Győri coax kábeles (régi *****es) internethálózattal van a következő problémám: Tegnap este (feb. 25.) újra elkezdtem tapasztalni 4-5%-os packet losst, ami még a telekom hálozatában létrejön. A modemig minden rendben, utána kezdődik a probléma. Az alacsony válaszidőkből ítélve még azt is nehéz elhinni, hogy túlterheltségről lenne szó. Ennek ellenére a csomagvesztés mértéke csúcsidőben mégis rosszabb volt, mint pl. hajnali órákban vagy ma (feb. 26.) délutáni órákban. A csomagvesztés úgy tűnik csak feltöltési irányban történik meg, játék nem szokott beállni, csak az én gombnyomásaim nem mennek át idönként pár másodpercig.
A jelenség nem újkeletü, olyan értelemben, hogy már korábban is volt hasonló. A forgatókönyv általában az, hogy ez tart kb. 2-3 hétig, ez alatt valamennyit rosszabodik a probléma, majd eltűnik.
Korábban volt már:
2021 tavaszán egy elhúzódóbb probléma, ami ápr. 17-én még jelen volt, de ápr. 20-án már teljesen eltűnt, és nem volt semmi gond vele jó fél évig
2021 őszén, amit először okt. 30-án figyeltem meg, nov. 14-én este még nagy volt a csomagvesztés, és nov. 15-én délutánra már teljesen elmúlt a probléma, egészen ideáig
Referenciaként az alábbi képek nov. 14. esti, utána következő hajnali, valamint nov. 15. esti állapotokat mutatják be:
Lehetséges otthoni problémákkal kapcsolatban: tavaszi alkalommal minden végig lett zongorázva, volt modem csere, a szerelő fölment a poznára, direkt kapcsolódás modemmel, több eszköz kipróbálása, csillapítóval való próbálkozás, újraindítások. Ezekből semmi sem hozott megoldást, a probléma később, tőlem függetlenül tűnt el. Rosszabb alkalmakkor futattam speedtestet és ping2 programot, mindkettőből úgy tűnt, hogy feltöltési irányban vannak az akadások/csomagvesztések.
A nov. 15-i jó állapotban rögzítettem a modem jel értékeit, ezekben max. 0.1-es eltérések voltak a mostanival szemben. A modemet nyilván próbáltam újraindítani, de nem hozott megoldást. A modemről nem tudok pinget tesztelni, mivel a felület 10 ping-nél hosszab tesztelésre alkalmatlan...
Az ügyfélszolgálatnál a problémával kapcsolatos részletes bejelentéseimet az esetek nagy részében "nem látunk problémát", "nem találtunk hibát" kijelentésekkel le tudják, és amikor átirányítottak egy szerelőhöz, akkor kaptam olyat is, hogy "nem erre kötött szerződést", "az internet ilyen" (annak ellenére hogy az év 70-80% szinte csomagvesztés mentes a szolgáltatás..), ezért most itt próbálok szerencsét.
Ha valaki ismeri a jelenséget, vagy tudja mit tudok tenni az ügy érdekében, esetleg tudja mikorra várható javulás, annak nagyon megköszönném a segítségét!
Kérdés
Akos94
Sziasztok!
Győri coax kábeles (régi *****es) internethálózattal van a következő problémám: Tegnap este (feb. 25.) újra elkezdtem tapasztalni 4-5%-os packet losst, ami még a telekom hálozatában létrejön. A modemig minden rendben, utána kezdődik a probléma. Az alacsony válaszidőkből ítélve még azt is nehéz elhinni, hogy túlterheltségről lenne szó. Ennek ellenére a csomagvesztés mértéke csúcsidőben mégis rosszabb volt, mint pl. hajnali órákban vagy ma (feb. 26.) délutáni órákban. A csomagvesztés úgy tűnik csak feltöltési irányban történik meg, játék nem szokott beállni, csak az én gombnyomásaim nem mennek át idönként pár másodpercig.
A jelenség nem újkeletü, olyan értelemben, hogy már korábban is volt hasonló. A forgatókönyv általában az, hogy ez tart kb. 2-3 hétig, ez alatt valamennyit rosszabodik a probléma, majd eltűnik.
Korábban volt már:
Referenciaként az alábbi képek nov. 14. esti, utána következő hajnali, valamint nov. 15. esti állapotokat mutatják be:
Lehetséges otthoni problémákkal kapcsolatban: tavaszi alkalommal minden végig lett zongorázva, volt modem csere, a szerelő fölment a poznára, direkt kapcsolódás modemmel, több eszköz kipróbálása, csillapítóval való próbálkozás, újraindítások. Ezekből semmi sem hozott megoldást, a probléma később, tőlem függetlenül tűnt el. Rosszabb alkalmakkor futattam speedtestet és ping2 programot, mindkettőből úgy tűnt, hogy feltöltési irányban vannak az akadások/csomagvesztések.
A nov. 15-i jó állapotban rögzítettem a modem jel értékeit, ezekben max. 0.1-es eltérések voltak a mostanival szemben. A modemet nyilván próbáltam újraindítani, de nem hozott megoldást. A modemről nem tudok pinget tesztelni, mivel a felület 10 ping-nél hosszab tesztelésre alkalmatlan...
Az ügyfélszolgálatnál a problémával kapcsolatos részletes bejelentéseimet az esetek nagy részében "nem látunk problémát", "nem találtunk hibát" kijelentésekkel le tudják, és amikor átirányítottak egy szerelőhöz, akkor kaptam olyat is, hogy "nem erre kötött szerződést", "az internet ilyen" (annak ellenére hogy az év 70-80% szinte csomagvesztés mentes a szolgáltatás..), ezért most itt próbálok szerencsét.
Ha valaki ismeri a jelenséget, vagy tudja mit tudok tenni az ügy érdekében, esetleg tudja mikorra várható javulás, annak nagyon megköszönném a segítségét!
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon
7 válasz erre a kérdésre
Ajánlott posztok
Csatlakozz a közösséghez!
Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.