Kalup Krisztián

Letöltési sebesség csökkent

Kérdés

Sziasztok

 

December óta majdnem a felére csökkent a letöltései sebességem, Router újra indítása nem segit, factory reset-et nem tudok végrehajtani (nem tudom, miket kell ilyenkor újra beírni a felhasználón és a jelszón kívül), mert nem fogadja el a felhasználónevet és jelszót a router oldalán és így nincs internet.

Netmánia M csomagba vagyok és egy Speedport w 724v router van.

Ma felhívtam a 1414-et és az ügyfélszolgálatos is látta, hogy 1.4 mb körül van a sávszélesség az elérhető 3 mb helyett (decemberig állandó 2.4 mb meg volt) így továbbította a hibát az illetékeseknek, viszont kaptam egy sms-t, hogy náluk nincs hiba a hálózatban, így csak nálam lehet a probléma.

 

Mit lehet ilyenkor tenni?

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Kalup Krisztián

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

7 válasz erre a kérdésre

Posztolva: (szerkesztve)

Szia!

Ha a hiba nem oldódott meg, természetesen újra be kell jelenteni. Ezt a modemet XDSL (rezes) hálózathoz adják. Az is elképzelhető, hogy valamilyen okból SNR lockot kaptál, ezért esett le a sebesség.

Ha jól emlékszem a mára lezárt Netmánia M csomagban 20 Mbit/sec volt a maximálisan kínált sebesség, ha ez így van, és ebből a "hibamentes" időkben 2.4-3 Mbit között volt a sebesség, akkor igencsak távol eshetsz a központtól. A jelenlegi díjcsomagok közül, ha a sebesség nem éri el a NET S díjcsomagban kínált minimumot akkor a NET S Plusz díjcsomagot adják, ebben azt kapod, ami a "csövön kifér", vagyis amennyit csak elbír a vonalad.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: szaboadam

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
5 órája, szaboadam írta:

Szia!

Ha a hiba nem oldódott meg, természetesen újra be kell jelenteni. Ezt a modemet XDSL (rezes) hálózathoz adják. Az is elképzelhető, hogy valamilyen okból SNR lockot kaptál, ezért esett le a sebesség.

Ha jól emlékszem a mára lezárt Netmánia M csomagban 20 Mbit/sec volt a maximálisan kínált sebesség, ha ez így van, és ebből a "hibamentes" időkben 2.4-3 Mbit között volt a sebesség, akkor igencsak távol eshetsz a központtól. A jelenlegi díjcsomagok közül, ha a sebesség nem éri el a NET S díjcsomagban kínált minimumot akkor a NET S Plusz díjcsomagot adják, ebben azt kapod, ami a "csövön kifér", vagyis amennyit csak elbír a vonalad.

Akkor lehetséges, hogy mostantól ez lesz a maximum?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Szerintem, ha az a vonal decemberig tudta a 3 Mbit-et, valószínüleg most is tudnia kellene. Azon csodálkozom ugyanakkor, hogy ilyen rossz letöltési értékek mellett annak idején miért a Netmánia M díjcsomag került aktiválásra, és nem a Netmánia S, amelyben 10 Mbit/sec volt a max letöltési sebesség - és természetesen az ára is eszerint alakult, azaz kedvezőbb volt az általad használt M-nél - , hisz a vonalad még ezt a 10-et sem tudja/tudta volna hozni az általad leírtak alapján. Jó lenne látni egy képet a hgw admin felületének vonali adatairól is. A factory reset alapállapotba állít mindent (többek között a jelszó/felhasználónév párost is, tehát újra az lesz, ami az eszköz hátoldalán található matricán olvasható.  Ehhez azonban nem kell feltétlenül belépni az admin felületre. A készülék hátoldalán található Reset gomb 10-15 mp történő benyomásával - ehhez használhatsz pl. egy tollhegyet is - (minden LED egyszerre felvillan, ez jelzi a művelet sikerességét) végrehajtható ez a folyamat. Így újra beléphetsz majd az admin felületre a gyári felhasználónév/jelszó párossal. Amennyiben az így végrehajtott gyári reset után sem enged belépni, akkor 1414, mert valószínüleg akkor az eszköz a hibás.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
Ekkor: 2019. 01. 23. at 14:01, szaboadam írta:

Szerintem, ha az a vonal decemberig tudta a 3 Mbit-et, valószínüleg most is tudnia kellene. Azon csodálkozom ugyanakkor, hogy ilyen rossz letöltési értékek mellett annak idején miért a Netmánia M díjcsomag került aktiválásra, és nem a Netmánia S, amelyben 10 Mbit/sec volt a max letöltési sebesség - és természetesen az ára is eszerint alakult, azaz kedvezőbb volt az általad használt M-nél - , hisz a vonalad még ezt a 10-et sem tudja/tudta volna hozni az általad leírtak alapján. Jó lenne látni egy képet a hgw admin felületének vonali adatairól is. A factory reset alapállapotba állít mindent (többek között a jelszó/felhasználónév párost is, tehát újra az lesz, ami az eszköz hátoldalán található matricán olvasható.  Ehhez azonban nem kell feltétlenül belépni az admin felületre. A készülék hátoldalán található Reset gomb 10-15 mp történő benyomásával - ehhez használhatsz pl. egy tollhegyet is - (minden LED egyszerre felvillan, ez jelzi a művelet sikerességét) végrehajtható ez a folyamat. Így újra beléphetsz majd az admin felületre a gyári felhasználónév/jelszó párossal. Amennyiben az így végrehajtott gyári reset után sem enged belépni, akkor 1414, mert valószínüleg akkor az eszköz a hibás.

A 3 Mbit nem volt meg, csak a 2.4, azt, az ügyfélszolgálatos mondta, hogy 3 Mbit is elérhető lenne. Régen netmánia S csomag volt és az lett lecserélve netmánia M-re, a sebességet meg hozta, ahogy írtam is.

aa.jpg

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Posztolva: (szerkesztve)

Így már értem. A képen látszik ugyan az elérhető fel - és letöltési sebesség, de jó lenne még tudni a CRC és FEC hibák számát, ez talán az Internet fül alatt lesz valahol (ha jól emlékszem, bár ezt a modemet régen használtam). Az is fontos információ, hogy szakadozik-e a kapcsolat, vagy stabilan működik? Mindenesetre, -ahogy már írtam is-, a helyedben újra hibabejelentést tennék (vagy még inkább újra megnyittatnám a korábbi hibajegyet) és ragaszkodnék ahhoz, hogy folytatódjon a kivizsgálás. Vannak olyan hibajelenségek, (velem is előfordult nem egyszer ilyen) aminél a hibabehatárolás/elhárítás nehézkesebb. Elég ugyanis egy még teljesen meg nem hibásodott, csupán "csak" gyengélkedő elem valahol a hálózati láncban, és máris megjelenik az előfizető oldalán a hiba. De azt is elmondhatom, hogy, ha többször be is kellett jelentenem a hibát végül mindig sikerült megtalálni és elhárítani az okot, ezért tanácsolom Neked is, hogy fordulj ismét az ügyfélszolgálathoz, és tedd ezt mindaddig, amíg a hiba fennáll. 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: szaboadam

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
Ekkor: 2019. 01. 28. at 16:27, szaboadam írta:

Így már értem. A képen látszik ugyan az elérhető fel - és letöltési sebesség, de jó lenne még tudni a CRC és FEC hibák számát, ez talán az Internet fül alatt lesz valahol (ha jól emlékszem, bár ezt a modemet régen használtam). Az is fontos információ, hogy szakadozik-e a kapcsolat, vagy stabilan működik? Mindenesetre, -ahogy már írtam is-, a helyedben újra hibabejelentést tennék (vagy még inkább újra megnyittatnám a korábbi hibajegyet) és ragaszkodnék ahhoz, hogy folytatódjon a kivizsgálás. Vannak olyan hibajelenségek, (velem is előfordult nem egyszer ilyen) aminél a hibabehatárolás/elhárítás nehézkesebb. Elég ugyanis egy még teljesen meg nem hibásodott, csupán "csak" gyengélkedő elem valahol a hálózati láncban, és máris megjelenik az előfizető oldalán a hiba. De azt is elmondhatom, hogy, ha többször be is kellett jelentenem a hibát végül mindig sikerült megtalálni és elhárítani az okot, ezért tanácsolom Neked is, hogy fordulj ismét az ügyfélszolgálathoz, és tedd ezt mindaddig, amíg a hiba fennáll. 

Mindig is stabil volt a kapcsolat, sose szakadozott. a CRC és FEC hibákat nem találom sehol.

A factory resettel kapcsolatban, bejelentkezni az admin felületre be tudtam, de ott az internetre való csatlakozáshoz a felhasználónév meg van, de a jelszó nincs, azt honnan szerezhetem meg? Ilyenkor a routeren nem világít csak a DSL led-je, se az online se a telefon nem világít.

 

Újra fel fogom hívni majd őket.

1212.jpg

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

http://speedport.ip/html/engineer/ro_dsl.htm címen találhatod az eszközhöz a mérnöki menüt, ami már mutatja a CRC FEC errorokat is, de igazából azokból hasznos infót mondani, csak az idő és felhasználói aktivitás függvényében lehet, mert nem mindegy hogy például 200 CRC error aktív használat mellett vagy passzívabb használat mellett, két óra vagy tíz óra alatt keletkezik.

Internet elérés jelszavát online felületen lehet módosítani, természetesen ehhez szükség van a Telekom.hu oldal online felületére történő belépési jelszóra. 

Telefonon is kérheted a módosítást. Ez fizetős opció. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy fiókot vagy jelentkezz be a kommenteléshez

Ahhoz, hogy kommentelhess, tagnak kell lenned.

Fiók létrehozása

Hozz létre a közösségünkben egy új fiókot. Igazán egyszerű!


Új fiók regisztrálása

Bejelentkezés

Már van fiókod? Jelentkezz be itt!


Bejelentkezés most