hegedussz

Új tag
  • Tartalmak

    5
  • Csatlakozás időpontja

  • Utolsó látogatás

hegedussz a fórumon

  • Rang
    Tudományos tag
  1. Egy kis frissítés a témával kapcsolatban: Február 23-án megtörtént a kiszállás. A vonal átkötésre került egy másik érpárra. A csere után a vonal értékek is javultak a modem adatai szerint. A jegy lezárásra került. Úgy tűnt, hogy a hiba elhárult. A vonal teljesen tökéletes volt március 10 délutánig. Addig nem történt szakadás és rohamos CRC hiba emelkedés sem. Innentől kezdve visszatért a régi állapot. Ezen a napon erős volt a szél illetve előzőnap még hóesés is volt. Gondoltam lehet ez a kettő játszik közre, legutóbb is hasonlóak voltak a körülmények. A folyamatos szakadás miatt használhatlan lett az internet, így ismét leadtam hibára. Másnap megtörtént a kiszállás, a szerelő nem látott hibát a vonalon. A vonal ismét egy újabb érpárt kapott. A szakadás továbbra sem szűnt meg. A délután folyamán a vonal korábbi 80-as profilja csökkentésre került a 60-as profilra. A 60-as profilon a CRC hibák száma lecsökkent, a szakadás megszűnt. Kicseréltem a modem tápegységét is. Ma reggel visszaállításra került a 80-as profil és kisidő múlva a hiba visszatért. A hibabejelentés átadásra került egy másik szerelő számára. Ő annyit csinált, hogy a 80-as profilt átállította 70-es profilra. A 70-es profilon a CRC hibák száma csökkent, szakadás egyelőre nem tapasztalható. A vonal jelenegi adatai:
  2. Lehet minden időszakos zavarásnál tovább csökkentik a sebességet Velünk együtt ezen a szakaszon 15 előfizetés található. Mondtam, hogy korábban nem volt ilyen szakadozás, de erre csak azt kaptam válasznak, hogy csak néhány napot látnak így ezt már nem tudják. Végül annyit sikerült elérnem, hogy lesz egy helyszíni kiszállás.
  3. Update: Reggelre az elmúlt napok szakadozásai miatt a rendszer visszább vett a sebességéből. A Telekom is megvizsgálta közben az esetet. Az elmúlt néhány nap alapján az találták rossz a vonal így a sebességből még visszább vettek.
  4. Köszi a tippet! A tegnaphoz képest a mai nap igazán csendesnek mondható.
  5. ziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Vasárnap reggel (8:00) óta a vonalon folyamatosan növekedő CRC hibát tapasztalok illetve egy idő után eldobja a szinkront a modem. 8:00-9:00 között ~ 14000 CRC hiba keletkezett letöltés irányban 9:00-11:00 között ~ 2500 CRC hiba keletkezett letöltés irányban 11:00-19:00 között ~ 20 CRC hiba keletkezett letöltés irányban 19:00-19:45 között ~ 2800 CRC hiba keletkezett letöltés irányban Ez jelenség jelenleg is tapasztalható. Az alábbi képen a CRC hiba letöltés irányban látható 2022-02-21 00:00- 2022-02-22 00:00 között: Ezen a képen 2022-02-22 00:00 - 2022-02-22 14:30 közötti időszak látható: Látható, hogy a szakadás és a CRC hiba kevesebbszer jelentkezik mint az elmúlt napon. Az egyik vonal szakadás előtt az alábbi értéket mutatta a modem: (2022-02-20 22:23) Downstream: 85994 kbps Upstream: 27518 kbps SNR(Down/Up): -4.8/13.3 dB Attenuation(Down/Up): 8/3.6 dB CRC Erros(Down/Up): 15565/0 FEC Erros(Down/Up): 61678/16 Jelenlegi modem értékek: (2022-02-22 14:35) Downstream: 86202 kbps Upstream: 27518 kbps SNR(Down/Up): 6.3/13.3 dB Attenuation(Down/Up): 8.1/3.6 dB Normális helyzetben a vonali adatok: Downstream: 86350 kbps Upstream: 27518 kbps SNR(Down/Up): 6.3/13.3 dB Attenuation(Down/Up): 7.8/3.3 dB Ezzel az értékkel folyamatosan megvolt a szinkron, szakadás nem volt tapasztalható. A modem és az MSAN között ~ 251 méteres távolság van. A lakásban található kábelezés és aljzatnak az ellenőrzése megtörtént, hibát nem találtam. Mi okozhatja ezt a problémát? Ha leadom hibára és küldenek ki szerelőt akkor a vizsgálat időpontjában lehetséges, hogy nem tapasztalja a hibát. Emiatt megeshet, hogy a hibajelenséggel nem foglalkozik komolyabban.