szaboadam

Tag
  • Tartalmak

    222
  • Csatlakozás időpontja

  • Utolsó látogatás

1 Követő

szaboadam a fórumon

  • Rang
    Tudós
    19
    19

    Megoldóember

    Megoldóember vagyok, a fórum indulásától ennyi válaszom fogadták el megoldásként a fórumtagok

    100+
    100+

    Népszerű

    Népszerű vagyok, a fórum indulásától a kérdéseimre, válaszaimra ennyi elismerést kaptam a fórumtagoktól.

    Tanácsadó

    Visszajelzéssel, tanáccsal, ötlettel segítem a Telekom fórum és/ vagy a Telekom működését

  1. @btz-hez és @ApaFia-hoz csatlakozva még annyit tennék hozzá, hogy egyes nagy felbontású tévék esetén gondot jelenthet továbbá, hogy a 4:3 képrányú műsor nem húzható szét (egy másik topikban épp kiveséztük ezt a dolgot), ezáltal csak kis részét tölti ki a képnek. Ilyenkor akár a panelvédelem is aktiválódhat, és, kijelzővédelmi okokból ki is kapcsolhatja a készüléket (ez típusfüggő), ezért érdemes lehet odafigyelni arra, hogy a képméret beállítások megválasztásakor a kép a lehető legnagyobb hányadát töltse ki a kijelzőnek, igaz ez is jelentősen befolyásolhatja az élményt negatív irányba, mert az élességnek nem tesz jót pl. a zoom. A másik fontos dolog, hogy úgy látom ez a készülék intelligens fényvezérléssel és automatikus dinamizálórendszerrel is felszerelt, ami azt jelenti, hogy a tévé képes egyedi kontrasztbeállítású blokkokra bontani a kép különböző részeit. Ez nagyfelbontású tartalmak esetén valóban lenyűgöző látványt eredményez, SD műsoroknál viszont pontosan az általad leírtakat: homályos, életlen képet. Egy ilyen tévén, ahogy @btz is írta csak a HD csatornák jelenthetnek tűrhető minőséget, noha ezek is messze elmaradnak a panel natív felbontásától. Arra pedig azt hiszem még jócskán várnunk kell, hogy megjelenjenek a tévében az első 4K-s tartalmak. (Felbukkanásukra talán majd a mozicsatornákon lehet először számítani.)
  2. Szia @teherwagon! Köszi a tippet! Leellenőriztem a tv-t is, de sajnos a szolgáltató közben már megerősítette az ügyfélszolgálaton keresztül, hogy a helytelen képarány a műsorszolgáltatók hibája. Egyébként egyre érdekesebb beállításokat használnak. Tegnap a Mozi+-on egy filmet, amit eddig mindig 16:9-ben vetítettek most 4:3-ban pillarboxban adtak le. Nem tudom, mire jó ez az új tendencia, mert volt szerencsém az @OldMike által leírt jelenséget megtapasztalni nekem is az RTL+-on, és tényleg elég "retro" élményt nyújtott. Nem értem, mi kifogásuk lehetett a széthúzás ellen a műsorszóróknak, mert azon kívül, hogy így a képarány opció a boxon gyakorlatilag értelmét vesztette még arra sem veszik a fáradtságot, hogy az ilyen-olyan képaránybeállítások mellett legalább a hasznos kép megőrzésére törekedjenek. Hétvégén a Film+-on úgy adtak egy Bud Spancer filmet, hogy a fura képarány miatt (amit a tv "szélesvásznúnak" jelzett, és semmilyen beállításmódosítással se a tv-n se a boxon nem lehetett jelentősen javítani rajta) a szereplők "megnyúlt" feje lelógott a képről.
  3. Köszi a választ @Roli82! Sajnos a jelenség minden csatornán jelentkezik (tegnap végignéztem). Sőt este a Film+ ment egy film ahol a kép közepére egy kis 4:3 arányú téglalapba rakva vetítették a filmet, és ezt az arányt semmilyen beállításmódosítással nem lehetett megváltoztatni. Mivel a hasznos kép mellett a képernyő kb 70%-a üres volt a panelvédelem 10 perc után kikapcsolta a tévét. Az ügyfélszolgálaton rákérdeztem, de sajnos tehetetlenek, mert a műsorszórók továbbítják így a képet. Egyébként a Filmmánián ezt pl. olyan jól sikerült megoldani egy filmnél, hogy betették lettetboxba a filmet és oldalról is levágták a hasznos kép úgy 10%-t a csatornalogóval együtt.
  4. Szia! Köszi a választ! Így van, ahogy írtad, HD csatornák esetén alapból 16:9 a képarány, ez eddig is így volt, de most már az SD képet sem lehet széthúzni. Ezért érdeklődtem, hogy csak nálunk jelentkezik ez a dolog vagy más is tapasztalja.
  5. Sziasztok! Érdeklődnék mások is tapasztalják-e azt a jelenséget, hogy a 4:3 képarányú műsorok eredeti képarányban jelennek meg (a kép két oldalán fekete sávokkal) annak ellenére, hogy a "Nyújtott" opció ki van választva a set-top boxon. Korábban ugyanilyen beállítások mellett (1080i-Nyújtott) a kép a teljes képernyőt kitöltötte az SD adások esetén. Biztosan nem a set-top box hibájáról van szó, mert vannak olyan csatornák, ahol most is széthúzásra kerül a kép. Tisztában vagyok vele, hogy a Szolgáltatónak változtatás nélkül kell eljuttatnia a műsorszórók jeleit az előfizetőkhöz, de korábban ez a széthúzás mindig tökéletesen működött. (Emlékszem annak idején, amikor még analóg vétel volt egy switch jelet kevertek az adásjelbe, ami "megmondta" a tévének, hogy jelenítse meg a képet. ) Mi az oka, hogy mostanában nem működik ez a széthúzás funkció?
  6. A TVGO-ra lenne lehetőséged előfizetni (59 csatorna a Családi csomagban, jelenleg 3000 Ft-ért), ahhoz nem feltétel T-s net, ezt számítgépen, tableten és mobilon nézheted.
  7. Szia @Scofield07! Próbáltad már jelezni az ügyfélszolgálat felé a problémát a 1414-n? Ha valóban eszközhiba okozza a gondot az egy egszerű cserével megoldódna. A WIFI sebességét (ha az eszköz vagy szoftverhiba kizárható) egyébként leginkább a sok ugyanazt a csatornát használó WIFI hálózat befolyásolja jelentősen. Ennek kiszűrésére sok ingyenes program is elérhető ilyen például inSSIDer. Mivel a Te esetedben 3 hónapig nem volt gond, nagy valószínűséggel valóban az eszközzel lesz a probléma. @Atesz Való igaz, hogy nem túl "acélos" a legtöbb T-s HGW WIFI-je, de a WIFI önmagában tkp. csak egy kiegészítő, kényelmi szolgáltatás. Egy saját eszköz beszerzése jó megoldást jelenthet, vagy esetleg egy WIFI jel erősítő/hatótávnövelő (booster/extender) is segíthet, az igényektől és a lefedni szándékozott tér nagyságától függően.
  8. Szia @hagi! Domino szolgáltatás esetén valóban kötelező az éves adategyeztetés, de annak esedékessége előtt kétszer is értesítenek SMS formájában. Részleteket angol nyelven itt találsz. Biztos, hogy a jó számra ment a feltöltés? Ha véletlenül rossz szám lett ugyanis megadva feltöltéskor akkor sajnos az az összeg elveszett. Ha az USSD kód nem működik érdemes megpróbálkozni a telefon újraindításával (az néha csodákra képes), és újra megpróbálni vagy a honlapon keresztül ellenőrizni az egyenleget.
  9. A honlap szerint ezen a címen 50 Mbit/sec sebességű internet érhető el (VDSL). Ezért szerintem mindenképp érdeklődd meg a dolgot.
  10. Ránéztem Pécsett VDSL van, és ha hinni lehet a honlapnak a hálózat jelenleg is fejlesztés alatt áll, mert Pécs benne van a modernizációs programban úgyhogy ha csak nincs olyan nagy peched hogy a címedre ez még "nem ért el", akkor nagy rá az esély, hogy megy a VDSL, és ez megoldást jelenthetne a problémádra. (Ha pedig véletlenül még nem elérhető, akkor rövidesen biztosan az lesz ezek alapján.) Pontosabbat erről az ügyfélszolgálaton tudnak mondani, ott kellene mindenképp érdeklődnöd.
  11. @btz Teljesen igazad van, hogy VDSL2-vel abszolút működhetne is a dolog, de furcsálom, hogy akkor miért nem egyből arra rakták a megrendelés után? Tapasztalatból írom (én is jártam hasonló cipőben), hogy, ha csak nem egy véletlen baki miatt alakult így valószínüleg szándékosan hagyták az ADSL2+-t. Az én esetemben például megpróbáltak VDSL2-re rakni, és az addig atomstabilan működő vonal széthullott. Kiderült, hogy bár elméletileg semmilyen akadály nem merülne fel, a hálózat egyes elemei sajnos korántsem voltak olyan állapotban, hogy bírják a strapát, de ezt persze csak a gyakorlat mutatta ki. (Pedig elméletileg ez is VDSL2 település volt.) Mikor reklamáltam akkor mondták a telefonba, hogy megpróbálták, de ezek szerint nem megy. (Szerencsére ez már régebben volt, azóta már felfejlesztették a hálózatot.) Egy próbát mindenképp megér, hátha ezesetben ez tényleg megoldja a gondokat.
  12. Jól látom, 17 Mbit/s-ot tud hozni maximum a vonal? Gondolom a távolság miatt, mert az ADSL2+ elméleti határa kb. 24 Mbit/sec ha jól tudom. Hát a HD ilyen adatok mellett felejtős ezen a dróton, de még a 30 Mbit/sec-től is messze van, amit minden háztartásba szeretnének eljuttatni. (Ezért csak 12 Mbit/sec a letöltésed tv-vel együtt, bár a csomag garantált értékét hozza, persze. ) Furcsa, hogy ez a megrendeléskor simán elfogadhatónak bizonyult. Így viszont nem marad más csak a SAT-os megoldás. Ami az internetet illeti a gyorsító opció jöhetne szóba esetleg, ha a mobilhálózat alkalmas rá. Azt még hozzátenném, hogy ezeket az értékeket legalább stabilan hozza a vonalad (CRC Errors/Fec errors is 0). Viszont az UHD tévéd miatt érhető, hogy kell neked a HD (SD műsor egy UHD tévén ahogy írtad is nem túl szép látvány), úgyhogy reklamálj.
  13. Szia! Print screen készítéséhez lépj be a hálózati elosztód admin felületére. Ehhez nagy valószínűséggel a böngésző címsorába a következő címet kell írnod: 192.168.1.254 A megjelenő ablakban írd be a felhasználónév/jelszó párost. Ezt - eszköztől függően - vagy annak alján/oldalán lévő matricán találod vagy a felhasználónév/jelszó páros: 3play/3play esetleg felhasználónév: admin jelszó: üres Belépés után meg kell keresni a vonali adatokat tartalmazó lapot. Ezt eszköztől függően más és más helyen találod (ha nem vagy biztos benne hol, nézz bele az adott eszköz használati utasításába a T honlapján. (Legtöbbször egyébként az Internet vagy a Settings - System information - Version numbers and DSL information fül alatt találod.) Ha megvan használd pl. a Windows Képmetszőjét, és az így készített képet töltsd fel ide. Egyébként azon én is meglepődtem, amit @ApaFia említett, hogy a megrendelési folyamat alatt nem kaszálták el ezt a dolgot, hiszen már akkor erősen gyanúsnak kellett volna lenni, hogy a HD-vel a vonal teherbírása miatt gondok lehetnek. De ha ezt elmulasztották akkor megtenni, - hiszen mindenki hibázhat- legalább az érdeklődésed után felajánlhattak volna valamilyen megoldást. Csak csatlakozni tudok az előttem hozzászólókhoz: mindenképp reklamálni kell.
  14. Szia @Krusi! Csak megerősíteni tudom, amit @teherwagon írt. Nekem is egy igencsak koros készülékkel sikerült a dolog, igaz harmadszori próbálkozásra, úgyhogy megéri többször próbálkozni.
  15. Szia @H Zalán! Sajnos ezen a fórumon ilyen megkeresésre nem fogsz a T-től választ kapni. Ide kattintva érdeklődhetsz arról várható-e az említett címen hálózatbővítés. Fontos azonban megjegyezni, hogy a Szolgáltató minden esetben mérlegeli a bővítéseket gazdaságossági szempontból is, és megfelelő számú igénylés esetén tervbe vehetik a bővítést. Ha a környék lakóinak száma - mint írod is - folyamatosan gyarapszik, akkor nagy valószínűséggel előbb-utóbb lefedésre kerül a terület. Minél többen jelzik előfizetésre az igényüket annál nagyobb az esélye.