A rövid válasz az, hogy a Telekom hálózata nem képes normálisan kezelni a fizikai és esim (két SIM kártya) használatát és nem a felhasználók a hibásak és nem is az IOS.
Apple készülékek esetén ha két Telekomos kártya van a készülékben (1 fizikai és 1 e-SIM) akkor a hívásfogadás teljesen megbízhatatlanul működik ha mindkét SIM 4G üzemmódban van. Sok alkalommal csak SMS-ben értesülsz róla, hogy kerestek, akkor is ha órák óta nem használtad hívásra a mobilod és üresjáratban van. 4G/3G /fizikai/e-SIM/ üzemmód használata esetén jól működött ugyanaz a mobil (amíg a 3G elérhető volt) vagy pl. az Magenta T Ausztria vagy Spanyol Telefonica hálózatán 4G/4G beállítás is jól működik. A készülék és a SIM-ek azonosak tehát egyértelmű, hogy Telekom hálózati hiba van. Több kollégám is ugyanezt a hibát tapasztalja különböző típusú és IOS-t futtató Apple mobilokkal. A 3G hálózat kikapcsolása után ezek a fizikai-/e-SIM-es készülékek közel használhatatlanok lesznek és nem kevés van belőle.
A Telekom nem foglalkozik a problémával.