Eda

Apple IPhone 6S 64 GB

Kérdés

2016 április 21. Békéscsaba Csaba Center Telekom üzlet. Vásároltam a lányomnak ajándékba ( részletfizetésre) extra csomag biztosítással egy IPhone 6S készüléket, mert erre vágyott. Otthon a beállítások és használat közben kiderült, hogy a telefon hangszórója recseg beszélgetés közben és egyéb hiba is jelentkezett a készülékben. Visszavittük az üzletbe, ahonnan elküldték szervizbe, majd futárral visszajuttatták hozzánk.  Másik készüléket kaptunk, szintén használtat, mert nem eredeti csomagolásban volt. Kaptunk egy másik HIBÁS készüléket. Ennek az előlapi kamerája belülről meg van karcolva és nem is fókuszál. Másnap vissza az üzletbe, ahol szintén elküldték a szervizbe. Kb. 13 nap után hozta a futár - ugyanazt a készüléket, ugyanazzal a fennálló hibával és egy jegyzőkönyvvel, miszerint a készüléknek semmi baja, hibátlan. Írtam emailt a Telekomnak, sérelmeztem az eljárást, s pár hetes késéssel megkaptam a levelüket, miszerint sajnálják a dolgot, és megértésemet kérik. Ők nem bírálhatják felül a szakszerviz álláspontját. Ha akarom, küldjem , vagy vigyem be én a szervizbe , hogy javítsák meg, de azért már fizetnem kell. Ez milyen eljárás? Ez a híres problémamegoldás? Régóta a Telekomnál vagyunk, de ez akkora kiábrándulás volt, hogy szeretném felbontani a szerződésem a szolgáltatóval, mert nem vagyok hajlandó 170.000 Ft-ot kifizetni egy selejtes készülékért.      Mit tehetek ilyen esetben?

A választ előre is köszönöm.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

3 válasz erre a kérdésre

Hello Eda, hát igen, így nehéz lenne :(

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hello teherwagon, köszönöm a válaszod, és hogy megértesz, mert manapság már ez is egyre kevesebb emberi tulajdonság. A válaszod megérkezése előtt felvettem a kapcsolatot a Fogyasztóvédelemmel is, ahol azt tanácsolták, menjek vissza az üzletbe és vetessek fel egy végleges jegyzőkönyvet az akkori állás  szerint, ki mit állít és mit ajánl fel. Voltam az üzletben, kértem a jegyzőkönyv felvételét, de nem akarták felvenni, mondván, hogy azt nem az üzletben kell felvetetni, hanem a szervizben. ( Persze ez tőlünk több mint 200 km). Az eladó, látván, hogy nem szabadul meg könnyen tőlünk, hozott az egyik kollégájától egy hasonló típusú készüléket, mindkettővel készített fotót, hogy lássuk, hogy a mi készülékünkkel még szebb fotót lehet készíteni mint a másikkal. Valóban élesebbnek tűnt a fotó, mint a másik készüléken. Erre mit léphetnék? Bárhova mennék vele, ilyen jellegű "problémával" senki nem foglalkozik. Mászkálhatnék bíróságra, stb. egy csomó kárbaveszett idő lenne. Belenyugodtam. Én már nem megyek ez ügyben sehova. Mondjuk úgy, hogy belefáradtam. Szélmalom harcot nem vívok. Egyet viszont kijelenthetek: Apple terméket többé nem veszek. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hello Eda, kívülállóként megértelek, én is jártam már így egy jó nevű elektronikai áruházzal, sőt még ígyebben. új, elfogadható nevű flexen az első elhasznált  tárcsa levételekor eltört a tárcsafék (ami tárcsacserénél megfogja a tengelyt), így cserélhetetlenné vált a tárcsa. kereskedő boltjába be, *****, flegma boltvezető helyettes megpróbált elhajtani a gyártó szervizébe, majd hajthatatlanságom láttán a flexen lévő por miatt szakértő és kárörvendő mosollyal közölte, hogy ez ipari használat, nem garanciális. hiába mondtam neki, hogy megbecsült, tizenéves korában elhalálozott flexem nagy reménységű utódján egyetlen tárcsát használtam el, és a por azért van, mert az általa a flexek fő felhasználási területeként gondoltakkal ellentétben én nem számítógépház sorjátlanításához vettem egy 1000 wattos szörnyeteget, ráírta a szervizlapra. hetek múlva üzenetet kaptam tőlük, hogy javították. nagy mosollyal be, majd koppanás. a valószínűleg kiárusításon lőtt, emberek elől szigorúan rejtegetendő helyettesnél 100-szor normálisabb boltvezető adta vissza a cuccot azzal, h a gyártó nem javította, mert nem garanciális. persze hozzányúltak, leszedték az elhasznált tárcsát, és valami kulimásszal betömve a helyét, teljesen kiszedték a tárcsaféket, mondván, így is használható. szerintük. ezt vitathattam volna a gyártó szervizében, de nem volt időm tovább foglalkozni vele, így még egy tárcsát elhasználtam, azóta használhatatlanul a pincében porosodik a masina. mondanom sem kell, azóta a boltvezető helyettes hozzáállása miatt semmit nem vásárolok a kereskedőnél (előtte DIY hívőként és nem ipari felhasználóként! százezreket hagytam náluk mindenféle kütyüre) és az adott márkát is messze kerülöm (előtte rendszeresen olyan márkájú barkácsgépeket vettem)

no, a kis kitérő után visszatérve az iPhone-hoz, sajnálom nagyon, de a Té védése nélkül azt kell mondanom, van alapja annak, amit a Té írt, itt nem ők lesznek a hunyók.

a hibás telót választásod szerint a gyártóhoz vagy a kereskedőhöz, itt a Téhez is viheted. de egy ideje már a Té is úgy működik, mint az elektronikai áruházak. náluk nincs szerviz, továbbküldik a gyártónak, és a gyártó vizsgál, javít, cserél (vagy elutasít, mint nálad). szóval a Tének tényleg nincs sok beleszólása (főleg egy Apple-lel szemben). legfeljebb az Apple hibája miatt saját zsebből ajándékba adhatna neked egy harmadik telót, ami nekik az általad fizetett akciós, 170 ezres árnál jóval nagyobb bukta lenne, így a jelenlegi fogyasztóvédelmi törvény alapján sem kérheted.

amit nem értek:

  • az általad írt kicsi hibánál (recsegő hangszóró) az Apple miért cserélte a telót, miért nem csak a hibás, vélhetően párezres alkatrészt?
  • ha igaz, amit írsz, az nagyon gáz, ebben az esetben az Apple szerviz hogy engedheti meg magának, hogy hibás telót küldjön cseretelóként? a csomagoláshiány még nem jelenti a használtságot, így ezt szándékosan nem firtatom. ennél a telónál tudtommal nem fértek hozzá az első kamerához (nem tudjátok szétszedni), így belső karcot nem okozhattatok ti. ha tényleg ott a karc, hogyan lehet kérdés, garanciális időszakban garanciális vagy fizetős a javítása? EZ LESZ A KULCS (nyilván ebből fakad egy másik kérdés is, javítás vagy indokolatlan csere a megoldás?)

szóval ha biztos vagy benne, hogy igazad van, akkor ne hagyd magad. és a helyedben én mindenféleképpen közvetlenül az Apple-lel egyeztetnék (részletes leírás, fenti érvelés, doksik, fotók)…

na, most látom, jó hosszú lett, elnézést. majd számolj be légyszi, mi lett a vége.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy fiókot vagy jelentkezz be a kommenteléshez

Ahhoz, hogy kommentelhess, tagnak kell lenned.

Fiók létrehozása

Hozz létre a közösségünkben egy új fiókot. Igazán egyszerű!


Új fiók regisztrálása

Bejelentkezés

Már van fiókod? Jelentkezz be itt!


Bejelentkezés most