Sándor Sárosi

Tag
  • Tartalmak

    15
  • Csatlakozás időpontja

  • Utolsó látogatás

Sándor Sárosi a fórumon

  • Rang
    Tudományos tag
    10+
    10+

    Népszerű

    Népszerű vagyok, a fórum indulásától a kérdéseimre, válaszaimra ennyi elismerést kaptam a fórumtagoktól.

  • Születésnap 1956-10-29
  1. A sorozatos áramszünetek miatt már második ügyfelem routere felejtett el mindent. Próbából itt is beállítottam az iskola ADSl belépési adatait. Ez az optikai net is működött vele. A héten megyek majd még egy helyre. Kíváncsiságból megnézem ott is.
  2. Nem fogok harakirit elkövetni, ha ez bekövetkezik.
  3. Jó ez így. Elég sok ügyfelem routerét szoktam beállítani itthon, eddig a saját hozzáférésemmel, amit eddig a helyszínen javítottam. Innentől már ezt sem kell.
  4. Ezt meg kell hogy cáfoljam. Véletlenül derült ki, az iskolából hazahoztam az ott kipróbált és beállított mikrotik routert az iskolai hozzáféréssel (tartalék net, csak én használom, és ADSL előfizetéssel). Rátettem itthon a sajátom helyett és működik. Elfelejtettem amit írtál, nem állítottam át a saját hozzáférési adataimra. Ekkor arra gondoltam, hogy amiatt, hogy nem a Sagecom működik routerként. Kikapcsoltam a passtrough módot, beírtam az iskolai ADSL adatokat, megkaptam a fix ip-t, és van forgalom is, mert most is arról írok. A sebesség is ugyanannyi mint a saját hozzáféréssel.
  5. A gpon adatai, ha érdekel még. Hibátlanul működik. Ha jól látom csak az RX power tér el jelentősen. De tól-ig adatokat nem tudok.
  6. Volt olyan is, hogy az ügyfelemnek nem működött a nete (talán számla kifizetése volt az ok, nem tudom már). A cég telephelyéről beléptem a mikrotikbe, elrontottam az otthoni netem (max 1 perc) és "kölcsönadtam" a saját hozzáférésem a cég és "saját" (Ft.) érdekében.
  7. Mert a MikroTik routerem szerintem sokkal jobb mint ez. Használok VPN-t, ez nem tudja. Ha valamit állítok a MikroTiken azonnal végrehajtódik, a legritkább esetben igényel újraindítást, az újraindítás 10 mp, ezen több perc. Van mikrotik AP-m is a lakáson belül, tudja a wifi roamingot kezelni. Van kamerás rendszerem távoli betekintési lehetőséggel + FTP-t is. Mert a speedport 724 (előző - előző) router nagyon rossz volt, sok funkciója nem működött, fagyott, emiatt vettem a mikrotiket. A speedportot nagy nehezen sikerült kicseréltetni egy ZTE 931VII v2 -re, na az már nem fagyott. A mikrotikem készre van konfigurálva, semmin nem kell változtatnom.
  8. Utánajártam. Valóban csak a Telekom tudja bridge módba állítani a HGW-t, de azt mondta a szervizes munkatárs, hogy a következő firmware-ba már benne lesz ez a választható funkció. Szerintem kérik elég sokan, és ez mind plusz munka. Ezt akarják csökkenteni. Eleve kár volt kivenni. Más. Azt hittem modem módban minden letiltódik. Nem, megy a dhcp, wifi, stb. Nekem kellett letiltani. De amíg az internet bejelentkezési nevet vagy jelszót nem rontottam el (üresen nem lehet hagyni), addig a Sagem jelentkezett be és nem a routerem. Mindenképp be kell írni valami fals adatot hogy működjön.
  9. Köszönöm. Holnap utána járok.
  10. Tudja valaki hogy hogyan lehet beállítani ezt az eszközt, hogy csak modemként funkcionáljon? Keresem, de nem találom. Az előzőben még volt passthrough lehetőség.
  11. A tököm tele van a telekommal! Kis betű, és akit zavar a nem ide való kifejezésem - ugorja át a szót! Anyám lassan 3 éve meghalt. Nem jön már semmi az email címére, eladtuk a lakást, és az új tulajdonosok átíratták a számlákat, vagyis nem jön több elektronikus számla sem. Ma felhívtam az ügyfélszolgálatot, hogy lemondom az emailt. Kihangsúlyoztam melyik emailről van szó, az aliasa pedig anyám teljes neve. Azt mondták 72 óra, mondtam nem gond, ha 3 éve alig használjuk ez már nem számít. A 72 órából 5 perc sem lett, ugyanis ennyi idő alatt sikeresen megszüntették az én email címemet, az anyámét meg meghagyták! Már 3x hívtam őket, de még nem kaptam vissza az email címemet! Aztán felhívtak ők is, megkérdezték mi a gondom (4. hivás), elmondom, azt mondta utána néz, majd közölte az ügyfélszolgálatos, hogy ez ügyben már reklamáltam, a hibajegy megvan, várjak türelemmel. Ki a f*** kérte hogy hívjanak vissza? Amennyi időt elb***tunk telefonálásra már 10x visszacsinálhatták volna az tévesen törölt email címemet!
  12. Köszönöm hogy foglalkozol az üggyel akár elméleti síkon is. A bolt tényleg nem rossz, ezért is ajánlottam az ügyfelemnek annak ellenére, hogy nem vagyok üzletkötő, és jutalékot sem kapok. Az ügyfelem megbízható megrendelő, ezért én is az ő érdekeit nézem. Ennyi. Ma még kellett a 1515. Voltam bent személyesen is. Bár ezt se tettem volna. Lentebb írom miért. Amikor írtam, hogy a H1 lehet hogy nem jelenti le ott a "Magyarul: HA", (kétszer is említettem, a ha pedig csak a 2. említésnél van ott) mert nem gondoltam, hogy a T ül rajta. Utána hívattam fel őket (a H1-et) hogy mi van, és erre küldték, hogy ők bizony leadták 2015.11.02-án, és megadták a két ügyfél igény számot is. A 8 nap valóban nem telt le. De az ügyfél nem "otthoni" ügyfél hanem üzleti, és nem keveset fizet a szolgáltatónak. Na akkor folytatom a "cég" működésével kapcsolatban tapasztaltakat. Mai szösszenetek. Előzményekkel. 1.) Sajnos bementem az ügyfelemhez. A kezembe nyomta a csekkel ellátott számlát a "kedvező" árú projektrorról, amit az új internet mellé kapott. A gond az volt csak, hogy ennek az árát nekem két hete már kifizette kp-ben. Ez meg úgy történt, hogy ők pénteken 13:30-ig dolgoznak, ezután kértük az internet bekötését. Ott ültem mint a ***** gyerek, de nem jött senki. Ekkor a kapcsolattartóval felhívattam azt a számot, amiről az értesítés jött és azt az információt kaptuk, hogy megbetegedett a szerelő, akinek ki kellett volna jönni (kérdés: hány szerelő van, s ha nincs másik akkor legalább egy telefont illene felkapni hogy bocs, mégse). Elmentem egy másik ügyfélhez, ekkor meg hívott a szerelő hogy nincs a cégnél a takarítónőn kívül senki. Odarohantam (3 perc volt). Hozta a projektort. Mondom a netet kéne bekötni. Azt a munkát más kapta, ő csak a projektort hozta. Ezt fizettem ki kp-ben. A hétfői cirkusz után ismét péntek 13:30 utáni időpont lett egyeztetve. Ekkor is vártam 2 órát, de nem jött senki. Hétfőn újabb cirkusz. Ekkor péntek 14:00 lett megadva, és 13:59 -kor megjött a régi kollégám, aki 15 perc alatt elintézte amit kellett. De ott tartottam, hogy ma kaptam egy számlát és egy átvételi elismervényt a projektorról, és a megrendelő részéről nem hajlandók foglalkozni (reklamálni), intézzem el én. De ha nem fizetés miatt kikapcsolják a netet, akkor már velem is cirkuszolni fognak. Elvileg az ügyfélszolgálat küld egy számlát, hogy fizetve. Mert így lekönyvelni sem lehet. 2.) Pár perce hívtam az ügyfélszolgálatot (1435), hogy a domaint, a levelezést és weboldalt át kéne "csatolni" az új előfizetéshez, mert a régit lemondjuk telefonnal együtt. Az első emberke azt sem értette, mit akarok. Mondtam ilyenkor a domainesekhez szoktak kapcsolni, ha lehet ő ne is csináljon semmit. Tovább kapcsolt. Itt meg nem voltak hajlandók megcsinálni, hogy nincs ügyfél biztonsági kód beállítva. Ez meg azért egy vicc, mert probléma esetén mindig én hívom a T-t és nem az ügyfél, és bizony kód nélkül nem csinálnak meg semmit - ami természetes. Akkor most van kód vagy nincs kód? Mert nekem van ami eddig jó volt, de ma már nem. Már ott tartok, hogy írom a felvételek azonosítóit, hátha szükség lesz rá.
  13. A külső szolgáltató a reklamáló telefonhívás után fél óra múlva bizonyította, hogy ő leadta a Telekomnak a "CPS szolgáltatás leszerelését" és küldött két ügyfél igény számot is, hogy próbáljuk megsürgetni mi is (ők megtették). A nyolc nap még nem telt le. Az ügyfélszolgálat még nem is látja az igényt. A hibajegy számot felesleges volt kitörölni, mert arra számítottam, hogy egy segíteni szándékozó munkatárs is olvassa a fórumot és esetleg segít. De nem olvassa. Más meg úgysem ér vele semmit. Szerintem egy nap alatt vissza tudnak menni a külső szolgáltatóhoz. Kipróbáljam? Más. Tegnapelőtt létre akartam hozni egy új email fiókot (t-online.hu). Már nem lehet a Telekom oldalán, pedig "valamikor" lehetett. A mostanit is én hoztam létre aliassal együtt. Egy napon belül megcsinálták. Nem tudtam belépni a kért jelszóval. Ügyfélszolgálat, jelszó változtatás. Ezután kértem egy átirányítást is (én miért nem tudom beállítani?). Az ügyfélszolgálat sem tudta, kérte mit szeretnék és majd megcsinálják. Ma reggel kaptam az sms-t hogy kész. Kipróbáltam. Nem működik. Más. Az iskolában ahol dolgozom van egy 4 mbites!!! sulinetünk. Vettünk a T-től egy 20 mbiteset évekkel ezelőtt. Két hete kijött a T-s szerelő, hogy nagyobb lesz a sulinet is (ez is hozzájuk tartozik!), de nem tudott sávszélességet növelni kábel probléma miatt. Elment. Azóta a sulinet nem működött. Tegnapelőtt bejelentettem hibára. Tegnap megcsinálták. A kolléga elfelejtette visszakötni a telefonközpontban a netet. Még sorolhatnám, de mennem kell dolgozni. Ebből nem élek meg, hogy feleslegesen leírom a problémákat. A t...öm tele van az egész céggel.
  14. Nyáron elutaztunk egy Földközi tengeri hajóútra, amely kizárólag EU tagországokat érintett. Mikor hazaértem, nagy meglepetésemre jelentősen megemelkedett a telefonszámlánk. Természetesen tudtam hogy több lesz, de ennyivel? Megvártam a T-Mobile oldaláról letölthető híváslistát, ami szerint Máltáról beszélgettünk 1136 Ft-os percdíjjal. Na mondom bukta a T, a közelében sem jártunk. Megnéztem a térképet, s miután megállapítottam, hogy legközelebb kb. 600 Km-re voltunk Máltához, megejtettem egy telefonos reklamációt a percdíj miatt. Azt még le kell írnom, hogy ha elég messze voltunk a parttól nem tudtunk telefonálni, nem volt térerő. És az sem fontos hogy Málta vagy más EU ország, mert ugyanannyi a tarifa. A reklamációmra adott válasz már bicskanyitogató. A T-Mobile által küldött híváslista szerint már nem Máltáról, hanem Görögországból beszéltünk. Ami jogos, elismerem. Azzal utasítottak el, hogy minden kétséget kizáróan mi kezdeményeztük a hívást. De ezt mi nem is vitattuk! Csak azt, hogy Görögország (előtte Málta) EU roaming 6-os díjzóna 1136 Ft-os percdíjjal. Azzal hogy elutasítottak - hogy mi kezdeményeztük a hívást - ezzel a további reklamációt kizárták, mert ugyanabban az ügyben kétszer nem lehet reklamálni. Hogy nem arra válaszoltak amit kérdeztem - kit érdekel? Írtam egy panaszlevelet a Hírközlési Felügyeletnek. Ekkor a T-nek ismét nyilatkoznia kellett. Ekkor már nem Görögországból, hanem hajóról beszéltünk, és rosszul számláztak, mert 1986 Ft-os percdíjat kellett volna, de eltekintettek a különbözettől. A HF. meg kérte, hogy dokumentumokkal bizonyítsam az igazamat. Ez egy vicc, nem? Három alkalommal 3 különböző információt adott a szolgáltató, és még én bizonyítsak? Tegnap felhívtak a felügyelettől, hogy én még jól jártam, mert kevesebbet fizettem, mint kellett volna. Feladtam. Ennyit ér a felügyelet? Ha belegondolok, hogy az összes hívást 1986 Ft-os percdíjjal számlázták volna, amit az úton bonyolítottunk - a hideg futkos a hátamon. Mellesleg + 3e Ft volt a felügyelet díja, amíg be nem fizettem, nem is foglalkoztak a beadványommal. Utána néztem (utólag), elvileg van ilyen szolgáltatás, de mi nem vettük észre, mert mint írtam - ha elég messze voltunk a parttól, akkor nem volt térerő, és nem tudtunk telefonálni. A hajó valóban benne volt a maritime szolgáltatásban. Ha elsőre azt írják hogy hajóról beszéltünk (és nem eu roaming zónából) ennyiért, akkor elkönyveltem volna, hogy figyelmetlen és tájékozatlan voltam, így jártam. Nem írhatom le a konkurencia nevét, mert kicsillagozza! Ezért kell újra szerkesztenem! A kék ellenlábas ezt a szolgáltatást csak akkor aktiválja, ha külön kéred. A T meg akkor, ha a roamingot engedélyezem. Ezt sem korrekt szerintem. Az EU-ba ki nem engedélyezi a roamingot? Mellesleg azt is megírtam, hogy a honlapon 72,80 Ft az EU tarifa, de ők 1,40 Ft/perc díjjal többet számláztak. Ez nem egy jelentős összeg, de országosan mennyit jelet ez? A HF erre nem is reagált. Feladtam.
  15. Az egyik ügyfelemet sikerült egy külső (H1) szolgáltatótól visszacsábítani a Telelkomhoz. Bár ne tettem volna. Eddig nem beszélte le az internet havidíját - most lebeszélheti, + 4000 Ft-ért korlátlan mobil hívást kért és kapott. A H1 meg nem jelezte vissza, hogy nem ő az elsődleges szolgáltató, és emiatt minden hívás előtt 1515-ös előhívószámot kell beütni. Felhívtam az ügyfélszolgálatot 2 napja hogy töröljék. Hibajegy száma: ********.2 Ma kaptam az SMS-t hogy nincs hiba, hívjam a szuper szervizt. Ekkor már kezdett felmenni a vérnyomásom, de legyen. A szuper szervizes persze tovább kapcsolt, hogy ez nem az ő feladatköre. Még 2x továbbkapcsoltak, mire a 4. értelmes ügyfélszolgálatos megértette a problémát és röpke 28 perc (összesen) várakozás után közölte hogy nem tud segíteni. Magyarul: ha a H1 nem jelenti le, mert szívatni akar, vagy esetleg csődbe jutott és eltűnt cég lenne, akkor örökké 1515-t kell tárcsázni, mert nem tudják megszüntetni? Ez vicc? Még a kezdetektől, amikor még Matávnak hívták a céget - mindig és mindenkinek azt és utódcégét javasoltam. Az utolsó pár hónapban felmerült problémák és az erre adott megoldások, félmegoldások, vagy nem megoldások miatt kénytelen leszek ezt a rossz szokásomat abbahagyni.