Ugrás a tartalomhoz
  • 0

Saját router, 5 GHz hiba


kissmarc.att

Kérdés

Sziasztok!

Régóta nem sikerül megoldanom a saját routerem 5 GHz-es sávjának problémáját. Főleg iOS eszközökön érezhető a hiba, de androidos telefonon is tapasztaltam már. A 2.4 GHz-es sáv tökéletesen működik, de az 5 GHz néha ledob, iOS-en a wifi kapcsolat látszólag megmarad, de nem tölt be semmi, Youtube vagy Netflix nézése közben akad, aztán egy idő múlva észhez tér.
A hiba egy TP-Link Archer AX10-es és egy AX50-es routerrel is jelen van, ezért gyanítom, hogy nem a készülékkel van a baj. A telekomtól gigabites előfizetésemhez (koax) egy Sagemcom F@st 3890 V3-as HGW-t kaptam, ez jelenleg bridge üzemmódban működik, ennek a LAN portja van összekötve a router WAN portjával, ami router módban üzemel (AP módban is ugyanez volt a probléma, ezért lett átkapcsolva bridge módra). A router LAN portjaira csatlakoztatott számítógépek gond nélkül üzemelnek, ugyanígy tökéletesen működik a 2,4 GHz-es sáv is. IPTV nincs, Dynamic IP-re van beállítva a router, a DHCP Server be van kapcsolva (192.168.0.100-192.168.0.249), a Dynamic DNS-nél a TP-Link van bekapcsolva.
A vezeték nélküli beállításokkal is játszottam már (dedikált channel, transmit power közepes, WPA2-PSK AES, különböző SSID-k, de "Smart Connect" módban sem jó...).
Próbáltam az iOS készülékek esetében a "Privát cím" kikapcsolását, manuálisan a Google DNS-szerverét konfigurálni, de ez sem oldotta meg a problémát.

Van esetleg valakinek ötlete, hogy mit tehetnék?
Előre is köszi!

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

9 válasz erre a kérdésre

Ajánlott posztok

  • 0

Szia!

Köszi a gyors választ. Az eszközök 5-6 méteren belül / 1 fal távolságban vannak, és nem sűrű az 5 GHz-es sáv, de azért a biztonság kedvéért csekkoltam és egy üres channelre raktam, de ez sem oldotta meg a problémát.

A MU-MIMO feature vagy az OFDMA csinálhat ilyet? Azt nem tudom megérteni, hogy miért csak az 5 GHz bénázik. Ugyanez a router (AX 10) más hálózaton tökéletesen működik. Az új AX 50 szintén ezt a hibát gyakorolja...

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
3 órája, kissmarc.att írta:

Szia!

Köszi a gyors választ. Az eszközök 5-6 méteren belül / 1 fal távolságban vannak, és nem sűrű az 5 GHz-es sáv, de azért a biztonság kedvéért csekkoltam és egy üres channelre raktam, de ez sem oldotta meg a problémát.

A MU-MIMO feature vagy az OFDMA csinálhat ilyet? Azt nem tudom megérteni, hogy miért csak az 5 GHz bénázik. Ugyanez a router (AX 10) más hálózaton tökéletesen működik. Az új AX 50 szintén ezt a hibát gyakorolja...

Próbáld meg kikapcsolni a Mu-Mimo-t, elvileg okozhat ilyet.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
11 órája, uzman írta:

Próbáld meg kikapcsolni a Mu-Mimo-t, elvileg okozhat ilyet.

Megpróbáltam (MU-MIMO és OFDMA kikapcsolva) de sajnos nem oldódott meg a hiba. A probléma esetén, ha épp nincs net, de megnyitok egy weboldalt, azt a hibaüzenetet kapom (a Chromeban), hogy ERR_NAME_NOT_RESOLVED. Ez valami DNS problémára utal, nem?

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
8 órája, kissmarc.att írta:

Megpróbáltam (MU-MIMO és OFDMA kikapcsolva) de sajnos nem oldódott meg a hiba. A probléma esetén, ha épp nincs net, de megnyitok egy weboldalt, azt a hibaüzenetet kapom (a Chromeban), hogy ERR_NAME_NOT_RESOLVED. Ez valami DNS problémára utal, nem?

Igen, ez DNS névfeloldási hiba. Csinálj egy reset-et a TP-Link routeren, remélhetőleg az megoldja a hibát.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
8 perce, uzman írta:

Az 5GHz-es Wifire vonatkozó kérdés, oké, de a DNS-sel kapcsolatos probléma is csak a vezeték nélküli eszközöknél jelentkezik a hiba? (elnézést ha én nem értettem volna valamit)

Igen, az az érdekes, hogy a vezetékkel kapcsolódó eszközök tökéletesen működnek, valamint a 2,4 GHz-es hálózat is működik, viszont az 5 GHz-en gyakran ledob, a YouTube bufferel, vagy előjön az előbb említett ERR NAME NOT RESOLVED hiba.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
20 órája, kissmarc.att írta:

Igen, az az érdekes, hogy a vezetékkel kapcsolódó eszközök tökéletesen működnek, valamint a 2,4 GHz-es hálózat is működik, viszont az 5 GHz-en gyakran ledob, a YouTube bufferel, vagy előjön az előbb említett ERR NAME NOT RESOLVED hiba.

Mivel csak az 5 GHz-es sávban jelentkeznek a problémák, így inkább hardveres természetű lehet a probléma. Sajnos a gyártó fórumán is elég sokan panaszkodnak erre a típusra. Azt javaslom, hogy használd inkább csak a 2.4 GHz-es sávot, az elmondásod alapján az stabil és megbízható kapcsolatot nyújt. Ez nyilván azzal jár, hogy valamennyivel lassabb lesz a vezeték nélküli kliensek összeköttetése. A nagyobb adatforgalmat bonyolító laptopok, asztali számítógépeket kábellel csatlakoztasd ,így az 5GHz-es wifi sebességétől is magasabb le/feltöltési sebességet érsz el velük.

Ha más kliensen is jelentkezne a DNS probléma, arra megoldás lehet, hogy a routered DNS szervere helyett a Telekom DNS szerverét megadni közvetlenül a klienseknek. Leírás

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Új...