LacaFaca

Otthoni internet 30mb/s hiba!

Kérdés

Az lenne a kérdésem, hogy nemrégiben(1,5 hónapja talán) váltottam 10mb-os netről 30mb-ra, A hiba ott kezdődik, hogy váltás után és azóta is maxium azt a sebességet hozza a net amit előtte is hozott tehát a 10mb-os net letöltését (~800kb/s gyakorlatban) . Ez a hiba nálam fordul elő csak vagy esetleg ennyire képes a net? Mikor bekötötték még csak a 10 megás volt viszont nemrégiben láttam, hogy a 30-as is elérhető lett ezért váltottam. Speedport Entry 2i "modemem" van. Ugyan ezt a sebességet mérem tv-n, telefonon, gépen, laptop-on is. Jelen pillanatban a letöltési sebességem alig éri el a 400kb/s-t :) 

 

Valaki tudna ebben nekem segíteni? Esetleg amikor váltottam nem kellett volna cserélni a modemet vagy valami? A számlán a 30 megásat számlázzák ki! 

 

Előre is köszönöm! 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

7 válasz erre a kérdésre

@LacaFaca

Okozhatja a gondot vagy a gond egy részét, igen. A lényeg, hogy az ilyesmit meg kell szüntetni és ha továbbra is fennál a gond, akkor lehet tovább keresbi a hibaforrásokar. 

Aztán ha van egy stabil vonalad, akkor érdrklődni a vdsl2-re váltáson az adsl2+ helyett. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
8 órája, btz írta:

@LacaFaca

Ezzel a vonallal igen sok gond van. Elég durva a csillapítás mértéke és a CRC hibák száma is rengeteg. Ez arra utal, hogy valami komolyan nincs rendben a vonallal. 

Az SNR lockot nem tévedésből kaptad. Mivel ennél gyorsabb sebességgel még instabilabbá válna a kapcsolatod, mint jelenleg és ugye mint írod és a vonali adatokból is látható, ez a helyzet sem túl rózsás. 

Bélabácsi rosszul tudja a dolgokat, panaszkodni lehet nyugodtan, mivel ez egy hibásan műjödő vonal, nyugodtan vetethetsz  fel hibajegyet a 1414 es számon. Nem a sebességre kell panaszkodni, hanem arra hogy ez egy érezhetően instabil internet kapcsolat. Létezik garantált minimum érték ugyan, de hiába van neked efelett mért értéked, nyugodtan add ezt le hibára, foglalkozni dognak vele. 

Amit tehetsz, illetve kérheted hogy tegyenek: Házonbellüli vezetékszakasz teljes kicserélése, lerövidítése. Kötődobozcsere. Ház és pózna közötti szakasz cseréje, ha van ilyen. Hiba kivizsgáltatása háztól DSLAM-ig  földkábellel, törzskábellel foglalkozó csapattal, erről a vizsgálatról írásos beszámoló kérése. 

Köszi a választ, azok alapján amit írtál én arra tippelek, hogy a vezetékkel van a baj. Régebben egy idős hölgy lakott itt és neki telefonja volt kb 15 éves kábel lehet bent, illetve mivel a doboz rossz helyen volt a szerelő kihúzott egy darab kábelt majd a régivel egyszerűen összetekerte. Persze a szigetelőszalagot is lespórolta róla. :) 

Gondolom ez okozhatja de nem értek hozzá :D 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@LacaFaca

Ezzel a vonallal igen sok gond van. Elég durva a csillapítás mértéke és a CRC hibák száma is rengeteg. Ez arra utal, hogy valami komolyan nincs rendben a vonallal. 

Az SNR lockot nem tévedésből kaptad. Mivel ennél gyorsabb sebességgel még instabilabbá válna a kapcsolatod, mint jelenleg és ugye mint írod és a vonali adatokból is látható, ez a helyzet sem túl rózsás. 

Bélabácsi rosszul tudja a dolgokat, panaszkodni lehet nyugodtan, mivel ez egy hibásan műjödő vonal, nyugodtan vetethetsz  fel hibajegyet a 1414 es számon. Nem a sebességre kell panaszkodni, hanem arra hogy ez egy érezhetően instabil internet kapcsolat. Létezik garantált minimum érték ugyan, de hiába van neked efelett mért értéked, nyugodtan add ezt le hibára, foglalkozni dognak vele. 

Amit tehetsz, illetve kérheted hogy tegyenek: Házonbellüli vezetékszakasz teljes kicserélése, lerövidítése. Kötődobozcsere. Ház és pózna közötti szakasz cseréje, ha van ilyen. Hiba kivizsgáltatása háztól DSLAM-ig  földkábellel, törzskábellel foglalkozó csapattal, erről a vizsgálatról írásos beszámoló kérése. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Nagy valószínűséggel SNR LOCKOT kaptál, ez annyit jelent, hogy a központ lejjebb veszi a sebességedet.  Valamilyen műszaki hiba miatt vagy tévesen. Nem tehetsz mást, mint jelzed a 1412 felé a problémát.

Valószínűleg 8-10 Mbps sebesség összejöhet.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
1 órája, LacaFaca írta:

Gondolom erre van szükség http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=910net.jpg

Nem tudom mi a helyzet ezzel a dologgal de néha speedtest-en 500 feletti ping és sokszor 1mb/s alatti sebesség is észlelhető :(


 

A csatolt kép alapján a maximálisan elérhető sebességek (Attainable): 2523 Kbp feltöltés és 12608 Kbps letöltés, de az aktuális (Actual) 765 Kbp feltöltés és 5241 Kbps letöltés. A 30 Mbit az csak annyit jelent hogy maximálisan annyit lehet, de a garantál le és feltöltés sebességekre a garantált az irányadó, tehát csak ezen sebességek alatti értéknél lehet panaszkodni.


 


 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@LacaFaca

Üdv! 

A Telekomnak jelenleg nincs 30mbps névleges vagy garantált sebességű internet csomagja. 

Neked valószínűleg OTTHONI INTERNET START csomagod van, aminek a maximum névleges sebessége VDSL2 technológia esetén akár 30mbps is lehet, ADSL2+ esetén 20mbps vagy amit a technológiai adottságok lehetővé tesznek. 

Annak megállapítása érdekében, hogy milyen vonali adottsága van a vonaladnak, osszd meg velünk vonali adataid, amit HGW használata esetén az adminfelületen megtalálsz. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy fiókot vagy jelentkezz be a kommenteléshez

Ahhoz, hogy kommentelhess, tagnak kell lenned.

Fiók létrehozása

Hozz létre a közösségünkben egy új fiókot. Igazán egyszerű!


Új fiók regisztrálása

Bejelentkezés

Már van fiókod? Jelentkezz be itt!


Bejelentkezés most