Tojci

Sagemcom F@st 3890V3 - Nem látják egymást a wifis eszközök

Kérdés

Sziasztok,

Adott egy Sagemcom F@st 3890V3.

A hiba, hogy ha a számítógép wifi-n csatlakozik a hálózathoz, nem látják az eszközök, illetve a számítógép se lát semmi mást a belső hálón.
Ha átmegyek teszt jelleggel kábelre, mindent lát és mindenki látja.

Semmi ide vonatkozót beállítást nem látok a felületén amit be/ki kellene kapcsolni ami megoldhatná.

Ötlet?

 

 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

10 válasz erre a kérdésre

halozati-felderites-bekapcsolasa.jpg

Ha Windowst használsz, próbáld meg megnézni ezt a beállítást a WIFI adaptered esetén.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
3 órája, Tojci írta:

Köszönöm, természetesen ez be van kapcsolva, illetve a basic dolgok leellenőrizve, sajnos nem itt a gond, a router rejti el egymás elől a wifis eszközöket.

Nem hiszem, hogy a router direkt elrejtené. Volt már itt hasonló eset és némi türelmes várakozás után látták egymást az eszközök, amíg a hálózat felderítése újra lezajlott.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Köszönöm, természetesen ez be van kapcsolva, illetve a basic dolgok leellenőrizve, sajnos nem itt a gond, a router rejti el egymás elől a wifis eszközöket.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Nincs ilyen beállítás, minden létező helyet áttúrtam a router beállításai között. :(

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
20 órája, McBelaba írta:

Hát pedig nagyon úgy néz ki, hogy ha a gépen lévő OS nem rejti el a WiFi-s eszközöket, és nincs semmi olyan program a gépen, ami ezt okazza, hogy akkor a Router-ed a bűnös.

Ott ahol a WiFi titkosítást tudod állítani kellenen lennie egy Hidden SSID-nek, hogy nálad ez miért nem látható nem tudni. Ezzel a beállítással rejtheted el a teljes WiFi-s hálózatot a külvilág elöl és lehet emiatt van a ez az állapot.

 

Ilyen van, láthatóra van állítva.

Viszont az SSID láthatósága az nem a hálózaton teszi láthatóvá az eszközöket egymásnak, hanem magát a hálózatot rejti el a még nem csatlakozott eszközök elől.

Lehet beszerzek inkább egy saját routert és PPPoe passtrough-val megoldom, ez az opció legalább benne van... :)

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
Ekkor: 2020. 03. 19. at 18:45, Tojci írta:

Viszont az SSID láthatósága az nem a hálózaton teszi láthatóvá az eszközöket egymásnak, hanem magát a hálózatot rejti el a még nem csatlakozott eszközök elől.

Lehet beszerzek inkább egy saját routert és PPPoe passtrough-val megoldom, ez az opció legalább benne van... :)

Így van. Az SSID láthatóságának semmi köze nincs a gépek hálózaton való láthatóságához.

Néha érdemes várni az ilyen "nem látható gépek szindróma" esetén, főleg mikor az eszközöd átváltod egyik LAN-ról a másikra vagy wifi ről vezetékes LAN-ra. Egy saját eszköz lehet, hogy gyorsabban tud lereagálni egy ilyen dolgot, ezért célszerű a belső hálózatot elkülöníteni egy alhálózatba a szolgáltatói eszköz LAN-jától. Azt érdemes meghagyni az IPTV-s vagy más egyéb szolgáltatói eszközöknek.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Ugyanez a problémám nekem is, az eszközzel van gond, wifi irányból nem megy a címfeloldás. Ha wifi irányból próbálok pingelni egy vezetékes eszközt (pl. NAS), akkor nem látja a hosztot, viszont ha a vezetékes PC-ről pingelem a wifis laptopot, akkor az megy. A wifis eszközök is elérik egymást, csak wifi irányból nem megy vezetékes irányba. Sokat keresgéltem, másoknak is ugyanez a gondja a fenti eszközzel, és valaki rájött, hogy a címfeloldás a probléma, ha manuálisan felvesszük az ARP cache-be a vezetékes hosztot a kliensen, akkor rögtön megy, viszont az ARP cache időnként törlődik, így én ezt egy cron jobbal oldottam meg, de pl. telefonon ez nem megoldás. Jó lenne ha nyitnának rá egy hibajegyet, mert egyértelműen firmware hiba, viszont az ügyfélszolgálat szerint a helyi hálózatommal van gond (meg ezek szerint mindenki másnak is). Nyitottam rá ma is egy hibajegyet, mert ez hibás működés és gondolom a Telekom szerint sem az a megoldás, hogy akkor használjon mindenki másik routert.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
4 órája, davidk írta:

Ugyanez a problémám nekem is, az eszközzel van gond, wifi irányból nem megy a címfeloldás. Ha wifi irányból próbálok pingelni egy vezetékes eszközt (pl. NAS), akkor nem látja a hosztot, viszont ha a vezetékes PC-ről pingelem a wifis laptopot, akkor az megy. A wifis eszközök is elérik egymást, csak wifi irányból nem megy vezetékes irányba. Sokat keresgéltem, másoknak is ugyanez a gondja a fenti eszközzel, és valaki rájött, hogy a címfeloldás a probléma, ha manuálisan felvesszük az ARP cache-be a vezetékes hosztot a kliensen, akkor rögtön megy, viszont az ARP cache időnként törlődik, így én ezt egy cron jobbal oldottam meg, de pl. telefonon ez nem megoldás. Jó lenne ha nyitnának rá egy hibajegyet, mert egyértelműen firmware hiba, viszont az ügyfélszolgálat szerint a helyi hálózatommal van gond (meg ezek szerint mindenki másnak is). Nyitottam rá ma is egy hibajegyet, mert ez hibás működés és gondolom a Telekom szerint sem az a megoldás, hogy akkor használjon mindenki másik routert.

Az a gond, hogy látszólag (és gyakorlatilag is) a telekom support lesz*rja az user problémáját.

 

Ez egy létező gond, a megoldás rá: vegyél saját routert, és oldd meg pppoe passtroughval... Én még nem tartok itt, de nem lepődnék meg ha a passtrough is szarul működne rajta...

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Sziasztok!

Ugyan ezt a problémát tapasztaltam én is amit írtatok, azonban tegnap megpróbáltam wifin keresztül újra elérni a lanon lévő eszközöket és sikerült, pedig nem csináltam semmit a SagemcomBox beállításaival. Esetleg vmi frissítés érkezett?  Jelenleg nálam műxik a wifiről való lan eszköz elérés.

 

 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
Ekkor: 2020. 05. 10. at 8:17, Swartzy írta:

Sziasztok!

Ugyan ezt a problémát tapasztaltam én is amit írtatok, azonban tegnap megpróbáltam wifin keresztül újra elérni a lanon lévő eszközöket és sikerült, pedig nem csináltam semmit a SagemcomBox beállításaival. Esetleg vmi frissítés érkezett?  Jelenleg nálam műxik a wifiről való lan eszköz elérés.

 

 

Igen, úgy megy hogy ha az egyik vezetéken van. A gond akkor kezdődik, ha mindkettő wlan.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy fiókot vagy jelentkezz be a kommenteléshez

Ahhoz, hogy kommentelhess, tagnak kell lenned.

Fiók létrehozása

Hozz létre a közösségünkben egy új fiókot. Igazán egyszerű!


Új fiók regisztrálása

Bejelentkezés

Már van fiókod? Jelentkezz be itt!


Bejelentkezés most