak 3G/H/H+ és 4G esetén mutatja az értesítési blokkban. :)

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Posztolva: (szerkesztve)

Igen tudom hogy internetes telefonálás,  de  a GSM nem ugyan azon a hálózaton működik, mint amelyiken mondjuk tudok netezni (feltéve ha mobilnetet használok és nem wifit),vagy van valami állandó tartalék ami biztosítja a megfelelő minőséget? Továbbá azt sem értem hogy ugye ha nincs mobil internet lefedettség egy adott helyen és valaki hívást indít az a hívás milyen hálózaton lesz indítva? (Szóval ha csak sima térerő van)

Egyébként Facebook messengernél tapasztaltam. 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: pozso123

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Posztolva: (szerkesztve)

Szia,

A VOIP pontosan hogyan kapcsolódik a kérdéshez? Tehát arra gondolsz, hogy pl. Viber Out-on/Telegramon/Telzen/etc felhívsz valakit, annak miért rosszabb a minősége, mint egy GSM hívásnak?

VoIP = internetes telefonálás 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: abit

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy fiókot vagy jelentkezz be a kommenteléshez

Ahhoz, hogy kommentelhess, tagnak kell lenned.

Fiók létrehozása

Hozz létre a közösségünkben egy új fiókot. Igazán egyszerű!


Új fiók regisztrálása

Bejelentkezés

Már van fiókod? Jelentkezz be itt!


Bejelentkezés most