Tisztelt Szakértők!
Otthoni internetszolgáltatásunk mellé egy Sagemcom F@st 3686AC típusú készüléket kaptunk, melynek a kezelő felületén egészen jól elbodolgulok. Beállításait gond nélkül tudtam módosítani.
Februárban megváltozott az interetcsomagunk (gyorsabb lett), és azóta a port beállításaim nem működnek. Korábban gond nélkül működött, hogy az adott portot a saját gépem hálózati címére irányítva kinyitottam.
Telefonon beszéltem egy informatikus kollégájukkal, aki azt mondta nekem, hogy ezen a készüléken nem a gyári hanem a saját Telekomos firmwire rendszer van aminek csak a szolgáltatás biztosítása a feladata, amit ellát így az javasolja, hogy szerezzek be egy saját routert, amin már működni fognak ezek a beállítások. Általában régebbi játékok számára van szükségem erre, de egy új készülék beépítését a rendszerbe nem igazán tartom megoldásnak, főleg, hogy korábban működött a dolog.
Amikkel eddig próbálkoztam:
Hagyományos, korábban működő beállítások ellenőrzése
Készülék resetelése gyári beállításokra, portok kinyitása a hagyományos módon. Helyi IPV4 címre
Port trigger lehetőség használata az adott porton.
Eddig semmi sem vált be.
A fenti problémára remélem tudnak tanácsolni valamit.
Továbbá azt szeretném megkérdezni, hogy a port állapotát mivel tudnám leellenőrizni teljes bizonyosággal?
https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
Ezt az oldalt használtam korábban, eddig minden alkalommal visszadobott és lezárt portot mutatott. Erre csak azért van szükségem, hogy ha netán nem a port okozza a problémát a régi játéknál akkor ne ezzel szenvedjek tovább. Bár eddig csak a port volt a gondom.
Ha minden kötél szakad, mindent jól csináltam és nem a készülékemben van a hiba, akkor aWindows 10 rendszeren lehetséges, hogy szoftveresen van a port blokkolva? (Windows tűzfalat és Avast FREE vírusírtót használok)
Válaszaikat előre is köszönöm!