szaboadam

Tag
  • Tartalmak

    268
  • Csatlakozás időpontja

  • Utolsó látogatás

1 Követő

szaboadam a fórumon

  • Rang
    Megatudós
    22
    22

    Megoldóember

    Megoldóember vagyok, a fórum indulásától ennyi válaszom fogadták el megoldásként a fórumtagok

    150+
    150+

    Népszerű

    Népszerű vagyok, a fórum indulásától a kérdéseimre, válaszaimra ennyi elismerést kaptam a fórumtagoktól.

    Tanácsadó

    Visszajelzéssel, tanáccsal, ötlettel segítem a Telekom fórum és/ vagy a Telekom működését

    10+
    10+

    Telefon guru

    Otthon vagyok a telefon témakörben, az előző 90 nap alatt ennyit posztoltam

    10+
    10+

    Mobil guru

    Otthon vagyok a mobiltelefon témakörben, az előző 90 nap alatt ennyit posztoltam

    10+
    10+

    Egyéb guru

    Otthon vagyok a Telekom ügyintézéssel/ a Telekom fórummal kapcsolatban, az előző 90 nap alatt ennyit posztoltam

  1. Ma délután már az SD változatokon is érzékeltem ezt a képhibát (IPTV-n), sőt a Cool tv-n egy ideig csak eredeti hanggal szólt egy műsor mindkét választható hangsávon. Bejelentettem, az ügyfélszolgálatos leellenőrizte a központból és megerősítette a hibát, azt mondta azonnal jelzik a műsorszolgáltató felé, de hogy mikor javítják az csak rajtuk múlik.
  2. Szia @Lebowski! @teherwagon tippje mellett még egy dolgot tudok tanácsolni.Próbáld meg az ún négyszeres újraindítást is (amikor a set top box újra letölti a szoftvert). Ehhez négyszer egymás után ki-be kell kapcsolnod a set top boxot a hátsó billenőkapcsolóval úgy, hogy nem várod meg a betöltési folyamatot, hanem 2-3 másodperccel a bekapcsolás után újra kikapcsolod a boxot, majd megint be. Ezt négyszer ismétled meg. Ha jól csinálod először egy fogaskereket látsz majd, alul egy csíkkal, amelyben fehér sáv jelzi majd a folyamat előrehaladtát. Azután két fogaskereket látsz majd - ennek a folyamatnak a menetét is a sáv mutatja. Majd a set top box magától újraindul és betölti a rendszert. Ezután próbálkozz meg újra a hangsávváltással. Ha ez sem hoz eredményt, akkor, ahogy @teherwagon is tanácsolta, 1414-en jelentsd be hibára.
  3. Sziasztok! 2019. szeptember 2-től lezárásra kerülnek az Alap201809 [Hang] és a Hoppá Plusz201809, továbbá a Net S 150/5, Net S 150/50, Net S Plusz, Net M 300/20, Net M 300/75, Net L 500/22, Net L 1000/1000, Net XL 2000/1000, valamint az IPTV hálózaton nyújtott Alap 201809, Szuper Családi HD 201809, Szuper Családi Mozi 201809, és a műholdas (SAT) hálózaton nyújtott Alap 201809 és Szuper Családi HD 201809 díjcsomagok, azzal, hogy a fenti időponttól új előfizetői szerződés ezekre nem köthető, de a meglévő előfizetők változatlanul használhatják őket. Egyébként én is nagyon kíváncsi vagyok, remélem, kellemes meglepetésekkel szolgálnak az új csomagok!
  4. Köszi a pontosítást @teherwagon! Egyébként talán valami már készülőben van - a mostani számlavégi értesítőből kiderül, hogy szinte minden jelenleg értékesített otthoni vezetékes TV és internet díjcsomag értékesítése lezárásra kerül. Remélhetőleg rövidesen többet is lehet majd tudni az új csomagokról.
  5. Szia @abit! Most értesültem róla az ügyfélszolgálattól kapott tájékoztatás alapján, hogy a HGW-k le lesznek választva a FON-ról, így a FON hotspotok száma minimálisra csökken, tkp. értelmét veszti a szolgáltatás, nem lesz értelme pl. ticket-et vásárolni hozzá, mert alig-alig lesz elérhető hálózat. Egyébként -egyelőre legalábbis - az ügyfélszolgálat semmit sem tudott még egy esetleges átdolgozott verzió bevezetéséről, de reméljük azért hamarosan arról is lehet hallani majd valamit.
  6. Köszi az infót, @teherwagon, erről nem hallottam, de azért így bíztatóbb a helyzet. Érdeklődve olvastam a tapasztalataidat, @btz, különösen, hogy eddig máshol nem nagyon találkoztam - itt a fórumon sem - azzal, hogy valaki erről a szolgáltatásról tapasztalatokat osztott volna meg. A szolgáltatás bevezetésének kezdetén - még a tesztidőszakban - én is hasonló tapasztalatokat szereztem. Aztán úgy 1.5 éve igencsak pozitív változást vettem észre ezen a téren. Nem tudom, hogy fejlesztésnek volt-e köszönhető, de sűrűn előfordult, hogy olyan helyen ahol a mobilnet semmire sem volt használható - sőt olyan is előfordult velem, hogy (mobil) Telekom hálózat egyáltalán nem is volt - a Wifi Fon igen jól teljesített, még az is megesett, hogy 30 Mbit/sec körüli sebességet mértem lefelé, és menet közben sem szakadt meg a kapcsolat. A magam részéről inkább azt tartottam problémásnak (és ezen a szolgáltatás kivezetéséig nem is sikerült javítani), hogy gyakran minden ok nélkül újra és újra feldobta a böngésző a bejelentkezési felületet, annak ellenére, hogy a kapcsolat nem szakadt meg. Próbáltam a szolgáltatást telefonon, alkalmazással is használni - az számomra is egy katasztrófális élmény volt a max sebesség 4 Mbit/sec volt, extrém magas ping értékkel, így gyakorlatilag használhatatlan volt. Érdekes módon pontosan ugyanezen a helyen laptoppal minden gond nélkül 20 Mbit/s sebességgel ment a net. Nem tudom, hogy az adott eszköz eszköz érzékenysége, vagy más dolog játszott-e a közre benne, de telefonnal nekem se nyerte el a tetszésemet. Az a baj, hogy a T kilépésével, - vegyük most ezt az esetet, mert "jogutódról" még nem tudunk semmit - ennek a hálózatnak az értelme Magyarországon elvész. Külföldön is volt szerencsém használni WIFI FON hotspotot, ott kétségkívül nagyságrendekkel jobb élményt nyújtott a rendszer, de az is igaz, hogy nálunk az ilyen nyilvánosan elérhető hotspot rendszerek még nagyon gyerekcipőben járnak. Én sajnálom a megszűnését, mert egy kis fejlesztéssel, legalábbis arra az esetre, ha épp csak arra van szüksége valakinek, hogy megnézze mondjuk az Elvirát, miután már elfogyott a mobilnet - vagy valamilyen okból egyáltalán nem elérhető, használható - kitűnő alternatívát jelent(hetett volna). Remélem nemsokára a "jogutódról" is hallunk majd valamit.
  7. Nagyon sajnálom! Ezek szerint nem váltotta be a hozzáfűzőtt reményeket, pedig azt hittem előbb-utóbb kábelen is lesz. Nagy kár érte!
  8. "2019. augusztus 1-jét követően a Telekom Wi-Fi FON szolgáltatás a Telekom által biztosított hozzáféréssel (Alap és Prémium jogosultság) rendelkező felhasználók számára nem lesz elérhető."
  9. Szia @Distorted! Ha a vihar áramszünettel is járt, és a számítgép éppen be volt kapcsolva, akkor el tudok képzelni olyat, hogy az alaplap (pontosabban a hálózati kártya) meghibásodhat(ott). (Ha a gépet esetleg villámcsapás éri, az jó eséllyel használhatatlanná teszi a gépet, épp úgy, mint bármilyen elektromos eszközt.) Én első körben mindenképp bejelenteném a hibát 1414-en. A hiba periódikus volta, (mint írod, bár nagyon ritkán, de rövid időre tudod használni az egyébként nem működő oldalakat is) valamint az, hogy több oldal hiba nélkül működik nem a számítógép, sokkal inkább valamilyen hálózati hibára utal.
  10. Szia @ozslo! A szolgáltatás újraindulása nem normális jelenség. Nem tudok arról, hogy időzíteni lehetne ilyet. Szerintem jelentsd be a 1414-en hibára, könnyen előfordulhat, hogy a box hibásodott meg.
  11. Szia! Nem tudom, helyileg hol veszed igénybe a szolgáltatást. A közelmúltban csak egy csatornakínálat módosulásról tudok; a Vásárhely TV helyi televízió működésének befejezése miatt került ki a kínálatból.
  12. Szia! A leglényegesebb lépéseket már megtetted, amit a WIFI jel ellenőrzésekor lehet, így csupán két további tippem van. Azt írod, hogy a hiba előfordulásakor a szolgáltatói HGW WIFI hálózatával nincs gond. Ez fontos információ, ezzel ugyanis a hálózat érintettsége kizárható. Ha az új otthon nagyobb alapterületű esetleg előfordulhat, hogy már a kiegészítő router sem képes mindenhol elég erős jelet biztosítani. Erre utalhat a hiba időszakos megjelenése, és az, hogy laptop kapcsolata elfogadható (az ebben lévő WIFI kártya feltehetően érzékenyebb a mobileszközökben lévőknél). Ha társasházról van szó a sok környező hálózat is ronthat a jel minőségén. Azt, hogy melyik csatorna szabad, vagy kevésbé terhelt erre alkalmas szoftverrel ellenőrizheted, ilyen például az InSSIDer . Ezután a csatornát megváltoztatva ismét érdemes ellenőrizni, hogy javult-e a helyzet. Ha ez nem hoz javulást meg lehet próbálkozni WIFI extenderrel vagy Mesh eszközzel is (ha van rá mód - esetleg ha valakinek az ismerettségi körödben van ilyen - akkor először csak próba gyanánt.) A másik megoldás, hogy a "problémás" eszközökön az 5 Ghz-es hálózat helyett a 2.4 Ghz-es hálózatot használod, mert ezesetben a hatótáv nagyobb. Ugyan az 5Ghz-es hálózaton gyorsabb sebességet lehet elérni, de ezzel jó minőségben jellemzően kisebb tereket lehet lefedni, míg a 2.4 Ghz-es hálózat lassabb, ugyanakkor ideálisabb, ha nagyobb, nyílt teret szeretnénk lefedni, ezért tanácsolják gyakran, hogy például kültéren érdemesebb ez utóbbit használni. Sajnos csak ilyen általános tippekkel tudok szolgálni, mert a WIFI jel minőségét nagyon sok minden befolyásolhatja negatívan; a jelforrástól való távolságon kívül a fal anyaga, vastagsága, az eszközök és a jelforrás között elhelyezkedő tárgyak is okozhatnak minőségromlást a hálózatban. Remélem, azért tudtam segíteni, és bízom benne, hogy a fórumtársak közül lesznek még valakinek jobb ötletei is.
  13. Sajnos így tényleg sanszos a negatív válasz, de azért reméljük a legjobbakat!
  14. Üdv a fórumon, @Démon! Jól értem, hogy a hálózatkiépítés megtörtént az oszlopokon csak a házakhoz nem ért még el a vezeték? Ezesetben nem tartom valószínűnek, hogy "kihagynának" benneteket a fejlesztésből, különösen akkor, ha erről a hálózatfejlesztésről előzetesen értesítettek is. Fontos megjegyezni, hogy egy új hálózat kiépítése után szükség van arra, hogy annak használatára a szolgáltató engedélyt kapjon. A használati engedélyt tudomásom szerint az NMHH adja ki, az, hogy ez mikor történik meg nem a szolgáltatón múlik. Az új hálózat csak ezután használható. Azt tanácsolom, hogy ezen az űrlapon keresztül írj üzenetet a problémáddal kapcsolatosan, így közvetlenül az illetékes területi mérnökséghez kerül majd a kérdésed. Ők biztosan pontos információval tudnak szolgálni.
  15. Igazán nincs mit, remélem mielőbb megoldódik a probléma!