szaboadam

Tag
  • Tartalmak

    228
  • Csatlakozás időpontja

  • Utolsó látogatás

1 Követő

szaboadam a fórumon

  • Rang
    Tudós
    19
    19

    Megoldóember

    Megoldóember vagyok, a fórum indulásától ennyi válaszom fogadták el megoldásként a fórumtagok

    150+
    150+

    Népszerű

    Népszerű vagyok, a fórum indulásától a kérdéseimre, válaszaimra ennyi elismerést kaptam a fórumtagoktól.

    Tanácsadó

    Visszajelzéssel, tanáccsal, ötlettel segítem a Telekom fórum és/ vagy a Telekom működését

  1. Lehet, hogy fentebb nem fogalmaztam meg jól, ezért elnézést, akkor pontosítok: Az, hogy a Te esetedben 2 db HD és 1 db SD stream áll rendelkezésre azt jelenti, hogy egy (adott) időben egyszerre maximum ennyi erőforrásból gazdálkodik a két box, azaz ha ezek elfogynak akkor újabb felvételt nem indíthatsz, mást nem nézhetsz, de a három használat alatt álló stream valamelyikét nézheted. Olyan helyeken pl. ahol a hálózat műszaki adottságai nem teszik lehetővé, előfordulhat, hogy csak 2 SD stream van (+1HD, de akad(t) arra is példa hogy a HD nem is volt biztosítható. Két évvel ezelőtt beszélgettünk erről a témáról @anonymus fórumtárssal, érdemes elolvasnod az akkori bejegyzését a témáról:
  2. Szia! Lehet, hogy tévedek (ezesetben remélem a fórumtársak valamelyike kijavít), de úgy tudom ez a következőképpen működik, ha a fent leírt formában állnak rendelkezésre az erőforrások. Két különböző HD műsor rögzítéséről lehet szó egyidőben, ekkor azonban már más HD streamet nem nézhetsz, csak a felvétel alatt álló streamek valamelyikét, illetve tetszőleges SD programot. A set top boxok között - tudomásom szerint legalábbis - megoszlanak az erőforrások (azaz minkét box ebből a 2HD+1SD streamből "gazdálkodik"), a pötgetés/megállítás pedig csak az ún. fő set top boxon elérhető (amelyet az előfizető választ meg létesítéskor), akkor, ha mindkét set top box használat alatt áll.
  3. Üdv a fórumon @kovijani! 2019. január 8. - án volt csatornaváltozás, amely az IPTV-t érintette elsősorban. Ettől függetlenül előfordulhat ilyen hibajelenség egy frissítés után a sima digitális adásnál is. Ha csatornák újrahangolásával már próbálkoztál, célszerű az alábbit is leellenőrizni: Nyomd meg a tévéd távirányítóján a "SOUND" nevű gombot. Erre a képernyőn megjelenik a hangmenü. Itt először próbálkozz az AUD. NYELV menüponttal. Próbálj hangsávot váltani! Így kiderül, hogy csak a magyar vagy az eredeti sáv is "néma"-e. Majd menj be a TV hangszórók menüpontba és kapcsold ki majd újra be a tévé hangszóróit (meglepő, de sok olyan tévével találkoztam, aminél egy csatornafrissítés után egy szoftverhiba miatt mindig csak ezzel a módszerrel lehetett újra hangot kicsiholni a készülékből). Ellenőrizd a Surround (térhangzás) beállítást is, ha aktív kapcsold ki, és nézd meg nem hoz-e eredményt. Nem találtam egyébként olyan információt a weboldalon, hogy a T rendszerében bármilyen szabvány vagy formátumváltás történt volna, úgyhogy szerintem nem erről van szó. (A sima digitális ktv-t már különben sem fejlesztik.) Azt írod a csatornák egy jelentős részénél nincs hang, ezek szerint tehát vannak olyan csatornák, amikkel nincs baj. Melyik adóknál nem jelentkezik a gond?
  4. Nagyon szívesen, és sajnálom, hogy nem tudtam többet segíteni.
  5. Szia! Az Outlook és a hozzá hasonló programok alapvetően kétféle módszerrel férnek hozzá az üzenetekhez, melyek közül a neki megfelelőt a felhasználó választja ki a postafiók beállításakor. POP3: A bejövő és elküldött üzenetek letöltésre kerülnek az adott számítógépre, kivéve, ha a felhasználó bejelöli a "Maradjon egy példány a szerveren" sort. Az e-mailek csak erről az eszközről érhetők el, és az imént említett opció bejelölése nélkül a szerverről törlődnek, az Outlook letörlésekor, ha előtte nem végeztél biztonsági mentést az üzenetek elvesznek. IMAP: Az üzenetek a szerveren tárolódnak - beleértve a küldött e-maileket is - és azok szinkronizálhatók más eszközökkel is. Ezek alapján, ha tároltattál egy példányt a szerveren akkor a webmail.telekom.hu címen elérhetőnek kell lenniük a maileknek. Ha ezt elmulasztottad megtenni, akkor a levelek véglegesen törlődtek és ezesetben valószínüleg nincs mód a visszanyerésükre. Bár a szolgáltatóknak meghatározott ideig tárolniuk kell a leveleket, hogy azok visszakereshetők legyenek, ez az "opció" csak a hatóságok számára elérhető, ha pl. valamilyen eljárás miatt a levelekre szükség van. -
  6. Szia! Ha kábellel megvan a sebesség, csak WIFI-n van gond, akkor a hálózati probléma kilőhető. Ellenőrizd le a hgw admin felületén (eléréshez a címsorba írd be a: 192.168.0.1 címet, majd a felhasználónevet/jelszót amit a készüléken megtalálsz), hogy be van-e kapcsolva az 5 GHz-es hálózat - ha nincs aktiváld. Ha ez nem segít nézd meg, hogy a környezetedben lévő hálózatok melyik csatornát használják. Ehhez sok program nyújthat segítséget pl. az inSSIDer. Segítségével kereshetsz egy "szabad" csatornát, ami szintén gyorsítja az elérést.
  7. @btz-hez és @ApaFia-hoz csatlakozva még annyit tennék hozzá, hogy egyes nagy felbontású tévék esetén gondot jelenthet továbbá, hogy a 4:3 képrányú műsor nem húzható szét (egy másik topikban épp kiveséztük ezt a dolgot), ezáltal csak kis részét tölti ki a képnek. Ilyenkor akár a panelvédelem is aktiválódhat, és, kijelzővédelmi okokból ki is kapcsolhatja a készüléket (ez típusfüggő), ezért érdemes lehet odafigyelni arra, hogy a képméret beállítások megválasztásakor a kép a lehető legnagyobb hányadát töltse ki a kijelzőnek, igaz ez is jelentősen befolyásolhatja az élményt negatív irányba, mert az élességnek nem tesz jót pl. a zoom. A másik fontos dolog, hogy úgy látom ez a készülék intelligens fényvezérléssel és automatikus dinamizálórendszerrel is felszerelt, ami azt jelenti, hogy a tévé képes egyedi kontrasztbeállítású blokkokra bontani a kép különböző részeit. Ez nagyfelbontású tartalmak esetén valóban lenyűgöző látványt eredményez, SD műsoroknál viszont pontosan az általad leírtakat: homályos, életlen képet. Egy ilyen tévén, ahogy @btz is írta csak a HD csatornák jelenthetnek tűrhető minőséget, noha ezek is messze elmaradnak a panel natív felbontásától. Arra pedig azt hiszem még jócskán várnunk kell, hogy megjelenjenek a tévében az első 4K-s tartalmak. (Felbukkanásukra talán majd a mozicsatornákon lehet először számítani.)
  8. Szia @teherwagon! Köszi a tippet! Leellenőriztem a tv-t is, de sajnos a szolgáltató közben már megerősítette az ügyfélszolgálaton keresztül, hogy a helytelen képarány a műsorszolgáltatók hibája. Egyébként egyre érdekesebb beállításokat használnak. Tegnap a Mozi+-on egy filmet, amit eddig mindig 16:9-ben vetítettek most 4:3-ban pillarboxban adtak le. Nem tudom, mire jó ez az új tendencia, mert volt szerencsém az @OldMike által leírt jelenséget megtapasztalni nekem is az RTL+-on, és tényleg elég "retro" élményt nyújtott. Nem értem, mi kifogásuk lehetett a széthúzás ellen a műsorszóróknak, mert azon kívül, hogy így a képarány opció a boxon gyakorlatilag értelmét vesztette még arra sem veszik a fáradtságot, hogy az ilyen-olyan képaránybeállítások mellett legalább a hasznos kép megőrzésére törekedjenek. Hétvégén a Film+-on úgy adtak egy Bud Spancer filmet, hogy a fura képarány miatt (amit a tv "szélesvásznúnak" jelzett, és semmilyen beállításmódosítással se a tv-n se a boxon nem lehetett jelentősen javítani rajta) a szereplők "megnyúlt" feje lelógott a képről.
  9. Köszi a választ @Roli82! Sajnos a jelenség minden csatornán jelentkezik (tegnap végignéztem). Sőt este a Film+ ment egy film ahol a kép közepére egy kis 4:3 arányú téglalapba rakva vetítették a filmet, és ezt az arányt semmilyen beállításmódosítással nem lehetett megváltoztatni. Mivel a hasznos kép mellett a képernyő kb 70%-a üres volt a panelvédelem 10 perc után kikapcsolta a tévét. Az ügyfélszolgálaton rákérdeztem, de sajnos tehetetlenek, mert a műsorszórók továbbítják így a képet. Egyébként a Filmmánián ezt pl. olyan jól sikerült megoldani egy filmnél, hogy betették lettetboxba a filmet és oldalról is levágták a hasznos kép úgy 10%-t a csatornalogóval együtt.
  10. Szia! Köszi a választ! Így van, ahogy írtad, HD csatornák esetén alapból 16:9 a képarány, ez eddig is így volt, de most már az SD képet sem lehet széthúzni. Ezért érdeklődtem, hogy csak nálunk jelentkezik ez a dolog vagy más is tapasztalja.
  11. Sziasztok! Érdeklődnék mások is tapasztalják-e azt a jelenséget, hogy a 4:3 képarányú műsorok eredeti képarányban jelennek meg (a kép két oldalán fekete sávokkal) annak ellenére, hogy a "Nyújtott" opció ki van választva a set-top boxon. Korábban ugyanilyen beállítások mellett (1080i-Nyújtott) a kép a teljes képernyőt kitöltötte az SD adások esetén. Biztosan nem a set-top box hibájáról van szó, mert vannak olyan csatornák, ahol most is széthúzásra kerül a kép. Tisztában vagyok vele, hogy a Szolgáltatónak változtatás nélkül kell eljuttatnia a műsorszórók jeleit az előfizetőkhöz, de korábban ez a széthúzás mindig tökéletesen működött. (Emlékszem annak idején, amikor még analóg vétel volt egy switch jelet kevertek az adásjelbe, ami "megmondta" a tévének, hogy jelenítse meg a képet. ) Mi az oka, hogy mostanában nem működik ez a széthúzás funkció?
  12. A TVGO-ra lenne lehetőséged előfizetni (59 csatorna a Családi csomagban, jelenleg 3000 Ft-ért), ahhoz nem feltétel T-s net, ezt számítgépen, tableten és mobilon nézheted.
  13. Szia @Scofield07! Próbáltad már jelezni az ügyfélszolgálat felé a problémát a 1414-n? Ha valóban eszközhiba okozza a gondot az egy egszerű cserével megoldódna. A WIFI sebességét (ha az eszköz vagy szoftverhiba kizárható) egyébként leginkább a sok ugyanazt a csatornát használó WIFI hálózat befolyásolja jelentősen. Ennek kiszűrésére sok ingyenes program is elérhető ilyen például inSSIDer. Mivel a Te esetedben 3 hónapig nem volt gond, nagy valószínűséggel valóban az eszközzel lesz a probléma. @Atesz Való igaz, hogy nem túl "acélos" a legtöbb T-s HGW WIFI-je, de a WIFI önmagában tkp. csak egy kiegészítő, kényelmi szolgáltatás. Egy saját eszköz beszerzése jó megoldást jelenthet, vagy esetleg egy WIFI jel erősítő/hatótávnövelő (booster/extender) is segíthet, az igényektől és a lefedni szándékozott tér nagyságától függően.
  14. Szia @hagi! Domino szolgáltatás esetén valóban kötelező az éves adategyeztetés, de annak esedékessége előtt kétszer is értesítenek SMS formájában. Részleteket angol nyelven itt találsz. Biztos, hogy a jó számra ment a feltöltés? Ha véletlenül rossz szám lett ugyanis megadva feltöltéskor akkor sajnos az az összeg elveszett. Ha az USSD kód nem működik érdemes megpróbálkozni a telefon újraindításával (az néha csodákra képes), és újra megpróbálni vagy a honlapon keresztül ellenőrizni az egyenleget.
  15. A honlap szerint ezen a címen 50 Mbit/sec sebességű internet érhető el (VDSL). Ezért szerintem mindenképp érdeklődd meg a dolgot.