Ugrás a tartalomhoz
  • 0

F@st 5670 router internet zöld LED villog


Seemann

Kérdés

21 válasz erre a kérdésre

Ajánlott posztok

  • 1

Hát a 2Gbit én csak a alkalmazással tudtam kimérni, böngészős 1000 környékén nálam mindig megakad. 

 

Leírás szerint ha villog a internet led, akkor ez a baja  "Solid green: The RGW received an IP address on its data interface. No blinking/flickering"

Így viszont ez már szerintem Telekom oldali gond.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: anonymus
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
  • Telekom

Szia Seeman! 

A router néhány perces áramtalanítása és újraindítása megoldhatja a villogó led problémáját.
A sebességértékek alapvetően nem mondhatóak rossznak, főleg ha WiFin keresztül méred őket.  Kábelen kapcsolódva viszont némileg a "rendes körülmények között" elérhető sebességek alatt vannak az értékek (ez az a sebesség, ami naptári naponként az idő legalább 90%-ában rendelkezésre áll, amennyiben a felhasználói eszközök a követelményeknek megfelelnek)

Számítógéppel, vezetéken csatlakozva az alábbi minimális ügyféloldali eszközkövetelmények szükségesek a maximális sávszélesség eléréséhez:
Processzor: Intel i5 vagy e feletti
Operációs rendszer (OS): Windows, Linux, MacOSi
Memória: 4 GB
Háttértár: SSD
iHálózati kártya (NIC): Gigabit Ethernet
Ethernet kábel: Cat5e/Cat6

Fontos, hogy a routerünk portonként tud 1000 Mbit-es letöltési sebességet kínálni. A 2000Mbit/s szolgáltatás maximális letöltési sebességének teljes kihasználása egy eszközzel  a GE-es interfészen keresztül lehetséges – amennyiben olyan eszközzel rendelkezik az Előfizető, amelybe 2 db Ethernet kábelt lehet csatlakoztatni és az eszköz képes a 2 db Ethernet porton érkező sebességet összeadva kezelni. 
^Dániel

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
7 órája, Telekom szakértő írta:

Szia Seeman! 

A router néhány perces áramtalanítása és újraindítása megoldhatja a villogó led problémáját.
A sebességértékek alapvetően nem mondhatóak rossznak, főleg ha WiFin keresztül méred őket.  Kábelen kapcsolódva viszont némileg a "rendes körülmények között" elérhető sebességek alatt vannak az értékek (ez az a sebesség, ami naptári naponként az idő legalább 90%-ában rendelkezésre áll, amennyiben a felhasználói eszközök a követelményeknek megfelelnek)

Számítógéppel, vezetéken csatlakozva az alábbi minimális ügyféloldali eszközkövetelmények szükségesek a maximális sávszélesség eléréséhez:
Processzor: Intel i5 vagy e feletti
Operációs rendszer (OS): Windows, Linux, MacOSi
Memória: 4 GB
Háttértár: SSD
iHálózati kártya (NIC): Gigabit Ethernet
Ethernet kábel: Cat5e/Cat6

Fontos, hogy a routerünk portonként tud 1000 Mbit-es letöltési sebességet kínálni. A 2000Mbit/s szolgáltatás maximális letöltési sebességének teljes kihasználása egy eszközzel  a GE-es interfészen keresztül lehetséges – amennyiben olyan eszközzel rendelkezik az Előfizető, amelybe 2 db Ethernet kábelt lehet csatlakoztatni és az eszköz képes a 2 db Ethernet porton érkező sebességet összeadva kezelni. 
^Dániel

 

Szia Dániel, 

F@st 5670 5db lan portal rendelkezik, 1db 2.5gbit és 4db 1gbit-es portal 

Képkivágás.PNG

A 850Mbit-es sebesség szerintem arra utal hogy csak 1gbit-es kapcsolat van a hgw és a pc közt. 

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
36 perce, tuto558 írta:

Szia,

Csak hogy biztosan ki lehessen zárni a hálókártya hibát, próbáld meg átdugni az utp-t az alaplapi 1 gigás portba, és úgy mérni, illetve ha van másik gép(akár notebook) akkor azon is futtatni egy speestest-et, hátha. Valamint ha van akármilyen vírusirtó a gépen/gépeken, vagy ha esetleg VPN-t használsz, azokat teljes egészében kapcsold ki a méréshez, nekem volt hogy vírusirtó lassította be.

Köszi, holnap megpróbálom. Kábelt is cserélek, hátha ...

Van laptop-om is, azon mértem wifi-t (5 GHz), gyalázatos sebesség volt, de újra megpróbálom most már azonos programmal wifi-n is és kábellel is.
Ami hihetetlen, hogy Androidos telefonomon 860 / 627-et mértem. Gondolom ez nem lehet a valóság.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
17 órája, anonymus írta:

Hát a 2Gbit én csak a alkalmazással tudtam kimérni, böngészős 1000 környékén nálam mindig megakad. 

 

Leírás szerint ha villog a internet led, akkor ez a baja  "Solid green: The RGW received an IP address on its data interface. No blinking/flickering"

Így viszont ez már szerintem Telekom oldali gond.

Megpróbálom elérni, hogy lecseréljék a routert. Mint a szerelő, mint a 1414-en a szakértő azt mondta, a villogás álmoskönyv szerint nem jót jelent. Ezt most Te megerősítetted, köszönöm!

Minden hozzászólónak nagyon köszönöm a tanácsokat, ötleteket! (Végig is csináltam mindegyik javasolt próbát.) Csúcs a fórum! :-)

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Sziasztok!

Sajnos az újraindítás nem oldotta meg a villogást, az továbbra is fennáll.

A sebességmérést vezetéken csatlakoztatott számítógépen végeztem, a 2,5 G-s porton.

Intel(R) Core(TM) i7-4790S CPU
16,0 GB DDR3
Hálózati kártya: ASUS 2.5G PCI-E Network Adapter
Lemezes meghajtó    Samsung SSD 860 PRO 512GB  (512 GB, SATA-III)
Windows 10 Pro
Ethernet kábel: Cat6

Üdv: Miki

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
17 órája, anonymus írta:

 

Szia Dániel, 

F@st 5670 5db lan portal rendelkezik, 1db 2.5gbit és 4db 1gbit-es portal 

Képkivágás.PNG

A 850Mbit-es sebesség szerintem arra utal hogy csak 1gbit-es kapcsolat van a hgw és a pc közt. 

 

"A 850Mbit-es sebesség szerintem arra utal hogy csak 1gbit-es kapcsolat van a hgw és a pc közt."

És mit tegyek, hogy ne így legyen?

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Szia

1. a hálózati kapcsolat tulajdonságainál ellenőrizd, hogy 2.5Gbps-e a link sebessége.

Screenshot_1.jpg

(a képen 1.0 Gbps látszódik, mert nekem ilyen kártya van a gépben)

2. Ha nem, a hálózati kártya beállításainál nézd meg, hogy Auto-negotiation (vagy automatikus sebesség egyeztetés) van-e beállítva

Példa:

 Screenshot_2.jpg

Ha egyik se vezet eredményre és nem áll össze a 2.5G-s link, akkor az valamelyik eszköz hibájára vezethető vissza (vagy lehet akár a kábel is). 

Ezen felül érdemes lenne felhívni a 1414 műszaki ügyfélszolgálatot is, hogy ők hogy látják az eszköz beállítását (nem-e véletlenül tévesen 1/1 G-s csomag van beállítva).

 

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Szia Uzman!

Köszi a tippeket, megnéztem, jók a beállításaim (sajnos).

Kapcsolat sebessége (fogadás/küldés):    2500/2500 (Mbps)
IPv6-cím:    2001:4c4e:100d:8200:ede5:a7fc:89e7:76bd
Kapcsolatszintű IPv6-cím:    fe80::ede5:a7fc:89e7:76bd%13
IPv6-os DNS-kiszolgálók:    2001:4c48:1::1
2001:4c48:1::1
IPv4-cím:    192.168.1.87
IPv4-es DNS-kiszolgálók:    192.168.1.1
Elsődleges DNS-utótag:    home
DNS-utótagok keresési listája:    home
Gyártó:    Realtek
Leírás:    ASUS 2.5G PCI-E Network Adapter
Illesztőprogram verziója:    10.40.416.2020ethernet_sebesseg.JPG
 

Még esetleg egy kábelcserét megpróbálok. Fel fogom hívni az ügyfélszolgálatot, mert zavar a LED villogása is, mintha állandóan a kapcsolatot keresné ...

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
21 órája, Seemann írta:

Esetleg van tippetek, hogy mivel mérjem a sebességet, ami megbízható? Van asztali gépem, laptopom (win 10/11) és androidos eszközeim.

Köszi!

Szia,

A sebességmérést mindenképp csakis Speedtest applikációval csináld, Microsoft store-ból letölthető bármelyik windows-os gépre.

Az ASUS 2,5 Gbps hálókártya drivere a leírásod alapján már elég régi, azt is megpróbálnám frissíteni. Ugyanilyen ASUS 2.5-ös hálókártya van a gépemben, innen szedd le a legfrissebb drivert: https://www.realtek.com/en/component/zoo/category/network-interface-controllers-10-100-1000m-gigabit-ethernet-pci-express-software ( Win10 Auto Installation Program (NDIS)  vagy Win11 Auto Installation Program (NetAdapterCx)  természetesen oprendszertől függően). Realtek chip van az ASUS kártyán, tehát ez tökéletes lesz hozzá, az ASUS sajnos a saját oldalán nem frissíti a drivert...

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
Ekkor: 2022. 10. 15. at 12:49, tuto558 írta:

Szia,

A sebességmérést mindenképp csakis Speedtest applikációval csináld, Microsoft store-ból letölthető bármelyik windows-os gépre.

Az ASUS 2,5 Gbps hálókártya drivere a leírásod alapján már elég régi, azt is megpróbálnám frissíteni. Ugyanilyen ASUS 2.5-ös hálókártya van a gépemben, innen szedd le a legfrissebb drivert: https://www.realtek.com/en/component/zoo/category/network-interface-controllers-10-100-1000m-gigabit-ethernet-pci-express-software ( Win10 Auto Installation Program (NDIS)  vagy Win11 Auto Installation Program (NetAdapterCx)  természetesen oprendszertől függően). Realtek chip van az ASUS kártyán, tehát ez tökéletes lesz hozzá, az ASUS sajnos a saját oldalán nem frissíti a drivert...

Nagyon köszi! Frissítettem a hálókártyát, sajna nem lett jobb a helyzet. Letöltöttem az általad javasolt sebességmérő alkalmazást, az eredmény siralmas! :-(

ethernet_sebesseg2.JPG

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
3 órája, Seemann írta:

Nagyon köszi! Frissítettem a hálókártyát, sajna nem lett jobb a helyzet. Letöltöttem az általad javasolt sebességmérő alkalmazást, az eredmény siralmas! :-(

ethernet_sebesseg2.JPG

Szia,

Csak hogy biztosan ki lehessen zárni a hálókártya hibát, próbáld meg átdugni az utp-t az alaplapi 1 gigás portba, és úgy mérni, illetve ha van másik gép(akár notebook) akkor azon is futtatni egy speestest-et, hátha. Valamint ha van akármilyen vírusirtó a gépen/gépeken, vagy ha esetleg VPN-t használsz, azokat teljes egészében kapcsold ki a méréshez, nekem volt hogy vírusirtó lassította be.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
3 órája, Seemann írta:

Köszi, holnap megpróbálom. Kábelt is cserélek, hátha ...

Van laptop-om is, azon mértem wifi-t (5 GHz), gyalázatos sebesség volt, de újra megpróbálom most már azonos programmal wifi-n is és kábellel is.
Ami hihetetlen, hogy Androidos telefonomon 860 / 627-et mértem. Gondolom ez nem lehet a valóság.

Androidos készüléken is a speedtest applikációval nézted? (Play áruházból szintén letölthető.) Ha igen, akkor az elvileg valós értéket kellene mutasson és erősítené a gyanút hogy a gépen nem jó valami (hálókártya/vírusirtó/kábel/..)

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
10 órája, Seemann írta:

Köszi, holnap megpróbálom. Kábelt is cserélek, hátha ...

Van laptop-om is, azon mértem wifi-t (5 GHz), gyalázatos sebesség volt, de újra megpróbálom most már azonos programmal wifi-n is és kábellel is.
Ami hihetetlen, hogy Androidos telefonomon 860 / 627-et mértem. Gondolom ez nem lehet a valóság.

Szerintem wifin ez a sebesség teljesen rendben van :) 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
17 órája, tuto558 írta:

Szia,

Csak hogy biztosan ki lehessen zárni a hálókártya hibát, próbáld meg átdugni az utp-t az alaplapi 1 gigás portba, és úgy mérni, illetve ha van másik gép(akár notebook) akkor azon is futtatni egy speestest-et, hátha. Valamint ha van akármilyen vírusirtó a gépen/gépeken, vagy ha esetleg VPN-t használsz, azokat teljes egészében kapcsold ki a méréshez, nekem volt hogy vírusirtó lassította be.

Mindent megpróbáltam, ha valami hibás, csak a Telekom router lehet. Hívtam a 1414-et, leválasztották, majd újra felcsatlakoztatták a routert. Az internet zöld LED továbbra is villog. Az ügyintéző is azt mondta mint a szerelő, hogy ekkor keresi a kapcsolatot. Méretett velem sebességet a beavatkozás után. Mértem  Store-ból letöltött applikációval és a speedtest.net felületen böngészőből. Hatalmas eltérést tapasztaltam.

Akkor most melyik igaz? Ha a speedtest.net, akkor tulajdonképpen elégedett lehetek, ha az app, akkor viszont nagyon nem jó.

 

sebteszt.jpg

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Üdv!

Csatlakoznék OP-hoz. Ugyan az a csomag, cat7 és Marvell AQC111C 5GbE.

F@st 5670 internet led zölden villog.

13669720098.png

 

Sebbesség rendben viszont, weboldalak megnyitása, tartalom böngészés kegyetlen lassú, valamikor a 1080p-s youtube videó sem tud folyamatosan lejátszani beakad pufferbe.
 

Nincs torrent vagy steam, sem rengeteg wifi eszköz.

Nekem is a csúnya zölden villogó internet led lehet a probléma?

 

Nem nagyon piszkálotam DNS beállitásokat routeren, minden kb alapon van ahogy a szerelők beépitették.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
Ekkor: 2022. 10. 21. at 20:59, Farcery írta:

Üdv!

Csatlakoznék OP-hoz. Ugyan az a csomag, cat7 és Marvell AQC111C 5GbE.

F@st 5670 internet led zölden villog.

13669720098.png

 

Sebbesség rendben viszont, weboldalak megnyitása, tartalom böngészés kegyetlen lassú, valamikor a 1080p-s youtube videó sem tud folyamatosan lejátszani beakad pufferbe.
 

Nincs torrent vagy steam, sem rengeteg wifi eszköz.

Nekem is a csúnya zölden villogó internet led lehet a probléma?

 

Nem nagyon piszkálotam DNS beállitásokat routeren, minden kb alapon van ahogy a szerelők beépitették.

Szia!

Ennyit a sebességmérésről. Amit mértél, az már a hihetetlen kategória, és mégis problémát tapasztalsz. Az én méréseim sokkal rosszabb eredményt mutattak, de úgy őszintén a napi használatban nem vettem észre semmit. (Amikor unokáim 3 db laptoppal, és egy asztali géppel egyidejűleg játszottak, na akkor panaszkodtak a sebességre :-), de ezt nem veszem hibának!) Azért kezdtem kutakodni, mert bosszant, hogy egy nagy csomagot fizetek, de nem kapom meg az elvárt szolgáltatást.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Sziasztok. 

Tegnap kötötte be a Telekom az optikát. 1Gbit/1Gbit. Wifi-vel 910/950. Ami teljesen jó. Kábelen viszont siralmas. 80/80. Nekem is villog az internet led. Megkérdezhetem mi lett a megoldás? Több kábelel is próbáltam és újra is indítottam többször. 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Sunyix
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Új...