uzman

Tag
  • Tartalmak

    77
  • Csatlakozás időpontja

  • Utolsó látogatás

1 Követő

uzman a fórumon

  • Rang
    Tudományos tanácsadó
    3
    3

    Megoldóember

    Megoldóember vagyok, a fórum indulásától ennyi válaszom fogadták el megoldásként a fórumtagok

    10+
    10+

    Népszerű

    Népszerű vagyok, a fórum indulásától a kérdéseimre, válaszaimra ennyi elismerést kaptam a fórumtagoktól.

    50+
    50+

    TV Guru

    Otthon vagyok a televízió témakörben, az előző 90 nap alatt ennyit posztoltam

    50+
    50+

    Internet guru

    Otthon vagyok az internet témakörben, az előző 90 nap alatt ennyit posztoltam

    50+
    50+

    Telefon guru

    Otthon vagyok a telefon témakörben, az előző 90 nap alatt ennyit posztoltam

    50+
    50+

    Mobil guru

    Otthon vagyok a mobiltelefon témakörben, az előző 90 nap alatt ennyit posztoltam

    50+
    50+

    Egyéb guru

    Otthon vagyok a Telekom ügyintézéssel/ a Telekom fórummal kapcsolatban, az előző 90 nap alatt ennyit posztoltam

  1. Szia Van egy kis zavar a kérdés címe és a bejegyzés között? A DLNA egy fáljmegosztási szolgáltatás, a kivetítés egy más dolog (WiDi, Miracast, stb). A DLNA-t a NAS-on vagy egyéb tároló hardveren kell engedélyezni, a képátküldés működhet router-től függetlenül is peer-to-peer módon csak a két eszköz közreműködésével (laptop-tv) Milyen TV készüléked van?
  2. Ha alapvetően meg vagy elégedve a szolgáltatóval, én azt javaslom válassz más készüléket és maradj a szolgáltatónál. Esetleg nézz szét interneten, számos webshopban kaphatóak olyan készülékek, amik szolgáltatónál nem. Anno én is így voltam. Kinéztem egy x készüléket, ami már sajnos addigra elfogyott. Ajánlottak y-t és tökéletesen bevált (sőt, utána ismerősök utólagos tapasztalata alapján nem is bántam meg, hogy nem az eredetileg kiszemelt készüléket választottam )
  3. Ha szolgáltatói zár (simlock) van a készüléken, akkor mindenképpen. Ilyen esetben viszont ha idegen kártyát teszel be a készülékbe, akkor egy feloldókódot kér, típustól függően a PIN kód megadás előtt vagy után. Viszont ha jól értem, a te esetedben egy másik aktivált SIM kártyával sem regisztrál fel a hálózatra, akkor nagy valószínűséggel le van tiltva a készülék. Ilyen esetben a szolgáltató a mobiltelefon egyedi IMEI szám alapján blokkolja a hálózatra való regisztrációt. Azt javaslom, hogy személyesen menj be egy T ügyfélszolgálatra a készülékkel együtt. Vidd magaddal a vásárlást igazoló dokumentumokat (ha üzletben vetted). Ha magánszemélytől vásároltad, akkor legyen nálad az e-mail, chat, stb, ahol egyeztetted az adás-vételt.
  4. A jelszint jó, azzal nincs baj. Próbáld azt, hogy egy számítógépet közvetlenül a hgw-re csatlakoztatol (ehhez vagy vissza kell engedélyezni az eszközön a dhcp-t vagy a számítógépnek be kell állítani kézzel egy IP címet) és úgy mérsz sebességet. Ezután ellenőrizd, hogy a hálózati kapcsolat állapotánál 1Gbit-es-e a kapcsolat. Ha nem, próbáld egy másik kábellel vagy másik portba dugni. Ha ebben az esetben is hasonló sebességet mérsz, be kellene jelenteni hibára az ügyfélszolgálaton.
  5. Annak érdekében, hogy egyre gondoljunk, ismerőseid, rokonok közül is van, aki hasonló játékokkal játszik és ugyanezt tapasztalja? Azért kérdem, mert egy-egy magasabb latency nem vehető észre pl böngészés, letöltés, de talán még egynémely videochat szolgáltatásnál sem. Lehetséges, hogy a szolgáltatás kimaradás kapcsolatban áll a hibával. Azóta is tapasztalod ezt a jelenséget?
  6. Bízzunk benne, hogy hamarosan odaérnek és megszűnik a problémád
  7. Szia Nem világít vörösen a GPON led? A HGW-ben az Internet connectivity/gpon lapot fényképezd le légy szíves és tedd fel ide. A belépési adatokat az eszköz alján találod. Az esetleges TV, telefon szolgáltatásban (ha van) nem vettél észre minőségbeli változást?
  8. Ha van és nincs rá szükség iktasd ki és nézzük meg mi változik.
  9. Szia Köszi a képeket. A jelszintek jók, tehát nem innen ered a hiba. Ha a szolgáltató hozta az osztót, valószínűleg az is jó. Esetleg annyit tudsz csinálni, hogy ha társasházban laksz, megérdeklődőd a szomszédos lakókat, hogy ők tapasztaltak-e ilyet. Ha kertes házban, akkor a környéken lakó ismerőseidet kérdezd. Ha ők is tapasztalnak ilyen jellegű problémát, akkor jelentsd be újra ezen információk alapján, ami leszűkíti a kört a hibakereséshez. A T3 timeout sokmindenre utalhat, lehet valahol van egy beázott tap, rakoncátlankodó erősítő, esetleg a hozzátok bemenő (drop) kábelszakasznál van hiba. Sajnos ezeket a hibákat nagyon nehéz felderíteni, és mivel csak egy pillanatnyi kihagyást eredményez és azt is ritkán, elképzelhető, hogy menedzsment oldalon a hiba nem is mutatkozik (ezért is írhatta a szolgáltató, hogy nem látnak hibát).
  10. Szia A modem jelszintjei jók? Csinálj egy képernyőmentést és tedd fel ide. A szolgáltató által kínált sebesség megvan? A kábel nincs megtörve vagy extrém módon meghajlítva? Esetleg a kábelmodem előtt van(nak) osztó(k)? Nézd meg, hogy nincs-e beázva valamelyik.
  11. Szia Minden eszközzel ugyanez a jelenség? A csatornának akkor van jelentősége, ha a közelben több Wifi hálózat is található (ilyenkor érdemes olyan csatornát választani, amit nem vagy kevesen használnak a közelben). Esetleg a Band steering-et érdemes kikapcsolni, hátha.(a Wifi beállításoknál van) Esetleg az ügyfélszolgálatot érdemes lenne megpróbálni, hogy nézzék meg, hogy a legújabb szoftver van-e fönt rajta, nem-e jött ki valami hibajavítás, ami az általad említett hibákat orvosolná. Saját routert lehet rá kötni, az internet connectivity oldalon, legalul a pppoe passthrough-ot ha bekapcsolod, akkor a továbbiakban a routeredet fogod használni az internethez való csatlakozáshoz a modem helyett - így azt be kell állítani a szolgáltatótól kapott adatok alapján, felhasználónév, jelszó és pppoe kapcsolat létrehozása
  12. Azt lehet tudni, hogy hol milyen szolgáltatás elérhető (hisz ha pl. elmész egy adott helyszínre, rögtön látszódik pl a kötődobozok feliratozásából vagy a kábeljelölő zászlókból, stb, hogy melyik szolgáltatóhoz tartozik), de a pontos műszaki paraméterek nem publikusak (pl, hogy az adott címen VDSL vagy VDSL2 érhető el, bondingra van-e lehetőség, DOCSIS 3.0 vagy 3.1, amik jellemzően meghatározzák az általad előfizethető csomagot és azok műszaki paramétereit). Erre jó a kereső, hogy megmondja, hogy létezik-e ott az adott szolgáltatónak valamilyen szolgáltatása. Ha igen, akkor fog tudni szolgáltatni a vállalt paraméterekkel. Régebben volt fent ilyen térkép, de ott is csak a települések voltak beszínezve annak megfelelően, hogy rendelkezésre állt-e DSL vagy nem. A szip-es térkép van, de egyes adatok aktuálisak rajta, mások sajnos nem. Szerintem a NIIF/NMHH is el van havazva, annyi engedélyezés van vagy más oka van, hogy nem használják a térképet. Még az jutott eszembe, hogy a https://nmhh.hu/szakmai-erdekeltek/jogforras oldalt ha nyomon követed, ide kerülnek fel a szolgáltatók részére kiadott építményengedélyezések, tervjóváhagyások.
  13. Szia Létezik ilyen adatbázis. Viszont ennek tartalma üzleti titoknak minősül minden szolgáltató esetében - nyilván "A" szolgáltató nem szeretné azt, hogy "B" szolgáltató megtudná, hogy adott településrészen pontosan milyen infrastruktúrával rendelkezik. A szolgáltatók oldalán elérhető címkereső ennek egy leegyszerűsített változata. Ebben az évben elég nagy hajrá volt a hálózatépítések/korszerűsítések terén, ami azt gondolom, hogy jövőre is folytatódik. Én azt javaslom neked, hogy ha kiszemelsz egy ingatlant, keress rá a címére, ha az nem ad megnyugtató találatot, írd be a szomszédos telkek címeit is. Ha azokon elérhető az optika pl. akkor nagy valószínűséggel a te általad választott címen is. Esetleg ezt a fajta kutatómunkát kombinálhatod a Google street view-al, az utcaképen ki lehet szúrni, hogy van-e a póznákon optika, vagy kábelTV légvezeték.
  14. A jelszintek jók. Viszont furcsállom, hogy csak 4 db letöltési csatorna van, ez miatt lehet kevés a letöltési sebesség. Ennek végére kellene járni, hogy miért. Fura, hogy az ID és index oszlop számozása nem azonos, olyan, mintha a 1-8 frekiket nem találta volna meg. Nincs a modem előtt valamilyen szűrő vagy spéci osztó? Optimális esetben 8-16+ körül kéne, hogy legyenek a downstream csatornák.
  15. Hello @bt7 A modem menüjében (az aljára ragasztott címkén megtalálod, milyen IP címen, milyen felhasználónév/jelszóval tudsz belépni) a CM docsis menüpontot ha lefényképezed és felteszed ide, megnézzük, hogy jók-e a jelszintek.