teherwagon

SUPERUSER
  • Tartalmak

    1.763
  • Csatlakozás időpontja

  • Utolsó látogatás

Bejegyzések, amit teherwagon posztolt


  1. Most olvastam a másodikat, így már érthetőbb. rendeld meg a routert, próbáld ki, aztán ha nem jó, visszaküldöd. nem szép, meg macera, én egy kezemen meg tudom számolni, hányszor csináltam, pedig többször vásárolok online, mint személyesen, de ez pont olyan, amit másképp nem nagyon lehet (online működik, akkor van 14 napod "tesztelni")


  2. Hát igen, ez ilyen B| viszont ha az a fő masina, és ilyen fontos a stabil sebesség, én kábellel kötném azt is vagy elsősorban azt. wifire senki sem garantál semmit, és bár megfelelő hardverrel (lást a javaslatom) és körülményekkel (megfelelő elhelyezés, beállítás és hardverek) tökéletes megoldás, a kábelest soha nem fogja verni. ne érts félre, nálam szinte minden wifin lóg, szóval ha valaki, én biztosan mellette vagyok, de hiába van spéci neted, hiába veszel spéci eszközt, előre annyit lehet biztosan kijelenteni, hogy a sebesség valahol nulla és a neted vagy a routered maximális sebessége (amelyik kisebb) között lesz


  3. Hello @silverfox124nca, pont ilyenem nincs, de sok egyéb mellett használtam már pár Asus routert, így azt le merem írni, hogy nem lősz vele mellé B| sokkal stabilabbak voltak, mint az egyéb gyártók cuccai, nem kellett őket párnaponta újraindítgatni, és tök kényelmes, meg viszonylag jól állítható az Asus saját menedzselő appja (ha a nagy ház miatt nem tértem volna át mesh rendszerre, most is ilyenem lenne). a másik két kívánságod viszont necces. milyen sebességű a neted? ha párszázas, akkor oké. viszont ha ezres vagy kétezres, akkor ne várd, hogy ezzel wifin akár megközelíted. és ezt nem a szokásos buktatók, az elhelyezés, árnyékolás, zavarás, vevő hardverek nem megfelelő képességei stb. miatt írom (azokon egyértelmű, hogy elvérezhet a történet), hanem a gyártók és a boltok azon marketingfogása miatt, hogy a cuccok 2,4 és 5 GHz elméleti max sebességeit összeadva hirdetik a portékáikat. szóval érdemes a leíró oldalakat alaposan átnézni, mielőtt beugrasz az 1300-as sebességnek. árban talán az ASUS RT-AC65P az első, ami leírás szerint elvileg 5 GHz-en ezen trükk nélkül is hozza az 1000-es sebesség fölöttit (de az is belefér a 30-as keretbe). de azzal sincs konkrét tapasztalatom, ez csak terelő tanács B|


  4. Hello @Verocs, a konkrét típusokkal nincs tapasztalatom, de a családban ezt a két márkát használjuk (nagyjából minden kategóriát vegyesen, és egy felsőkategóriás kütyü nyilván jobban muzsikál, mint egy közép-, de hosszú ideig egyikkel sincs gond), én mindkettőt tudom ajánlani. ezzel persze nem vagy sokkal előrébb, ezért én a helyedben hallgatnék OldMike-ra, meg elolvasnék egy-két tesztet is róluk (aztán szimpátia vagy pénzfeldobás, mert tényleg eléggé hasonlóak B|)


  5. Hello @kissgi, ha felhívod a számot, és azt hallod, hogy "a hívott szám átmenetileg ki van kapcsolva a forgalomból", akkor egy feltöltés megoldja. ha "a hívott számon előfizető nem kapcsolható" (vagy valami hasonló, erre nem emlékszem pontosan B|), akkor új Domino szerződés, és megpróbálhatod visszakérni rá a hívószámot (macera, és szerintem fizetős, tehát ezt akkor érdemes, ha bitang jó vagy nagyon bejáratott a szám). ha ráhívsz, és kicseng, vagy fel is veszik, akkor veszett fejsze nyele, már más használja (ez idő- és számfüggő, egy idő után újrakiadják a számokat, ha nagyon jó a szám, és sok ideje lejárt, akkor szinte biztos, hogy kiosztották már)


  6. Hello @CSZ22 és @Monik, a Té oldala szerint hálózat korszerűsítés van nálatok:

    "2020. szeptember 4.

    Tájékoztatjuk tisztelt Ügyfeleinket, hogy a Magyar Telekom Nyrt. hálózat korszerűsítést végez az alábbi időpontokban és helyszínen:

    2020. szeptember 07. 08:00-tól október 02. 16:00-ig: Budapest III. (1031, 1034, 1036, 1037, 1038) kerületében (a tervezett üzemidő kiesés ideje: 180 perc)

    A munkák következtében telefonszolgáltatásunk, internet és IPTV szolgáltatásunk szünetelése várható.

    Amennyiben a jelzett időszakokon túl is szolgáltatásunkban üzemszünetet tapasztal, és rendelkezik digitális elosztóval, akkor kérjük, szíveskedjen újra indítani készülékét, amelynek segítségével az esetleges hibák megszűnnek. Abban az esetben, ha az észlelt hiba ezután is fennáll, kérjük, hívja ügyfélszolgálatunkat a Magyar Telekom hálózatából díjmentesen hívható 1414-es telefonszámon!

    Az esetleges kényelmetlenségért Ügyfeleink elnézését, egyben szíves megértését kérjük."

    a digitális elosztó újraindítása után mit tapasztaltok?

    illetve ha nálunk ilyen van, a Té mindig értesít sms-ben (ha ti nem kaptok, akkor szerintem azért van, mert nincs megadva értesítési számotok, ezt érdemes megadni a Tének pont az ilyenek miatt)

    és még egy utolsó tipp, ha legközelebb hasonlót tapasztaltok, és a Vanda nem mondja, hogy mi a helyzet, akkor mi itt próbálunk, vagy ha nem tudunk, a Tések a Té chat-jén segítenek


  7. Hello @wharfedale, csak tipp a partvonalról, szerintem bagóért megkapták. nézettséggel kapcsolatban pedig valószínűleg mindketten meglepődnénk, tegnap megnéztem, hogy mi ez, és bizony pont az ilyen csatornák tarolnak (az elmúlt években reklamált csatik közül a természettudományosak nézettsége alig mérhető százalékosan, a ***** drága sportcsatornáké meg legfeljebb tizedszázalékokban, márpedig a Té, mint minden szolgáltató az ár és a nézettség alapján dönt)


  8. Hello @P_Attila, ennyi info alapján bármi B| még a tippeléshez is tudni kellene, hogy a digitális elosztót újraindítottad-e, ha van TV szolgáltatásod, azon mit tapasztalsz, más eszközzel wifin ÉS kábelen mit tapasztalsz, a Sagem vagy saját eszköz adja-e a wifit stb.


  9. 3 órája, SzB írta:

    ---------------------------------------------
    Bár a "projekt" az augusztus eleji megkezdése óta nehézkes, az ügyintézés folyamán mindeki üditően kedves és segitőkész, ami nagyban hozzájárul a tényhez hogy még nem kaptam még agyvérzést. Köszi :D

    Hello @SzB, bár ügyfélként csak a partvonalról lehetek veled, emellett egyszerűen nem tudtam elmenni szó nélkül, hatalmas :D


  10. Hello @arstv, Kisapostag a SZIP-ben nem Tés terület :( először azt hittem a leírtak alapján, hogy ettől függetlenül zajlik nálatok Tés fejlesztés, csak hozzád nem ért még el. de megnéztem a Té oldalán, nálad semmilyen, a település más részén Té koax van, tehát tipikusan nem rezes misszió, amit felfejlesztenek vagy optikára cserélnek. elsődlegesen annak kellene fejlesztenie egyébként ott, aki a SZIP-ben nyert. a jó hír az, hogy a Té SZIP-től függetlenül is fejleszt sok helyen, szóval semmi sem lehetetlen, de ezek alapján tuti nem idén lesz


  11. 22 órája, zoli62 írta:

    Már ha egyáltalán van verseny, ami azért nem nagyon látszik. 

    Hello @zoli62, azért nézz csak rá a SZIP nyertesekre, mindenféle cég nyert, szóval de 

    22 órája, zoli62 írta:

    A növekvő támogatással pedig nem logikus, hogy a beruházási költség emelkedjen., 

    kicsiben meg is állhatná a helyét, de ez nagy volumenű, országos, sőt EU-s projekt, szóval lásd a túlkereslet fogalmát B|

    22 órája, zoli62 írta:

    a növekvő kereslet miatt a Telekomnak is sokkal több zöldmezős fejlesztést kellene csinálnia, de ebben az évezredben országosan nem ez látszik.  

    márpedig pont ez történt az elmúlt években, amit a SZIP csak felgyorsított. a ksh adatok segítségével 2003-ig tudtam visszanézni, az akkori 666 ezer internet előfizetőből lett 2020 első félévére 10,3 millió. oké, ha szigorúan a vezetékes a SZIP-nél maradunk, és lerántjuk róla a mobil részt (bár ott is volt közben zöldmezős telepítés bőven, ott is van SZIP csomag, és fogadni mernék, hogy bele is fogják majd venni, magyarázni), akkor 606 ezer és 3,1 millió. oké (2), hogy ez országos, de jelenleg közel fele Té, és csak a tényleges előfizetések vannak benne, nem a kiépített, így lehetséges végpontok, szóval szerintem azért nem unatkoztak a hálózatosok (mint ahogyan más szolgáltatónál sem)

    ettől függetlenül abban maxi egyetértünk, hogy van még hová fejlődni, nem vagyunk még ott, hogy bármelyik szereplő hátradőlhessen (valami ilyesmire gondolhattál, azért is írom)

     


  12. Hello @agi310, ez valami bug lehet, mert ilyen csomag nincs a Ténél, csak olyan, amit a honlapjukon látsz. a módosításnál (ami kábé azonnal lefut, ez mobil, nem otthoni cucc) az lenne, amit írtál, szerintem a jelenlegi régi csomagod lezárták már, így valószínűleg vissza sem tudnának rakni. azért ha hálón kívül általában beszélsz havi 30 percet, akkor megéri váltani


  13. Hello @Gregor Man, az általad írtak alapján sajna csak az, ha az érintett rokon megy be a Té üzletbe. ha nem tudja megoldani, akkor az a rugalmas megoldás, amit felajánlottak neked (ehhez nyilván a rokonnál is kell némi rugalmasság, arra az időre oda kell adnia neked a telóját, SIM-et, viszont utána a Té oldalán visszaírhatjátok a rokon nevére a Domino kártyát)


  14. Hello @Farao, az szép (dehogyis, viccelek), és kérdés, hogy meddig jutottak, és ahová nem jutottak el, ott akkor most mi lesz.

    az egészséges verseny miatt nyilván nem lehetett másképpen, de kábé sejthető volt, hogy a rendszer magában hordozza az efféle bakik lehetőségét. az adott szolgáltató védelmében leírom (ja, az érthetőséghez hasznos volt, de más szolgáltatót nem lehet említeni itt a fórumon, így a modik valószínűleg törlik majd a táblát), hogy a menet közben felröppent hírek alapján nem pont úgy sült el az egész, ahogyan tervezték. a támogatás, hirtelen növekvő aktivitás ugyanis durván felhúzta az árakat (mint az építőiparban az ottani támogatások), így a költségtámogatással együtt is tuti rosszabbul jöttek ki a nyertes hálózatépítő szolgáltatók, mint ha csak saját erőből és kicsit elnyújtottabban ugyan, de csak a normál infláció által befolyásolt árakon intézik. nagy cégeknél, mint például a Ténél ez kellemetlen, de leküzdhető (egyébként is megvan náluk minden hálózatos tudás és a szintén menet közbeni hírek alapján egyébként is százmilliárdos nagyságrendben fejlesztették, fejlesztik a hálózataikat). a kicsi, így kis apparátussal, kis költségvetéssel gazdálkodó cégek (mint például a nálatok lévő kis kft.) viszont nem biztos, hogy elő tudtak rángatni akár csak plusz pár tíz- vagy párszázmillió forintot a vállalás teljesítésére. tudom, hogy ez nem vigasztal, csak gondoltam, leírom, hogy lásd, jó eséllyel önhibájukon kívül jutottak ide


  15. Hello @solc, csak az optikás részre: a leírtak szerint a piros valószínűleg a Tétől veszi a hálózatot, de lehet, hogy az eszközöket is arra felétek. ezért van az általad tapasztalt furaság (vannak ilyen hibrid megoldások sok helyen az országban). ennek viszont semmi köze a TV csatornás felvetéshez, a szerződéseket minden szolgáltató külön intézi a műsoros cégekkel


  16. Hello @torokadam39, pont a minap kért ilyen segítséget az egyik tagtársunk, ezt fusd át (ha koax területen laksz, akkor értelemszerűen koax megy majd be a hgw-ig, minden más ugyanaz). a cat6 utp kábel tökéletes lesz


  17. Hello @Annamária, ha van a közeledben Telekom üzlet, akkor menj be, mondd el, hogy mi a gond, és ott helyben kapsz egy újat (ha van készleten, de elvileg lennie kell). ha nincs, akkor keresd a Tét, és segítenek