Ugrás a tartalomhoz
  • Szeretne hasonló avatart használni? A profilképként felhasználható avatarokat az alábbi linkről tudja letölteni.

    image.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpeg

Gregor Man

Tag
  • Tartalmak

    13
  • Csatlakozás időpontja

  • Utolsó látogatás

Gregor Man eredményei

Tudományos tag

Tudományos tag (4/13)

  • Közösségépítő

Összes kitűző

  1. Gregor Man

    routerek beállítása

    Kedves BTZ, köszönöm a választ, de még maradt kérdésem. Sajnos itt helyben biztosan nem fogok olyan embert találni, aki ehhez ért (még sokkal nagyobb sugarú körben sem), és Telekomos szerelőt meg nem akarok már kihívni, ugyanis nem szeretnék ezért súlyos ezreket fizetni. Vagyis olyasmiért, amit így vagy úgy, de előbb utóbb megoldok magam. Ráadásul ugye a lényeg most is megvan (van net, működnek a TV-k), csak a wifi-jel lehetne erősebb. Akkor, ha jól értem itt nem is kell különösebben konfigurálgatni semmit a Sagemcom-modem, vagy a routerek beállításain, hanem elméletileg elegendő lenne annyi, hogy a routereken a lan portba dugom a kábelt, és ne legyen IP-útközés? És ha ez ok. akkor működnie kell a gépezetnek? Ezt csak azért kérdezem, mert olvasgatok mindenfélét a neten, hogy ezt meg azt kell beállítgatni a router konfigjában, abban a nagy Augiász-istállóban, ahol a jóisten se tudja, hogy mi micsoda. Na oda annyira nem szeretnék bemászni, csak ha nagyon muszáj. Tehát, ha esetleg van IP ütközés, azt hogyan tudom kiküszöbölni? A Sagemcom modem konfigurációs beállításánál lehet (át)állítani az IP-címeket?
  2. Gregor Man

    routerek beállítása

    Először is, elnézést, hogy nem böngészem végig az összes ilyen jellegű kérdést, témát. Bizonyára volt már erről szó, de egyrészt erre most nincs időm/türelmem, másrészt a kereső itt nem annyira jó, hogy könnyen megtaláljam a választ, harmadrészt meg, lehet, hogy specifikus a kérdésem (vagyis pont ilyen még nem volt)... szóval inkább kérdezek. Végül is, azért vagyunk itt, ugye? És köszönettel várom a szakértők válaszait. Szóval: bekötötték a netet (és a TV-t), ill, én kötöttem be, mert a szerelő bácsi csak a padlásra rakta le a modemet, vagyis a "digitális elosztót" (asszem: (Sagemcom F@st 5655v2 dtAg), és utána elment. De ez nem is baj, mert én akartam beszerelni a hálózatot, tekintve, hogy 3 szobában, három tv-be, 3 szárítógépbe kell, és a munkában részt vesz egy switch, és két router is, vagyis sok kábelt kell hurcibálni (a padláson keresztül is, ide-oda). (Próbálom ám rövidre fogni, csak szeretem a problémát érthetően felvázolni.) Mivel azt az értesülést kaptam (szerelőktől), hogy a set top boxok (TV jelvevők) nem fognak működni wif-ről (vagy nem jól), ezért azokat a Sagemcom kütyűbe kötöttem be. Csak ugye annak 4 portja van, ezzel betelt három, és még 3 szg-et is be kéne kötni. Kellett vennem ehhez egy switchet, a maradék porton, abba kötöttem be a modemet. Eddig oké, ugye? Na most először azt próbáltam, hogy a switcből bekötöm a routereket (kettő, két külön szobában), majd azokból a számítógépeket. De ez így valamiért nem működött a gépeken nem volt net. Pedig a routerek be voltak kapcsolva, reseteltem is őket. Utána átdugtam a szg-ek kábeleit a switchbe, így már van net a gépeken. Csak ugye az a probléma, hogy a Sagemcom modem ugyan ad wifi-jelet, de eléggé gyengét. Olyan -70-75 dB körül van, és én ennél erősebbet szeretnék. De ehhez valahogy működésre kellene bírnom a routereket. Hogy legalább a wifi-kapcsolatot meg lehessen velük teremteni. Tehát a kérdésem: mit, hol, hogyan kell beállítani, konfigurálni ahhoz, hogy a routerekkel meglegyen a wifi-kapcsolat?
  3. Kedves Dániel (Telekom szakértő), amellett, hogy köszönöm a válaszod, ez ügyben viszont hiába kéred a megértésemet, azt nem tudom adni. Szerintem ez az eljárás egyszerűen botrányos a Telekom részéről. Merthogy mi a helyzet? Megrendelem a TV-t, (3 régi TV-re, és igen, elhiszem, hogy a Telekomos "döntéshozóknak" már régen szuper nagy lapos okostévéjük van, de Mogyoróországon még nem mindenki olyan gazdag mint ők - *****meg, mondanám most egészen bosszúsan, ha nem lennék ennyire higgadt, és jólnevelt), az internetet (3 UTP kábeles gépre), és akkor a szükséges kábelek helyett 2-vel, illetve 5-el kevesebbet adnak "hivatalosan". És erre az a magyarázat, hogy "üzleti döntés alapján". Ugye, fizetem a szolgáltatást, a + TV-k re járó plusz díjat is, de be sem tudom kötni a TV-imet, mert a szolgáltató nem ad hozzá elegendő eszközt. Nem tetszik érezni, hogy itt valami súlyos baj van az "üzleti döntéssel", hogy ez egy hibás üzleti döntés? (Jó, tudom, erről nem az itt válaszoló Dániel tehet.) Szóval ez gáz, sőt ultragáz. Ha ilyet csinál egy cég, akkor ott a döntéshozó egyszerűen egy *****. Nem érti meg, hogy pár ezer forint spórolás miatt veszít megbecsülést és hitelességet, ami pénzben nem pontosan kifejezhető, de nem pár ezer forint. Innentől nyilvánvaló, hogy akivel így kiszúrnak, az ezt mindenkinek el fogja mondani (ha szóba kerül), és ezzel a cég rossz hírét fogja kelteni... áááá, noooormális az ilyen cég, tessék mondani?
  4. Gregor Man

    modem-kérdés

    Mindkettőtöknek köszönöm az eddigi válaszokat. Tehát magyarán: a modemből TV boxba, majd abból TV-be megoldás jó, a modemből routerbe, abból TV boxba, majd TV-be megoldás nem jó. Még egy kérdés: a modemből switchbe, abból TV boxba, abból TV-be megoldás jó? Tehát, hogyha a modem, és a TV-box közé egy switchet iktatunk be. És még egy kérdés (ha már ilyen szépen elbeszélgetünk): ha a modem ----> switch -----> router ----> számítógép megoldást alkalmazom (most hagyjuk a TV-ket, azokat ugye fentebb megbeszéltük), akkor ilyenkor a routernél kell valamilyen specifikus beállításokat alkalmazni? Vagy csak rádugja az ember, ahogy van, oszt jónapot, mehet a menet?
  5. Gregor Man

    modem-kérdés

    Uzmannak válaszolva: köszönöm a választ. Az első dolgot akkor izibe meg is csinálom. A második viszont... óbammeg, ez rossz hír nagyon. Ugyanis a szolgáltató modemje (az a fekete nagyobb biszbasz, amibe az optikai kábel megy, és amit leviszek a padlásról a szobába) a mérésem szerint eléggé gyenge wifi-térerőt ad (70 dB körül - na ne csináljunk már az Istenből bohócot), és ezt szerettem volna felturbózni a router wifi-jével. De annyira hihetetlen ez a hír, mármint hogy nem lehet a modemjüket (lehetni lehet, csak nem műxik?) egy akármilyen routerhez csatlakoztatni. Biztos, hogy ez így van? Hiszen a szolgáltató nem ad routert, szóba sem került, hogy azt adnak. Éppen az a másik (vagy harmadik?) bajom velük, hogy ugye a modemjükön csak 4 port van, és nekem 6 db kimenő port kellene.
  6. Nem az a probléma, hogy a set top boxon (az a kis fekete b****sz, ami végül is a TV-jelet veszi, és a modem, és a TV között van), nincs scart -csatlakozó, merthogy egy jack-csatlakozó szerűség (nem tudom a hivatalos nevét) az van rajta. És adtak is egy olyan kábelt, amelynek egyik fele ez a jack-dugó, a másik fele meg scart, és ezzel össze is lehet kötni a TV-vel. A probléma az, hogy csak egy db. ilyen csatlakozót adtak, és nem hármat, pedig én három TV-re kötöttem szerződést. Vagyis sehogy sem logikus a dolog. Ha azt hitték, hogy új TV-im vannak (de miért nem kérdezték meg, hogy milyenek vannak?), akkor azokhoz jó lenne a dobozokban csomagolt HDMI-csatlakozó (azokból adtak hármat). De abban semmi logika nincs, hogy ugyan adnak scart-osat is, de három helyett csak egyet. Arról nem is beszélve, hogy mint említettem, UTP kábelből meg csak egyet adtak, pedig abból 6 db. kellene. Hát milyen munka ez, tessék mondani?
  7. Gregor Man

    modem-kérdés

    Egy kérdés a szagértőkhöz: Ha a padlásról le szeretném vinni a szobába a modemet (Sagemcom), akkor ha fent kihúzom, és lent (a szobában) visszadugom bele az optikai kábelt, az elegendő a helyes működéséhez? Vagy valamit újra kell rajta konfigurálni? És egy másik kérdés (ezért nem akarok új szálat nyitni): a TV-k set top boxait be lehet kötni egy routerbe is (természetesen úgy, hogy működjön is a TV-vétel), vagy azokat muszáj a modembe kötni, routerből nem működnek?
  8. Történt, hogy (megpróbálok rövid lenni, de az érthetőség miatt vázolni kell a problémát), megrendeltem a netet, majd néhány nap múlva a TV-t (akkorra dőlt el, hogy TV-ügyben is a Telekomot választom). A netet, és TV-t is, 3-3 db készülékre (számítógép, és TV kell bekötni. Vagyis összesen 6 db eszközre. A net megrendelésre kijött egy szerelő, aki behúzta a padlásra a kábelt, rátett egy 4 poros Sagemcom modemet, majd ellovagolt a lenyugvó nap irányába. Én akkor még nem sejtettem... pontosabban: a padlásról bekötöttem a számítógépeket, és örültem, mint a majom a szerszámának, hogy van gyorsabb netem. És nem gondoltam arra, hogy hogyan lesz majd a TV-bekötés, merthogy nem is tudtam, hogy ezt hogy szokták intézni. Egyébként az emberünk nem adott UTP-kábeleket, a bekötést a régi kábelekkel oldottam meg. Rövidre fogom: napokkal később, jött egy GLS-futár, aki dobozokat hozott. A dobozokban kis fekete TV-boxok voltak, és 3 db HDMI-kábel, továbbá 1 db scart kábel, és 1 db 10 m-es UTP kábel. Scart-ból persze 3 db kellett volna a 3 régi TV-hez (a HDMI-t nem fogadják a TV-im, hiszen régiek), és 6 db legalább 10 m-es UTP-kábel. Vagyis fizikailag nem lehet bekötni az eszközöket, hiszen a szolgáltató nem adott hozzá kábeleket. Ilyenkor kérdezné a művelt bushman, hogy "ezt most hogy...?". De nekem nem volt kitől kérdeznem, hiszen a GLS-futár erről nem tehet, és már ő is ellovagolt. Továbbá: azt hogyan gondolta a szolgáltató, hogy odarak egy 4 portos modemet, amibe 6 db kábelt kellene bekötni? És persze switchet nem adtak hozzá, ami bővítené a portok számát. Ez pont olyan szolgáltatás így, mintha te az autószalonban egy kerék nélküli új autót vennél, és a kereskedő azt mondaná neked, hogy a kerekek nem járnak hozzá, vidd haza úgy. Kérdezem: az valóban lehetséges, hogy az ember megrendel egy szolgáltatást, és akkor a cég azt nem biztosítja a megfelelő eszközökkel? Lásd kábelek fajtája, száma, és modem. Vagy a Telekomnál ez lenne a természetes, megszokott ügymenet?
  9. Ezt nevezem én "nesze semmi, fogd meg jól" válasznak. Hiszen: 1. Pont az a bajom velük, hogy még a saját, a honlapjukról letöltött meghatalmazásukat sem fogadják el. (Noooormális?) (Gyengébbek kedvéért: civilizált helyeken, egy meghatalmazás arról szól, hogy a megyhatalmazott a meghatalmazó nevében jár el, aszerint, mintha a meghatalmazó lenne ott - nyilván nem ok nélkül hatalmazta fel.) 2. Odamegyek, mit meghatalmazott, a telefonnal, a sim kártyával, a meghatalmazó igazolványaival, és nem a meghatalmazó (a tulajdonos) nevére írják a kártyát, hanem az enyémre. Holott unyanannyiba kerülne (ugyanannyi adat) az ő nevére írni, és mindenki azt is szeretné - kivéve persze a Telekomot. Normális egy ilyen cég, hogy ilyesmivel bosszantja az ügyfeleit? 3. "Természetesen" azt sem tudták megmondani (4 ügyintéző, két különböző helyen), hogy mennyi ideig tart ennek az új regisztrációnak az elfogadása, és mennyi idő múlva lehet, ha egyáltalán lehet (?), vissza regisztrálni a tulajdonos nevére. Erről 72-órától 1 hétig tartó időtartamot mondtak! A Telekomnál a bitek nyilván csak csigasebességgel vánszorognak. Nooooormális? 4. Miért bosszantják szándékosan a saját ügyfeleiket? Miért nehezítik meg számukra a normális ügyintézést? És miért hoznak ***** rendelkezéseket?
  10. Új fejlemények az ügyben. Tévedés ne essék, ezeket nem azért írom ide, hogy az ügyem megoldódjon úgy ahogy ésszerű lenne (ahogy az már bebizonyosodott, az lehetetlen), hanem okulásul másoknak. Tehát, újra bementem a szolgáltató ügyfélszolgálatához. (Tetszik figyelni a szavakban lévő "szolgálat" szót? No mind1.) A meghatalmazást, amit a Telekom oldaláról töltöttem le (vagyis a sajátjuk!), azzal az indokkal nem fogadták el, hogy az csak úgy van fent a Telekom oldalán, ki tudja mióta, bárki letöltheti... Tetszik érteni ugye? A saját meghatalmazásukra mondták ezt. Noooormális? Ezek után persze már nem vártam semmi jót, a legjobb esetben is *****, és vak parancsteljesítő zombiknak néztem az ügyfélszolgákat, akik semmilyen rugalmasságot nem tanúsítanak. Mihez kellett volna itt egy kis rugalmasság? Elmondom. Ugye, azért mentem be meghatalmazással, hogy valakinek (nagyon közeli rokon, ezt természetesen igazolni is tudom igazolványokkal) aki nem tud elmenni, intézzem az ügyét. Ez az ügy nem valami égbekiáltó ügy, egyszerűen csak adategyeztetni kellene - ez a szokásos, pár éve a migráns-propaganda részeként bevezetett őrület miatt van, mint tudjuk. Sm én, sem a rokonom nem vagyunk sem migránsok, sem terroristák, és még csak 200 sim kártya sincs a nevünkön, hanem csak egy-egy. Nos, a Telekom által bevezetett protokoll nem az, hogy aki bemegy egy meghatalmazásal, annak elintézik az ügyét, no nem, az úgy túl egyszerű lenne. Hanem azt csinálják, hogy be kell vinni a telefont, a sim kártyát, a tulajdonos igazolványait, majd kisebb nagyobb vita, és rábeszélés után (lásd: a mi meghatalmazásunk nem érvényes hozzánk) nem a tulajdonos (akinek ott van a telefonja, a kártyája, az igazolványai, és a meghatalmazása) nevére hosszabbítják meg, és írják át a kártyát, hanem a meghatalmazott nevére. Tetszik érteni? Ugyanazzal a művelettel, pár adat beírásával, nem a tulajdonosra, hanem más nevére. Aláírni semmit nem kell, úgyhogy még azt sem mondhatják, hogy amiatt nem lehet a tulajdonos a folytatólagos tulajdonos. Ugyanannyi fáradságba kerülne az eredeti tulajdonos jogát meghosszabbítani, mint amennyibe az, hogy más nevére írják át. Ezt a megoldást még Besenyő Pista bácsi is vastapssal jutalmazná. Ez pedig így menthetetlen, és magyarázhatatlan *****izmus. Sajnos, Magyarországon nincs igazi verseny a mobilszolgáltatások frontján sem, ráadásul egy évek óta használt telefonszámot nem lenne jó elveszíteni, különben az ember ilyenkor azonnal átmenne más szolgáltatóhoz. (Ahol persze valószínűleg ugyanez az ***** szabály van.)
  11. De hát személyesen mentem el kétszer is. Két különböző ügyintézővel beszéltem. Ha személyes beszélgetéssel nem lehetett ezt elintézni, akkor szerintem telefonon keresztül esélytelen. Ráadásul ugye, még a saját meghatalmazásukat sem akarták elfogadni (az egyik helyen), de az meg biztosan általános szabály, hogy meghatalmazás nélkül nem lehet más ügyét intézni. Vagyis ez telefonon keresztül esélytelen, más ügyét kellene intéznem. 2020. Magyarország legnagyobb telefonos szolgáltatója. Szégyen.
  12. A kártya fel volt töltve, csak az évenkénti adategyeztetés maradt el. Mert rossz volt a telefon.
  13. Egy rokonomnak lejárt a kártyája érvényessége, meghatalmazással én intézem az ügyét. Mivel egy bizonyos időtartam már letelt, nem lehet a szokásos módon interneten keresztül adategyeztetni. Ehhez egy kódot kér a rendszer, amit állítólag elküldtek neki. A probléma az, hogy nem találja azt a kódot. A régi telefonja elromlott (amelyben a sim kártya volt, amikor a kódot küldték), a mostani telefonjával nézve meg sehol nincs az sms, a kóddal. Az ügyfélszolgálaton azt mondták, hogy be kell vinni a telefont+sim kártya, + az én igazolványaim, és akkor küldenek egy kódot rá, amivel aztán az én nevemre(!) lesz átírva a kártya. Ez így több okból is kivitelezhetetlen: 1. nem vihetem el a telefont, 2. nem akarják átíratni a kártyát más nevére. Megjegyzem, két ügyfélszolgálaton is voltam, ők egymásnak ellentmondó, és eltérő információkat adtak erről (az egyik nem mondta, ezt a név átírást, viszont el sem akarta fogadni a meghatalmazást - amit a Telekom saját honlapjáról nyomtattam ki! - azt mondta, hogy náluk ilyen nincs), szóval... A kérdésem az, hogy mit lehet tenni ebben a 22-es csapdája-szerű ügyben. A Telekom ügyintézői nem hogy nincsenek a helyzet magaslatán (ezt még megérteném), de még ráadásul nem is mutatnak semmi segítőkészséget, vagy rugalmasságot a problémamegoldásban (ezt már nem). Gondolok pl, egy olyan megoldásra, hogy vagy újra küldjék el az a nyomorult kódot, amit most már a jó telefonnal remélhetőleg meg lehetne nézni, vagy az én (a meghatalmazott) számomra küldjék el a kódot. Most tényleg el kell veszíteni egy bejáratott telefonszámot, csak azért, mert a szolgáltató nem tudja, és akarja megoldani a problémát? Szerintetek mi a megoldás?
×
×
  • Új...