Ugrás a tartalomhoz
  • 0

Térerő probléma, VoWifi beállítása


Gábor345

Kérdés

Kedves Szakértők!

Sajnos már nem tudok máshová fordulni, így kérem az Önök segítségét. Ahol lakom, sajnos nagyon gyenge a térerő, így nagyon sokszor azok az emberek, akik keresnek nem tudnak elérni. Később kapok csak értesítő sms-t, arról, hogy nem fogadott hívásom volt, miközben a telefonjaim végig be voltak kapcsolva. Két telefonom van, egy Samsung Galaxy S8 és egy Iphone 7, mind a kettőnél ugyan ez a hiba (mind a kettő Telekomos), de ha vannak nálam vendégek, akkor az ő térerőjük is vagy nagyon alacsony vagy egyáltalán nincs.

Többször hívtam az ügyfélszolgáltatot, írtam panaszt de mindig elutasítottak azzal, hogy a Telekom szerint van térerőm. Ha a Telekom szerint van térerőm, akkor ebben az esetben meg tudnák kérem válaszolni a következőket:

1) Mi alapján állítja a Telekom azt, hogy van térerőm? Tudomásom szerint van erre alkalmas mérőkocsija a Telekomnak, de ők nem jöttek ki hozzám.

2)  Ha van térerőm, akkor mi az oka annak, hogy gyakran nem tudnak hívni egyik telefonomon sem? A telefon miért küld nekem olyan sms-eket, hogy nem fogadott hívásom volt xy telefonszámról amikor keresnek? A telefon miért ír sokszor a térerő helyén egy áthúzott kört? (Nyilván a kérdések irónikusak, de az is cinikus, hogy a Telekom azt válaszolja, hogy van térerőm). Egyébként a lefedettségi térkép 4G-s lefedettséget mutat ott, ahol lakom.

3) Erre az esetre javasolja a Telekom, hogy használjam a VoWifit. A VoWifi szolgáltatás tökéletesen működik a telefonjaimon máshol (központilag és a telefonom is bekapcsoltam), de sajnos itthon (ahol nincs térerőm sem) nem tudom életre kelteni. Biztos, hogy nem a router a hiba oka, mert három teljesen különböző routerrel is kipróbáltam (SIP off, telefonok kaptak mac adress alapján fix IP-t, port forwardingot beállítottam az 500-as portra, illetve megnyitottam a 4500-as portot is). Egy olyan kisvárosban lakok, ahol egy kicsi internetszolgáltató van. Valószínűleg ennek az ISP-nek blokkolva van valamelyik eszközén az a port amit a VoWifi Ipsec tunnel használ. A kérdésem, hogy mit kell kérnem az internetszolgáltatómtól, mit állítson be, hogy működjön a VoWifi?

Kérem segítsenek, mert az ügyfélszolgálat semmiféle érdemleges segítséggel nem tud szolgálni a sokadik panaszomra sem. Azok a helpdeskes kollégák akik kezelik a telefonhívásokat, nincsenek ilyen technikai részletekre felkészítve.

 

Köszönöm előre is!

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

4 válasz erre a kérdésre

Ajánlott posztok

  • 0

Szia Uzman!

 

Köszönöm szépen a választ!

Bocsánat, nem fogalmaztam elég pontosan a térerővel kapcsolatban. A településen általánosságban jó a térerő. A házam 90%-ban olyan, mintha egy "blind spot" lenne, ahol egyáltalán nincsen. A nappali egyik sarkában van 1-es vagy 2-es térerő a telefonjaimon, a többi szobában, illetve az udvar egy részén nincs térerő, vagy néha van minimális/néha nincsen egyáltalán. De ez nem egy betonbunker, hanem egy átlagos téglaház, elvileg nem kellene, hogy árnyékolja bármi. Amikor a hibát jelentettem, akkor megadtam nekik a pontos címet természetesen.

SIM cserét még nem próbáltam, mert mindenkinél hasonló a probléma, aki hozzám látogat, de köszönöm szépen a tippet, ezt meg fogom próbálni mindenképpen.

Esetleg arra nincs véletlenül tipped, hogy VoWifi konfigurációval kapcsolatban hogy lehetne információt kiszedni a Telekomból?

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
2 órája, Gábor345 írta:

Szia Uzman!

 

Köszönöm szépen a választ!

Bocsánat, nem fogalmaztam elég pontosan a térerővel kapcsolatban. A településen általánosságban jó a térerő. A házam 90%-ban olyan, mintha egy "blind spot" lenne, ahol egyáltalán nincsen. A nappali egyik sarkában van 1-es vagy 2-es térerő a telefonjaimon, a többi szobában, illetve az udvar egy részén nincs térerő, vagy néha van minimális/néha nincsen egyáltalán. De ez nem egy betonbunker, hanem egy átlagos téglaház, elvileg nem kellene, hogy árnyékolja bármi. Amikor a hibát jelentettem, akkor megadtam nekik a pontos címet természetesen.

SIM cserét még nem próbáltam, mert mindenkinél hasonló a probléma, aki hozzám látogat, de köszönöm szépen a tippet, ezt meg fogom próbálni mindenképpen.

Esetleg arra nincs véletlenül tipped, hogy VoWifi konfigurációval kapcsolatban hogy lehetne információt kiszedni a Telekomból?

Akkor ezek szerint már a szabadban is gyenge a jel. Sajnos az épületek falazata minden esetben gyengít valamennyit a jelen, sőt ha valamilyen plusz hálózás van vagy valamilyen fémes erősítést kevernek a vakolatba, az tovább gyengíti a falon áthaladó hullámokat.

A VoWifivel kapcsolatban, sajnos a pontos technikai hátteret nem ismerem. Mindenképpen a saját szolgáltatódnál érdeklődj első körben.

De akár ha van ismerősöd, barátod, akinek van Telekom előfizetése, javaslom próbáljátok ki, hogy nála is aktiválni a szolgáltatást és megnézni, hogy ott működik-e. A szolgáltatás díjmentes, így nem veszítetek semmit, viszont ki fog derülni, hogy úgymond a szolgáltatód miatt nem megy vagy esetleg a hozzád kihelyezett eszköz konfigurációja nem megfelelő.

 

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
4 órája, uzman írta:

Akkor ezek szerint már a szabadban is gyenge a jel. Sajnos az épületek falazata minden esetben gyengít valamennyit a jelen, sőt ha valamilyen plusz hálózás van vagy valamilyen fémes erősítést kevernek a vakolatba, az tovább gyengíti a falon áthaladó hullámokat.

A VoWifivel kapcsolatban, sajnos a pontos technikai hátteret nem ismerem. Mindenképpen a saját szolgáltatódnál érdeklődj első körben.

De akár ha van ismerősöd, barátod, akinek van Telekom előfizetése, javaslom próbáljátok ki, hogy nála is aktiválni a szolgáltatást és megnézni, hogy ott működik-e. A szolgáltatás díjmentes, így nem veszítetek semmit, viszont ki fog derülni, hogy úgymond a szolgáltatód miatt nem megy vagy esetleg a hozzád kihelyezett eszköz konfigurációja nem megfelelő.

 

 

Igen, már próbáltam. Máshol jól működik (az S8 kiír egy telefon jelet felette egy apró wifi jellel, az iphone kiírja, hogy "WLAN call"), csak sajnos nálam nem (három különböző routerrel próbáltam itthon, így a szűk keresztmetszet marad a szolgáltató). Jelztem a szolgáltatónál a problémát, remélem meg fogják tudni oldani. Köszönöm szépen a választ!

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Új...