Ugrás a tartalomhoz
  • Szeretne hasonló avatart használni? A profilképként felhasználható avatarokat az alábbi linkről tudja letölteni.

    image.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpeg

szaboadam

Tag
  • Tartalmak

    296
  • Csatlakozás időpontja

  • Utolsó látogatás

Megválaszolt kérdések

  1. szaboadam's post in Vezetékes telefon was marked as the answer   
    Üdv!
    Igen, ez is megoldható egy elosztó (ún. splitter) segítségével, oly módon, hogy a digitális elosztó "TEL1" portjára kötöd ezt a bizonyos elosztót. A splitter egyik ágára azután rádugod a Panasonic vezetékes készüléket a másikra pedig a Gigaset vezeték nélküli készüléket, és így mindkettőt tudod használni.
  2. szaboadam's post in Internet probléma was marked as the answer   
    Szia @Distorted!
    Ha a vihar áramszünettel is járt, és a számítgép éppen be volt kapcsolva, akkor el tudok képzelni olyat, hogy az alaplap (pontosabban a hálózati kártya) meghibásodhat(ott). (Ha a gépet esetleg villámcsapás éri, az jó eséllyel  használhatatlanná teszi a gépet, épp úgy, mint bármilyen elektromos eszközt.)  Én első körben mindenképp bejelenteném a hibát 1414-en. A hiba periódikus volta, (mint írod, bár nagyon ritkán, de rövid időre tudod használni az egyébként nem működő oldalakat is) valamint az, hogy több oldal hiba nélkül működik nem a számítógép, sokkal inkább valamilyen hálózati hibára utal. 
  3. szaboadam's post in IPTV was marked as the answer   
    Szia @Vencike!
    Igen nagyon gyanús azok alapján, amiket itt leirtál, hogy érintkezési probléma lehet. Amikor kijönnek a szerelők egy bekötéshez, akkor egy nagy kábeldobról vágnak le olyan hosszúságú kábelt, amennyi az eszközök összekötéséhez szükséges. Ezután ellátják a kábelt a szabvány LAN véggel, ezáltal a kábel "szereltté" válik, így nevezik, amikor mindkét végére felkerül a csatlakozó. Előfordulhat, hogy az erek bekötése nem sikerült tökéletesen ez okozhatja a problémát. Vehetsz szaküzletben is kellő hosszúságú kábelt, de azt tanácsolom, jelentsd be a 1414-en, ki fogják javítani.
  4. szaboadam's post in Letöltési sebesség csökkent was marked as the answer   
    Szia!
    Ha a hiba nem oldódott meg, természetesen újra be kell jelenteni. Ezt a modemet XDSL (rezes) hálózathoz adják. Az is elképzelhető, hogy valamilyen okból SNR lockot kaptál, ezért esett le a sebesség.
    Ha jól emlékszem a mára lezárt Netmánia M csomagban 20 Mbit/sec volt a maximálisan kínált sebesség, ha ez így van, és ebből a "hibamentes" időkben 2.4-3 Mbit között volt a sebesség, akkor igencsak távol eshetsz a központtól. A jelenlegi díjcsomagok közül, ha a sebesség nem éri el a NET S díjcsomagban kínált minimumot akkor a NET S Plusz díjcsomagot adják, ebben azt kapod, ami a "csövön kifér", vagyis amennyit csak elbír a vonalad.
  5. szaboadam's post in Mobil telefon was marked as the answer   
    Szia @hagi!
    Domino szolgáltatás esetén valóban kötelező az éves adategyeztetés, de annak esedékessége előtt kétszer is értesítenek SMS formájában.
    Részleteket angol nyelven itt találsz.
    Biztos, hogy a jó számra ment a feltöltés? Ha véletlenül rossz szám lett ugyanis megadva feltöltéskor akkor sajnos az az összeg elveszett. Ha az USSD kód nem működik érdemes megpróbálkozni a telefon újraindításával (az néha csodákra képes), és újra megpróbálni vagy a honlapon keresztül ellenőrizni az egyenleget.
  6. szaboadam's post in Szuper családi hd iptv csomag probléma was marked as the answer   
    A honlap szerint ezen a címen 50 Mbit/sec sebességű internet érhető el (VDSL). Ezért szerintem mindenképp érdeklődd meg a dolgot.
  7. szaboadam's post in Internet van,de wifi nincs was marked as the answer   
    Szia!
    Fontos lenne tudni, hogy pontosan milyen típusú az a Sagemcom modem, ugyanis a T az egyik típusút (F@ST 3686) kábeles a másikat optikai (F@ST 5655) hálózaton történő használathoz adja.
    Elképzelehető, hogy a WIFI valamiért letiltásra kerülhetett (pl. kábeles Sagemcom-nál véletlenül benyomásra került  a készülék tetején lévő WIFI gomb - ezzel is újra lehet aktiválni, de azt ajánlom inkább kövesd az alábbi lépéseket).
    Kezdjük a kábeles  HGW esetével:
    A WIFI állapotát a modem adminisztrátori felületén tudod ellenőrizni. Ez nagy valószínűséggel ebben az esetben a 192.168.0.1 címen éred el a böngésződből. A felhasználói név / jelszó párost a kábeles Sagemcom HGW-nél a készülék talpára ragasztott fekete cimkéről lehet leolvasni (ha ez azóta nem került megváltoztatásra.)
    Belépve a felső sorból a Vezeték nélküli (angol nyelvű felület esetén Wireless) fület kell kiválasztani és kipipálni a Wifi hálózat engedélyezése (Enable Wifi network) sort. Nem tudom, milyen típusú a vezeték nélküli kártyád, így azt tanácsolom, hogy ezt mind a két frekvenciatartomány, azaz a 2.4 valamint az 5 GHz esetén is tedd meg. Ezután kattints az alul található Alkalmaz gombra. Majd jelentkezz ki a felső sorban a Kijelentkezés (Sign out) gombra kattintva. Ellenőrizd, hogy működik-e a kapcsolat. Egyes laptopok hálózati kártya ill operációs rendszer függvényében a csatlakozás esetleg nem lesz automatikus, ezért érdemes ránézni a hálózatok listájára és esetleg kattintással kiválasztani, ha megjelent a megfelelő hálózat.
    Optikai HGW esetén:
    Az adminisztrátori felület elérhetősége ezesetben valószínüleg: 192.168.1.1
    A szükséges felhasználónév / jelszó párost a készülék alján lévő cimkén találod.
    A WIFI beállításokat itt a főképernyő, WIFI 2.4 Ghz - - Basic configuration (ON : engedélyezve, status: Up / OFF: kikapcsolva, statusz: down).
    Természetesen ugyanígy kell eljárni a WIFI 5 Ghz-es fül esetén is.
    A beállításokat itt is az "Alkalmaz" (Apply) gombbal jóvá kell hagyni,majd a fölső sorban a Logout (kijelentkezés) gombra kattintva kijelentkezni, és ellenőrizni a kapcsolatot.
  8. szaboadam's post in IPTV hiba was marked as the answer   
    Szia!
    Esetleg, ha eddig még nem tetted meg, próbáld meg a hard resetet is. A hátsó billenőkapcsolóval kapcsold ki-be a set top boxot négyszer, amíg egy fogaskereket nem látsz a képernyőn. Ez tkp. a hard reset, ilyenkor a szoftver ismételten letöltésre-telepítésre kerül.  Először egy fogaskereket látsz majd, alatta pedig egy folyamtjelző sávot. Amikor ez eléri a 100%-ot megjelenik két fogaskerék és ezalatt is egy folyamatjelző sáv. Ezután a rendszer betölti önmagát. (A merevlemez elindulására - és így az interaktív funkciók beindulására - egy kicsit várni kell).
    Ha ezután sem működik megfelelően, akkor 1414-en bejelentheted a hibát.
     
  9. szaboadam's post in Huawei Mate 8 was marked as the answer   
    Szia!
    Ez alapján úgy néz ki, hogy a szimpla nano sim-es készülékről van szó, az elérhető memória pedig 32 GB.
  10. szaboadam's post in I can't enable google play store billing. was marked as the answer   
    Ezt akartam én is még belinkelni, de valamiért nem sikerült, köszi, hogy megtetted!
  11. szaboadam's post in hiányzó számlák was marked as the answer   
    Üdv!
     
    A számlázási rendszer tényleg átalakítás alatt áll, nagyon sokakat érint. Arra következtetek, hogy elektronikus számláról lehet szó a Te esetedben. Bár valóban elhúzódik ez az átállás, 3 hónap számla nélkül nekem kicsit hosszúnak tűnik, de ha az ügyfélszolgálat szerint ez rendben van így, akkor igazából nem hiszem, hogy aggódnod kellene - elfelejteni biztos nem fogják... :smileyvery-happy:
    Lehet, hogy sok fórumozó jár hasonló cipőben, úgyhogy remélhetőleg rövidesen kiderül, mennyire gyakori ez a jelenség.
  12. szaboadam's post in Televízió szállítási határidő was marked as the answer   
    Szia!
     
    Valóban sajnálatos az általad leírt eset, de itt senki sem fog tudni érdemben segíteni az ügyben, ez a fórum ugyanis nem hivatalos kommunikációs csatorna, itt a tagok probálnak segítséget nyújtani egymásnak a felmerülő kérdésekben.
    Abszolút érthető, ha dühös vagy, mert itt nagyon úgy néz ki, hogy valamilyen adminisztrációs baki okozza a kavarodást, erre utalhat, hogy hatszor is kaptál a hűséghosszabbításról e-mailt. Nem tehetsz mást, minthogy tovább próbálkozol a telefonos ügyfélszolgálaton, bár lehet, hogy ezúttal eredményesebb lenne egy személyes ügyintézés valamelyik T Pontban, hátha ott pontosabbat tudnak mondani.
     
    Remélem, mielőbb sikeresen megoldódik a problémád!
  13. szaboadam's post in Hívás elutasítása üzenettel was marked as the answer   
    Üdv!
     
    Hát ez bizony fogós kérdés, és nyilván az nem lehet megoldás, hogy az ember ne tartsa a készüléket a zsebében... Sajnos erre vonatkozólag semmilyen utalást nem találtam én sem a neten, pedig alaposan kutakodtam. Ennek hiányában azonban így kapásból a következőkkel próbálkoznék:
    - képernyőzár aktiválása, mielőtt a telefon zsebbe kerülne
    - a gyári tárcsázó helyett egy "külső app" használata
    Ezeknél persze biztosan van jobb - a fórumtársak remélhetőleg előrukkolnak valami igazán jó megoldással - esetleg a funkció kikapcsolásanak valamiféle módjával is.
    Olvasva egyébként a problémádról nagyon meglepett, hogy egy egyszerű kikapcsolás opcióról elfeledkeztek a tervezők, és meg tudom érteni, hogy milyen zavaró lehet...
  14. szaboadam's post in Samsung Galaxy Note 4 hálózati hiba was marked as the answer   
    Üdv!
     
    Ezt pontosan azért nem lehet megmondani, mert több dologtól függ. Amennyire jól láttam az interneten az 5.1.1-es verziót külföldön is csak az elmúlt 1-2 napban adta, illetve tervezi kiadni a gyártó. Először ennek el kell jutnia a szolgáltatóhoz, ahol tesztelik majd az új szoftvert (és esetleg a hálózatukhoz "igazítják", ha szükséges), és ha mindent rendben találnak, akkor elérhetővé teszik a felhasználók számára. Ez azonban időbe telik, úgyhogy  türelem, előbb-utóbb megérkezik - bár  abszolút megértem, hogy az embernek nehéz türelmesnek lenni, ha ilyen zavaró problémák merülnek fel. Remélem, mielőbb sikeresen megoldja majd a gondot az új szoftver!
     
  15. szaboadam's post in Részletes számla tartalma was marked as the answer   
    Üdv!
     
    A részletes számla a következő adatokat tartalmazza:
     
    Hívások kezdőidőpontja és időtartama Hívásegység díja Hívott számok listája Hívásirányok Az igénybe vett szolgáltatások A hívások díja A leforgalmazott adatmennyiség, a meglátogatott weboldal(ak) megnevezése nélkül (Internet alapú hívás esetén a hívott fél adatai sem láthatók!)
     
    További részleteket találhatsz itt.
     
     
  16. szaboadam's post in Analóg beltéri egység? was marked as the answer   
    Üdv!
     
    Az analóg kábeles adás a T-nél megszűnik annak az augusztusban kezdődő és október végéig tartó folyamatnak a végén, amikor is az addigi analóg előfizetőket fokozatosan az immár kódolatlan, digitális (DVB-C) szolgáltatásra állítják át.
    Abban az esetben, ha a televízió újabb típúsú és rendelkezik beépített DVB-C tunerrel külön berendezés nélkül, pusztán az antennabemenetre csatlakoztatott koax kábellel válnak élvezhetőkké az előfizetők által előfizetett csomagban elérhető csatornák, immár digitális formában.
    Amennyire utána tudtam nézni ez egy régebbi típusú készülék, még standard analóg tunerrel (ezért is meglepő számomra, hogy nincsen rajta antennabemenet), ez pedig azt jelenti, hogy önmagában a digitális vételre nem alklmas. A készülékhez kapott WayteQ HD-95CX típusú készülék DVB-T vételre alkalmas. Ennek nincs köze a kábeles szolgáltatáshoz, ez a földfelszíni digitális vételhez használható eszköz (persze, ehhez még egy külön DVB-T antenna is csatlakoztatására is szükség van).
    A Telekom digitális kábeltévé szolgáltatásához ezt a vevőegységet bíztosítja (Intek C30CX). (Görgesd le az oldalt a "Kábel TV szolgáltatásunkhoz" sorhoz). Ennek az antennaportjára rádughatod a koaxkábelt, a SCART portjával pedig összekötheted a tévékészülékedet. Korábban volt egy HDMI-vel felszerelt box is, de azt nem tudom, hogy annak igénylésére van-e még mód.
     
    A másik opció, hogy előfizetsz IPTV-re, ehhez is kapsz egy set-top boxot amin mind SCART, mind HDMI port található.
  17. szaboadam's post in Szolgáltatások felmondása was marked as the answer   
    Üdv!
     
    Itt részletes információt találsz kérdéseddel kapcsolatban, de azért ide is leírom a lényeget.
     
    A szolgáltatás lemondásához írásbeli nyilatkozat szükséges - ha a lemondást üzletben végzed, ott adnak majd egy nyomtatványt. Célszerű magaddal vinned az előfizetői szerződést, amelyen pontosan szereplenek az igénybe vett szolgáltatások, valamint az MT azonosítód is. Ezen kívül személyazonosító igazolvány és lakcímkártya is jó, ha nálad van, az adatok ellenőrzéséhez.
    Eszközeidet a Postán a jogviszony lemondását igazoló dokumentumot (telefonos lemondás esetén SMS-t) bemutatását követően adhatod le, díjmentesen. A visszaigozolás bemutatása után annyi dobozt kapsz, amennyi eszközt leadsz.
    A feladónál a saját adataidat kell feltűntetni: név, cím, MT azonosító.
  18. szaboadam's post in Díjcsomag váltás was marked as the answer   
    Üdv!
     
    Ha jól tudom, egy teljesen új előfizetői végpont bekapcsolására is mindössze 15 nap áll a szolgáltató rendelkezésére a szerződéskötést követően, hogy a szolgáltatáshoz szükséges kábelezést elvégézve, az igénybevételt lehetővé tevő eszközök biztosítása mellett megkezdje a szolgáltatást, ha a kiépítésnek nincs sem műszaki sem pedig egyéb (pl. adminisztratív) akadálya. A Te esetedben egy már meglévő rendszeren kellene a sávszélt megemelni, ezért is furcsa, hogy ilyen hosszú időt vesz igénybe ez a dolog.
    Ha nem adminisztrációs baki történt - azaz minden adat stimmel, nem keveredett el az igény stb. - akkor valószínű, hogy - akár valamilyen előre nem látott / látható - technikai akadálya van a dolognak. Érdemes lenne kérned telefonon az ügy megsürgetését, illetve legalább egy konkrét tájékoztatást  arról, hogy mi az, ami meggátolja a sávszél módosítását.
  19. szaboadam's post in Domino 5 díjcsomag was marked as the answer   
    Üdv!
     
    A Domino 5 díjcsomagban az internetszolgáltatást a NapiNet adatdíjcsomag biztosítja, amelynél akkor kell fizetned, ha forgalmazol (195 Ft-ot 10 MB-onként), de a szolgáltatás ki is kapcsolható (ha egyáltalán nincs szükséged rá), vagy más díjcsomagra is átváltható a 1430-on.
  20. szaboadam's post in számhordozás was marked as the answer   
    Üdvözlet!
     
    Itt   részletes információt lehet találni a számhordozással kapcolatosan, de röviden azért ide is leírom a lényeget.
     
    A számhordozás két-három munkanapot  vesz igénybe, a folyamat az ún. számhordozási időablakban valósul meg, mely az igénybejelentéstől számított legkorábban két munkanapon belül este 20:00 órától kezdődő 4 óra  intervallumú időszak, amikor megtörténik a tényleges átadás-átvétel a két szolgáltató között - ekkor fordulhat elő, hogy a készülékvásárláskor kapott ideiglenes számon és a hordozni kívánt számon sem érhető el az előfizető.
    A számhordozásnál, ha nincs probléma  és minden adat egyezik elég egyszer, személyesen az előfizetőnek megjelennie.
    A készüléket természetesen át lehet venni a számhordozási folyamat megindításakor.
    Egyes üzeletkbe kérhető a kiszállítás erről itt található részletes információ.
     
     
  21. szaboadam's post in Emelt díjas SMS tiltás visszaállítás was marked as the answer   
    Igazán nincs mit, a fórum célja, hogy segítsünk egymásnak. :smileyhappy: Reméltem, hogy a 1430-on sikerrel jársz, eszerint:
     
    www.telekom.hu/static-tmo/sw/file/postpaid_utp.pdf
     
    az önkiszolgáló ügyfélszolgálaton is van ilyen menüpont, de egyszerűbb, ha a 0-ás gomb megnyomásával rögtön az ügyintézőt kéred.
     
    Remélem, sikerülni fog elrendezni a dolgot!
     
     
×
×
  • Új...