Ugrás a tartalomhoz
  • 0

Sagemcom F@st 3890v3 Wifi 5GHz nem latható 2.4GHz-ról


PistaDev

Kérdés

Sziasztok!

Van egy Sagemcom F@st 3890v3 router-em a Telekomtól, amire Wifi-n 5GHz-en és 2.4GHz-en is vannak csatlakoztatva különbözõ eszközök. Abba a problémába ütköztem, hogy az eszközök nem látják egymást, amennyiben nem azonos frekvencián vannak csatlakoztatva. Tudnátok segíteni, hogy mi lehet a baj? Keresgéltem a router beállításai között de semmi olyat nem találtam ami erre vonatkozna.

Jelenleg az alábbi beállítások vannak:

Band streering: kikapcsolva (próbáltam bekapcsolt állapotban, úgy sem működött sajnos)
A "Basic" felületen külön látszódik a 2.4GHz és a 5GHz-es beállítások, különböző SSID-vel
Firewall: low

Két esetet szeretnék megoldani:

Van egy kis raspberry-m, amin fut egy apache webserver. Ezt szeretném mindegyik frekvencián elérni, illetve egy IP kamerám is, ami csak 2.4GHz-en tud működni, ennek a képét is szeretném látni, ha én a telefonomon mondjuk 5GHz-en vagyok csatlakozva anélkül, hogy át kellene váltanom 2.4GHz-re.

A "nem látják egymást" konkrétan azt jelenti, hogy pingetni sem tudom a raspberrzüt peldaul.

Előre is köszönöm a segítséget!

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

4 válasz erre a kérdésre

Ajánlott posztok

  • 0

Sziasztok!

Sajnos én is ugyanezzel a problémával küzdök.

Beszéltem az Ügyfélszolgálattal, ott azt mondták, hogy távolról nem tudják megoldani a problémát, de hibajegyet adhatok le rá megpróbálják orvosolni a hibát. Azt is mondták, hogy az átjárhatóság nem része a  szolgáltatásnak, így a kiszállás díjköteles.

Eddig azt hittem egyedi problémával küzdök, de úgy látszik, hogy az eszköz alapból így van beállítva (a wl0 és wl1 interfészek közti kommunikáció tiltott) és a Telekomos szoftver pedig - direkt vagy véletlenül - úgy lett megírva, hogy ennek a funkciónak a ki/be kapcsolgatása nem lehetséges. 

Sajnos nem sok reményt fűzök ahhoz, hogy ez a funkció elérhetővé válik, mivel - ahogy azt fent már írtam - ez nem része a szolgáltatásnak.

Megoldás lehet az, hogy a F@ST 3890-est bridge módba teszed és utána kötsz egy saját dual band-es routert, amin már állítható ez a funkció. (Persze én ezt nagyon nem akarnám, mert plusz egy fogyasztó / hibaforrás / megamúgyhelysincsneki / meghavanmárilyeneszközakkormiértnemmegyezafunkció.)

Kissé csalódott vagyok a helyzet miatt, mert azt gondolom, hogy ez a fajta átjárhatóság ma már nem extra igény hanem alapvető és tisztelettel megkérem a Szolgáltatót, hogy szíveskedjen lépni ez ügyben.

 

Üdv!

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
Ekkor: 2020. 04. 09. at 23:09, KVCS írta:

Sziasztok!

Sajnos én is ugyanezzel a problémával küzdök.

Beszéltem az Ügyfélszolgálattal, ott azt mondták, hogy távolról nem tudják megoldani a problémát, de hibajegyet adhatok le rá megpróbálják orvosolni a hibát. Azt is mondták, hogy az átjárhatóság nem része a  szolgáltatásnak, így a kiszállás díjköteles.

Eddig azt hittem egyedi problémával küzdök, de úgy látszik, hogy az eszköz alapból így van beállítva (a wl0 és wl1 interfészek közti kommunikáció tiltott) és a Telekomos szoftver pedig - direkt vagy véletlenül - úgy lett megírva, hogy ennek a funkciónak a ki/be kapcsolgatása nem lehetséges. 

Sajnos nem sok reményt fűzök ahhoz, hogy ez a funkció elérhetővé válik, mivel - ahogy azt fent már írtam - ez nem része a szolgáltatásnak.

Megoldás lehet az, hogy a F@ST 3890-est bridge módba teszed és utána kötsz egy saját dual band-es routert, amin már állítható ez a funkció. (Persze én ezt nagyon nem akarnám, mert plusz egy fogyasztó / hibaforrás / megamúgyhelysincsneki / meghavanmárilyeneszközakkormiértnemmegyezafunkció.)

Kissé csalódott vagyok a helyzet miatt, mert azt gondolom, hogy ez a fajta átjárhatóság ma már nem extra igény hanem alapvető és tisztelettel megkérem a Szolgáltatót, hogy szíveskedjen lépni ez ügyben.

 

Üdv!

Nem csak a két wlan, hanem a wlan és eth intefészek között sem megy, legalábbis wlan - eth irányból. Ez teljesen alap dolog kellene hogy legyen, és ha elég sokan nyitnak rá hibajegyet szerintem el fogja érni az ingerküszöböt, ha másért nem azért, hogy ne terheljük vele az ügyfélszolgálatot. Szerintem nyiss rá te is egy hbajegyet a hibabejelentéseknél, én tegnap nyitottam. Ezt leszámítva nagyon jónak találom az eszközt és én sem akarok másik routert használni emiatt. Az viszont elég nevetséges 2020-ban, hogy laptopról nem lehet elérni a NAS-t, vagy telefonról az asztali számítógépet.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Végülis az ügyfélszolgálattal való egyeztetés után kiderült, hogy nincs olyan készülékük, ami gigabiten, coax-on tudná ezt a funkciót. Más esetben készülék cserével lenne rá megolásuk, így azonban saját készülék vásárlását javasolták.

Számítottam rá, hogy saját készüléket ettől a probélmától függetlenül is kell majd vásárolnom, így végülis ez lesz a megoldás erre a problémára.

Köszönöm mindenkinek a hozzászólást!

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Új...