gnoric

Router csere saját routere nem engedet?!

Kérdés

Kedves közösség. Enyhén ideges vagyok, mert vettem egy Fritz!Box 6660 Kábel router-t hogy le cseréljem a T-com által küldött borzasztó KAON 3002 routert. Miután le cseréltem, felhívtam a Telekom-ot hogy szeretném hogy aktiválják. Pár órával késöbb vissza hívtak a *****-töl (ök üzemeltetik a hálózatot itt Tatán és közölték velem hogy nem cserélhetem le a routert. Csak avval a routerel (modem) müködik amit a Telekom adott. Ez már magában nagyon gáz, kb. olyan mintha egy szimkártyát nem rakhatnék be másba, csak abba az 1 Telefonba amivel vettem. 

De ha legalább müködne az a router, nem is lennék annyira kiakadva. De sajnos nem is müködik rendesen. Nem lehet rajta beállítani statikus IP címet. Igy a port forward is elégé felejtös. Plusz még rendszeresen megszünik a kapcsolat a net-hez, általában mindig amikor a legfontosabb meetingben vagyok! Amikor ujra inditom, akkor megjavul. Már másfél éve nem müködik a statikus IP cím és nem úgy néz ki hogy meg lesz javítva. Arrol nem is beszélve hogy nincs benne WIFI6 / mesh támogatás / okos otthon funkció.
 

Tudom hogy mögé akaszthatok egy saját routert, és csak mint modem tudom használni, de az nem segít rajtam. Én le szeretném cserélni.

Kérdések:
 

  1. Legális ez egyáltalán? Értem hogy ök csak a saját routerre adnak szupportot, de hagy én döntsem már el milyen készüléket használok.
  2. Tud valaki megoldást ara hogy hogy lehet lecserélni (nem bövíteni) a KAON router-t?
  3. Mi szerint identifikálódik a router a Hálózatban? MAC cím? 
  4. Van e valaki aki hasonló gondokba ütközött és talált megoldást?

Köszi minden infót és segítséget. 

Üdv, István

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

2 válasz erre a kérdésre

1 órája, Roli82 írta:

Szia!

1. Igen legális, és nem csak a Telekom nem enged be idegen eszközt a hálózatára de a többi szolgáltató sem.

2. 1414 vagy chat vagy @Telekom szakértő is írhatsz privát üzenetet MT ügyfél azonosítóval névvel címmel megadva és rögzítenek egy hibajegyet. Hiba bejelentésbe és írasd bele a hibajegybe hogy neked Sagemcom 3890 V3-as kell, ha a környékeden lévő raktárban van, akkor a szerelő azt visz ki, ezt már akkor is érdemes jelezni a szerelőnek amikor felhív időpont egyeztetés miatt.

3. Sorozatszám

Köszi a gyors válaszaidat. 

1. Németországban és Ausztriában ez már be van tiltva. Bárcsak magyarország is ott tartana. (https://dserver.bundestag.de/btd/18/062/1806280.pdf)

2. Köszi a tanácsot. Meg fogom próbálni. Csak már most is hiba javítás folyik. E mellett írtam Hauber Robert-nek (keresztnév.vezetéknév@telekom.de) is, bár kétlem hogy ö ilyen email-t komolyan vessz. Gondolom a titkárnöjén már el fog akadni. :) 

3. Sorozatszám > megkérdezem a freetz hackereknél hogy van e megoldás ezt átmásolni bárhogyan is az én saját routerembe. Ha találok rá megoldást, ide fogom pósztolni.

Nagyon remélem hogy a Sagemcom 3890 V3megoldja az összes gondomat (ha hozzájutok), bár kétlem.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Posztolva: (szerkesztve)

19 órája, gnoric írta:

Kedves közösség. Enyhén ideges vagyok, mert vettem egy Fritz!Box 6660 Kábel router-t hogy le cseréljem a T-com által küldött borzasztó KAON 3002 routert. Miután le cseréltem, felhívtam a Telekom-ot hogy szeretném hogy aktiválják. Pár órával késöbb vissza hívtak a *****-töl (ök üzemeltetik a hálózatot itt Tatán és közölték velem hogy nem cserélhetem le a routert. Csak avval a routerel (modem) müködik amit a Telekom adott. Ez már magában nagyon gáz, kb. olyan mintha egy szimkártyát nem rakhatnék be másba, csak abba az 1 Telefonba amivel vettem. 

De ha legalább müködne az a router, nem is lennék annyira kiakadva. De sajnos nem is müködik rendesen. Nem lehet rajta beállítani statikus IP címet. Igy a port forward is elégé felejtös. Plusz még rendszeresen megszünik a kapcsolat a net-hez, általában mindig amikor a legfontosabb meetingben vagyok! Amikor ujra inditom, akkor megjavul. Már másfél éve nem müködik a statikus IP cím és nem úgy néz ki hogy meg lesz javítva. Arrol nem is beszélve hogy nincs benne WIFI6 / mesh támogatás / okos otthon funkció.
 

Tudom hogy mögé akaszthatok egy saját routert, és csak mint modem tudom használni, de az nem segít rajtam. Én le szeretném cserélni.

Kérdések:
 

  1. Legális ez egyáltalán? Értem hogy ök csak a saját routerre adnak szupportot, de hagy én döntsem már el milyen készüléket használok.
  2. Tud valaki megoldást ara hogy hogy lehet lecserélni (nem bövíteni) a KAON router-t?
  3. Mi szerint identifikálódik a router a Hálózatban? MAC cím? 
  4. Van e valaki aki hasonló gondokba ütközött és talált megoldást?

Köszi minden infót és segítséget. 

Üdv, István

Szia!

1. Igen legális, és nem csak a Telekom nem enged be idegen eszközt a hálózatára de a többi szolgáltató sem.

2. 1414 vagy chat vagy @Telekom szakértő is írhatsz privát üzenetet MT ügyfél azonosítóval névvel címmel megadva és rögzítenek egy hibajegyet. Hiba bejelentésbe és írasd bele a hibajegybe hogy neked Sagemcom 3890 V3-as kell, ha a környékeden lévő raktárban van, akkor a szerelő azt visz ki, ezt már akkor is érdemes jelezni a szerelőnek amikor felhív időpont egyeztetés miatt.

3. Sorozatszám

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Roli82

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy fiókot vagy jelentkezz be a kommenteléshez

Ahhoz, hogy kommentelhess, tagnak kell lenned.

Fiók létrehozása

Hozz létre a közösségünkben egy új fiókot. Igazán egyszerű!


Új fiók regisztrálása

Bejelentkezés

Már van fiókod? Jelentkezz be itt!


Bejelentkezés most