Akos94

Győr, packet loss

Kérdés

Sziasztok!

Győri coax kábeles (régi *****es) internethálózattal van a következő problémám: Tegnap este (feb. 25.) újra elkezdtem tapasztalni 4-5%-os packet losst, ami még a telekom hálozatában létrejön. A modemig minden rendben, utána kezdődik a probléma. Az alacsony válaszidőkből ítélve még azt is nehéz elhinni, hogy túlterheltségről lenne szó. Ennek ellenére a csomagvesztés mértéke csúcsidőben mégis rosszabb volt, mint pl. hajnali órákban vagy ma (feb. 26.) délutáni órákban. A csomagvesztés úgy tűnik csak feltöltési irányban történik meg, játék nem szokott beállni, csak az én gombnyomásaim nem mennek át idönként pár másodpercig.

0225ujrarossz2.PNG

A jelenség nem újkeletü, olyan értelemben, hogy már korábban is volt hasonló. A forgatókönyv általában az, hogy ez tart kb. 2-3 hétig, ez alatt valamennyit rosszabodik a probléma, majd eltűnik.

Korábban volt már:

  • 2021 tavaszán egy elhúzódóbb probléma, ami ápr. 17-én még jelen volt, de ápr. 20-án már teljesen eltűnt, és nem volt semmi gond vele jó fél évig
  • 2021 őszén, amit először okt. 30-án figyeltem meg, nov. 14-én este még nagy volt a csomagvesztés, és nov. 15-én délutánra már teljesen elmúlt a probléma, egészen ideáig

Referenciaként az alábbi képek nov. 14. esti, utána következő hajnali, valamint nov. 15. esti állapotokat mutatják be:

1114_3.PNG

hajnal.PNG

1115ujrajo3.PNG

Lehetséges otthoni problémákkal kapcsolatban: tavaszi alkalommal minden végig lett zongorázva, volt modem csere, a szerelő fölment a poznára, direkt kapcsolódás modemmel, több eszköz kipróbálása, csillapítóval való próbálkozás, újraindítások. Ezekből semmi sem hozott megoldást, a probléma később,  tőlem függetlenül tűnt el. Rosszabb alkalmakkor futattam speedtestet és ping2 programot, mindkettőből úgy tűnt, hogy feltöltési irányban vannak az akadások/csomagvesztések.

A nov. 15-i jó állapotban rögzítettem a modem jel értékeit, ezekben max. 0.1-es eltérések voltak a mostanival szemben. A modemet nyilván próbáltam újraindítani, de nem hozott megoldást. A modemről nem tudok pinget tesztelni, mivel a felület 10 ping-nél hosszab tesztelésre alkalmatlan...

Az ügyfélszolgálatnál a problémával kapcsolatos részletes bejelentéseimet az esetek nagy részében "nem látunk problémát", "nem találtunk hibát" kijelentésekkel le tudják, és amikor átirányítottak egy szerelőhöz, akkor kaptam olyat is, hogy "nem erre kötött szerződést", "az internet ilyen" (annak ellenére hogy az év 70-80% szinte csomagvesztés mentes a szolgáltatás..), ezért most itt próbálok szerencsét.

Ha valaki ismeri a jelenséget, vagy tudja mit tudok tenni az ügy érdekében, esetleg tudja mikorra várható javulás, annak nagyon megköszönném a segítségét!

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

7 válasz erre a kérdésre

Sziasztok!

Úgy tűnik a probléma marad, most kivételesen elég sokáig.

Március végén probáltam modem cserét kérni szakadozásra hivatkozva. A telekomos vonalellenörzésekben minden jó volt, bár miután kértem, hogy cserét szeretnék és minden rutin dolog már végig lett zongorázva, akkor az ügyfélszolgálatos is elkezdett látni valami szakadást. A szerelő, akivel utána lévő napon vettem fől a kapcsolatot, azt mondta, hogy semmi hálózatról leszakadást nem látott és még kikapcsolva sem volt az utobbi időben. Abban egyeztünk meg, hogy indít valami mérést a modemen (amihez újra is indult az eszköz) és majd 2 nap mulva beszélünk.

A mért idő alatt én láttam olyat, hogy kb 1-2% packet loss van aztán 5-10másodpercig hatalmasra nő, meg volt az is amikor bizonyos délutáni vagy esti orákba beáll az 5%, és ott is amikor van, néhány másodpercig gyakrabban, aztán 1-2 percig tiszta. Amit mondani akarok ezzel, hogy a hosszú mérésre szétkent %-okat nem természetes eloszlásban kapom meg, hanem burst-ösen.

A mérés utáni beszélgetésünkben a szerelő azt mondta, hogy a modemen csomagvesztés nem történt, inkább csak a hálozatban volt valami. Mikor erre rákérdeztem, azt hiszem olyasmikre hivatkozott, mint rosszul bekötött kábel, vagy tv vagy ilyesmi zavarja a hálózatot. Egy hosszú telekom-szerelős cikkben olvastam olyat, hogy rossz/hulladék splitter, le nem zárt splitter vég, meg kábelre direkt rákötött tv marhára zajósítani tudja a hálozatot, szóval gondolom hasonló tipikus coax kábeles problémáról volt szó. Ennek ellenére még fölhoztam a cserét, de azt mondta, hogy csak ugyan ilyenre tudja lecserélni, és mivel az 1 éve sem hozott megoldást, elálltam a dologtól. Abban még megegyeztünk, hogy hétvégére még hagyja rajta a mérést, és ha nagyon romlani fog, majd megint felkeresem őket, bár ebből nem lett semmi, mivel sokat én se voltam otthon, és rosszabbat nem láttam, mint a korábbi időszak alatt. Igazából azt se tudom, hol van az a küszöb aminél csinálnak valamit, meg a telekomos ügyfélszolgálattól átkéreckedni másik cég szerelőjéhez is kellemetlen, szóval teljesen ejtettem a dolgot és vártam.

Voltak javuló tedenciák, pl. Húsvét előtt hétköznapokon este 9-10-re már jól kitisztult, tényleg 0.5% vagy alatta és semmi gond. Aztán ez fölborult csütörtök este, onnantól esténként éjjelbe menőleg sokáig elég rossz volt. Másik érdekes dolog hosszú hétvégén a délutáni 3-5percig minden jó aztán 5-10 másodpercig masszív packet loss. Most vasárnap május 8-án olyan 14:26-tól kezdtem tesztelni és 20-30% packetloss kb 20 percen keresztül majd leesik 1% körülire, de idönként jön egy-két 5-10 másodperces burst. Gondolkozom ilyenkor, hogy jelentsem-e, de szerelőt úgy is csak hétköznap kapok, másrészt az én méréseim nem mérvadóak, ezeket neki kell látni a saját szemével a saját mérésén, ami megint gond, szóval tényleg értelmét sem láttam az egésznek. Mellesleg jegyzem meg, hogy szerelő azt is mondta még nekem, hogy mások nem panaszkodtak a körényeken, de ezek után öszintén nekem sincs semmi kedvem fölhívni bárkit is emiatt, főleg ha az egész ügyfélszolgálati rendszer a lekaparásra van felépítve.

Úgyhogy kb. ez van, úgy tűnik a coax-os hálózat ilyen téren hulladék, vagy a két cég minőségi standardja ilyen, sokat mindenesetre nem tudtam meg a problémáról. A környéken sok a költözés és az építkezés, úgyhogy ha tényleg olyanok miatt zajosodik, akkor ez gondolom standard lesz. Mérésekről képeket most nem raktam fel mivel nem láttam sok értelmét, ha valaki kiváncsi rá szívesen felrakom

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Szia @Akos94! Illetékeseink vizsgálják a tapasztalt jelenségeket! Ahogy újabb hírrel tudunk szolgálni, várhatóan is fórumon is közzétesszük. Sajnáljuk az okozott kellemetlenséget! Bízunk benne, hogy nem kell sokáig türelemmel legyél! ^Oszkár

 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
Ekkor: 2022. 02. 26. at 17:31, Akos94 írta:

Sziasztok!

Győri coax kábeles (régi *****es) internethálózattal van a következő problémám: Tegnap este (feb. 25.) újra elkezdtem tapasztalni 4-5%-os packet losst, ami még a telekom hálozatában létrejön. A modemig minden rendben, utána kezdődik a probléma. Az alacsony válaszidőkből ítélve még azt is nehéz elhinni, hogy túlterheltségről lenne szó. Ennek ellenére a csomagvesztés mértéke csúcsidőben mégis rosszabb volt, mint pl. hajnali órákban vagy ma (feb. 26.) délutáni órákban. A csomagvesztés úgy tűnik csak feltöltési irányban történik meg, játék nem szokott beállni, csak az én gombnyomásaim nem mennek át idönként pár másodpercig.

0225ujrarossz2.PNG

A jelenség nem újkeletü, olyan értelemben, hogy már korábban is volt hasonló. A forgatókönyv általában az, hogy ez tart kb. 2-3 hétig, ez alatt valamennyit rosszabodik a probléma, majd eltűnik.

Korábban volt már:

  • 2021 tavaszán egy elhúzódóbb probléma, ami ápr. 17-én még jelen volt, de ápr. 20-án már teljesen eltűnt, és nem volt semmi gond vele jó fél évig
  • 2021 őszén, amit először okt. 30-án figyeltem meg, nov. 14-én este még nagy volt a csomagvesztés, és nov. 15-én délutánra már teljesen elmúlt a probléma, egészen ideáig

Referenciaként az alábbi képek nov. 14. esti, utána következő hajnali, valamint nov. 15. esti állapotokat mutatják be:

1114_3.PNG

hajnal.PNG

1115ujrajo3.PNG

Lehetséges otthoni problémákkal kapcsolatban: tavaszi alkalommal minden végig lett zongorázva, volt modem csere, a szerelő fölment a poznára, direkt kapcsolódás modemmel, több eszköz kipróbálása, csillapítóval való próbálkozás, újraindítások. Ezekből semmi sem hozott megoldást, a probléma később,  tőlem függetlenül tűnt el. Rosszabb alkalmakkor futattam speedtestet és ping2 programot, mindkettőből úgy tűnt, hogy feltöltési irányban vannak az akadások/csomagvesztések.

A nov. 15-i jó állapotban rögzítettem a modem jel értékeit, ezekben max. 0.1-es eltérések voltak a mostanival szemben. A modemet nyilván próbáltam újraindítani, de nem hozott megoldást. A modemről nem tudok pinget tesztelni, mivel a felület 10 ping-nél hosszab tesztelésre alkalmatlan...

Az ügyfélszolgálatnál a problémával kapcsolatos részletes bejelentéseimet az esetek nagy részében "nem látunk problémát", "nem találtunk hibát" kijelentésekkel le tudják, és amikor átirányítottak egy szerelőhöz, akkor kaptam olyat is, hogy "nem erre kötött szerződést", "az internet ilyen" (annak ellenére hogy az év 70-80% szinte csomagvesztés mentes a szolgáltatás..), ezért most itt próbálok szerencsét.

Ha valaki ismeri a jelenséget, vagy tudja mit tudok tenni az ügy érdekében, esetleg tudja mikorra várható javulás, annak nagyon megköszönném a segítségét!

Szia
Nagyszüleimnél volt szintén Győrben T over Vida koaxon olyan probléma, hogy (majdnem) minden óra 46 perc körül megakadt a forgalom, de helyre is állt majdnem azonnal. Érdekességképpen néha ezek a szaggatások napon belül ritkultak.  Ott viszont konkrétan a sagemcom hgw-vel volt valami bolondság, nem akarták elhinni, hogy szakadozik, nekem kellett bizonygatnom, hogy rossz.   Adtak helyette egy kaont, azóta megszűnt. 
 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
Ekkor: 3/2/2022 at 21:28, b10up írta:

Szia
Nagyszüleimnél volt szintén Győrben T over Vida koaxon olyan probléma, hogy (majdnem) minden óra 46 perc körül megakadt a forgalom, de helyre is állt majdnem azonnal. Érdekességképpen néha ezek a szaggatások napon belül ritkultak.  Ott viszont konkrétan a sagemcom hgw-vel volt valami bolondság, nem akarták elhinni, hogy szakadozik, nekem kellett bizonygatnom, hogy rossz.   Adtak helyette egy kaont, azóta megszűnt.

Szia

Hasonló problémám nekem is volt már másik szolgáltatónál, ott konkrétan pontosan 5 percenként szakadt meg a kapcsolat kisebb-nagyobb mértékben, ezért én is gondoltam erre eleinte. Viszont fix, megbízhatóan ismétlődő rendszerességet nem találtam, valamint "szakadás" sem történik ugyanolyan értelemben. Ott konkrétan az esetek 1/3-ban kidobott a szerver, meg megállt a bufferelt netrádió is néha, itt viszont ez szinte sosem történik meg. A tapasztalat most az erősen online játékokban általában olyan, hogy időnként gomb lenyomások/fölengedések nem mennek el, viszont minden más megy tovább, nem áll meg semmi. Mérések szerint is úgy tünik, hogy feltöltési irányban van csak gond, ezért olyan értelemben nincs szakadás.

Viszont nekem is sagemcom hgw-m van, pontosan Sagemcom F@st 3890V3. Mivel a probléma szinte garantáltan a modem és a következő hálózati eszköz között jön létre, ezért nem kizárt, hogy ez a ludas, úgyhogy köszönöm a hozzászolást. Ha semmi más nem marad, akkor kihisztizek egy cserét, és imádkozom, hogy működjön. (bár ehhez még szeretném hozzátenni, hogy az előző, 2021 tavaszán lecserélt cisco-s modem mellett is volt ilyen gond, valamint azt is hogy máskor már eltünt ez a probléma, ugyan ennél a modemnél több honapig)

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Posztolva: (szerkesztve)

Mivel érdemi változás nem történt még, ezért leírom az első postolás óta tapasztaltakat/történteket.

Előző héten hétközben (tehát március 1-4) között általában azt tapasztaltam, hogy olyan 17:15 környékén romlik meg a dolog, kb. 18:00-20:00 között általában már alacsony a packet loss, és estére volt, hogy úgy is maradt és volt hogy följebb ment 1-2%ra. Nyilván nem mindig és folyamatosan mértem, csak az elcsípett időszakokról tudok. A következő 2 érték március 3-án készült:

0303rossz3.PNG

0303rossz4.PNG

Ez a standard valamelyest romlott hétvégén, napközbeb valamivel rosszabb volt mint hétköznap, de voltak extrémebben kiugró értékek, ebből ráadásul az egyik vasárnap(március 6.) hajnali 3-kor, amikor 1-2% packetlossról hírtelen igen megromlott kb. 10 percig:

0306rossz2.PNG

A vasárnapi csúcsot a kb 18:18 - 18:36 terjedő időzsak hozta, ebből is itt van néhány kép:

0306rossz10.PNG

0306rossz11.PNG

Ezen annyira mondjuk nem lepődtem meg, korábbi esetnél már volt ilyen egyik vasárnap, akkor föl is hívtam az ügyfélszolgálatot, hogy nincs meg az 1mb/s feltöltés speedtest-be, sőt gyakran flatline-ol a mutató 0-nál, de elmagyaráztak hogy minden jó..

Ezek után még este sokáig 2-5% közötti packet loss volt.

Március 8-ra láttam kiírva valamilyen fejlesztést, gondoltam addig várok, aztán telefonon is bejelentem a bajom, hátha most sikerrel járok majd. Mindenesetre a március 8. mérés délután kb. így nézett ki (most packet loss tesztelő oldalt is mellé raktam):

0308rosszpack.PNG

Mint látható az adott német szerverhez a pingem igen jó, hálózati torlódásnak jele nincs, kivéve azt a feltöltési packet loss-t ami kb. annyi, mint amennyit pingplotter-el mérek.

Következő nap, március 9-én hasonló jelenségek mellett fölhívóm az ügyfélszolgálatot a problémával. Az ügyfélszolgálatos újraindítja és frissíti a hgw-t, majd kiderül, hogy a hálozatukban minden jó. Tanácsolja, hogy csatlakozzak direkt a hgw-hez, ezért elvégeztem azt a tesztet még egyszer, amit hívás elött is lefutattam egy gyengébb laptopról egy ethernet kábel segítségével. A következő kép a laptopon készült:

0309.PNG

Ekkor a kikapcsolt router, a standby erősítő, standby tv doboz, és a halott telefon volt bekötve a modembe + az én laptopom kábelen. A laptop nem nagyon volt használva, és az órája elcsuszott kb. 8 percet előre + windows frissítés terén sem volt a helyzet magaslatán, de igyekeztem azt kilőni. Én nem hiszem hogy ezek a tényezők produkálhatják ugyan azt a packet loss-os problémát teljesen külön, de a teljesség kedvéért megemlítem.

A következőket a számítógépemen mértem kb 45-50 perccel késöbb (router visszakapcsolása után):

0309rossz5.PNG

0309packet1.PNG

Mellékesen megemlítem még a telefonbeszélgetésem értelmét: ha az ügyfélszolgálatos úgy látja, hogy nincs a hálozatban hiba, nem tud hibajegyet kiállítani. Ez azt jelenti, hogy jön az a rész, amikor mindenlehetséges otthoni vagy szerver oldali hibát fölsorol. Ezek után max szerelőt tudja ajánlani kiszállási díj ellenében. (én ezt elutasítottam, mivel nem tudom mi a garancia, hogy kapok is valamit a pénzemért/időmért, főleg ha a cég maga ellenérdekelt költségoptimalizálás szempontjából nézve).

Végül köszönöm @Telekom szakértő  hozzászolását, nagyon jól esett, hogy végre talán foglalkoznak a gonddal és lesz megoldás remélhetőleg hosszú távon is. Viszont ezen a ponton már nem tudom eldönteni, hogy még komolyan dolgoznak a problémán, már félredobták, vagy csak üres gesztusként másolták ezt nekem ide. Ezért nagyon megköszönném, ha bármiféle őszinte visszajelzést kaphatnék majd az ügy állapotáról. Elnézést kérek és mélyen szégyenlem magam az előző sorokért, ha tényleg rendesen foglalkoznak a gondommal.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Akos94

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
12 órája, Akos94 írta:

Mivel érdemi változás nem történt még, ezért leírom az első postolás óta tapasztaltakat/történteket.

Előző héten hétközben (tehát március 1-4) között általában azt tapasztaltam, hogy olyan 17:15 környékén romlik meg a dolog, kb. 18:00-20:00 között általában már alacsony a packet loss, és estére volt, hogy úgy is maradt és volt hogy följebb ment 1-2%ra. Nyilván nem mindig és folyamatosan mértem, csak az elcsípett időszakokról tudok. A következő 2 érték március 3-án készült:

0303rossz3.PNG

0303rossz4.PNG

Ez a standard valamelyest romlott hétvégén, napközbeb valamivel rosszabb volt mint hétköznap, de voltak extrémebben kiugró értékek, ebből ráadásul az egyik vasárnap(március 6.) hajnali 3-kor, amikor 1-2% packetlossról hírtelen igen megromlott kb. 10 percig:

0306rossz2.PNG

A vasárnapi csúcsot a kb 18:18 - 18:36 terjedő időzsak hozta, ebből is itt van néhány kép:

0306rossz10.PNG

0306rossz11.PNG

Ezen annyira mondjuk nem lepődtem meg, korábbi esetnél már volt ilyen egyik vasárnap, akkor föl is hívtam az ügyfélszolgálatot, hogy nincs meg az 1mb/s feltöltés speedtest-be, sőt gyakran flatline-ol a mutató 0-nál, de elmagyaráztak hogy minden jó..

Ezek után még este sokáig 2-5% közötti packet loss volt.

Március 8-ra láttam kiírva valamilyen fejlesztést, gondoltam addig várok, aztán telefonon is bejelentem a bajom, hátha most sikerrel járok majd. Mindenesetre a március 8. mérés délután kb. így nézett ki (most packet loss tesztelő oldalt is mellé raktam):

0308rosszpack.PNG

Mint látható az adott német szerverhez a pingem igen jó, hálózati torlódásnak jele nincs, kivéve azt a feltöltési packet loss-t ami kb. annyi, mint amennyit pingplotter-el mérek.

Következő nap, március 9-én hasonló jelenségek mellett fölhívóm az ügyfélszolgálatot a problémával. Az ügyfélszolgálatos újraindítja és frissíti a hgw-t, majd kiderül, hogy a hálozatukban minden jó. Tanácsolja, hogy csatlakozzak direkt a hgw-hez, ezért elvégeztem azt a tesztet még egyszer, amit hívás elött is lefutattam egy gyengébb laptopról egy ethernet kábel segítségével. A következő kép a laptopon készült:

0309.PNG

Ekkor a kikapcsolt router, a standby erősítő, standby tv doboz, és a halott telefon volt bekötve a modembe + az én laptopom kábelen. A laptop nem nagyon volt használva, és az órája elcsuszott kb. 8 percet előre + windows frissítés terén sem volt a helyzet magaslatán, de igyekeztem azt kilőni. Én nem hiszem hogy ezek a tényezők produkálhatják ugyan azt a packet loss-os problémát teljesen külön, de a teljesség kedvéért megemlítem.

A következőket a számítógépemen mértem kb 45-50 perccel késöbb (router visszakapcsolása után):

0309rossz5.PNG

0309packet1.PNG

Mellékesen megemlítem még a telefonbeszélgetésem értelmét: ha az ügyfélszolgálatos úgy látja, hogy nincs a hálozatban hiba, nem tud hibajegyet kiállítani. Ez azt jelenti, hogy jön az a rész, amikor mindenlehetséges otthoni vagy szerver oldali hibát fölsorol. Ezek után max szerelőt tudja ajánlani kiszállási díj ellenében. (én ezt elutasítottam, mivel nem tudom mi a garancia, hogy kapok is valamit a pénzemért/időmért, főleg ha a cég maga ellenérdekelt költségoptimalizálás szempontjából nézve).

Végül köszönöm @Telekom szakértő  hozzászolását, nagyon jól esett, hogy végre talán foglalkoznak a gonddal és lesz megoldás remélhetőleg hosszú távon is. Viszont ezen a ponton már nem tudom eldönteni, hogy még komolyan dolgoznak a problémán, már félredobták, vagy csak üres gesztusként másolták ezt nekem ide. Ezért nagyon megköszönném, ha bármiféle őszinte visszajelzést kaphatnék majd az ügy állapotáról. Elnézést kérek és mélyen szégyenlem magam az előző sorokért, ha tényleg rendesen foglalkoznak a gondommal.

Mindenképpen kérj szerintem egy HGW cserét első körben, nagyfaternál is évek után adta meg magát egy sagemcom. Előtte ott is cisco volt, az is úgy kezdte, hogy szaggatott, de az a végén elkezdett sípolni és totál lefagyni is. Még kijárósként rengeteg olyan hgw-vel találkoztam, ami látszólag tökéletesen működik, de valamiért kockásodik rajta az iptv vagy dobálja a forgalmat. 
Nálunk is volt fenyítés azzal, hogy fizetős lesz, akkor küldtem el a grafikonokat, hogy mi történt, és szerintem HGW lesz, szó nélkül csere volt. Azóta konkrétan 0 szakadás volt. 
 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
Ekkor: 3/11/2022 at 8:37, b10up írta:

Mindenképpen kérj szerintem egy HGW cserét első körben, nagyfaternál is évek után adta meg magát egy sagemcom. Előtte ott is cisco volt, az is úgy kezdte, hogy szaggatott, de az a végén elkezdett sípolni és totál lefagyni is. Még kijárósként rengeteg olyan hgw-vel találkoztam, ami látszólag tökéletesen működik, de valamiért kockásodik rajta az iptv vagy dobálja a forgalmat. 
Nálunk is volt fenyítés azzal, hogy fizetős lesz, akkor küldtem el a grafikonokat, hogy mi történt, és szerintem HGW lesz, szó nélkül csere volt. Azóta konkrétan 0 szakadás volt. 

Még egy kb. két hetet várok vele, hátha beavatkozás nélkül megszűnik a probléma megint, esetleg kiderül valami. Egy évvel ezelőtt cseréltek hgw-t + valamit a póznán is állítottak. A probléma teljesen ugyanaz maradt, ráadásul később el is múlt tőlem függetlenül (nem volt elfogadott hibabejelentésem és otthon sem próbáltam már semmit). Szóval nehezemre esik elképzelni, hogy ez lesz a megoldás, de teljesen kizárni sem tudom.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy fiókot vagy jelentkezz be a kommenteléshez

Ahhoz, hogy kommentelhess, tagnak kell lenned.

Fiók létrehozása

Hozz létre a közösségünkben egy új fiókot. Igazán egyszerű!


Új fiók regisztrálása

Bejelentkezés

Már van fiókod? Jelentkezz be itt!


Bejelentkezés most