Ugrás a tartalomhoz
  • 0

Smartbox wifire csatlakozása után a teljes hálózat üzemképtelen lesz


ÁdámS

Kérdés

Sziasztok!

Tegnap szerelték be a vezetékes internet és TV szolgáltatást a lakásunkba. A TV-hez a csodálatos új androidos Smartboxot kaptuk. A lakás elrendezése miatt a nappali egyik felébe került a router, ahová még kellemesen el lehet vezetni a kábelt, de a másik felén van a TV és a box is, így az UTP kábelezéssel 3 ajtót kellene megkerülni összesen nagyjából 25m kábellel és mindenhol ragaszthatjuk/csatornázhatjuk, amit közös megegyezéssel egyelőre elvetettünk a szerelő kollégával.

WiFi-n keresztül próbálkoztunk beállítani a Smartboxot, ami ugyan csatlakozott, de 5 másodperc után megáll bármelyik TV adó képe. Mivel kábelen keresztül megfelelően működött a szolgáltatás, így megállapodtunk, hogy próbálkozom még a vezeték nélküli kapcsolattal, így a kolléga elment. Amit nem vettünk észre a szerelővel, csak később, hogy amennyiben a Smartboxon egyszer elindítom a TV adást, az megfagy, nagyjából 2 percre rá a teljes wifi hálózat üzemképtelenné válik: internet egyáltalán nem lesz egyik WiFi-n keresztül sem (5Ghz és 2,5Ghz sem). A Smartbox kvázi megmérgezi az összes vezeték nélküli kapcsolatot, viszont a vezetékes internet továbbra is tökéletesen működik, ilyen állapot során írom ezt a bejegyzést is.

A routerben nem látszik semmilyen hiba: mutatja a WiFi-re csatlakozott készülékeket, internetkapcsolatnál zöld a pipa, a visszajelző LED-ek is világítanak a wifinél is.

Valaki tapasztalt már ilyen hibát? Mi okozhatja, illetve mit tudok tenni, amivel esetleg megoldhatom? Nagyon szeretném, hogy 4 méter légüres téren keresztül működjön a set top box és ne kelljen 25m kábelt húzni vagy egyéb powerline adaptereket, okoswifiket vásárolni feleslegesen, mert akkor inkább megválunk a TV-szolgáltatástól, ennyi szenvedést és gányolást nem ér.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

8 válasz erre a kérdésre

Ajánlott posztok

  • 1

Szia

Első blikkre tipikus multicast floodingnak tűnik, ami normális jelenség olyan esetben, ahol az eszközök nem kezelik a multicast adatfolyamot.

A box telepítési helyén milyen a wifi jelerősség?

Szerintem érdemes volna kiszűrni azt a hibát, hogy esetleg a box hibás - ideiglenesen megoldani, hogy kábellel csatlakozzon az eszköz a HGW-re (akár átviszed a boxot egy monitorra kötve) vagy a próba idejére légvonalban húzol el egy kábelt.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
11 perce, Tozsomester írta:

Sajnos nálam teljesen ugyanez a helyzet. 3 smartbox lett rendelve, mindhárom ugyanezt produkálja. Vezetékkel tökéletesen működnek, wifin a kapcsolódás után 10 másodperccel megáll az adás, és a wifi-n onnastól semmilyen eszközön nincs internet, míg vezetéken továbbra is szuperálnak az eszközök. 

Egy F@st 5670es modemem van.

Csak a sagem-et használod a wifi hálózatban vagy van valami repeater/ap, egyéb készülék is?

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
9 perce, uzman írta:

Szia

Első blikkre tipikus multicast floodingnak tűnik, ami normális jelenség olyan esetben, ahol az eszközök nem kezelik a multicast adatfolyamot.

A box telepítési helyén milyen a wifi jelerősség?

Szerintem érdemes volna kiszűrni azt a hibát, hogy esetleg a box hibás - ideiglenesen megoldani, hogy kábellel csatlakozzon az eszköz a HGW-re (akár átviszed a boxot egy monitorra kötve) vagy a próba idejére légvonalban húzol el egy kábelt.

Szia! A router ezt mutatja:

Signal strength: -52 dBM

Signal rate: 866,667 Mbps

A két eszköz között csak levegő van, 4 méter távolságra vannak egymástól.

A boxot a szerelő kábellel tesztelte, ott tökéletes volt a TV-adás.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
  • VIP
Ekkor: 2022. 05. 10. at 13:22, ÁdámS írta:

Szia! A router ezt mutatja:

Signal strength: -52 dBM

Signal rate: 866,667 Mbps

A két eszköz között csak levegő van, 4 méter távolságra vannak egymástól.

A boxot a szerelő kábellel tesztelte, ott tökéletes volt a TV-adás.

Szia! Milyen típusú a router? Admin menübe belépve látsz olyan opciót, hogy "IPTV" vagy "IGMP"?

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Sajnos nálam teljesen ugyanez a helyzet. 3 smartbox lett rendelve, mindhárom ugyanezt produkálja. Vezetékkel tökéletesen működnek, wifin a kapcsolódás után 10 másodperccel megáll az adás, és a wifi-n onnastól semmilyen eszközön nincs internet, míg vezetéken továbbra is szuperálnak az eszközök. 

Egy F@st 5670es modemem van.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
16 perce, uzman írta:

Csak a sagem-et használod a wifi hálózatban vagy van valami repeater/ap, egyéb készülék is?

Csak a sagem-et. Próbáltam a sagem-re rákötni egy routert kábellel, és annak a wifijét használni a smartboxhoz. Úgy működött, a net se dobta el magát, viszont az a router túl gyenge (100mbit), és nem elég stabil az adás.

Így örülnék, ha működne egyenesen a sagem-re csatlakoztatva, de ha minden kötél szakad, remélem működni fog valamilyen wifi repeater-rel. 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
4 órája, Tozsomester írta:

Csak a sagem-et. Próbáltam a sagem-re rákötni egy routert kábellel, és annak a wifijét használni a smartboxhoz. Úgy működött, a net se dobta el magát, viszont az a router túl gyenge (100mbit), és nem elég stabil az adás.

Így örülnék, ha működne egyenesen a sagem-re csatlakoztatva, de ha minden kötél szakad, remélem működni fog valamilyen wifi repeater-rel. 

A Telekom által forgalmazott mesh rendszerrel biztos, hogy működik, ezt már itt a fórumon is többen megerősítették.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Új...