OldMike

Tag
  • Tartalmak

    434
  • Csatlakozás időpontja

  • Utolsó látogatás

1 Követő

OldMike a fórumon

  • Legutolsó Téma megtekintése: WIFI
  • Rang
    Tudós
    8
    8

    Megoldóember

    Megoldóember vagyok, a fórum indulásától ennyi válaszom fogadták el megoldásként a fórumtagok

    150+
    150+

    Népszerű

    Népszerű vagyok, a fórum indulásától a kérdéseimre, válaszaimra ennyi elismerést kaptam a fórumtagoktól.

    Tanácsadó

    Visszajelzéssel, tanáccsal, ötlettel segítem a Telekom fórum és/ vagy a Telekom működését

  1. Még a Telekomon belül is eltér a számlázás, és ennek okát talán csak egy igazi bennfentes tudná megmondani. Nekem a mobil előfizetés és az otthoni (egybevont) előfizetések számlája is a Díjneten jön. Az előbbi mindig 1-i keltezésű, és már 2-án (de volt már hogy aznap) jött az értesítés. Az otthoni számla keltezése változó, de jellemzően az első hét vége környékén van. Ezt a számlát a Díjnet nagyjából (teljesen kiszámíthatatlanul) 12-20 között szokta jelezni. Azért a beérkezésre adnak időt, most például a 8-i keltezésű, ma megkapott számla esetén ez jan. 26. Gondolom van valami technikai, vagy más indok a nagyon eltérő rendszerre, de azért furcsa.
  2. Szerintem hívd fel a 1414-et. Amennyiben van valamilyen központi hiba, akkor azt rendszerint már az elején bemondják, ha nincs, akkor hibabejelentést kell tenni. Az MT azonosító, vagy a Telekomnál bejelentett mobilszám legyen kéznél. Sajnos a Telekom fiók nincs mindig a topon.
  3. Az IGMP lényege röviden. Az IPTV esetén a Telekomos eszköz (nálad azt ONT-nek hívják az optika miatt) multicast módban működik, azaz rengeteg csomagot küld ki. Ez az STB-nek szükséges, és nincs is gond, ha direktben (kábellel) van összekötve a két eszköz. Egy közbeiktatott saját eszköz (ami feltételezem switchként működik) ugyanígy megkap mindent. Amennyiben bekapcsolható benne az IGMP Snooping funkció, akkor csak oda küldi a csomagokat, ahol arra szükség van, tehát a hozzákapcsolódó STB-hez. Ellenkező esetben minden hozzá kapcsolódó eszköz irányába is küld minden csomagot (feleslegesen), ezért túlterhelődhet. Amennyiben a TP-Link nálad kizárólag arra szolgál, hogy az STB-hez kapcsolódjon, akkor inkább az alábbi valószínű. Amennyiben az ONT és a TP-Link között wifi kapcsolat van, akkor elképzelhető hogy a multicast csomagtovábbítás igénye időlegesen meghaladhatja a wifi sávszélességét, és az STB nem kap meg minden csomagot. Csak találgatok, de előfordulhat hogy pont az adott időszakban valamilyen külső tényező (például erős jelet sugárzó más wifi routerek) miatt nagyon lecsökken a wifi jelszint. Ez vasárnap, amikor mindenki otthon van, előfordulhat. Esetleg meg lehetne nézni ilyenkor a wifi adatokat egy okostelefonra telepített WifiAnalyzer nevű alkalmazással. Arra viszont nincs ötletem, hogy miért csak egy HD adó esetén van ez, és más HD adóknál pedig nincs gond. Tudomásom szerint a Telekomnál minden HD csatorna átviteli sebessége azonos (kb. 9,5 Mbit/s).
  4. Jó lenne tudni ennek a wifis kapcsolatnak a részleteit. Nyilván nem az STB van wifivel összekötve, mert az nem lehetséges. Azaz a TP-Link eszköz kapcsolódik wifivel a Telekom eszközhöz (nem tudom, hogy optika, vagy koax van-e, attól függ az elnevezése, bár ez itt annyira nem lényeges), a TP-Link és az STB között pedig UTP kábel van. Ez a jelenség tipikusan akkor van, ha ez a TP-Link eszköz nem IGMP képes, esetleg az, de nincs bekapcsolva a funkció.
  5. Előkészületben van egy új rendszerű IPTV szolgáltatás, de sajnos nem sokat tudunk róla. Kicsit hasonló lesz a Telekom TVGO szolgáltatáshoz, amit tévén most még nem lehet használni, csak mobil eszközökön, esetleg számítógépen. Azt reméljük, hogy amikor a tévéken is elindul (ehhez majd új médiaboxot ad a Telekom, esetleg majd a mostani STB-ket is átalakíthatják hozzá, illetve talán alkalmazást lehet az okostévékre telepíteni, mint pld. a Netflix. Van rá némi esély, hogy a sávszélesség nagyobb lehet, ami jobb képminőséget eredményezhet. Csupa feltételes mód, de jelenleg ez van.
  6. Áthidaló megoldásként (amig remélhetően rendbejön) javaslom azt a felvételbeállítási megoldást, amikor egy konkrét csatornán, általad megválasztott dátumra, kezdési és befejezési időponttal állítod be a felvételt. Igaz hogy ehhez más forrásból meg kell tudni a tényleges műsor kezdési és befejezési időpontját, ami azért mégiscsak macerás dolog sajnos. Az IPTV műsorújságja gyakorlatilag sok sebből vérzik, ezek javítása eddig sem történt meg, a hátralévő - remélhetőleg már nem hosszú - időre sem fog valószínűleg megtörténni, de a hibásan kiadott műsorrend általában egy-két hét alatt helyre szokott rázódni.
  7. sagemcom

    Köszönjük a közreműködést.
  8. sagemcom

    Jó lenne, ha egy Telekom szakértő olvasná a 4.121.0 SW problémákat, és jelezné házon belül a megfelelő helyeken. Úgy tűnik, hogy ezt az SW-t sem kellene a továbbiakban terjeszteni, és inkább visszatennének mindenkit 3.97.0-ra, ha már a Sagemcom szoftveres csapata képtelen rendesen megcsinálni. Talán néhány kicsit "bennfentesebb" fórumtárs is is besegít.
  9. sagemcom

    Szia! Elsődlegesen hibabejelentést javaslok a 1414-en, valamint emailt is célszerű lenne írni. Meg kellene próbálni - minél nyomatékosabban - visszakérni az előző szoftvert. Előzetesen annyit (nem szőrszálhasogatásként), hogy minden bizonnyal switch módban használod az Archert, mert az AP mód az wifit szór. Ez annyiból érdekes, hogy switchet használva nálam is ugyanez a hiba jött elő, csak nem most, és az SW sem azonos. Nálam egy TP-Link SG105 (IGMP képes) switch volt, amiből egy-egy UTP ment az STB-e, és a tévé LAN aljzatába. Amig a 3.97.0 SW volt, addig semmi gond nem jelentkezett az IPTV-n. Kb. egy éve megkaptam a 4.93.0 SW-t, ami azonnal hazavágta az IPTV-t, mint nálad. Kénytelen voltam megszüntetni a switch-et, a korábban abba menő UTP csatlakozik az STB-be, a tévé internet pedig wifiről megy. Szerintem (de ez csak tipp) a 4.121.0 SW a 4.93.0 javítása lenne, csak éppen nem sikeres. Nem tudom, hogy megoldható-e nálad a powerline rendszer. Nálam most a tévé internet használata miatt van ilyen, mivel a wifi nem volt elég stabil. Azt nem tudom leellenőrizni, hogy az STB-vel is működne-e, de nagyon valószínű. A használt eszköz egy TP-LINK TL-PA4010KIT AV500 Nano Powerline Adapter Starter Kit. Ez akkor jó, ha megfelelő az elektromos hálózat, és van a HGW és az STB közelében egy-egy konnektor, valamint azok lehetőleg azonos kismegszakítói áramkörön, de legalább azonos fázison vannak. Ez áthidaló megoldásnak lehetne jó, amig rendbe teszik az SW-t. Sajnos az előzmények alapján ez nem mostanában lesz.
  10. Szia, még egy dolgot lehetne ellenőrizni, ha még nem tetted meg. Az STB távirányítón a Menü gomb, utána Beállítások>Információ>Rendszerinformáció>Rendszer erőforrásai: itt legalább 1SD,2HD kellene hogy legyen (lehetne akár 3HD,0SD is, de ez előfizetésfüggő). A hibabejelentésnél az itt lévő adatot célszerű megadni.
  11. Sajnos az optikát nem ismerem, a koax esetén felmerült problémákkal van tapasztalatom. Írtad hogy sok mindent próbáltatok már, lehet hogy azt is ami még eszembe jutott: ha a Sagem-be kizárólag csak a két STB van csatlakoztatva, szintén előjönnek a fagyások? Amennyiben igen, akkor sajnos folyamatosan nyaggatni kell a Telekomot, mert náluk (vagy az eszközeiknél) kell a hibának lenni. Esetleg még valamelyik UTP kábel lehetne problémás, de gondolom azokkal nem történt mostanában semmi.
  12. Szia! Amennyiben az IPTV STB-k a switchre vannak kötve, akkor ez előfordulhat, ha az a switch nem IGMP képes eszköz. Ezen kívül jó lenne tudni a HGW típusát (valamint a hardver és a szoftver verziót is), amennyiben koax kábelen jön a szolgáltatás.
  13. Egyáltalán nem akarnék harcolni, meggyőzhető vagyok. Valami változhatott a másfél hónappal ezelőttihez képest (akkor volt utoljára Magenta1 számítás). Akkor még egészen biztosan csak a Telekom hálózaton belül volt a lebeszélhetőség, a 30 vagy 50 percben nem vagyok biztos. A szokásos hívásaimnak a fele biztosan hálózaton kívülre irányul, ezeknek a díja miatt volt ez előnytelen. Az 1 helyett 4 GB mobilnetre nincs igazán szükségem, tehát nem kompenzált volna. A mostani Mobil S (hálózatilag már nem lekorlátozott) csomag már kifejezetten előnyös lehetne a Mobil S 2017 csomagomhoz képest. Elképzelhető hogy újra kellene számoltatnom egy díjcsomagváltás (esetleg Magenta1) valódi díjait egy T üzletben. Van olyan díjtöbblet (igaz nem ezres nagyságrendű) amit felvállalnék, és ami mögött van többletszolgáltatás is (több HD csatorna, 3 HD stream a 2 HD+1 SD helyett).
  14. Természetesen nem vagyok guru, de véleményem szerint a boxoknak semmi köze ahhoz, hogy hány HD csatornát ad a szolgáltató, nincs itt szó semmilyen kompatibilitásról. A HGW-nek esetleg lehetne, de inkább a szolgáltatott sávszélességtől függ. Nem hinném hogy a nálam lévő Sagemcom 3686 V2 ne lenne erre képes, és a 250 Mbps sem lehet gyenge pont. Ez csak egyszerű terelési ösztökélés a T részéről. Amúgy meg a Magenta1 sem megoldás, mert ott rá lennék kényszerítve egy olyan mobilcsomagra, ami alapból drágább, mint a jelenlegi, és az én használati szokásaimhoz kifejezetten előnytelenebb is. Jelenleg van 80 perc lebeszélhetőségem bármilyen irányba (ami nekem elég), úgy meg lenne 30 perc csak Telekom irányba. Többször próbáltak már üzletkötők átcsábítani, mondtam számolják ki, kiszámolták és elköszöntek
  15. Köszönöm, ez nagyon is lehetséges. Azért szívesen venném az itt előforduló Telekom szakértő véleményét is az általad jelzett bújtatott áremelésről is. Amúgy meg valószínűleg elég érdekes csomagom van (nem tudom meddig maradhat meg), mert például van 2. STB-m plusz 870 forintért, viszont van felvételi opcióm is, ami plusz 1100 Ft, de azt a számlában kedvezményként le is vonják. Gondolom ez sincs már.