Kalimera

Tag
  • Tartalmak

    287
  • Csatlakozás időpontja

  • Utolsó látogatás

Kalimera a fórumon

  • Rang
    Tudományos főtag
    6
    6

    Megoldóember

    Megoldóember vagyok, a fórum indulásától ennyi válaszom fogadták el megoldásként a fórumtagok

    150+
    150+

    Népszerű

    Népszerű vagyok, a fórum indulásától a kérdéseimre, válaszaimra ennyi elismerést kaptam a fórumtagoktól.

    50+
    50+

    TV Guru

    Otthon vagyok a televízió témakörben, az előző 90 nap alatt ennyit posztoltam

    50+
    50+

    Internet guru

    Otthon vagyok az internet témakörben, az előző 90 nap alatt ennyit posztoltam

    50+
    50+

    Telefon guru

    Otthon vagyok a telefon témakörben, az előző 90 nap alatt ennyit posztoltam

    50+
    50+

    Mobil guru

    Otthon vagyok a mobiltelefon témakörben, az előző 90 nap alatt ennyit posztoltam

    50+
    50+

    Egyéb guru

    Otthon vagyok a Telekom ügyintézéssel/ a Telekom fórummal kapcsolatban, az előző 90 nap alatt ennyit posztoltam

Profil megtekintések

1.186 profilmegtekintés
  1. @Martonk Gondtalan tévézéshez direkt kábel a legegyszerűbb és legolcsóbb megoldás a STB és a digitális elosztó között. Jól kiválasztott eldugott helyen pl. 22 milliméteres (így már szerelés nélkül áthúzható több kábel) fúróval átfúrva a falat. Ha egy LAN kábel már ott van, akkor nem okozhat nagy problémát még egyet odajuttatni. CAT6-os kábellel ez a távolság akár 20 méter is lehet. Milyen különleges okod van a saját router használatára?
  2. @anonymus A Netboard szerint műholdas tévén is ilyen volt. (Pár perc alapján IPTV-n már jó.)
  3. @anonymus Nem, Eger közelében is ilyen volt tegnap este.
  4. Elkelne egy kis töredezettségmentesítés: Kb. egy percenként jelentkező képhibák! Más fórumok szerint az összes HD csatornát érinti.
  5. @lgal Nem akarok technikai részletekbe bonyolódni. 15 Ezer forintos szünetmentes táppal megvédhető a mögötte levő több százezres értékű informatikai és szórakoztatóelektronikai rendszer. A szünetmentes tápegység tönkremegy de a többi ép marad. https://24.hu/tech/2016/07/29/igy-vedheted-meg-otthonodat-a-villamoktol/ Amikor tehetem, kihúzom, de erre nincs minden estben lehetőségem, és nem is mindig szükséges.
  6. @lgal Optika. Több mint egy éve. Egyszer akartam hívni az ügyfélszolgálatot. Közben rájöttem, hogy nem bírja a digitális elosztó, ha rajta megy át a nagy mennyiségű helyi adatforgalmam. Még egy probléma volt, a fekete téglalapok. Amikor megjött a DVR-képes készülék, megszűnt a téglalapozás. Ha gyakoriak az áramszünetek, akkor a szünetmentes táp a megoldás. Egyszerű FSP-ket (Nano 600 és Nano 800 nincs zümmögés és évekig megy) használok. Folyamatos működés. Nem kell mindent újraindítgatni, beállítani. Védelem a túlfeszültségtől, és egy esetleges villámcsapástól. Áramszünet után van ami bekapcsolva marad, ha újra van feszültség. Elsősorban a saját informatikai eszközeimet védem. Ám az is előny, hogy nincs dolgom az ügyfélszolgálattal. Néha nagyon segítőkészek voltak, máskor egyáltalán nem. Optika előtt 1 Mbit volt, gyakori felezős harmadolós SNR lock-okkal. Az IGMP inkább ígéretnek tűnik. Az IPTV nem ment rendesen az IGMP képes Swich mögött. Adnak hozzá egy 10 méteres Cat 5-ös LAN kábelt. Cat 6-os kábellel 20 méterre is lehet. A közvetlenül a digitális elosztóba kapcsolódással egy problémával megint kevesebb. A távirányító duplázása keresésnél a legrosszabb. Művészet beírni a néhány karaktert. Próbáltam programozható távirányítóval, de ugyanúgy dupláz. Tényleg a szoftver lehet az oka. A napokban kapott frissítést a Tatung, de továbbra is dupláz.
  7. @lgal Szünetmentes tápegységekről működnek az informatikai eszközeim. Beleértve a switch-eket, set-top-box-okat és a digitális elosztót is. A Sagemcom egy nagyobb teljesítményűről megy pedig kicsi a fogyasztása. Így viszont hosszabb áramszünetnél is órákig működik a vezetékes telefon (a mobil térerő itt nagyon rossz), és ekkor használom a digitális elosztó saját wifi-jét is. Néhány másodperces és 1 perces áramszünet havonta előfordul. Hosszabb (általában előre tervezett) 6-8 órás ritka évente 2-4 alkalommal. Már nem is emlékszem rá, hogy mikor indítottam újra utoljára az eszközöket. Digitális elosztó Uptime: 27d 01h 07m 17s Valószínűleg ekkor valamit áthelyeztem, vagy a Telekom frissített.
  8. @lgal Ezt azért érdemes lenne átgondolni . . . Milyen problémáid vannak? A távirányító duplázásán és néhány SD adó gyatra minőségén kívül nincs vele gondom. Sokat műholdazok és régóta. Télen minden hóeséskor takarítani kell az antennát, hogy legyen elegendő jel. Sűrű hófelhőnél szintén nincs jel vagy akadozik a vétel. Nyáron viharfelhőnél szintén nincs jel, vagy akadozik a vétel. Nem kell, hogy nálad legyen vihar vagy sűrű hófelhő. Lehet bárhol a jel útjában. Például a feladó állomásnál. Tavasszal és ősszel néhány napig a Nap/műhold együttállásakor szintén nincs jel vagy akadozik a vétel. Ez a jelenség 4-5 napig 5-15 perc kiesést jelent mindkét évszakban. A műholdason kevesebb HD csatorna van. A bitrátákat nem ismerem, kérdezd meg. A 2 HD és 1 SD egyidőben használatát is kérdezd meg. Az IPTV Set-Top-Box készülékeket jóval az optika bekötése után rendeltem külön külön. Szereld magad csomagban kaptam, és az üzembe helyezéssel nem volt probléma. Maga az IPTV is rendben működik lassan fél éve. Az IPTV Set-Top-Box készülékek közvetlenül a digitális elosztóhoz csatlakoznak. A távolabbi is egy 15 méteres Cat 6-os LAN kábellel. A switch-eim elvileg IGMP képesek, de ment jól rajtuk keresztül. Egyszer sikerült kicsesznem vele, amikor a Sagemcom-on keresztül másoltam nagyon sokat. Azóta elkerülöm a digitális elosztót, és rendben működik.
  9. @SpongeBob Nem resetelni kell! Csak kikapcsolni egy rövid időre. A kapcsoló gomb a tápegység bejövő kábele mellett található (elölről nézve a bal oldalon).
  10. @SpongeBob Próbáltad már kikapcsolni és 30-60 másodperccel később visszakapcsolni? Így minden alaphelyzetbe áll, és a legtöbb estben megszűnik a probléma is. Ha ez nem segít, akkor hívd az ügyfélszolgálatot (1414).
  11. @simsonking Leírhatnád pontosabban a helyzetet. Miért nem használtad az 5GHz-es AC-s routert WiFi hozzáférési pontként? Régóta 1000-es interneted van ilyen rossz sebességgel? Nem rég váltottál 1000 Mbitre, de nem cserélték a digitális elosztót? . . .
  12. @simsonking Sagemcom F@st 5655v2-t kellet volna kapnod. Próbáld meg kicseréltetni a digitális elosztót. Rendkívül udvariasan magyarázd el az ügyfélszolgálatnak: Olyan eszközeid vannak, amit csak vezeték nélkül lehet használni. (Még LAN csatlakozó sincs rajta.) Saját eszközöket (hozzáférési pont és jelismétlők) használok WiFi-hez, de az adatforgalmam legalább 95%-a LAN kábeleken megy. +++ Telekomosoktól kérdezem: 2019-ben 2.4-es WiFi 1000 Mbites internethez???
  13. @simsonking Egyszerűen eldöntheted, hogy hol a probléma. Megkérsz egy ismerőst, akinek van LAN csatlakozós laptopja. Azzal mértek sebességet nem WiFi kapcsolattal, hanem vezetékesen (LAN kábellel). Ha azzal jó lesz, akkor sajnos a saját eszközöd alkalmatlan a nagyobb sebességre. Ha ugyanolyan lassú, bejelentheted hibára, és gyorsan kijavítják. Nem érdemes halogatni. (Ha most kimegy egy szakember, azzal fogja kezdeni, hogy a saját eszközével nézi meg a sebességet.)
  14. @simsonking Vezetékesen (LAN kábellel) lenne meg biztosan az ígért sebesség. A vezeték nélküli sebesség sok mindentől függ: - 2.4 vagy 5 GHz - vezeték nélküli mód, pl.: N /AC - antennák mérete / száma - adásteljesítmény - távolság - falak száma, vastagsága, anyaga - szomszédok zavarása (panelház) - saját WiFi eszközök képessége ... A saját WiFi és LAN eszközök képessége is sokat számít. Régebbi asztali gépeim LAN-on sem érik el az 500 Mbit-et. A viszonylag új I7-es laptopon LAN-on megy az 1000/1000 Mbit. A táblagépem és a mobiltelefonom közel 6 éves, 200 illetve 100 Mbitre képesek WiFi-n.
  15. Az előző három képet látni kellene a Telekom és a Da Vinci vezetőinek. 2019-ben a Telekom IPTV-n ennyi jut (jár) a nézőknek akik főleg gyerekek.