OldMike

Tag
  • Tartalmak

    443
  • Csatlakozás időpontja

  • Utolsó látogatás

1 Követő

OldMike a fórumon

  • Rang
    Tudós
    8
    8

    Megoldóember

    Megoldóember vagyok, a fórum indulásától ennyi válaszom fogadták el megoldásként a fórumtagok

    150+
    150+

    Népszerű

    Népszerű vagyok, a fórum indulásától a kérdéseimre, válaszaimra ennyi elismerést kaptam a fórumtagoktól.

    Tanácsadó

    Visszajelzéssel, tanáccsal, ötlettel segítem a Telekom fórum és/ vagy a Telekom működését

  1. Köszönöm. Azt tudtam, hogy nem túl friss a készülék, ezért volt meglepő a webshopban lévő kiírás.
  2. A honlapon a Hitachi 32HE2100 SMART HD LED TV úgy szerepel, hogy jelenleg nincs, de új készlet várható. Szeretném megkérdezni, hogy ennél közelebbi elérhetőségi időpontot (pl. néhány hét, néhány hónap, vagy még több) lehet-e tudni? Köszönöm
  3. Igazság szerint ez már egy nagyon régi verzió, nem valószínű hogy most frissítették erre. Nekem 4.93 van, de ezt a frissítést nem terjesztik, mert bugos. Sajnos a torrenthez nem tudok mit mondani, ritkán használom, egyébként is a QBittorrentem van, pár éve tértem át, mert az utorrentről lebeszéltek. Ehhez nem kellett semmilyen portnyitás, a tűzfalat engedtem, hogy beállítsa magának.
  4. Sajnos akkor a tippem nem jó. Esetleg még a le- és feltöltési adatokat lehetne megnézni a HGW-ben. Egyébként mi a mostani szoftververziód? Gondolom a HGW LAN portjait is végig próbáltad, előfordult már ilyen hiba is. Azt hiszem, hogy be kellene jelentened hibára.
  5. Szia, a 2,4 GHz nálam 60/22, 5 GHz-es eszközöm nincs. A kábeles adat azonban gyanús: lehet hogy nem gigabites a hálókártya, vagy az UTP kábel. Ilyen esetben szokott a letöltés kevéssel a 100 Mbps korlát alatt lenni. (azonos a netcsomagunk, a mért érték nálam 320/22)
  6. Ennek valószínűleg az az oka, hogy a rendszer erőforrásainál 2 HD és 1 SD van beállítva. Optikás és koax kábeles kapcsolat esetén, amennyiben az IPTV előfizetett csomag a 202009 számot is tartalmazza (2020. szeptember után lett előfizetve, vagy megújítva), akkor lehet kérni a 3 HD műsorfolyam bekapcsolását. Legegyszerűbben a 1414 telefonon.
  7. Én is Tamás vagyok ebben, különösen akkor, ha egy nem túl régen elindított publikus tesztet tisztességgel akarnak végig vinni, az eredményeket elemezni, és a feltétlenül szükséges javításokat elvégezni. Bár azt hiszem, hogy a régebbi (profi) tesztelők már megtalálták a komoly gondokat, a tömegesebb tesztelés inkább az apróbb, speciálisabb részleteket hozza felszínre. Ezek egy része biztosan a folyamatos finomhangolás kategóriájába fog kerülni. Ahogy a különböző fórumokon látom, talán a legfőbb témakör a jelenlegi műsorfelvételi mód (korlátozás nélküli felvétel és tárolás a HDD kapacitásán belül) alapvető megváltozása. Ahogy például a mostani műsor visszanézésre néhány jelentős csatornacsoport csatornái esetében nincs lehetőség, ugyanezt valószínűsítik a felhős mentés esetére is (lehet hogy tévesen, de ezt majd csak később tudjuk meg).
  8. Azért az érdekes lesz, hogy téged köt majd a titoktartás 10 évre, aki meg előfizethet mondjuk március 18-án (ez a hír kering a neten kezdési dátumként) az még aznap leírhat bárhol bármit (jót-rosszat) A legszebb persze az lenne, ha minden tényleges előfizetővel aláíratnák, hogy csak az egy háztartásban élők beszélhetnék meg (suttogva) a szolgáltatás milyenségét. (ezer bocsi az agymenésért)
  9. Jó lenne látni a HWG-ben látható le- és feltöltési adatokat. Próbáld meg a szelessav.net-en is megmérni a sebességet. Egy közeli szerver esetén a ping inkább 6-8 körül szokott lenni, a 26 túl magas érték a koaxos hálózatokon. Persze nyilván függ a hálózat állapotától és leterheltségétől is.
  10. Még a Telekomon belül is eltér a számlázás, és ennek okát talán csak egy igazi bennfentes tudná megmondani. Nekem a mobil előfizetés és az otthoni (egybevont) előfizetések számlája is a Díjneten jön. Az előbbi mindig 1-i keltezésű, és már 2-án (de volt már hogy aznap) jött az értesítés. Az otthoni számla keltezése változó, de jellemzően az első hét vége környékén van. Ezt a számlát a Díjnet nagyjából (teljesen kiszámíthatatlanul) 12-20 között szokta jelezni. Azért a beérkezésre adnak időt, most például a 8-i keltezésű, ma megkapott számla esetén ez jan. 26. Gondolom van valami technikai, vagy más indok a nagyon eltérő rendszerre, de azért furcsa.
  11. Szerintem hívd fel a 1414-et. Amennyiben van valamilyen központi hiba, akkor azt rendszerint már az elején bemondják, ha nincs, akkor hibabejelentést kell tenni. Az MT azonosító, vagy a Telekomnál bejelentett mobilszám legyen kéznél. Sajnos a Telekom fiók nincs mindig a topon.
  12. Az IGMP lényege röviden. Az IPTV esetén a Telekomos eszköz (nálad azt ONT-nek hívják az optika miatt) multicast módban működik, azaz rengeteg csomagot küld ki. Ez az STB-nek szükséges, és nincs is gond, ha direktben (kábellel) van összekötve a két eszköz. Egy közbeiktatott saját eszköz (ami feltételezem switchként működik) ugyanígy megkap mindent. Amennyiben bekapcsolható benne az IGMP Snooping funkció, akkor csak oda küldi a csomagokat, ahol arra szükség van, tehát a hozzákapcsolódó STB-hez. Ellenkező esetben minden hozzá kapcsolódó eszköz irányába is küld minden csomagot (feleslegesen), ezért túlterhelődhet. Amennyiben a TP-Link nálad kizárólag arra szolgál, hogy az STB-hez kapcsolódjon, akkor inkább az alábbi valószínű. Amennyiben az ONT és a TP-Link között wifi kapcsolat van, akkor elképzelhető hogy a multicast csomagtovábbítás igénye időlegesen meghaladhatja a wifi sávszélességét, és az STB nem kap meg minden csomagot. Csak találgatok, de előfordulhat hogy pont az adott időszakban valamilyen külső tényező (például erős jelet sugárzó más wifi routerek) miatt nagyon lecsökken a wifi jelszint. Ez vasárnap, amikor mindenki otthon van, előfordulhat. Esetleg meg lehetne nézni ilyenkor a wifi adatokat egy okostelefonra telepített WifiAnalyzer nevű alkalmazással. Arra viszont nincs ötletem, hogy miért csak egy HD adó esetén van ez, és más HD adóknál pedig nincs gond. Tudomásom szerint a Telekomnál minden HD csatorna átviteli sebessége azonos (kb. 9,5 Mbit/s).
  13. Jó lenne tudni ennek a wifis kapcsolatnak a részleteit. Nyilván nem az STB van wifivel összekötve, mert az nem lehetséges. Azaz a TP-Link eszköz kapcsolódik wifivel a Telekom eszközhöz (nem tudom, hogy optika, vagy koax van-e, attól függ az elnevezése, bár ez itt annyira nem lényeges), a TP-Link és az STB között pedig UTP kábel van. Ez a jelenség tipikusan akkor van, ha ez a TP-Link eszköz nem IGMP képes, esetleg az, de nincs bekapcsolva a funkció.
  14. Előkészületben van egy új rendszerű IPTV szolgáltatás, de sajnos nem sokat tudunk róla. Kicsit hasonló lesz a Telekom TVGO szolgáltatáshoz, amit tévén most még nem lehet használni, csak mobil eszközökön, esetleg számítógépen. Azt reméljük, hogy amikor a tévéken is elindul (ehhez majd új médiaboxot ad a Telekom, esetleg majd a mostani STB-ket is átalakíthatják hozzá, illetve talán alkalmazást lehet az okostévékre telepíteni, mint pld. a Netflix. Van rá némi esély, hogy a sávszélesség nagyobb lehet, ami jobb képminőséget eredményezhet. Csupa feltételes mód, de jelenleg ez van.
  15. Áthidaló megoldásként (amig remélhetően rendbejön) javaslom azt a felvételbeállítási megoldást, amikor egy konkrét csatornán, általad megválasztott dátumra, kezdési és befejezési időponttal állítod be a felvételt. Igaz hogy ehhez más forrásból meg kell tudni a tényleges műsor kezdési és befejezési időpontját, ami azért mégiscsak macerás dolog sajnos. Az IPTV műsorújságja gyakorlatilag sok sebből vérzik, ezek javítása eddig sem történt meg, a hátralévő - remélhetőleg már nem hosszú - időre sem fog valószínűleg megtörténni, de a hibásan kiadott műsorrend általában egy-két hét alatt helyre szokott rázódni.