Ugrás a tartalomhoz
  • 6

anonymus

Kérdés

Szakadozó internet kapcsolat, újra induló  HGW esetén mit tehetek ?

 

Első amit tehetsz, hogy újra indítod a HGW-t. Érdemes lehet ránézni jel szintekre is, ezt jellemzően a 192.168.0.1 192.168.1.1/  192.168.100.1 címen találod.  Belépéshez amennyiben nem változtattad meg: admin/admin, üres/üres stb, kivéve Sagemcom F@ST 3686AC, ennél eszköznél a talpon elhelyezett matricán találod a szükséges adatokat.

DOCSIS adatokat keress dBmV és mértékegységekkel lefelé /felfelé letöltési /feltöltési vagy angolul downstream és upstream.

 

Ezekről amit tudni érdemes.

Letöltési irányba -12 + 12 közt ideális, 0-hoz közeli érték a legoptimálisabb.

SNR 30 dB legalább érje el, átlagosan 40 körül mozog, ennél többel nem fogsz találkozni.

Feltöltési irányba 51 dBmV alatt legyen


Ettől eltérő értékkel is működhet a HGW, de átlagosan ezek tekinthetők minőségi értékeknek. Amennyiben ezektől eltérést tapasztalsz, az jó eséllyel lehet a probléma forrása. Pusztán eltérő adatok nem adnak  alapot semmilyen reklamációra.

 

Kérhetek bridge módot?

Igen, kérhetsz Cisco EPC3925 és Sagemcom FAST3686 eszközök esetében. De csak akkor, ha nincs iptv előfizetésed.  Ezt a 1414 ügyfélszolgálati szám hívásával teheted meg, kitartást hozzá, néha nehezen sikerül.

 

Használhatom valamire az usb csatlakozót ?

Pendrive vagy külső táppal rendelkező merevlemez segítségével file, ftp, UPnP médiaszervert készíthetsz.

 

Milyen csomagokat rendelhetek ?

*Otthoni Internet 10/

*Otthoni Internet 20/

Otthoni Internet 150/5

Otthoni Internet 300/20

Otthoni Internet 500/22

 

* Ezek a csomagok csak ED2 területen rendelhetőek. 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: anonymus
Módosítás
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • Válaszok 1.6k
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Posztolt képek

Ajánlott posztok

  • 0

Ehhez még az a teszt is hozzájöhetne, hogy próbáljon meg lehetőség szerint más helyen WiFi-re csatlakozni. Ha ott sem sikerül akor lehet gyanakodni a saját gépének beállításaira. Volt egyszer egy olyan esetem, hogy WiFi driver frissítés oldotta meg a problémát. Hasonlóan a leírtakhoz csatlakozott, de egy bájt forgalmat sem tudott lebonyolítani.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

A loss mintha fogyna legalábbis ping alapján, de nemtom... talán dns gond, vagy passz... ha valami megy, akkor gyors, de sokszor nem tud connectelni vagy resolvolni a browser, vagy aminek kéne... próbáltam gugli dns-sel azzal is ugyanez. Meg kéne nézni közelebbről, de nem volt még indíttatásom.

 

Viszont az elmúlt 5 napban 2x csonttá fagyott a HGW. Wifin rajta maradt a gép, de DHCP-re sem válaszolt, minden forgalomra "generic error"-t dobott (akkor mond ilyet, amikor pl. nem vagyok connectelve sehova), dróton fix ip-vel nem néztem, de majd az is meglesz, ha kedvem szottyan. Power cycle, és minden helyreáll.

 

Szal szerintem valami nem teljesen gömbölyű ezzel a firmware-rel, óvakodj a HGW újraindításától! :D

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Köszi, magamtól nem indítom újra, hacsak valami miatt nem lesz szükséges. Egyébként a Telekom szerint éjszaka szokták távolról frissíteni, és magától újraindul, nem kell vele csinálni semmit. Ehhez képest azt olvastam, hogy többeknél akkor frissített, amikor valami miatt újraindította.

 

IPTV is van? A fagyásnál azzal mi történt?

 

A power cycle kifejezés nekem nem ismerős, újraindítást jelent vagy valami mást?

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Hali,

 

amennyire tudom, egy ideig csak elérhető a frissített fw, és ha újraindítod, akkor letölti magának, de nem kényszerítik ki a frissítést. Aztán amikor úgy döntenek hogy mindenkinek legyen a legújabb, akkor a többi eszközt is lefrissítik, de a fw már előbb is elérhető.

Nem tudom mi ebben a logika, talán az, hogy így szép lassan frissülnek az eszközök, és ha valami katasztrófa van az új cuccal, akkor még idében vissza tudják vonni a frissítést, és kevesebben lesznek érintettek, mintha mindenkire egyszerre rátolják a cuccot.

 

IPTV-t nem néztem a "fagyásnál" (amennyit mi tévézünk...), csak tippem van, hogy ha a DHCP nem ment, akkor a muticast sem nagyon mehetett... Ha ment is volna, a lease lejártakor úgysem kapta volna vissza a címét, tehát legkésőbb akkor leállt volna. :D

 

A power cycle meg a poweroff-poweron. Vagyis nem a webes interface-ről, vagy reset gombbal, hanem a tápellátás megszűntetésével való újraindítás.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Na, tessék... eddig vagy nem volt ilyen, vagy nem tűnt fel, de igazad lehet, fogynak az US csatornák... újraindításkor 4 szokott lenni, most már van vagy 2 napos uptime-ja, és már csak 1 van...

 

Lehet, hogy csak pszichés, de nekem valahogy nem rémlik, hogy ilyen gondjaim lettek volna firmware frissítés előtt...

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Előrebocsátva hogy fw frissítés nálam még nem volt. Sokáig (másfél évig) csak egy US csatornám volt, fél éve lett belőle kettő. A fél év nagy részében 45 körüli volt mindkettő. Az utóbbi két hétben elkezdett felfelé araszolni, ma a CH1 48.0 a CH2 meg 50.5 volt.

Azt olvastam, hogy az 50 feletti érték már nem igazán kedvező.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
  • Telekom

Szia!

 

Én ahhoz a részéhez szeretnék hozzászólni, hogy: "az egyetlen dolog amit szeretnék később, egy USB csatlakozós eszköz, amihez kapcsolódhat HDD".

Ha D-Link DCM704-es homegatewayed van, akkor azon van USB csatlakozó, és SMB fájlmegosztást, DLNA-t és FTP szerveres működést is tud, így nem szükséges külön eszközt vásárolnod ezért.

 

Üdv,

Peti

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
  • Telekom

Sziasztok!

 

A dupla NAT nem probléma, míg nincs mögötte valami olyan szolgáltatás, amit el kell érni. Gondolok itt VPN, ftp, torrent:)

Mindkét megoldás jó, amit a javasoltak Neked rubinrajhona, csak mindkettőnél a megfelelő beállításra oda kell figyelni!

Amikor a DLink LAN portját a TP-LINK WAN portjával kötöd össze akkor a két router ip címére kell figyel illetve a TPLINK-en a DHCP-t hagyhatod bekapcsolva.

DLINK LAN--->TPLINK LAN ebben az esetben szintén figyelj a két router ip címére és a TPLINK-en ki kell kapcsolni a DHCP-t.

 

A wifi mindkét esetben természetesen a TPLINK-en maradjon bekapcsolva, ahogy Neked az kell.

 

Bocsi, nem okoskodni akartam, csak igyekeztem összefoglalni az elöttem szólok leírását:)

 

Üdv:

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Segítséget kérnék, mert nem tudom, hogy mi lehet a probléma. Egy ideje az Androidos készülékeim (telefon, tablet) Wifi-n keresztül képtelenek bármit letölteni a Google szerverekről (play áruház, youtube stb). A sebesség olyan lassú, hogy vagy el sem indul a töltés, v. nem lehet kivárni a végét...

A készülékeknél nincs probléma, mert más Wifi hálózaton hozzák az elvárt sebességet. Egyébként a windows-os gépek is jó sávszélességgel dolgoznak és egyéb alkalmazások az androidon is elfutnak, amik nem google szerverekhez kapcsolódnak.

Egyetlen dologra tudok gyanakodni: a rendszer órája a modemnek 2 órával eltér a helyi időtől (a telefon idejétől).

Hogy kizárja ill. megoldjam a kérdést, be szeretném állítani az időt. Azt gondoltam, ez nem lehet probléma, de nem találok olyan menüpontot az admin felületen, ahol ezt megtehetném. NTP srevert sem tudok váltani.

Hátha van ötlete valakinek bármelyik jellegű problémára!

Kösz előre is!

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Van egy misztikus problémám kb. 10 napja. Ami azt jelenti, hogy kezdetekben 1-2 percre elment mint IP alapú szolgáltatás: Telefon, TV, Internet majd magától visszajött. Most már arra sem jön vissza, hogy a  Cisco EPC3925-t többször újra indítják a szüleim. Sajnos én nem vagyok otthon és nem tudom a hibabejelentőnek megmondani épp milyen lámpák világítanak. De mire oda érek felhívom a szüleimet nézzék meg, addigra minden rendbejön magától.

 

Mi lehet a gond? A modem haldoklik? Szomszédoknál minden rendben van ezen időpontokban, tehát a hiba valami egyedi lehet?!

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

A modem -11-es down powerrel van fent, 32-es SNR-rel, up power 51. Mikortól lehet bejelenteni? Úgy értem mik azok az értékek, amikre az ügyfélszolgálatos már hajlandó felvenni hibajegyre?

Speedtest nem mutat semmit, jön a max sávszélesség, de pl Skype-nál azért érezni, hogy valami nem OK. Napközben is pingeltem a modemet munkahelyemről, voltak kimaradások.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...