Rdk90

Sagemcom Fast 3686 kérdés

Kérdés

Hello,

 

korábban már kértem segítséget ezzel a modemmel kapcsolatban. Leírom nagy vonalakban:

A probléma ugye az volt, hogy a 150mbit koax net fél-1 nap használat után lelassul kb 50mbitre, meg letöltés közben megszakad a net. Mondtátok, ezzel nem foglalkoztok, mert saját router van a modem mögött, biztos az a rossz. Gondoltam jó, lehet x@r a router, bár elég jó féle Asus volt, de most vettem egy új, Wifi 6 os csilli villi 100e+ os másik Asus routert, és a probléma tök ugyanez. A modem újraindítása után max 1 napon belül a 150mbit net 40-60 között fog mozogni. Oké. Szóval nem a routerrel van a gond... És nem akarok számomra ismeretlen, és több eszközös egységeket (Strong).

Gondoltam, hátha valami konfigurálási probléma és a Sagem eszköz amúgy jó... Az elején beszereléskor már tudták, hogy itt saját modem lesz ezért mondták, hogy át kell állítani Bridge funkcióra Router funkcióról. Ezt elvileg akkor meg is csinálták. Beszereől kolléga mondta, hogy így csak a modem LAN1 portja fog működni, abba dugjam a routert. Eddig ezzel nem foglalkoztam, abban volt, de most eszembe jutott, hogy lehet ez a gond? Ugyanis nekem úgy néz ki, hogy nem Bridge módban van... Beléptem a Sagemcom modem adminjában, felső sor: 

Működési mód: Router

Na mondom hoppá... Akkor nézzük csak meg a portokat, átdugtam a routert a modem LAN2 portjába, így is működik... LAN3 ban is... Szóval nem csak az 1. Lehetséges, hogy ez lenne a gond, hogy valamiért mégsem állították át? Ha igen, hogyan lehetne ezt megtenni? Vagy számít az egyáltalán, hogy mindegyik "router" módban van...?

Köszi...

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

3 válasz erre a kérdésre

Szia! Szuper, örömmel olvassuk, hogy sikerült, és elnézésed kérjük, ha korábban téves megállapítást tettek műszaki kollégáink.  Írj máskor is bizalommal, ha kérdésed merül fel! ^Attila

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
Ekkor: 2020. 09. 16. at 14:57, Telekom szakértő írta:

Szia!

Modem beállításban a 1422-es számon tudnak segíteni kollégáink. Bízunk benne, hogy válaszunkkal segítségedre lehettünk! ^Zsani

Ennyi volt... Korábban itt mondtádok, hogy nem segítetek mert saját routerem van és biztos az a baj...

Na, nem ez volt. Korábban kértem, hogy legyen a modem bridge módba átállítva, azt is mondták a kollégák hogy át van, de közben nem csinálták meg... Most újra beszéltem velük a megadott számon, mondták, hogy nincs is bridge módban... Átállították vasárnap reggel. Most ténylegesen... Azóta stabil a net, megvan a 150/5mbit, nem esik vissza pár órán belül, szóval ennyi volt a probléma...

A lényeg, hogy megoldódott.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
21 órája, Rdk90 írta:

Hello,

 

korábban már kértem segítséget ezzel a modemmel kapcsolatban. Leírom nagy vonalakban:

A probléma ugye az volt, hogy a 150mbit koax net fél-1 nap használat után lelassul kb 50mbitre, meg letöltés közben megszakad a net. Mondtátok, ezzel nem foglalkoztok, mert saját router van a modem mögött, biztos az a rossz. Gondoltam jó, lehet x@r a router, bár elég jó féle Asus volt, de most vettem egy új, Wifi 6 os csilli villi 100e+ os másik Asus routert, és a probléma tök ugyanez. A modem újraindítása után max 1 napon belül a 150mbit net 40-60 között fog mozogni. Oké. Szóval nem a routerrel van a gond... És nem akarok számomra ismeretlen, és több eszközös egységeket (Strong).

Gondoltam, hátha valami konfigurálási probléma és a Sagem eszköz amúgy jó... Az elején beszereléskor már tudták, hogy itt saját modem lesz ezért mondták, hogy át kell állítani Bridge funkcióra Router funkcióról. Ezt elvileg akkor meg is csinálták. Beszereől kolléga mondta, hogy így csak a modem LAN1 portja fog működni, abba dugjam a routert. Eddig ezzel nem foglalkoztam, abban volt, de most eszembe jutott, hogy lehet ez a gond? Ugyanis nekem úgy néz ki, hogy nem Bridge módban van... Beléptem a Sagemcom modem adminjában, felső sor: 

Működési mód: Router

Na mondom hoppá... Akkor nézzük csak meg a portokat, átdugtam a routert a modem LAN2 portjába, így is működik... LAN3 ban is... Szóval nem csak az 1. Lehetséges, hogy ez lenne a gond, hogy valamiért mégsem állították át? Ha igen, hogyan lehetne ezt megtenni? Vagy számít az egyáltalán, hogy mindegyik "router" módban van...?

Köszi...

Szia!

Modem beállításban a 1422-es számon tudnak segíteni kollégáink. Bízunk benne, hogy válaszunkkal segítségedre lehettünk! ^Zsani

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy fiókot vagy jelentkezz be a kommenteléshez

Ahhoz, hogy kommentelhess, tagnak kell lenned.

Fiók létrehozása

Hozz létre a közösségünkben egy új fiókot. Igazán egyszerű!


Új fiók regisztrálása

Bejelentkezés

Már van fiókod? Jelentkezz be itt!


Bejelentkezés most