Terwet

"Magasabb szintű" karbantartó

Kérdés

Sziasztok!

Hónapok óta fennálló problémám van, amivel kapcsolatban már itt a fórumon is kértem segítséget, de sajnos még mindig nem oldódott meg.

Édeklődni szeretnék, hogy a Telekom ügyfélszolgálaton van-e lehetőség egy "magasabb szintű" szerelőt kérni, aki mélyrehatóbban tudna folgalkozni a problémával, pl akár újravezetékezés, vagy szimplán nagyobb hozzáférése van az ilyen dolgokkal kapcsolatban? Nem tudom, a Telekomnál van-e ilyen. Csak mert már olyan szinten kifogytam az öteletkből hogy mit kéne csinálnom, hogy lassan a szolgáltatóváltás következik, amit nem szívesen lépnék meg 13-14 év után. Én szeretnék a Telekomnál maradni, csak úgy érzem, hogy a (ez lehet csúnyán hangzik, de nem tudom másképp megfogalmazni) a "hétköznapi" szerelők, karbantartók kevesek az én problémámhoz, és egy magasabban képzett szakember esetleg tudna segíteni a problémámon.

Előre is köszönöm a segítséget!

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

13 válasz erre a kérdésre

Szia

Az eredeti topicban említetted, hogy volt modemcsere. Az új modem is hasonló értékeket mutat a dsl link info-ban, mint a régi (gondolom ami a fejlécben van kép, az még azzal készült)? Speedtest.net-en ha egy mérést csinálsz T szerverrel, mennyit mér?

Parancssorban futtasd le ezeket:

  • tracert www.hetzner.com
  • tracert www.bix.hu

és privátban küldd el a képeket vagy rakd fel ide, de akkor takard ki a saját IP címedet

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Szia!

Itt vannak a képek. A Speedtest reális értékeket mutat, minden eddigi mérésem 25 körül alakult.fc.png

 

Itt van az új modem infója, a legtöbb érték ugyanaz, vagy minimális az eltérés, de van pl a FEC Errors, aminél viszont hatalmas.

info.png

Itt pedig nekem az a 4 db csillagozott sor ami nem tetszik, persze lehet hogy semmit nem jelent, ezt mind csak laikusként mondom.

tr.png

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
1 órája, Terwet írta:

Szia!

Itt vannak a képek. A Speedtest reális értékeket mutat, minden eddigi mérésem 25 körül alakult.fc.png

 

Itt van az új modem infója, a legtöbb érték ugyanaz, vagy minimális az eltérés, de van pl a FEC Errors, aminél viszont hatalmas.

info.png

Itt pedig nekem az a 4 db csillagozott sor ami nem tetszik, persze lehet hogy semmit nem jelent, ezt mind csak laikusként mondom.

tr.png

A sebességek rendben vannak.

Az IPv6-ra ha nincs kifejezetten szükséged tiltsd le. A FEC error akár még rendben is lehet. A CRC error alacsony, ami jó.

Az interleave depth elég magas. Nincs adsl splitter a hgw előtt?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
2 órája, uzman írta:

A sebességek rendben vannak.

Az IPv6-ra ha nincs kifejezetten szükséged tiltsd le. A FEC error akár még rendben is lehet. A CRC error alacsony, ami jó.

Az interleave depth elég magas. Nincs adsl splitter a hgw előtt?

Ilyenem van:

152800928_1552206498501929_6516697628817367610_n.jpg

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
3 órája, Terwet írta:

Ilyenem van:

152800928_1552206498501929_6516697628817367610_n.jpg

Ez egy egyszerű csatlakozódoboz.

Esetleg az ellenőrizheted, hogy a kötés nem-e meglazult benne (egyszerű csavaros szorítással van belekötve a vezeték, általában a csatlakozóval ellentétes oldalon lévő felső két érintkezőre)

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
37 perce, uzman írta:

Ez egy egyszerű csatlakozódoboz.

Esetleg az ellenőrizheted, hogy a kötés nem-e meglazult benne (egyszerű csavaros szorítással van belekötve a vezeték, általában a csatlakozóval ellentétes oldalon lévő felső két érintkezőre)

Azt már néztem, kicsit oxidos volt, levágtam és újrablankoltam a vezetéket.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Posztolva: (szerkesztve)

1 órája, Terwet írta:

Azt már néztem, kicsit oxidos volt, levágtam és újrablankoltam a vezetéket.

Az ipv6-ot letiltottad vagy szükséged van rá?

Ha lehetséges használj csak ipv4-et

Így futtasd le újra a trace-t

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: uzman

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
1 órája, uzman írta:

Az ipv6-ot letiltottad vagy szükséged van rá?

Ha lehetséges használj csak ipv4-et

Így futtasd le újra a trace-t

2 helyen találtam ipv6 letiltást:

info.png

ipv6.png

 

Kikapcsoltam, itt van a trace eredménye:

tr.png

 

Érzésre semmivel sem lett jobb a helyzet.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
12 órája, Terwet írta:

2 helyen találtam ipv6 letiltást:

info.png

ipv6.png

 

Kikapcsoltam, itt van a trace eredménye:

tr.png

 

Érzésre semmivel sem lett jobb a helyzet.

12 órája, Terwet írta:

2 helyen találtam ipv6 letiltást:

info.png

ipv6.png

 

Kikapcsoltam, itt van a trace eredménye:

tr.png

 

Érzésre semmivel sem lett jobb a helyzet.

Köszi!

Ez így rendben van, Igazolja azt, hogy valóban jók a modem által jelzett vonali adatok.

IPTV előfizetésed van? Az működik rendesen? Nincs csúszás, akadozás, pixelesedés?

Az említett késleltetés megfigyelhető wifin is vagy csak vezetéken?

Próbáld meg légy szíves egy mobiltelefonon is.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
3 órája, uzman írta:

Köszi!

Ez így rendben van, Igazolja azt, hogy valóban jók a modem által jelzett vonali adatok.

IPTV előfizetésed van? Az működik rendesen? Nincs csúszás, akadozás, pixelesedés?

Az említett késleltetés megfigyelhető wifin is vagy csak vezetéken?

Próbáld meg légy szíves egy mobiltelefonon is.

IPTV van, semmi probléma nincsen vele, a HD csatornák is bejönnek.

Wifin és vezetéken is jelentkezik a probléma.

USB-vel megosztottam a mobilnetemet egy gyors teszt erejéig, a böngészés mintha stabilabb lenne, online játékot nem próbáltam, mert az eddig is hol jó volt órákon keresztül, hol 10 percenként megszakadt.

Viszont beszéltem Telekom chaten egy ügyintézővel, és ő tanácsolta, hogy lehet, hogy érdemes lenne csomagot váltanom, mert még egy nagyon alap, 2017-es díjcsomagban vagyok, és az lehet, hogy megoldaná a problémát. Van benne ráció?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
1 órája, Terwet írta:

IPTV van, semmi probléma nincsen vele, a HD csatornák is bejönnek.

Wifin és vezetéken is jelentkezik a probléma.

USB-vel megosztottam a mobilnetemet egy gyors teszt erejéig, a böngészés mintha stabilabb lenne, online játékot nem próbáltam, mert az eddig is hol jó volt órákon keresztül, hol 10 percenként megszakadt.

Viszont beszéltem Telekom chaten egy ügyintézővel, és ő tanácsolta, hogy lehet, hogy érdemes lenne csomagot váltanom, mert még egy nagyon alap, 2017-es díjcsomagban vagyok, és az lehet, hogy megoldaná a problémát. Van benne ráció?

Sajnos azt nem tudom megmondani, hogy a "háttérben" mi történik csomagváltáskor. Elérhető nálad már az optikai hálózat, esetleg a váltás azt is jelenti, hogy rézről optikára váltasz?

Még egy helyről várok válaszra a hiba kapcsán, ha megkapom, akkor jelzem.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Posztolva: (szerkesztve)

16 perce, uzman írta:

Sajnos azt nem tudom megmondani, hogy a "háttérben" mi történik csomagváltáskor. Elérhető nálad már az optikai hálózat, esetleg a váltás azt is jelenti, hogy rézről optikára váltasz?

Még egy helyről várok válaszra a hiba kapcsán, ha megkapom, akkor jelzem.

Nem érhető el az optikai hálózat egyelőre, első ránézésre csak a csomag neve változna Otthoni Internet Start (2017.10.)-ről Net Plusz-ra. A sebesség ugyanúgy 30Mbit/s, csak párszáz forinttal lenne drágább.


  •  
Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Terwet

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Ezt a csomagváltás nem oldja meg, az szinte biztos. Van ígyis elég fec hiba a vonalon, ha még feljebb lenne tornászva, lehet csak elkezdene szakadozni és előbb-utóbb a dsm venné vissza ide, ahol most van.

Az a helyzet, hogy országon belül dolgozok most egy fejlesztő cégnél, és a szerverek, amikkel dolgunk van, angliaiak, finnországiak és a tesztelt Hetzner-nél is vannak szerverek, amikkel foglalkoznunk kell. Nálunk 1000-es net van irodában, a vírusmizéria előtt az innen nyugatra lévő szervereket frankón elértük többszáz mega leiránnyal. Mióta ez elkezdődött, a negatív rekord 1.2MBit/s, az átlag olyan 3-25Mbit/s . Kerestük a kinti szolgáltatót is, egészen egyszerűen bizonyos nemzetközi vonalak be vannak dugulva. 
 

Azt csináltam, hogy van egy angliai telephelyünk, akikkel még relatív gyors VPN kapcsolatunk van, amikor ilyen szervert kell elérni, akkor azt a forgalmat az ottani telephely netkapcsolatán keresztül érem el, ezzel kicsit megváltoztatva a csomagok irányát. Így érezhetően jobb a tempó a kerülőút ellenére is. 

Ezzel sajnos önmagában sokmindent átlag felhasználóként nem lehet elkövetni, esetleg keresni valamiféle VPN szolgáltatót, akinél több kilépési pont közül lehet választani.

 

Persze ettől függetlenül nem zárnám ki az ügyféloldali hibákat sem, de azt a legegyszerűbben kikapcsolt iptv boxok mellett passthrough móddal lehetne tesztelni.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy fiókot vagy jelentkezz be a kommenteléshez

Ahhoz, hogy kommentelhess, tagnak kell lenned.

Fiók létrehozása

Hozz létre a közösségünkben egy új fiókot. Igazán egyszerű!


Új fiók regisztrálása

Bejelentkezés

Már van fiókod? Jelentkezz be itt!


Bejelentkezés most