rainman Posztolva ekkor: 2019. szeptember 2. Megosztás Posztolva ekkor: 2019. szeptember 2. Adva van egy vezetékes vonal. Az érdekelne, hogy milyen jelzéseket, információs hangokat kellene tapasztalnom, ha ez a vonal hívottként szerepel? Különös tekintettel arra a szituációra, amikor a hívó előbb bont, és a hívott még tartja a vonalat. Idézet Link kommenthez Megosztás más oldalakon More sharing options...
2 btz Posztolva: 2019. szeptember 11. Megosztás Posztolva: 2019. szeptember 11. Szerintem túl gondoltad. Én egyszerű vezeték nélküli vezetékes kézibeszélő deckre vagy deck párosra gondoltam. Annál van olyan, hogyha a hívó leteszi, akkor megszakad a hívás, tehát nincs az a hang mint a "kagylós" telefonok esetében. Mobil esetében is, ha a hívó leteszi, akkor végetér a hívás, a hívott fél újrahívható. Helyi telefonközpontnak pedig úgy kéne működnie, hogy ha a hívott leteszi, akkor a hívó felé is bont, kivéve ha átadja egy helyi vezérlővel egy másik melléknek. Sőt automatikus mellék átadás is van. Pl napközben a porta automatikusan továbbítódik mondjuk az egyik irodába, de onnan kapcsolható bármelyik másik iroda Idézet Link kommenthez Megosztás más oldalakon More sharing options...
1 btz Posztolva: 2019. szeptember 10. Megosztás Posztolva: 2019. szeptember 10. Lerakás után foglalt jelszést szokott adni a készülék, de van olyan főleg vezetéknélküliben, hogy automatikusan bont a vonal így egy pittyenés és semmit nem hallasz. Idézet Link kommenthez Megosztás más oldalakon More sharing options...
1 rainman Posztolva: 2019. szeptember 11. Szerző Megosztás Posztolva: 2019. szeptember 11. Ekkor: 2019. 09. 02. at 15:39, rainman írta: Adva van egy vezetékes vonal. Az érdekelne, hogy milyen jelzéseket, információs hangokat kellene tapasztalnom, ha ez a vonal hívottként szerepel? Különös tekintettel arra a szituációra, amikor a hívó előbb bont, és a hívott még tartja a vonalat. Ekkor: 2019. 09. 02. at 15:39, rainman írta: Adva van egy vezetékes vonal. Az érdekelne, hogy milyen jelzéseket, információs hangokat kellene tapasztalnom, ha ez a vonal hívottként szerepel? Különös tekintettel arra a szituációra, amikor a hívó előbb bont, és a hívott még tartja a vonalat. Bővíteném a kérdést: bármely technológiával szolgáltatott analóg hozzáférés esetén mennyire egységesek ezek a jelzések? Kezdeném talán Puskástól régi filmeken azt látni, hogy a hívó leemeli a mikrafont és hallgatót, olykor bizgeti a horgot, aztán a központ jelentkezik, kapcsol, vagy szól, hogy a hívottat foglaltnak látja. Beszéd végén a központos látja, ha bármely oldal bontott, bontotta a zsinóráramkör egyik végét, és értelemszerűen a másik oldalt is. Na nézzük az induktoros időket: kézi kapcsolás szintén, zsinóráramkör, de csengetés ide-oda.... Hívó tekeri a kurblit, (híváskezdeményezés) mire a központban zizeg az esőlemezes látjelző: központos dugja a zsinórt : "jelentkezem!". Hívó kéri a túlfelet, központos látja hogy a hívott lika foglalt-e vagy sem. ha foglalt, közli, ha nem foglalt, akkor zsinór másik vége a likba dug, csengetőkulccsal csöngeti a hívottat. jelentkezik vagy sem.. Sikertelen híváskísérlet esetén mindkét oldali zsinórja bont. jegy előjegyzésben marad. Sikeres kapcsolás esetén a beszélgetés végén vélhetően mindkét fél megtekeri az induktort, hogy jelezze a központosnak a beszélgetés végét, Ha csak az egyik, attól még mindkét oldal lika felszabadul. A következő fejezet majd a forgógépes központok működése lesz a hanggépek, a bütyköstárcsák elemzésével, majd utána a crossbar sípládájáig. Automata központokban redszeresítettek bizonyos jelzőhangokat, amelyet forgógépek generáltak, és bütykös tárcsák szaggatták meg a hangot. első: tárcsahang. folyamatos. - már ameddig, ha nem kezdtél el tárcsázni.... második: foglaltsági hang: egy másik frekvencián szaggatott hangjelzés. Ezt több célra használták: hívott foglat jelzésre, aztán ha a hívó mellétett, és az időzítés után a hívó vonala blokkoltba esett, no meg amikor a hívó előbb bontott, és a hívott ezt kapta.... erről szól az eredeti kérdésem!!4 Az üresemeleti hang elnevezéséről tunnék mesélni de a dallamából ítélve a "***** vagy? mondatot idézi..... Idézet Link kommenthez Megosztás más oldalakon More sharing options...
0 rainman Posztolva: 2019. szeptember 11. Szerző Megosztás Posztolva: 2019. szeptember 11. (szerkesztve) Bocsáss meg, de ezt nem tudom értelmezni vezetékes témában: " ...de van olyan főleg vezetéknélküliben, hogy automatikusan bont a vonal így egy pittyenés és semmit nem hallasz. " Azt hittem hogy a vezetékes hálózatból már kikoptak a vezetéknléküli vonalhelyettesítő megoldások, pl. az RLL, a GSM alapú "helyhez kötött" szolgáltatás, aminek a legvégén egy analóg készülék volt a helyi számmezőből osztott hívószámmal, de valójában GSM telefon volt. Azért érdekel a dolog, meg vannak helyzetek, amikor nem élő ember figyeli a vonalon a jelzéseket, hanem pl. egy alközpont fővonali áramköre. A worst case helyzet az, hogy a hívott mellék fel sem veszi, vagy a beszélgetés végén rosszul rak le, tehát a fővonali áramkör nem bont magától, hanem figyelné a fővonal felől érkező jelzéseket, és ha hallana foglaltsági hangot, akkor az csak a hívó oldali bontás okán lehetséges, ezért ő maga mint hívott fél is bont, a félre tett melléket meg ott eszi a fene, majd kiblokkolódik. Viszont ha nem hall csak egy pittyegést, akkor ott marad lefoglalva a fővonal, hívott oldalról nem kényszerít ki bontást, forgalom rajta se ki, se be.... (a bontás első körben a hívó joga, ha ő teszi le először, akkor a közreműködő áramkörök felszabadulnak, a hívott, még ha tart, akkor hangjelzést kap. Hívott oldali bontásnál jelzés küldődik a hívó központja felé, ott beindul egy időzítés, melynek letelte előtt ha a hívott újra beemel (újabb átjelzés), akkor újra összekapcsolódnak. Ha az időzítés letelt, akkor a a hívó központja küld egy kényszer-bontást az áramkörök felszabadítása érdekében, ugyanakkor a mellétett hívó blokkolódik. De a hívott oldal felszabadul....) Szerkesztve ekkor: 2019. szeptember 11. Szerkesztő: rainman kieg. Idézet Link kommenthez Megosztás más oldalakon More sharing options...
0 rainman Posztolva: 2019. október 23. Szerző Megosztás Posztolva: 2019. október 23. Ekkor: 2019. 09. 10. at 20:53, btz írta: Lerakás után foglalt jelszést szokott adni a készülék, de van olyan főleg vezetéknélküliben, hogy automatikusan bont a vonal így egy pittyenés és semmit nem hallasz. Szokott adni, vagy kötelezően kell adnia? Mégegyszer a szituáció: Hívó megcsörgeti hívottat, hívott jelentkezik, a beszédkapcsolat felépül. Mindeközben a hívó bont. a hívott a bontás tényéről tud-e értesülni - miközben még tartja a fogadott hívást, vagy csak szokott, és olykor legyen elégedett egy püttyenéssel? Tudod: vagynak ótomata hívásfogadó rendszerek, amiket megzavar, ha a túlóldali bontás tényéről nem kapnak jelzést, csak netán egy "püttyenést" Szóval mégegyszer a kérdés: felépült beszédkapcsolat során a a hívó bont, a hívottnak kötelezően kell-e kapnia hangjelzést a túloldali bontás tényéről? Vagy belefér a szolgáltatás teljesítésének körébe egy "püttyenést" küldeni? E!nök úr! Ha továbbra sem érti a kérdést , vázolom majd a hibás teljesítés következményeit egy alközponti rendszer automata hívásfogadásának furcsáságaival. Untassam ezzel a jónépet? Idézet Link kommenthez Megosztás más oldalakon More sharing options...
0 rainman Posztolva: 2019. október 23. Szerző Megosztás Posztolva: 2019. október 23. Szokott adni, vagy kötelező adnia? Mégegyszer a szitu: vezetékes analóg vonalról vezetékes analógot hívok, tök egyszerű. hívott bejelentkezik, beszédkapcsolat létrejön. És a hívó korábban bont, miközben a hívott még tartja a vonalat. A hívottnak kell-e kötelezően kapnia bármiféle jelzést (akár a hangfrekvenciás sávban egy foglaltság-szerű izét) vagy elégedjen meg egy püttyögéssel? Merthogy: Manapság sokszor automata hívásfogadó izék fogadják a hívást. (ezt pár éve még a Virtualoso, Compleo rendszerben IVR-nek hívták telekom berkekben, a lotifuti alközpont-üzemeltetők meg DISA-nak. Szóval az érkező hívást fogadja a DISA, és várja a beválasztást, vagy a bármiféle információt az érkezett hívás állapottyáról, például arról, hogy a hívó időközben letette.... Nos, ha nem kap infót a hívó oldali bontásról, azt hiszi, hogy vonalban van még, és fennragad. Jut eszembe: egykor létezett a PKI - Posta Kutató Intézet- . Ma van-e hasonló csapat? akik a GYAKORLATBAN modelleznek felvetett problémákat? Merthogy "olykor szokott püttyögni", az nem megalapozott válasz.... ((megjegyzem: láttam már jobb fórummotort is, ha csak visszaemlékszem az Axelero idejére, meg kissé tovább, amíg le nem lőtték az egészet, lett helyette ez az izé....)) Idézet Link kommenthez Megosztás más oldalakon More sharing options...
0 btz Posztolva: 2019. október 25. Megosztás Posztolva: 2019. október 25. Ekkor: 2019. 10. 23. at 2:50, rainman írta: Szokott adni, vagy kötelezően kell adnia? Mégegyszer a szituáció: Hívó megcsörgeti hívottat, hívott jelentkezik, a beszédkapcsolat felépül. Mindeközben a hívó bont. a hívott a bontás tényéről tud-e értesülni - miközben még tartja a fogadott hívást, vagy csak szokott, és olykor legyen elégedett egy püttyenéssel? Tudod: vagynak ótomata hívásfogadó rendszerek, amiket megzavar, ha a túlóldali bontás tényéről nem kapnak jelzést, csak netán egy "püttyenést" Szóval mégegyszer a kérdés: felépült beszédkapcsolat során a a hívó bont, a hívottnak kötelezően kell-e kapnia hangjelzést a túloldali bontás tényéről? Vagy belefér a szolgáltatás teljesítésének körébe egy "püttyenést" küldeni? E!nök úr! Ha továbbra sem érti a kérdést , vázolom majd a hibás teljesítés következményeit egy alközponti rendszer automata hívásfogadásának furcsáságaival. Untassam ezzel a jónépet? Szokott adni. Hogy ez kötelező e azt nem tudom, én erre szabályozást, hogy ennek így kell történnie, még nem láttam. Amit a "pittyenésről" írtam az pedig vezetékes hálózatra kapcsolódó vezeték nélküli kézibeszélő deckekre vonatkozik, nem a vonal visszajelzése, nem a vonal küldi, tehát, ha klasszikus kagylós telefont csatlakoztatsz, akkor mindig a klasszikus szaggatott foglalt jelzést fogod hallani bármelyik oldalon, ha az egyik fél leteszi, annak ellenére is, hogy én nem tudok olyan jogi szabályozásról, ami ezt kötelezővé tenné. Teljes mértékben értem a kérdésed, szerintem te érted félre a válaszom. Ha az IVR-t vagy helyi telefonközpontot üzemeltetsz, a klasszikus foglalt visszajelzést fogja kapni a vonaltól, NEM pittyenést. Idézet Link kommenthez Megosztás más oldalakon More sharing options...
Kérdés
rainman
Adva van egy vezetékes vonal.
Az érdekelne, hogy milyen jelzéseket, információs hangokat kellene tapasztalnom, ha ez a vonal hívottként szerepel?
Különös tekintettel arra a szituációra, amikor a hívó előbb bont, és a hívott még tartja a vonalat.
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon
7 válasz erre a kérdésre
Ajánlott posztok
Csatlakozz a közösséghez!
Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.