kovijani

kábel TV egyes adók hangja elment

Kérdés

Tisztelt Fórum Tagok!

Segítséget szeretnék kérni. Kábel TV szolgáltatást normál TV készüléken nézem, egy IP TV beltéri van. Az utóbbi időben a nem IP beltéri csatlakozó TV készülék a csatornáinak jelentős részénél elment a hnag. Készülék Philips 47PFL5604H. A Plhilips képviselet firmware frissítést javasol, de a készüléken az utolsó elérhető verzió fut. Megoldásként leraktam egy médialejátszót, így átmenetileg tudtam TV-t nézni, de tegnaptól a jelenség ezzel is ua. Történt valami változás a műsorszolgáltatásban? Amennyiben valakinek lenne javaslata megköszönném.

Kovijani

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

5 válasz erre a kérdésre

Posztolva: (szerkesztve)

Nagyon szívesen, sajnálom, hogy nem tudtam igazán segíteni. Én nem fektetnék bele pénzt, hiszen valószínüsíthetően előbb vagy utóbb teljesen eltűnik ez a platform. Egy próbát mindenképp megér a 1414 - legalább meghallgatod mit mondanak, esetleg felajánlanak-e valamilyen megoldást. Jelenleg  egyébként tudtommal fut olyan promóció, hogy új IPTV előfizetés mellé 1 évig elengedik a plusz set top boxok díját, nyilván ezzel is azt célozzák, hogy lehetőleg mindenkit "áttereljenek" erre a platformra. Sajnos, -ahogy írod is- valószínüleg nem marad  más, mint a házimozi.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: szaboadam

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Kedves Ádám!

Köszönöm a segítséged. Ezek szerint ne is próbáljak akár külső set top boxal úrrá lenni a helyzeten, mert support hiányában valószínűleg kidobott pénz lenne. Amint írtad ne keressek TV szervíz megoldást, mert valószínűsíthetően nem készülék hiba. Az ajándék lónak ne nézd a fogát elvvel további beltéri bérlet irányába próbálják terelni a felhasználókat.

Nagyon köszönöm még egyszer a segítséged, valószínűleg marad a NAS-on tárolt tartalmakon történő elalvás.

Kovijani

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Posztolva: (szerkesztve)

Szia @kovijani!

Sajnálom, hogy a fentiek nem segítettek. Megnéztem a TV-d részletes adatait és ezek alapján kompatibilitási probléma nem lehet: a tuner a készülékben támogatja  a Telekom által a DVB-C rendszeren használt MPEG-4 szabványt, és mivel a szoftver is rendben van a tévé nagy valószínűséggel kilőhető. Régebbi tévék/set top boxok még csak az MPEG-2 tudták, valamikor a Telekom is ezt a szabványt használta, erről váltottak MPEG-4-re, de nálad nem ez a gond. Mivel az antennakábelt és fali aljzatot, továbbá a csatornabeállításokat is leelenőrizted valószinűleg a hálózattal van valamilyen műszaki gond. A baj csak az, hogy amíg az IPTV rendben működik, hiába jelented be, nem fognak vele különösebben foglalkozni, mivel a szabad digitális ktv tulajdonképpen "ajándékként" érhető el. Ez a platform már "halottnak" számít abban az értelemben legalábbis, hogy kikerült a fejlesztés fő irányvonalából.  Egyébként érdekes mostanában mások is küzdenek a digitális ktv-nél gondokkal -lásd lent - de sajnos a fórumtársak itt is jelzik, hogy IPTV hiba nélkül nem nagyon várható érdemi hibaelhárítás. Egy próbát azért megér a dolog, hátha...

 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: szaboadam

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Kedves Ádám!

 

Segítséged köszönöm. Próbáltam újra telepíteni a csatornákat, ki-be kapcsolni az általad említett lehetőségeket, megmértem az antennakábelt, eremény nincs. Megpróbáltam áttenni egy másik helyiség másik aljzatára, hátha a fali csatlakozóval van valami, ugyanaz. A TV csatornabeállításánál próbáltam az Ausztria és a Németország lehetőséget eredmény nélkül. Emlékeim szerint a probléma még tavaly év végén kezdődött. Jeleneleg a CNN-nek és a rádióadóknak van hangja.

 

Kovijani

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Posztolva: (szerkesztve)

Üdv a fórumon @kovijani!

2019. január 8. - án volt csatornaváltozás, amely az IPTV-t érintette elsősorban. Ettől függetlenül előfordulhat ilyen hibajelenség egy frissítés után a sima digitális adásnál is. Ha csatornák újrahangolásával már próbálkoztál, célszerű az alábbit is leellenőrizni:

  • Nyomd meg a tévéd távirányítóján a "SOUND" nevű gombot. Erre a képernyőn megjelenik a hangmenü.

Itt először próbálkozz az AUD. NYELV menüponttal. Próbálj hangsávot váltani! Így kiderül, hogy csak a magyar vagy az eredeti sáv is "néma"-e.

Majd menj be a TV hangszórók menüpontba és kapcsold ki majd újra be a tévé hangszóróit (meglepő, de sok olyan tévével találkoztam, aminél egy csatornafrissítés után egy szoftverhiba miatt mindig csak ezzel a módszerrel lehetett újra hangot kicsiholni a készülékből).

Ellenőrizd a Surround (térhangzás) beállítást is, ha aktív kapcsold ki, és nézd meg nem hoz-e eredményt.

Nem találtam egyébként olyan információt a weboldalon, hogy a T rendszerében bármilyen szabvány vagy formátumváltás történt volna, úgyhogy szerintem nem erről van szó. (A sima digitális ktv-t már különben sem fejlesztik.)

Azt írod a csatornák egy jelentős részénél nincs hang, ezek szerint tehát vannak olyan csatornák, amikkel nincs baj. Melyik adóknál nem jelentkezik a gond?

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: szaboadam

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy fiókot vagy jelentkezz be a kommenteléshez

Ahhoz, hogy kommentelhess, tagnak kell lenned.

Fiók létrehozása

Hozz létre a közösségünkben egy új fiókot. Igazán egyszerű!


Új fiók regisztrálása

Bejelentkezés

Már van fiókod? Jelentkezz be itt!


Bejelentkezés most