szaboadam

Tag
  • Tartalmak

    207
  • Csatlakozás időpontja

  • Utolsó látogatás

1 Követő

szaboadam a fórumon

  • Rang
    Tudós
    17
    17

    Megoldóember

    Megoldóember vagyok, a fórum indulásától ennyi válaszom fogadták el megoldásként a fórumtagok

    100+
    100+

    Népszerű

    Népszerű vagyok, a fórum indulásától a kérdéseimre, válaszaimra ennyi elismerést kaptam a fórumtagoktól.

    Tanácsadó

    Visszajelzéssel, tanáccsal, ötlettel segítem a Telekom fórum és/ vagy a Telekom működését

  1. 2018. április 30-tól megszűnik a magyar FOX csatorna. Részletek az alábbi linken: http://sorozatwiki.hu/hirek/megszunik-egy-ismert-magyar-tevecsatorna-fox-
  2. Szia! Fontos lenne tudni, hogy pontosan milyen típusú az a Sagemcom modem, ugyanis a T az egyik típusút (F@ST 3686) kábeles a másikat optikai (F@ST 5655) hálózaton történő használathoz adja. Elképzelehető, hogy a WIFI valamiért letiltásra kerülhetett (pl. kábeles Sagemcom-nál véletlenül benyomásra került a készülék tetején lévő WIFI gomb - ezzel is újra lehet aktiválni, de azt ajánlom inkább kövesd az alábbi lépéseket). Kezdjük a kábeles HGW esetével: A WIFI állapotát a modem adminisztrátori felületén tudod ellenőrizni. Ez nagy valószínűséggel ebben az esetben a 192.168.0.1 címen éred el a böngésződből. A felhasználói név / jelszó párost a kábeles Sagemcom HGW-nél a készülék talpára ragasztott fekete cimkéről lehet leolvasni (ha ez azóta nem került megváltoztatásra.) Belépve a felső sorból a Vezeték nélküli (angol nyelvű felület esetén Wireless) fület kell kiválasztani és kipipálni a Wifi hálózat engedélyezése (Enable Wifi network) sort. Nem tudom, milyen típusú a vezeték nélküli kártyád, így azt tanácsolom, hogy ezt mind a két frekvenciatartomány, azaz a 2.4 valamint az 5 GHz esetén is tedd meg. Ezután kattints az alul található Alkalmaz gombra. Majd jelentkezz ki a felső sorban a Kijelentkezés (Sign out) gombra kattintva. Ellenőrizd, hogy működik-e a kapcsolat. Egyes laptopok hálózati kártya ill operációs rendszer függvényében a csatlakozás esetleg nem lesz automatikus, ezért érdemes ránézni a hálózatok listájára és esetleg kattintással kiválasztani, ha megjelent a megfelelő hálózat. Optikai HGW esetén: Az adminisztrátori felület elérhetősége ezesetben valószínüleg: 192.168.1.1 A szükséges felhasználónév / jelszó párost a készülék alján lévő cimkén találod. A WIFI beállításokat itt a főképernyő, WIFI 2.4 Ghz - - Basic configuration (ON : engedélyezve, status: Up / OFF: kikapcsolva, statusz: down). Természetesen ugyanígy kell eljárni a WIFI 5 Ghz-es fül esetén is. A beállításokat itt is az "Alkalmaz" (Apply) gombbal jóvá kell hagyni,majd a fölső sorban a Logout (kijelentkezés) gombra kattintva kijelentkezni, és ellenőrizni a kapcsolatot.
  3. Szia @zenes! Ha a szolgáltatást már évekkel ezelőtt lemondtad, akkor a lemondás idején, a szerződés felmondás folyamataként rendezned kellett a szolgáltató felé esetlegesen fennálló tartozásaidat is. A szerződés lemondásáról egyébként készül egy dokumentum is, amelyet az ügyfél is megkap, mely igazolja, hogy ez megtörtént továbbá, hogy a szolgáltató tulajdonában lévő eszközöket (set-top box, HGW) az ügyfél hiánytalanul visszaszolgáltatta. Amennyiben ez a folyamat sikeresen lezárult, onnantól kezdve a szolgáltatónak nem lehet követelése feléd. Azaz minden valószínűség szerint ez is azok közé az álszámlák, e-mail-ek és levelek közé tartozik, amit te is említettél, és amelyek újra és újra megjelennek itt a Veszélyzónában is, így szerintem nem kell foglalkozni vele. Hogy milyen hosszú időt vesz igénybe, amíg a rendszerből törölnek egy MT azonosítót, sajnos nem tudom megmondani. Esetleg rákérdezhetsz a 1414-n, ill. jelezheted, hogy még él ez a már lemondott azonosítód.
  4. Ez így a fentiekkel együtt egyre inkább hálókártya hibának tűnik. Az jó hír, hogy a gép nem melegszik, mert az még tud ilyen hibákat generálni. Nem hinném, hogy a Windows frissítés lenne az okozója. Én is Windows 10-et használok, fent van a legújabb verzió, és nem tapasztaltam ilyen hibát, interneten böngészve sem olvasok ilyesmit. Alaplapi ethernet kártyáknál ritkán van ilyen szoftveres hibaeset, inkább a WIFI kártyákkal szokott gond lenni. Én első körben azt javaslom mindenképpen próbáld ki egy másik eszközzel is a kérdéses kapcsolatot, így elkerülhető egy felesleges kiadás, mert ha annál is előjön, akkor nem a hálókártya okozza a gondot. Ha így van akkor lehet tovább szűkíteni a kört. Operációs rendszerrel kapcsolatos esetleges gond nagyon egyszerűen szűrhető. Egy üres pendrive-ra teszel egy tetszőleges Linux-ot és Live módban teszteled a kapcsolatot. Aztán meg lehet próbálkozni a tisztítással (az évente- kétévente egyébként is tanácsos), ahogy @Kalimera említette.
  5. @Poka007 Ha egy teljesen új vezetéket vettél a múltkor, akkor nagyon nagy a valószínűsége, hogy azzal nincs gond. Az viszont érdekes, amit írtál a ventillátorokkal kapcsolatban. Volt valami oka, hogy változtattál a fordulatszámukon? Mert pl. forrósodik a számítógép - túl magas a CPU hőmérséklete? Ha ilyen jellegű problémák is vannak akkor a számítógép is nagyon sanszos. Lehet, hogy a hálózati kártyával van a gond, de ha tartósan forrósodik a gép az más alkatrészek meghibásodásához is vezethet. A hálózati kártya hibáját legegyszerűbben @btz tanácsát követve tudod ellenőrizni: valamilyen eszközt rá kell kötni a HGW-re vezetékesen és ellenőrizni, hogy megjelenik-e azon is a hiba. Ha minden kötél szakad, akkor marad a switch hibája, mert a vonallal a képek alapján nincs gond.
  6. Ebben az esetben mindenképpen érdemes bejelentened hibára, hogy véglegesen megoldódjon a probléma. Mivel ezzel a kábelhiba is kilőve, marad még az esetlegesen gyengélkedő HGW - persze ha a T hálózatban valahol nincs valami gond - talán csak azt kell lecserélni és megszűnik a gond. Remélem gyorsan és végérvényesen megoldódik a hiba!
  7. Ha egy másik kártyával ment a dolog, akkor jó eséllyel a kártyáddal van gond. Ha tudod, próbáld ki egy másik készülékben, így biztosan megállapítható, hogy ha ott sem megy, akkor azzal van a baj. Bár az, hogy a régebbi kártya gond nélkül működött nagyon valószínűvé teszi, hogy valamiért megadta magát az újabb kártyád. Ha így van, ügyfélszolgálaton kérhetsz cserét.
  8. Szia! Ez a készülék Nano sim kártyát használ. Ha eddig nem ilyen kártyád volt, akkor cserét kell kérned.
  9. Szia! A biztonságos jelszó megválasztásával jelentősen csökkenthető a kockázat. Nem gondolnám, hogy az egyes levelezőrendszer-szolgáltatók között etéren nagy eltérés mutatkozna. Mint írtad összetettebb jelszót választottál - ezzel jelentősen csökkentetted az esélyét egy feltörésnek. Természetesen arra is célszerű ügyelned (ha olyan eszközről jelentkezel be, amelyet mások is használnak), hogy mindig kijelentkezz a fiókból és kapcsold ki azt a funkciót, hogy a Gmail megjegyezze adataidat.
  10. Üdv a fórumon, @Deejaylallr! Erről a leggyorsabban ide kattintva érdeklődhetsz, e-mail formájában! Mivel már előfizető vagy pontos adatok megadásával meggyorsíthatod a válaszadást. Esetleg megpróbálkozhatsz a telefonos ügyfélszolgálat (1414) felhívásával is, én azonban inkább az előbbi e-mail-es megoldást ajánlom, mert így az illetékes területi mérnökség közvetlenül tud reagálni a megkeresésedre.
  11. Véletlenül lemaradhatott egy betű @acel fórumtárs hozzászólásából, a helyes cím: http://www.dslreports.com/ Az oldalon pedig a "Speed test" fülre kell kattintani, majd kiválasztani a kapcsolat típusát és indulhat a mérés.
  12. Lekopogom, a DaVinci rosszabb hangminőségével kapcsolatos gond nálunk teljesen megszűnt egy ideje. Nem tudom, hogy ki, min változtathatott, de remélem ez a pozitív változás tartós marad.
  13. Szia! Az általad leírt képarányhiba minden bizonnyal a csatornánál jelentkezik. Még az analóg műsorszórás idején egy ún "switch" jelet kevertek a tévécsatornák a továbbított jelbe, ami "megmondta" a tévének, hogyan jelenítse meg a képet. Ez igen hasznos volt, hiszen egyre több volt a 16:9 képarányú műsor, de a készülékek többnyire 4:3-asak voltak. Most a digitális korszakban már az egyes tévéadók a központjaikban mindig a legideálisabb képet igyekeznek eljuttatni a szolgáltatók felé, hogy az minden típusú televízión élvezhető legyen. A Boomerang csatorna eddig azt a gyakorlatot követte, hogy az eredeti 4:3 arányú képet széthúzta, ezért ha a boxot 16:9-es felbontásra állították és a nyújtott opciót használták a kép kitöltötte a teljes képernyőt, a zavaró oldalsó sávok nélkül. Mivel társcsatornáján a Cartoon Network-on nem változott a helyzet feltehetően csak átmeneti hibáról van szó, amit jelezhetsz a csatornának. Ezen a Telekom nem fog tudni ugyanis segíteni, hiszen ők is így kapják a jelet, azon nem változtathatnak. Addig is a tévéd zoom funkcióját használhatod, ha nagyon zavar a dolog.
  14. Szia! Itt megtalálod a változásokat összefoglaló táblázatokat.
  15. Ez a hibaüzenet nálam már többször is előfordult, és mindig a box szoftverfrissítése után (legtöbbször szintén ugyanígy egyik napról a másikra). A legelső alkalommal én is azt hittem a tévé a ludas (mégpedig annak HDMI portja), mint ahogy azt @anonymus is írta, de aztán rövidesen kiderült, hogy nem. Eddigi tapasztalataim szerint -ha a tévé hibája biztosan kizárható és ez itt megtörtént, mert az Xbox működött - három forgatókönyv szokott következni: A legszerencsésebb esetben egy hard reset (4X újraindítás) megoldja a gondot. (Saját tapasztalatból írom, hogy van olyan eset, amikor ez a módszer bejön ilyenkor.) Sajnos azonban az @OldMike által említett esethez is volt szerencsém, vagyishogy a set top box teljesen megadta magát, ilyenkor bizony cserére kellett, hogy sor kerüljön végül, és sajnos ezzel a felvételeknek is búcsút kellett inteni. Egyszer pedig a @gombilaci által is említett szoftver downgrade mellett döntött az én esetemben is az ügyfélszolgálat. Sajnos én vele ellentétben nem voltam olyan szerencsés, mert bár ez a hibajelenség megszűnt a teljes EPG eltűnt, így végül ezesetben is maradt nálam a boxcsere.