Ugrás a tartalomhoz
  • 0

Nem megfelelő tájékoztatás vagy megtévesztés?


Sophie

Kérdés

Hello,

Dióhéjban kérdezném, esetünkben mi a panasztétel menete? Azonnal Fogyasztóvédelem vagy telekom ügyfeles... (hm)? 

90 éves édesapámnak tavaly megajánlottak egy "ingyenes" készüléket.
Előzmény: soha életében nem mobilnetezett, csak otthon van apró csomagja, emellett kb 2400 Ft-a mobil beszélgetése.
Érthetetlen módon egy XXL Dupla mobilnetet gondolt az ügyfélszolgálatos a legmegfelelőbbnek.... vajon mi alapján.

1 éve fut a számlája, 13 000 Ft/hó persze "rengeteg kedvezménnyel", és most megpróbálnáűnk legalább a fennmaradó 12 hónapra törölni. Természetesen kötbér és esti fény,.. csak most szereztem az egészről tudomást, gondolom rossz érzés volt számára , hogy elmesélje a becsapását... ez 24 hónap alatt kb. negyedmilliós kiadás.

A telefont nem is bontotta ki, 0 mobilnethasználata volt. Szerződéskötéskor külön mondta, hogy kizárólag telefonál a nyomógombos készülékén. A hangsúlyt a kedves kollega kizárólag az ingyenek készülékre tette. (Ráadásul már kapott 2x valóban ingyenes kis nyomógombost, amit szeret és használ). Így tényleg "ingyenesnek hitte. 

Mi ilyenkor a teendő? Egyszerű azt mondani, hogy így járt. Csak itt egy idős emberről van szó, aki mellesleg a világ dolgaiban, irodalomban fanzasztikus, csak a 4G már nem a világa. A húszonéves ügyintéző fiatalember (talán van nagymamája) gátlástalanul iratta alá vele csak az összesítő szerződést, ami még nekem is nehezen követhető. A köztes (kötbér, szolgáltatásdíjszerződést elé sem tette), ezek nincsenek aláírva.
 

Mi a teendőm? Megítélésem szerint a szerződés felmondása és esetleg a kötbér kegyes elengedése vajmi kevés. vissza kellene állítani az eredeti szerződését, és jóváírni a számlakülönbözetet 12 hónapra, ami kb. 100 e ft.

Köszönöm a választ,

Sophie

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

4 válasz erre a kérdésre

Ajánlott posztok

  • 4

Hello @Sophie, szerződéses oldalról szerintem ez sakk-matt (rábólintott, aláírta, elhozta, egy évig fizette stb.), de hasonló ügyek kezelésében nagyságrendekkel rugalmasabb a Té, mint bármelyik másik cég, amivel eddig dolgom volt. így a helyedben én (apukád nevében) leírnám nekik a történteket (adatokkal, részletesen hol, mikor, mi volt és kiemelve a nem volt mobilinternet forgalom és ki sem bontotta a cuccot részeket, mert ha ez tényleg így van, akkor sokkal kedvezőbb a leányzó fekvése). meg persze azt, hogy milyen megoldást szeretne (szeretnél). majd írd meg, légyszi, hogy mi lett a vége, érdekel

hangsúlyosan zárójelben én megbeszélném vele (mint ahogyan megtettem a hasonló korú szülőkkel, apósékkal), hogy bármilyen csuda ajánlatot kap bárkitől, kérjen egy szóróanyagot vagy legalább egy telefonszámot, és majd utólag te jelentkezel az illetőnél a döntéssel (ami nálunk szinte soha nem következik be, mert osztás-szorzás után majdnem mindig van jobb megoldás) :)

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: teherwagon
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 3
14 órája, Sophie írta:

Hello,

Dióhéjban kérdezném, esetünkben mi a panasztétel menete? Azonnal Fogyasztóvédelem vagy telekom ügyfeles... (hm)? 

90 éves édesapámnak tavaly megajánlottak egy "ingyenes" készüléket.
Előzmény: soha életében nem mobilnetezett, csak otthon van apró csomagja, emellett kb 2400 Ft-a mobil beszélgetése.
Érthetetlen módon egy XXL Dupla mobilnetet gondolt az ügyfélszolgálatos a legmegfelelőbbnek.... vajon mi alapján.

1 éve fut a számlája, 13 000 Ft/hó persze "rengeteg kedvezménnyel", és most megpróbálnáűnk legalább a fennmaradó 12 hónapra törölni. Természetesen kötbér és esti fény,.. csak most szereztem az egészről tudomást, gondolom rossz érzés volt számára , hogy elmesélje a becsapását... ez 24 hónap alatt kb. negyedmilliós kiadás.

A telefont nem is bontotta ki, 0 mobilnethasználata volt. Szerződéskötéskor külön mondta, hogy kizárólag telefonál a nyomógombos készülékén. A hangsúlyt a kedves kollega kizárólag az ingyenek készülékre tette. (Ráadásul már kapott 2x valóban ingyenes kis nyomógombost, amit szeret és használ). Így tényleg "ingyenesnek hitte. 

Mi ilyenkor a teendő? Egyszerű azt mondani, hogy így járt. Csak itt egy idős emberről van szó, aki mellesleg a világ dolgaiban, irodalomban fanzasztikus, csak a 4G már nem a világa. A húszonéves ügyintéző fiatalember (talán van nagymamája) gátlástalanul iratta alá vele csak az összesítő szerződést, ami még nekem is nehezen követhető. A köztes (kötbér, szolgáltatásdíjszerződést elé sem tette), ezek nincsenek aláírva.
 

Mi a teendőm? Megítélésem szerint a szerződés felmondása és esetleg a kötbér kegyes elengedése vajmi kevés. vissza kellene állítani az eredeti szerződését, és jóváírni a számlakülönbözetet 12 hónapra, ami kb. 100 e ft.

Köszönöm a választ,

Sophie

Túl sok jóra ne számolj, eltelt 1 év a sok idő.Vissza pénzt biztos nem fogsz kapni,legjobb esetbe is elengedik a 1 évre a kötbért,és feltudjátok  mondani a szerződést. Saját véleményem és sok éves tapasztalat alapján,ja nem vagyok Telekomos dolgozó. A tutit majd ők tudják megmondani! ;)

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

ApaFia, Teherwagon,

köszi a gondolatokat, szerintem is minimális az esély, de azért ma megfutottuk a panaszbejelentést. Elismertük, hogy jogilag nehezen támadható, pusztán az empátiájukban bízunk és nagyon rugalmasak vagyunk minden kompromisszum vonatkozásában. Közben meg eldurran az agyam, hiszen nyilvánvaló a tudatos megvezetés, magánemberként két ügyfélszolgálatos dobott hátast, és gondolom a Telekom nyeresége azonnal átmenne negatívba, ha néha ilyen helyzetekben tenne egy gesztust. Hab a tortán, hogy 2 hónappal a szerződéskötés után Papám bement szelíden jelezni, hogy nem érti a számla 13 ezres növekedését (max 1000 Ft-os változást jelzett szóban a telekomos ürge). Ugyanaz a derék ügyfélszolga. azt mondta, hogy nahát ki sem mentek a csomagot összeharmonizálni (valamit az otthonin bütyköltek volna), úgyhogy semmi gond, "visszatörli" a szerződést. Papám meg csak várt türelmesen. A nyugdíjasoknak van idejük, haha. Egy nálam leleményesebb ügyfél kihozná, hogy nem teljesült a szerződés, el lehet állni. Csak hát az idő közben múldogált.

 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Sophie
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Szorítok Sophie. volt ilyesmi ügyem is velük egyébként, ami viszont számodra sajna inkább csak az átfutásban hasonlít. egy lemondást elfelejtettek kezelni, a cimbim nem nagyon nézegette a számlát, így későn, sok-sok hónap múlva szólt (családban, ismeretségi körben én szoktam felkarolni az ilyeneket). de aztán a lent javasolt módon intézve a Té elnézést kért, és azonnal jóváírt mindent. ott látszott, hogy lemondásig igen, utána már nem használták, tehát adott volt a sima happy end. de ott ugye szerződés oldalról is ez volt az elvárt, nálad meg a fair kezelésre lehet hivatkozni (remélem, hogy az ugyanúgy elég lesz, bár gyanítom, hogy ha bejönne a legjobb verzió, akkor is levonják a költségeket, áfát, ilyeneket, amiket állambácsi felé időközben be kellett csengetniük)

meglátjuk, és annyi még, hogy a válaszra 30 napjuk van (azért többnyire gyorsabb, de ne számíts holnapi reakcióra)

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Új...