levi81

Függetlenítés számhordozás után

Kérdés

Kedves fórumozók,

adott egy kollégám Nokia Lumia 635-ös telefonja Windows 8.1-es operációs rendszerrel.
A telefon eredetileg Telekomos közületi, majd lakossági előfizetésű volt, számhordozással viszont át lett víve a *****fonhoz.

A számhordozás elvileg megtörtént, viszont az új SIM-kártya behelyezése és a PIN-kód sikeres megadása után az alábbi üzenet fogad:
Photo0034.jpgEz a készülék csak egy megadott mobilszolgáltató hálózatán használható. A feloldókódot a mobilszolgáltatójától szerezheti be.
Még 10 kísérletet tehet.

2019-01-22-én próbáltunk feloldó kódot igényelni a https://www.telekom.hu/lakossagi/ugyintezes/segitunk/kartyafuggetlenites-kod-keres oldalon egy másik telefonszámra, de az ígért "1 munkanapon belül" nem kaptunk SMS-t.

Ezért 2019. január 24-én 10:41-kor az alábbi kérdéssel fordultunk a Telekom ügyfélszolgálatához:
Tisztelt cím,

korábbi előfizetésemet számhordozással (+3630xxxxxxx) vittem át *****fone-hoz, viszont a megvásárolt SIM-kártya behelyezése után készülék feloldó kódot kér. 2019-01-22-én próbáltam feloldó kódot igényelni (https://www.telekom.hu/lakossagi/ugyintezes/segitunk/kartyafuggetlenites-kod-keres ) a +3630yyyyyyy-es telefonszámra, de a mai napig nem kaptam SMS-t. A telefon IMEI-kódja: *************** Kérném a feloldókódot vagy nemleges válasz esetén az elutasítás okát!

Várom mielőbbi megtisztelő válaszukat, üdvözlettel: .......

Erre 2019-01-24-én 17:33-kor az alábbi SMS-t kaptuk:
Tisztelt Ügyfelünk!

Tájékoztatjuk, hogy a megadott IMEI-szám: *************** alapján a készülékén nincs hálózati korlátozás, készüléke minden hazai szolgáltatói SIM-kártyát elfogad.
Üdvözlettel: Telekom

Ennek ellenére a telefonon továbbra is ez az üzenet mutatkozik. 2019-01-26-án 11:06-kor írtunk levelet az ügyfélszolgalat@telekom.hu címre, de idáig választ még nem kaptunk

Kérdésünk az lenne a tisztelt közösséghez, hogy ilyenkor mi a teendő? Kihez fordulhatunk még segítségért?

Megtisztelő válaszaitokat előre is köszönjük.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

4 válasz erre a kérdésre

Némi kiegészítés:

kb. fél órája cseteltem a Telekom ügyfélszolgálatával. Ott egy "József" nevű ügyfélszolgálatos azt javasolta, hogy:

  • próbáljuk meg 3. SIM-kártyával (a régi Telekomos SIM-kártya már nem él, másik SIM-kártyával meg még nem áll módunkban kipróbálni)
  • érdeklődjünk a *****fone-nál (az ügyfélszolgálati e-mail címükre írtunk levelet)

Továbbá érdekes, hogy a *****fone-tól meg az alábbi SMS-t kaptuk még 2019-01-21-én, a a +36707001114-es telefonszámról:
"T. Ügyfelünk!
Tájékoztatjuk, hogy számhordozása 2019-01-21 23:59-ig valósul meg. A 30zzzzzzz hívószám aktiválásához, kérjük indítson egy hívást az időablak végén!""

Ez azért érdekes, mert az ebben az SMS-ben szereplő telefonszám teljesen más, mint a számhordozással a Telekomtól a *****fone-hoz átvitt szám.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hello @levi81, a leírtak alapján az IMEI-nél érdemes keresgélnetek (a Té 30 napon belül válaszol a levelekre, tehát addig is próbáljatok valamit, a pirosak pedig nem tudnak segíteni, ha Ténél vettétek a telót, akkor ők adják a feloldókódot, mindegy, hogy most melyik szolgáltatónál vagytok). először kérjétek le a *#06# kóddal az IMEI-t (SIM nélkül vagy Tés SIM-mel használva a telót). ha más IMEI-t kaptok, mint amit elküldtetek, akkor megvan a bibi, kérjetek feloldókódot arra (szervizes fődarabcserénél előfordul, mert az IMEI változással jár). ha ugyanazt az IMEI-t kapjátok, vagy az újabb IMEI feloldókódjának lekérésekor elakadtok, akkor marad a Té (én bemennék egy üzletükbe a helyetekben)

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

"a pirosak pedig nem tudnak segíteni, ha Ténél vettétek a telót"
Ennek ellenére a "József" nevű Té-s ügyfélszolgálatos ezt javasolta. Mi sem nagyon hittünk neki (bocs Józsikám), de megpróbáltuk, hátha (levelet még nem kaptunk tőlük).

"akkor ők adják a feloldókódot, mindegy, hogy most melyik szolgáltatónál vagytok"
Ezzel Mi is tisztában voltunk.

"először kérjétek le a *#06# kóddal az IMEI-t (SIM nélkül vagy Tés SIM-mel használva a telót"
Ezen már 2019-01-22-én túl  voltunk.

"ha más IMEI-t kaptok, mint amit elküldtetek"
Nem, minden esetben ugyanazt az IMEI-t kaptuk, hisz az IMEI a telefont azonosítja.

De vannak újabb fejlemények:

  • 2019 január 26-án, 10:24-kor az alábbi levelet kaptuk az "online csatornák csoport" egyik ügyintézőjétől:

    KEDVES ELŐFIZETŐNK!

    Köszönjük, hogy Ügyfélszolgálatunkhoz fordult.

    Tájékoztatjuk, hogy a készülék hálózati függetlenítési kérelmét elutasítottuk, mert rendszereink alapján az említett IMEI számhoz tartozó készülék kártyafüggetlen.

    Mivel kizárólag a Magyar Telekomnál vagy jogelődeinél vásárolt és hálózati zárral ellátott készülékekre végezhető el a SIM lock feloldás, úgy a külső szervizben cserélt készülék igazolása szükséges a feloldás elindításához, ezért a készüléket csak személyes ügyfélszolgálatunkon tudja hálózatfüggetlenné tenni.
     

    Abban az esetben ha készüléke nem esett át garanciális javításon, úgy a hiba szoftveres eredetű, így kérjük, kérdésével kapcsolatosan forduljon készüléke gyártójához, valamint szakszervizéhez.

    Együttműködését ezúton is köszönjük.

    Javasoljuk, hogy látogasson el a Gyakori kérdések oldalra. Böngésszen témakörök (pl. ügyintézés, megrendelés, készülék- és műszaki beállítások, elektronikus számla,  aktuális ajánlatok), keressen kulcsszavak alapján honlapunkon, ahol legtöbb kérdésére választ talál.

    De ennek -  hogy "az említett IMEI számhoz tartozó készülék kártyafüggetlen" - ellenére a topiknyitó hozzászólásomban szereplő üzenet fogadott.

  • 2019 január 28-án olvastuk a fent említett levelet és nem igazán örültünk neki. Kollégám bement az egyik GSM-boltba, utánaérdeklődni a függetlenítés költségének - nemleges választ kapott, ezt a típust csak a szolgáltató tudja. Külföldi függetlenítő oldal meg 40$-os díjjal kalkulált. Az IMEI24 nevű oldal szerint pedig: "T-MOBILE factory locked" státuszúnak titulálta a telefont.

  • Ezek után kollégám - dél környékén - befáradt a helyi Telekom-kirendeltségbe, ahol újra eljátszották a 2019-01-22-én már végigjárt lépéseket - az ott levő ügyintéző 1 napos türelmet kért (e-mail címet, telefonszámot nem kért). Közben az "online csatornák csoport" egy másik ügyintézőjétől egy újabb levelet kaptunk (12:46-kor):

    TISZTELT ************!
    Köszönjük, hogy levelével ügyfélszolgálatunkhoz fordult.

    Kérjük, a probléma megoldása érdekében keresse fel az Önhöz legközelebbi Üzletünket, ahol kollégáink állnak rendelkezésére.

    Bízunk abban, hogy válaszunkkal a segítségére lehettünk!

    Együttműködését köszönjük!

    Hát kösz, de akkor már ott voltunk...

  • A mai - 2019-01-29 - nap 07:46-kor végre megkaptuk a várva várt kódot:
    Tisztelt Ügyfelünk!
    Tájékoztatjuk, hogy a megadott IMEI számhoz: *************** a feloldó kód rendelkezésre áll: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX .
    A készüléken elvégzendő feloldás leírása a www.telekom.hu/fuggetlenites weboldalon található.
    Üdvözlettel: Telekom


    Hozzáteszem az ebben az SMS-ben (amit ugyanarra a telefonszámra küldtek, mint a 2019-01-24-én 17:33-kor keltet) szereplő IMEI kód PONTOSAN ugyanaz volt, amit 2019-01-22-én megadtunk, és 2019-01-24-én 17:33-kor kelt SMS-ben elutasítottak!
    Megadtuk a feloldó-kódot és - láss csodát! - működött!

Szóval így lett egy elvileg "1 munkanapon belül" elvégezhető műveletből egy hetes, így lett egy "kártyafüggetlen" telefonból végül feloldókóddal feloldható. ;)

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Valószínűleg soha nem fogjuk megtudni, hogy mit kevertek el, de a lényeg, hogy megoldódott :)

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy fiókot vagy jelentkezz be a kommenteléshez

Ahhoz, hogy kommentelhess, tagnak kell lenned.

Fiók létrehozása

Hozz létre a közösségünkben egy új fiókot. Igazán egyszerű!


Új fiók regisztrálása

Bejelentkezés

Már van fiókod? Jelentkezz be itt!


Bejelentkezés most