szaboadam

Tag
  • Tartalmak

    243
  • Csatlakozás időpontja

  • Utolsó látogatás

1 Követő

szaboadam a fórumon

  • Rang
    Tudós
    19
    19

    Megoldóember

    Megoldóember vagyok, a fórum indulásától ennyi válaszom fogadták el megoldásként a fórumtagok

    150+
    150+

    Népszerű

    Népszerű vagyok, a fórum indulásától a kérdéseimre, válaszaimra ennyi elismerést kaptam a fórumtagoktól.

    Tanácsadó

    Visszajelzéssel, tanáccsal, ötlettel segítem a Telekom fórum és/ vagy a Telekom működését

    10+
    10+

    Telefon guru

    Otthon vagyok a telefon témakörben, az előző 90 nap alatt ennyit posztoltam

    10+
    10+

    Mobil guru

    Otthon vagyok a mobiltelefon témakörben, az előző 90 nap alatt ennyit posztoltam

    10+
    10+

    Egyéb guru

    Otthon vagyok a Telekom ügyintézéssel/ a Telekom fórummal kapcsolatban, az előző 90 nap alatt ennyit posztoltam

  1. Ez nálam is így van, szerintem ez még valamilyen hiba lehet...
  2. Sziasztok! A hiba nálam is jelentkezett, valamint hitelesítési probléma miatt előfordult, hogy az egész szolgáltatás elérhetetlen volt, de azt a tájékoztatást kaptam az ügyfélszolgálaton, hogy tudnak a hibákról és már folyamatban van a javítás.
  3. Szia @renegat ! Szerintem az a legegyszerűbb, ha írsz egy e-mail-t a kérdéseddel, adataid megadásával a Telekom oldaláról elérhető "Írjon nekünk!" felületről vagy az ugyfelszolgalat@telekom.hu címre. Így leveledet továbbítják az illetékes területi mérnökséghez, akik naprakész információval tudnak szolgálni arról, várható-e hálózatfejlesztés a településeden.
  4. Üdv! Azt, hogy van-e lehetőséged egyáltalán második set top boxot igényelni a vonali képességek döntik el, erről az ügyfélszolgálaton (1414) érdeklődhetsz vagy pedig az online ügyfélszolgálaton kaphatsz információt. Bejelentkezés után az IPTV elfőizetésednél a "Beállítások" gombra kattintva egy kicsit lejjebb görgetve az oldal alján láthatod az alábbi feliratot: Vevőegységek. Emelett olvasható: X-et használsz a lehetséges X-ből. A boxok képességeikben nem térnek el egymástól, csak a merevlemezük mérete lehet változó (a legelső boxokban még 160 GB volt, de ezeket folyamatosan felújítják, így ezek is megkapják a nagyobb kapacitású tárhelyet). A kép minősége a boxtól jellemzően független. Azt, hogy érdemes-e rendelned (ha ez a lehetőség adott) Neked kell mérlegelned, de tudni kell, hogy minden eszköz a rendelkezésre álló sávszélből gazdálkodik/gazdálkodhat, így egy második set top box az alap internet sebességedet tovább csökkentené (természetesen akkor, ha egyszerre mindkét box használatban van). A gyorsító opciót ez önmagában nem érinti, hiszen az mobilhálózati erőforrást von a rendszerbe, de ezt az IPTV nem használja.
  5. Szia @K. Péter! Mivel azt írod, hogy több családtag készülékén is jelentkezik a hiba, így nagy valószínüséggel a készülékhiba kizárható. Természetesen előfordulhatna olyan, hogy pl. az egyik készüléken mondjuk szoftveres hibából fakadóan nem megfelelő a térerő kijelzése, a másiknak pedig mondjuk vételi hibái vannak, de ezt nagyon kevéssé tartom lehetségesnek, különösen az általad említett másik dolog figyelembe vételével, azaz, hogy más, távolabbi településeken nincs semmi probléma. A honlapon található térkép alapján (noha ez csak tájékoztató jellegű) mind Noszlop mind pedig Devecser 4G-vel lefedett települések. Ha ezen lefedettség mondjuk valamilyen okból (pl. földrajzi környezet) nem is lenne tökéletes 3G-re és méginkább 2G-re váltással véleményem szerint a problémának mindenképpen meg kellene szűnnie. Mivel ez nincs így én valamilyen hálózati hibára tippelek, amit mindenképpen érdemes jelezned a 1414-en. Ilyen esetekben pontos helyadatokat és időintervallumokat is szoktak kérni a probléma minél pontosabb meghatározásához, bár ez nálad állandó jellegű. Én mindenképp azt tanácsolom, hogy jelentsd be hibára, hogy mielőbb megkezdjék a kivizsgálást.
  6. Volt arra törekvés, hogy a Da Vinci csatornát HD-ben továbbítsák, de -ha jól emlékszem-, arra hivatkozva, hogy nincs rá kellően nagy igény a HD változat végül nem jelent meg. Abban teljesen igazad van, @Kalimera, hogy a fenti képek alapján az SD felbontás minősége finoman szólva valóban hagy némi kívánni valót maga után, de sajnos az, hogy az SD streamek bitrátája ennyire alacsony elsősorban a hálózati feltételekből fakad. A helyzet az, hogy még mindig rengeteg olyan hely van, ahol a max elérhető technológia az ADSL. Ez pedig egy igen komoly korlát, ami a további fejlesztéseket illeti. A jelenlegi boxok is elérték már teljesítményük maximumát - nemrég volt ugyan egy szoftverfrissítés, de ebben jelentéktelen változtatások történtek a tapasztalataim szerint, ez is azért van mert jobb hálózat nélkül már nem nagyon lehet hova továbbfejleszteni. (Azt már nem is említem, hogy a jobb hálózat előnyeit kihasználó végponti eszközök cseréje, azaz az előfizetőknél jelenleg lévő HGW-k és boxok leváltása sem kis idő és pénz.) Az IPTV 2.0-ra pedig, -ami egyébként az igazán nagy áttörést jelenthetné- amelyre itt a fórumon is sokszor utaltunk már- sajnos úgy tűnik, így még egy jó darabig várni kell. Egyébként én is nagyon hiányolom a DS-t, kár érte!
  7. Így már értem. A képen látszik ugyan az elérhető fel - és letöltési sebesség, de jó lenne még tudni a CRC és FEC hibák számát, ez talán az Internet fül alatt lesz valahol (ha jól emlékszem, bár ezt a modemet régen használtam). Az is fontos információ, hogy szakadozik-e a kapcsolat, vagy stabilan működik? Mindenesetre, -ahogy már írtam is-, a helyedben újra hibabejelentést tennék (vagy még inkább újra megnyittatnám a korábbi hibajegyet) és ragaszkodnék ahhoz, hogy folytatódjon a kivizsgálás. Vannak olyan hibajelenségek, (velem is előfordult nem egyszer ilyen) aminél a hibabehatárolás/elhárítás nehézkesebb. Elég ugyanis egy még teljesen meg nem hibásodott, csupán "csak" gyengélkedő elem valahol a hálózati láncban, és máris megjelenik az előfizető oldalán a hiba. De azt is elmondhatom, hogy, ha többször be is kellett jelentenem a hibát végül mindig sikerült megtalálni és elhárítani az okot, ezért tanácsolom Neked is, hogy fordulj ismét az ügyfélszolgálathoz, és tedd ezt mindaddig, amíg a hiba fennáll.
  8. Szia! A legegyszerűbb, ha felhívod a 1414-et, elmondod, mi történt és kéred az egyik megrendelés törlését, ott gyorsan el tudják ezt intézni.
  9. A Szolgáltató a szolgáltatás működését és többek között a minőségi célértékek szempontjából való megfelelést vizsgálva (így pl. a garantált letöltési sebesség megléte) az előfizetői végberendezés és az általa biztosított eszköz (ezesetben digitális elosztó) végpontjai között kábelesen kialakított kapcsolatot tekinti "mérvadónak". (Elsősorban ethernet kábellel, bár több elosztó USB-s kapcsolatot is biztosít opcionálisan.) Így van ez hibabejelentéskor és létesítéskor is. Az ÁSZF szerint egészen pontosan a Szolgáltató az általa biztosított végberendezés portjáig vállal felelősséget a szolgáltatással kapcsolatban. Ennek fényében szerintem legalább a bekötéskor mindenképp jó, ha van otthon valamilyen kábellel csatlakoztatható eszköz. A szerelők nyilván műszerek segítségével (is) kimér(het)ik, hogy beérkezik-e a megfelelő jelszint, megvan-e a kellő sebesség és ezt ellenőrzés gyanánt, különösen az első bekötéskor minden esetben meg is szokták tenni, így a szó szoros értelmében nem kötelező, hogy legyen ilyen eszköz, de tudni kell, hogy a WIFI csak opcionális szolgáltatás, tkp. "ajándék". Ezenkívül egy esetleges eszköz későbbi csatlakoztatása esetén is jó tudni, hogy a bekötéskor minden rendben volt.
  10. Szia! Az ÁSZF szerint a szerződés megkötésétől számított 15 napon belül történik meg az új szolgáltatás(ok) létesítése, ez az általános. Előre nem látható tényezők ezt kedvezőtlenül befolyásolhatják. Az internethez biztosított home gateway típusa az adott hozzáférési ponttól függ (rezes -XDSL - , koaxális, optikai). Mindegyik eszköz WIFI képes. Az egyes típusok használati útmutatóit megtalálod itt.
  11. Kék propelleres hálóból sem érhető el.
  12. Szerintem, ha az a vonal decemberig tudta a 3 Mbit-et, valószínüleg most is tudnia kellene. Azon csodálkozom ugyanakkor, hogy ilyen rossz letöltési értékek mellett annak idején miért a Netmánia M díjcsomag került aktiválásra, és nem a Netmánia S, amelyben 10 Mbit/sec volt a max letöltési sebesség - és természetesen az ára is eszerint alakult, azaz kedvezőbb volt az általad használt M-nél - , hisz a vonalad még ezt a 10-et sem tudja/tudta volna hozni az általad leírtak alapján. Jó lenne látni egy képet a hgw admin felületének vonali adatairól is. A factory reset alapállapotba állít mindent (többek között a jelszó/felhasználónév párost is, tehát újra az lesz, ami az eszköz hátoldalán található matricán olvasható. Ehhez azonban nem kell feltétlenül belépni az admin felületre. A készülék hátoldalán található Reset gomb 10-15 mp történő benyomásával - ehhez használhatsz pl. egy tollhegyet is - (minden LED egyszerre felvillan, ez jelzi a művelet sikerességét) végrehajtható ez a folyamat. Így újra beléphetsz majd az admin felületre a gyári felhasználónév/jelszó párossal. Amennyiben az így végrehajtott gyári reset után sem enged belépni, akkor 1414, mert valószínüleg akkor az eszköz a hibás.
  13. Szia! Ha a hiba nem oldódott meg, természetesen újra be kell jelenteni. Ezt a modemet XDSL (rezes) hálózathoz adják. Az is elképzelhető, hogy valamilyen okból SNR lockot kaptál, ezért esett le a sebesség. Ha jól emlékszem a mára lezárt Netmánia M csomagban 20 Mbit/sec volt a maximálisan kínált sebesség, ha ez így van, és ebből a "hibamentes" időkben 2.4-3 Mbit között volt a sebesség, akkor igencsak távol eshetsz a központtól. A jelenlegi díjcsomagok közül, ha a sebesség nem éri el a NET S díjcsomagban kínált minimumot akkor a NET S Plusz díjcsomagot adják, ebben azt kapod, ami a "csövön kifér", vagyis amennyit csak elbír a vonalad.
  14. Nagyon szívesen, sajnálom, hogy nem tudtam igazán segíteni. Én nem fektetnék bele pénzt, hiszen valószínüsíthetően előbb vagy utóbb teljesen eltűnik ez a platform. Egy próbát mindenképp megér a 1414 - legalább meghallgatod mit mondanak, esetleg felajánlanak-e valamilyen megoldást. Jelenleg egyébként tudtommal fut olyan promóció, hogy új IPTV előfizetés mellé 1 évig elengedik a plusz set top boxok díját, nyilván ezzel is azt célozzák, hogy lehetőleg mindenkit "áttereljenek" erre a platformra. Sajnos, -ahogy írod is- valószínüleg nem marad más, mint a házimozi.
  15. Szia @kovijani! Sajnálom, hogy a fentiek nem segítettek. Megnéztem a TV-d részletes adatait és ezek alapján kompatibilitási probléma nem lehet: a tuner a készülékben támogatja a Telekom által a DVB-C rendszeren használt MPEG-4 szabványt, és mivel a szoftver is rendben van a tévé nagy valószínűséggel kilőhető. Régebbi tévék/set top boxok még csak az MPEG-2 tudták, valamikor a Telekom is ezt a szabványt használta, erről váltottak MPEG-4-re, de nálad nem ez a gond. Mivel az antennakábelt és fali aljzatot, továbbá a csatornabeállításokat is leelenőrizted valószinűleg a hálózattal van valamilyen műszaki gond. A baj csak az, hogy amíg az IPTV rendben működik, hiába jelented be, nem fognak vele különösebben foglalkozni, mivel a szabad digitális ktv tulajdonképpen "ajándékként" érhető el. Ez a platform már "halottnak" számít abban az értelemben legalábbis, hogy kikerült a fejlesztés fő irányvonalából. Egyébként érdekes mostanában mások is küzdenek a digitális ktv-nél gondokkal -lásd lent - de sajnos a fórumtársak itt is jelzik, hogy IPTV hiba nélkül nem nagyon várható érdemi hibaelhárítás. Egy próbát azért megér a dolog, hátha...