efi99

Tag
  • Tartalmak

    22
  • Csatlakozás időpontja

  • Utolsó látogatás

efi99 a fórumon

  • Rang
    Tudományos főtag
  1. Most megint megy... Semmit nem csináltam vele...
  2. Samsung A52 5G, meg A32 4G. De azt is írtam, hogy ugyanazon a készüléken is volt olyan, hogy ment, volt olyan, hogy nem. Mondjuk így sem értem, mire akarsz kilyukadni, milyen szoftvernek van arra befolyása, hogy elküldök egy ussd kódot, és aztán a szolgáltatói oldal erre mit küld vissza?
  3. Mármint milyen szoftver? Beütöm a tárcsázóba a *102#-t, majd hívás gomb, rendben elmegy, ussd-kód futása megjelenik felugróban. Ezután 2 kimenete lehet a dolognak: vagy olyan popup üzenet jön, hogy mennyi az egyenlegem, vagy az, hogy tájékoztatjuk, hogy a *102 megszűnt + utóbbi sms-ben is. Ebben hol van nálam szoftveres hiba vagy egyáltalán eltérés lehetősége?
  4. Köszönöm. Azt mindenképp cáfolnám, hogy csak olyan telefonon működik az ussd lekérdezés, amelyik úgymond elavult, példának okért Android 11-en két csaknem azonos típusú és 2021-es telefon közül az egyiken megy, a másikon nem és ezen utóbbin is ment pár hétig, de most megint nem. (Az már tényleg csak kötekedés, hogy ha az adott telefonon ez letiltva, akkor a *100#-re jövő válaszüzenetből miért nem lehet kiszedni? Aki tudja mi újság, az nyilván tudja, aki meg először használja, az meg írja gyanútlanul a reklamációt, hogy miért nem működik, mikor éppen most küldte neki a szolgáltató sms-ben, hogy van ilyen.) De amire nem kaptam választ, az az, hogy miért kell "vizsgálat" alá vonni a telefonokat (ami, mint látjuk nem is funkciónál tökéletesen) és ennek alapján miért kell kizárni az ussd lekérdezésből egy csoportot? Értem én, hogy az app felé terelnék a népet, de abban úgyis van annyi plusz szolgáltatás, ami miatt az ember felteszi, ellenben az egyenleg dinamikus kijelzésére ebben a formában (6 órás frissítés pl) pont nem alkalmas. Az ussd kódos lekérdezés ellenben elvégezhető pl makróval vagy számtalan célalkalmazással, ezáltal jól használható, egyszerű, pontos, naplózható és elég hozzá a netelérés nélküli hálózat is stb. Érthetetlen...
  5. Üdv. A hozzászólásom elsősorban a Telekomnak szólna. Anno adott volt ugye a közvetlen egyenleglekérdezés ussd kóddal (*102#), már ezzel kapcsolatosan is több kérdés felmerül: 1. Miért kellett megszüntetni, különösen annak fényében, hogy a *111#-ről indulva, ha az ember átverekedi magát 5 aloldalon, mégiscsak elérhető az egyenleg lekérdezés (is)? (Már ha sikerül eljutni addig, mert egyes készülékek nem komálják mikor a 9-essel közben lapozni kell, eltűnik a válaszablak vagy a virtuális billentyűzet). 2. Ha egyszer megszűnt(?), miért szerepel a *100#-tel lekérdezhető ussd kódkínálatban? 3. Miért működik mégis egyes készülékeken folyamatosan, hibátlanul míg másokon egyáltalán nem? 4. Ami ennél is bosszantóbb, miért működik egyes készülékeken úgy, hogy időnként egy darabig megy vele, aztán utána hetekig-hónapokig nem, aztán megint? Helyette volna ugye a Telekom app widgetje, nézzük mit (nem) tud? 5. Miért kell 1db (egyenleg) vagy esetleg 2db (adatkeret is) információnak 5x2-es widget? Ki fogja ezt kitenni a kezdőlapra, ha a hasznos képernyőterület harmadát elfoglalja? Bőven elférne egy kulturált 2x1-es widgeten. Ehhez képest ráadásul a karakterek kicsik, a felület 80%-a meg gyakorlatilag üres. Van rajta továbbá egy 5 centi széles felesleges csík az adatkeretnek, minek, ha ott az érték is úgyis? 6. Mi értelme egy folyamatos értékkijelzésnek, ha arról nem lehet soha tudni, hogy aktuális-e? Nem tudjuk milyen elvek mellett vagy mikor frissül (művelet váltja-e ki, esetleg időzítve), nincs ott az utolsó frissítés időpontja sem. Igen, van kézi frissítés gomb, de nyilván a lényege az automatikus lenne, hiszen ez egy kijelző, nem pedig egy (kézi) lekérdező. Ha az ember 10 percet beszél külföldre, vagy parkolást vásárol a keretből, majd rápillant, egyáltalán nem mindegy, hogy stimmel-e az az 1000 Ft, vagy már csak 87 Ft van rajta. 7. Netelérés kell hozzá. Ha véletlenül pont akkor nincs, amikor frissülne, eltűnnek róla az adatok, be vagyunk kerítve, amíg nincs net (de amúgy hálózat meg lenne a beszélgetéshez). 8. A neteléréshez netcsomag is kell, ez még akkor is pénz, ha konkrétan ez a funkció nem generál adatforgalmat. Egy Dominos nem biztos, hogy ezért fent akar tartani egy netcsomagot is (akár folyamatos, akár egyszeri költséggel). Ha jobban meggondoljuk, a szolgáltató végső soron így díj ellenében teszi lehetővé az egyenleglekérdezést, ami háát... Javaslatok: - A legfontosabb, hogy ha egyszer az a *102# kód szemmel láthatóan létezik és működik, akkor annak használata ne legyen már a ki tudja milyen módon kiválogatott készülékeken/előfizetéseken/oprendszereken - pénzt, időt, fáradtságot nem kímélve - letiltva. - Az alkalmazáshoz legyen egy sokkal kisebb widget. Testreszabhatóság (szín, mi legyen rajta) plusz pont. - A (pénz)egyenleg adattartalom dinamikus frissítését azonnal váltsa ki minden olyan művelet, ami pénzlevonással jár (kimenő hívás, kimenő sms, vásárlás az univerzális keret terhére). Ezt valószínűleg a szolgáltatói oldalról kell kezdeményezni, mivel a legújabb időkben a Google nem igazán engedi az alkalmazásoknak pl a hívások monitorozását. - Ha a widget nem tudott frissülni, az adatokat nem kellene róla levenni, mert még az előző adat is jobb, mint a semmi, de persze derüljön ki, hogy sikertelen volt.
  6. És megjött!
  7. Értem én, de hát azért mégis, na. Feltételezem más szolgáltatóknál is így megy, de azoknál mégis sokkal hamarabb közzéteszi utána a gyártó.
  8. Üdv. Miért megy olyan lassan a Telekomnál a Samsung telefonokra (is?) a gyártó által kiadott havi szoftverfrissítések kiküldése? Nem csak a gyártói megjelenés után telik el több hét, de már a többi magyarországi szolgáltató is rég kiadja, mire megjelenik a telekomos is. Most is pl még az augusztus 1-i biztonsági állapotú sincs kint, holott szeptember van.
  9. Üdv. Modemcsere volt a fentire. Az mennyire normális dolog, hogy nagyobb fájl hosszabb ideig tartó letöltésekor kizárólag azzal foglalkozik és minden más, beleértve a böngészőt is, úgy érzékeli, hogy nincs net (időtúllépés) ? Ez a korábbival nem volt, ment párhuzamosan minden.
  10. Sejtettem, hogy van valami árukapcsolás. Egyenleget ingyen lekérdezni így már borzasztó körülményes, csak a *111# ussd kóddal belépve a menükbe lehet.
  11. Üdv. A telekom app szinkronizálásához kell mindenképp élő mobil internet csomag is, vagy - tekintve, hogy az adatforgalma amúgy sem számítana bele - elég, ha be van kapcsolva a telón a mobilinternet adatátvitel?
  12. Na, hétfőn megszűnt valóban, azért ez csúnya húzás volt. Azért lássuk be, hiába nem csökkenti az adategyenleget, ha az app kérdezi le mobilneten keresztül, ez eleve feltételez egy net szolgáltatást, ami pénz. És aztán, ha a többi app is felfedezi, hogy hohó van itt internet wifi nélkül is, akkor azok is szüttyögnek a háttérben és elkezdik felzabálni a keretet. Aztán akkor lehet tűzfal appal kínlódni, hgy letiltsuk mindet a Telekom appon kívül. Duplán érthetetlen a partizánakció annak fényében, hogy a *111#-ből indulva végül is lekérdezhető (még?!) egy fél perc alatt, de miért kell szívatni a jó népet, hogy átvergődjön ott még 3-4 almenün.
  13. Üdv. Az USSD önkiszolgáló menüben (*111#) a választott menü azonosító számjegyeket el lehet valahogy küldeni egy menetben is? Tehát, ha mondjuk mindig 1 - 1 - 1 - 2 vel lépkedek a menürendszer mélyére, akkor lehet azt automatizálni, hogy egyből az jelenjen meg, ahova ez a sor jut. A *-ot, mint elválasztót ajánlották máshol ( *111*1*1*1*2# ) , de ez nem működik.
  14. Ez jön.
  15. Szerintem az Android verzióját figyelik, mert a Telekom alkalmazáshoz 5+ kell. Mondjuk kérdés, hogy a régebbi telefonoknak akkor nem marad semmi, vagy azokon menni fog?