SzM

Tag
  • Tartalmak

    14
  • Csatlakozás időpontja

  • Utolsó látogatás

SzM a fórumon

  • Rang
    Tudományos tag
  1. kábelnet

    Üdv! Igazából nem úgy van gondom, hogy nem működik valami. Azzal van gondom, hogy a megemelt sávszélesség nem jelenik meg semmilyen módom az eszközöm "végén". Amíg a 150/5 netem volt, addig ha a feltöltési nem is de a letöltési ki volt maxolva. Mióta 500/2x van, azóta a feltöltés van maxon (24 Mb/s), de a letöltés még csak meg sem közelíti a 100 Mb-et sem. A probléma tehát az, hogy vállalt minimum általában megvan, tehátnem tudok jogosan reklamálni. Az utolsó hibajegyet kettő hete vették fel, akkor találtak egy jelszint csökkenést. Két nap múlvajött az SMS, hogy most már minden OK, megjavították. Örülök, de a sebességek úgyanúgy nem közelítik meg a negyedét sem annak, amit előfizettem. A csatolt képet most készítettem...
  2. kábelnet

    Üdv! Ezeken már túl vagyunk. Az utoljára, mikor élő szerelők jöttek (:) megállapították, hogy a csatlakozó nem jó. Krimpeltek a kábelre egy újat. Azóta is az van. Elosztó nincs, a kábel közvetlenül ide érkezik az utcai elosztóból. Korábban még azt is elfogadtam, hogy a ***** direkt nem enged nagyobb sávszélességet, de azóta még az addigi max. 150 Mb/s-nél is sokkal alacsonyabbakat mérünk...
  3. kábelnet

    Hello! A Kréta a legkisebb probléma. Mobilneten stabilan megy. Pénteken bejelentettem, hogy lassú a netem. Azt mondta az ügyfélszolgálaton az ügyintéző hölgy, hogy alacsony jelszintet mér, ezért látja, tényleg van valami gond. Tegnap jött az sms, hogy a hibát elhárították, indítsam újra a végberendezést, és akkor minden jó lesz. Hát nem lett jó... Továbbra is 20 Mbit/s letöltéseket mérek. A feltöltés jó, 22 körül van... A mostani mérés alapján 30/8 Mbit/s... Pár éve ennek a kvázi szimmetriának örültem is volna... Most viszont idegesít. Az aktuális állapotról egy képet csatoltam, ha segít. Ahogy írtam, igazából működik minden, csak lassan. Ami bosszantó, hogy a garantált sebességet szinte mindig eléri...
  4. Üdv! 2021. február 15-én a nálunk létező legmagasabb internetes csomagra váltottunk. Ez az 500/22 Mbit/s-ot kínálja maximálisan. Előtte az akkor szintén legmagasabb választható díjcsomagunk volt, 150/5 Mbit/s. Természetesen a garantált sebesség jócskán elmarad a maximálistól, ez jelen esetben 15/4 Mbit/s. Amíg a régi díjcsomagra fizettem elő, a speedtest.net sebességtesztjei nagyjából azt mutatták, hogy hozza is az előfizetett sebességet a hálózat. Az új csomagra átállás után viszont a korábbi sebesség jó, ha harmadát teljesíti a rendszer. Ez a mai helyzetben viszont már némi problémát okoz, mert hárman vannak itthon, akik napközben az online oktatásban vesznek részt. Ebből kettő tanul, a harmadik tanít. Igazából nem zavart addig a dolog, amíg nem kezdtek el panaszkodni, hogy meg-megszakad a kapcsolat az adott csoportos oktatást biztosító portállal. Itt nem csak a Kréta hibája van porondon, mert nálunk meglepő módon szinte mindig volt kapcsolat, csak a minősége nem olyan, mint ami elvárható. Az ügyfélszolgálat (online chat) nem tudott érdemi megoldát nyújtani, hiszen a sebesség szinte mindig meghaladja a vállalt minimumot, de így én elgondolkodtam, megéri-e nekem a havi +2000 Ft-ot az alacsonyabb minőségen nyújtott szolgáltatás?! A kábelmodem egy Sagemcom Fast 3686 (MAGYAR_3.97.0). Ha van valakinek ötlete, mit lehet tenni, kérem ossza meg!
  5. sagemcom

    Hello! Közben tegnap este újra megjelent az Esetben az iPhone. Ezután kicsit jobban megnéztem és sikerült megfejtenem rejtélyes behatoló kilétét. Ugyanarra a következtetésre jutottam, mint amit fent írsz. Gyanús volt az IP, amit megjelenített. Mint kiderült a router WAN oldali címét írta ki és még a MAC is stimmelt. Azt viszont végképp nem értem, miért talál ki más és más eszközt a Sagemcom modemnek... Mindegy. A lényeg, hogy nem idegen eszköz van a hálómon... Köszönöm a segítségeteket!!!!
  6. sagemcom

    Egy újabb észlelés. Már a harmadik eset, hogy idegen készülékeket jelez az Eset Smart Security a wifi-n. Most éppen egy iOS rendszerű telefont. Nem az alapértelmezett jelszavakat használom. Az SSID mindkét sávon rejtett. Jó, tudom, hogy ez nem jelent semmit, de mégis hogy a bánatba kerülnek ide? Már volt itt HomTom és Blaupunkt gyártmányú készülék is. Van egy nyilvános része a hálónak, ahol be lehet jönni jelszó nélkül? De akkor az én készülékeimhez miért kér?? Egyszerűen értetlenül állok a dolog előtt...
  7. sagemcom

    Erre nem tudok mit mondani... Gondolom, akkor azt is látod, ki a hálózat gazdája... Náluk a környéken mindenhol panaszkodnak a feltöltésre. Ezt gondolom nem igazán tudjátok befolyásolni. Van így értelme folyamatosan reklamálni a feltöltés eltűnése miatt?
  8. sagemcom

    Utoljára a szoftot próbáltam, de akkor semmi nem változott. Most így néz ki a feltöltés. Pár hete a kábelhálózat gazdái voltak itt, mert éppen volt egy hibabejelentésem emiatt, akkor még egy csillapító tagot is beraktak a modem elé, mert akkora volt a jelszint állítólag, hogy az okozhatta a feltöltés eltűnését. Ma este pl egész jó a sebesség...
  9. sagemcom

    Üdv! Nálam is egy ilyen eszköz van a koax végén. Az a problémám vele, hogy kb. 2-3 hetente eltűnik a feltöltési sebességem, és olyankor semmi más nem segít, csak a reset. Persze nem okozna problémát, ha az alapbeállításokat használnám, de így állandóan lehet a dolgaimat újra beállítgatni. Tudom, hogy lehet menteni a beállításokat és visszatölteni, de szeretem látni, mit is csinálok. A készülék adatai a csatolt képen vannak. Kérem, valaki mondjon valami jó ötletet mit kéne csinálni, hogy ne kelljen állandóan resetelni! Köszönöm!
  10. Vicces a rendszer... Ma, azaz 12-én kaptam értesítést, hogy reagáltatok a kérdésemre... Roli82: A javaslatod egy részét a cég már megoldotta. Az összes eszközömet kicserélte, miután egy analóg-digitális átállást kértem a vonalas telefonomon. Új azonosítót mondjuk nem kaptam. Igaz, a szolgáltatások helyreállítása is több mint egy hétbe telt. Anonymus: Ezt én értem. De mi van akkor, ha nem képesek átrakni ennek ellenére az újba? Ugyanis 02. 18-án már megindították a migrációt! Akárhogy is számolom, már második hónap lesz lassan... Állítólag a folyamat maximum egy hét.
  11. Üdv! Kicsit kezd elegem lenni... Régi számlázási rendszerben vagyok (pontosabban a feleségem, mert ő az előfizető) és gyakorlatilag 2015 májusa óta semmit nem tudok "elintézni"! Valaki tud valami segítséget nyújtani?! Köszönöm előre is!