Kérdés

Sziasztok,
A Telekomtól kapott Kaon CG3000 routerem WI-FI jelét nem használom, ezt egy Redmi AC2100 routerrel pótlom. Tökéletesen működött több, mint egy évig. Az IPTV-hez Powerline-nal juttatok el internetet, ez is tökéletes volt idáig.
Most azonban a HD csatornák nézhetetlenek, a WI-FI pedig sűrűn kiugrásszerűen nem működik. Ha működik, akkor akár 400Mbps-t is mérek, ha nem, akkor egyáltalán nincs internet. Powerline szintúgy; vagy 60Mbps, vagy 6Mbps körül mérek rajta - nincs köztes állapot. Mindkét eszköz külön a Kaon routerre van kötve egy TP-link switchen keresztül. Az az érdekes, hogy egy Tenda router közvetlen a Kaonra kötve egyszer sem veszti el az internetkapcsolatot. Az összes kábelt teszteltem, azokkal nincs baj, illetve a switch-el sem.
Nem látom értelmét annak, hogy kihívjam a Telekomos srácokat, mivel a mérés pillanatában tökéletes, és minden resetelve volt. Esetleg még azt is mondhatják, hogy csak a Kaon az ő eszközük (ott helyben úgy sem tudnák megmondani mi okozza a véletlenszerű megszakadásokat).
Tudjátok-e, hogy mi lehet a baj, illetve volt-e nektek hasonló? Milyen módszerrel tudnám még jobban lekövetni a problémát?

Köszönöm a válaszokat,
Dávid

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

3 válasz erre a kérdésre

11 órája, Bárkányi Dávid írta:

Szia, köszönöm a válaszod!

Az IPTV felől valószínűleg a Powerline lehet a probléma, csak azért tartottam furcsának mert tökéletes volt idáig, és most egyszerre lett minden rosszabb. Nem tudom milyen alternatív megoldást lehetne kitalálni erre, az IPTV csak a kaon ip tartományát fogadja el, csak ezért használtam Powerline-t. Mivel a WI-FI részét nem használom, így a jelerősítő is kilőve. Ha Access Point mode-ban használom a Redmi routert, akkor jelentősen csökken a sávszélessége, ezért külön routerként használom - külön tartományban. Erre esetleg valami megoldás?

A kaonnál csak olyan logokat találtam, hogy az eszközök sikeresen csatlakoztak, illetve a Redmi routernél semmi lehetőséget nem találtam, persze lehetséges, hogy én nem értek hozzá annyira. 

 

Sajnos ami elromolhat, az el is romlik.

A  kábelezés ha nem alternatíva, akkor az Okoswifi rendszert próbáld ki, ezzel működik az IPTV is.

https://www.telekom.hu/lakossagi/szolgaltatasok/internet/okoswifi

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Szia, köszönöm a válaszod!

Az IPTV felől valószínűleg a Powerline lehet a probléma, csak azért tartottam furcsának mert tökéletes volt idáig, és most egyszerre lett minden rosszabb. Nem tudom milyen alternatív megoldást lehetne kitalálni erre, az IPTV csak a kaon ip tartományát fogadja el, csak ezért használtam Powerline-t. Mivel a WI-FI részét nem használom, így a jelerősítő is kilőve. Ha Access Point mode-ban használom a Redmi routert, akkor jelentősen csökken a sávszélessége, ezért külön routerként használom - külön tartományban. Erre esetleg valami megoldás?

A kaonnál csak olyan logokat találtam, hogy az eszközök sikeresen csatlakoztak, illetve a Redmi routernél semmi lehetőséget nem találtam, persze lehetséges, hogy én nem értek hozzá annyira. 

 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Szia

A powerline megoldás képes instabil lenni. Mindenképpen ki kellene zárni, hogy nem-e ez az eszköz hibás.

Valamilyen megoldással közvetlenül a szolgáltatói eszközre kellene kötni az IPTV eszközt (vagy az IPTV eszközt közelebb vinni a Kaon-hoz vagy akár ideiglenesen is kábelt kihúzni neki).

Esetleg érdemes lehet az eszközökben a logokat megnézni, hátha van valamilyen árulkodó error vagy warning bejegyzés.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy fiókot vagy jelentkezz be a kommenteléshez

Ahhoz, hogy kommentelhess, tagnak kell lenned.

Fiók létrehozása

Hozz létre a közösségünkben egy új fiókot. Igazán egyszerű!


Új fiók regisztrálása

Bejelentkezés

Már van fiókod? Jelentkezz be itt!


Bejelentkezés most