Sziasztok,
Pár hete küzdök ismétlődően megszakadó nettel (1000Mb/s), amibe már a Telekomot is bevontam, de nem járok sikerrel úgy néz ki, mert megint találkozom a hibával.
A lenti hibát egy időre a Telekomos modem újraindítása oldja meg. A Telekomos kolléga telefonos segítségével reseteltem a Sagemcom-ot, amit távolról beállított.
A Sagemcom log-jában sok ilyen bejegyzést találok: ...
A device has been disconnected from an Ethernet port (4)
...
An Ethernet port is now connected (4/1000/FULL)
Érdekes továbbá, hogy nem minden eszközön szakad meg a net. Van 2,4Ghz-re csatlakozott is és 5Ghz-re csatlakozott is a megszakadtak között, random mennyiségben...
Ilyen a kiépítés jelenleg:
- optikai kábel > Telekom Sagemcom_LAN (wifi off) > Asus router Ap-mód (wifi on) >
- Telekom Sagemcom_LAN > NAS_LAN > "Hálózati hiba történt. Ellenőrizze a DNS- és hálózati beállításokat."
- Asus router_wifi > iPhone,iPad..._wifi > "Ez a hálózat blokkolja a titkosított DNS-forgalmat."
Amiket már megtettem:
- Asus router factory reset (router mód és AP-mód is)
- Telekom Sagemcom modem factory reset (telekomos munkatárssal)
Az eszközök DNS-problémára utalnak, de miért? Pár hete jelentkezett először a hiba, azelőtt nem volt.
Eszközök:
- Sagemcom F@st 5655v2
- Asus RT-AX92U AiMesh duo-pack
- Synology DS720+