Üdv,
Körülbelül egy hónappal ezelőtt elkezdődött az, hogy az internet elkezdett szakadozni, egyik pillanatban volt, aztán nem, és ez váltakozott, míg egy idő után használhatatlan lett. Újraindítás megoldotta, ideig óráig jó volt, de aztán megint ugyanez. Bejelentettük a hibát, először műszaki hiba volt a visszajelzés, kijavították, szerintük minden oké. Nem, továbbra is ez a probléma. Oké, akkor modemcsere. Persze, "új", újraindított modem, amíg kint volt a szerelő, minden oké, de megint csak ideig-óráig.
Az alábbi az otthoni hálózat (eredeti) felépítése:
Sagemcom F@st 3686V2 (koax) [500/23 + IPTV] WiFi off
Emeleti switch 8-portos, gigabites switch (TP-Link TL-SG1008D)
Set Top Box
2x PC
Emeleti WiFi Mesh (TP-Link Deco M4)
XBox
Földszinti switch 5-portos, gigabites switch (TP-Link TL-SG1005D)
2x Set Top Box
PC
DVR
NAS
Földszinti WiFi Mesh (TP-Link Deco M4)
Smart TV
LAN4 üres
Először arra gyanakodtunk, hogy túl sok a maximális torrent szál, eleinte mintha segített volna rajta, de valószínűleg nem ez a probléma, mert továbbra is fennáll a hiba, teljes torrent stop után is. Közben próbálkoztunk pingtesztekkel, modem újraindítás után <1ms, aztán elkezdett növekedni, timeoutok, 300-1000 ms pingek, és a webfelület is elérhetetlen, vagy eszméletlen lassú.
Most éjszakára kipróbáltuk, hogy az emeleti STB-t kihúztuk, a földszintieket pedig direkt a modembe dugtuk. (tehát nem megy keresztül a switch-eken az IPTV) Így most 9 órás modem uptime után 8-9 ms a ping nagy része, bár van benne 2-3x 300-400 ms kiugrások, de az internetkapcsolat is megfelelőnek tűnik, meglátjuk napközben.
Tud valaki valamit erre? Mi lehet a probléma okozója?
Nekem eléggé az az érzésem, hogy a modem "túlterhelődik", és aztán kb. "megszűnik létezni". Okozhatja ezt az, hogy a switcheken keresztül megy az IPTV? (Nem managelhető switchek, ezért azt sem tudom, hogy tudnak-e IGMP-t.)
Ha ez az okozó, akkor annyi lehet a megoldás, hogy a Sagem 4 LAN portjából 3 IPTV, és 1-ről megy az összes többi internet?
Előre is köszi,
Erik