Ugrás a tartalomhoz
  • 0

Sagem emelkedő ping


gebharde

Kérdés

Üdv,

Körülbelül egy hónappal ezelőtt elkezdődött az, hogy az internet elkezdett szakadozni, egyik pillanatban volt, aztán nem, és ez váltakozott, míg egy idő után használhatatlan lett. Újraindítás megoldotta, ideig óráig jó volt, de aztán megint ugyanez. Bejelentettük a hibát, először műszaki hiba volt a visszajelzés, kijavították, szerintük minden oké. Nem, továbbra is ez a probléma. Oké, akkor modemcsere. Persze, "új", újraindított modem, amíg kint volt a szerelő, minden oké, de megint csak ideig-óráig.

Az alábbi az otthoni hálózat (eredeti) felépítése:

  • Sagemcom F@st 3686V2 (koax) [500/23 + IPTV] WiFi off
    • Emeleti switch 8-portos, gigabites switch (TP-Link TL-SG1008D)
      • Set Top Box
      • 2x PC
      • Emeleti WiFi Mesh (TP-Link Deco M4)
      • XBox
    • Földszinti switch 5-portos, gigabites switch (TP-Link TL-SG1005D)
      • 2x Set Top Box
      • PC
      • DVR
      • NAS
    • Földszinti WiFi Mesh (TP-Link Deco M4)
      • Smart TV
    • LAN4 üres

Először arra gyanakodtunk, hogy túl sok a maximális torrent szál, eleinte mintha segített volna rajta, de valószínűleg nem ez a probléma, mert továbbra is fennáll a hiba, teljes torrent stop után is. Közben próbálkoztunk pingtesztekkel, modem újraindítás után <1ms, aztán elkezdett növekedni, timeoutok, 300-1000 ms pingek, és a webfelület is elérhetetlen, vagy eszméletlen lassú.

Most éjszakára kipróbáltuk, hogy az emeleti STB-t kihúztuk, a földszintieket pedig direkt a modembe dugtuk. (tehát nem megy keresztül a switch-eken az IPTV) Így most 9 órás modem uptime után 8-9 ms a ping nagy része, bár van benne 2-3x 300-400 ms kiugrások, de az internetkapcsolat is megfelelőnek tűnik, meglátjuk napközben.

Tud valaki valamit erre? Mi lehet a probléma okozója?

Nekem eléggé az az érzésem, hogy a modem "túlterhelődik", és aztán kb. "megszűnik létezni". Okozhatja ezt az, hogy a switcheken keresztül megy az IPTV? (Nem managelhető switchek, ezért azt sem tudom, hogy tudnak-e IGMP-t.)

Ha ez az okozó, akkor annyi lehet a megoldás, hogy a Sagem 4 LAN portjából 3 IPTV, és 1-ről megy az összes többi internet?

Előre is köszi,

Erik

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

4 válasz erre a kérdésre

Ajánlott posztok

  • 1

Cirka 16 óra üzemidő után adta fel, most délutánra kb. 15-20 ms volt már a ping, aztán egyik pillanatról a másikra, megszűnt minden. Az internet, HGW webfelület, ping 90% pkt loss, IPTV-nél is több képkocka fagyott meg mint amennyi ment...

Továbbra is 1 internet - 3 iptv van csatlakoztatva a modembe.

Valaki, valami újat? :(

edit: itt egy modem log, nem tudom, hogy ez mondd-e valamit..

Jegyzet 2020-07-20 181448.png

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: gebharde
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
  • Telekom
17 órája, gebharde írta:

Cirka 16 óra üzemidő után adta fel, most délutánra kb. 15-20 ms volt már a ping, aztán egyik pillanatról a másikra, megszűnt minden. Az internet, HGW webfelület, ping 90% pkt loss, IPTV-nél is több képkocka fagyott meg mint amennyi ment...

Továbbra is 1 internet - 3 iptv van csatlakoztatva a modembe.

Valaki, valami újat? :(

edit: itt egy modem log, nem tudom, hogy ez mondd-e valamit..

Jegyzet 2020-07-20 181448.png

Szia Erik!

Szomorúan olvastuk, hogy problémát tapasztaltál szolgáltatásunkkal kapcsolatban. :(

Abban az esetben, ha a problémát még mindig tapasztalod, kérlek, hogy privát üzenetben add meg az alábbi adatokat. MT azonosító, bejelentő teljes neve, értesítési szám. Ez alapján fel veszem Neked a bejelentést, melyet illetékes kollégáink ki fognak vizsgálni. Az okozott kellemetlenségért elnézésed kérjük!  Megértésed és együttműködésed köszönjük! ^Zoltán

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
  • Telekom
Épp most, gebharde írta:

Modemet cseréltek, most úgy néz ki működik. :)

Ha probléma lenne, jelzem, köszönöm.

Kedves Erik! Örömmel olvastuk, hogy megoldódott a problémád és működik a szolgáltatás. Bízunk benne, hogy a jövőben már nem lesz problémád, de ha mégis, akkor várjuk jelzésed! Szép napot kívánunk! ^Zoltán

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Új...