Xantor

Panasztétel, további problémák

Kérdés

Tisztelt fórumozók!

Jelenlegi előfizetéseink, törlesztőrészlet:

- Vezetékes telefon, alap díjcsomaggal

- IPTV Családi+HD csomag

- NetMánia XXL

- Havi törlesztőrészlet egy laptopra

 

Az egyre hosszabbra nyúló gondom oka a következő: A legutóbbi számla 11.08-án érkezett (számla kelte: 10.31.), melyben jött a szeptember hónapi időszak otthoni szolgáltatások számlája 11.16-ai teljesíthetőséggel (ezzel ugye eddig semmi probléma), plusz a levélben érkezett az október havi részletfizetés 10.31-ei beérkezési határidővel (itt kezdődnek a problémák, s érdemes megkülönböztetni a befizetési- és beérkezési határidőt).

Már aznap hívtam az ügyfélszolgálatot, hogy elmondjam problémáimat, s megoldásra juthassunk.

3 gond merült fel bennem:

1.: A számla kelte 10.31. és a benne szereplő részletfizetés beérkezési határideje is 10.31. A rám kötelezhető módokkal esélyem sem volt befizetni a részletet.

2.: Ha már esélyem sem volt a rám kötelezhető módon befizetni a részletet úgy, hogy a számla kiállítása időpontjában már tudta a "rendszer", hogy ez nem valósulhat meg, akkor úgy gondoltam, hogy az ilyen esetekre van valamilyen új lehetőségem (akár egy meghosszabbított határidővel) befizetni azt.

3.: Az otthoni szolgáltatások számláján már ez az október havi részletfizetési számla megjelent lejárt számlatartozásként, úgy, hogy egyezik a beérkezési határidő és a számla kelte és esélyem sem volt ugye befizetni azt.

 

Az ügyintéző az első problémámat megerősítette, a rendszer szerint is egyeztek az időpontok, valóban nem tudhattam befizetni azt.


A második problémámra nem tudott semmilyen kielégítő választ adni, folyamatosan csak azt hallottam, hogy minél előbb fizessem be. De nem tudta megmondani, hogy a "minél előbb" alatt mit értett, s nem tudta megmondani, hogy mikor érkezhet egy ilyen számla esetében jogosan felszólítás vagy mikor számíthatunk bármilyen szankcióra (csak azt hajtogatta, hogy minél előbb, különben egyösszegben fogják kiszámlázni például a részletfizetés egészét, s ha akár másnap befizetjük a részletfizetést, akkor is számíthatunk felszólításra, valamilyen plusz összeg befizetésére, persze az összes tényező figyelembe vételével nem jogosan).

 

A harmadik problémámat úgy gondolom, hogy nem is értette meg. Azt vázoltam fel, hogy nem jogos kiállítani 31-én egy olyan számláról, hogy lejárt számlatartozás, amiről valójában 31-én beérkezhet a befizetés (például ha online időben észreveszem ezeket a problémákat és 31-én átfut az online befizetés, de az online befizetésre nem vagyunk kötelezettek, ez csak egy plusz lehetőség).

 

Mivel az ügyintéző nem tudott az összes problémámra választ/megoldást adni, nem kért időt azok megválaszolására vagy nem kapcsolt egy olyan ügyintézőhöz, aki akár többet tudott volna segíteni, ezért már nála panaszt tettem, hogy ha esetleg bármilyen további probléma (szankció, részletfizetés egyösszegű kifizetése, stb.) merül fel, akkor lehessen tovább vinni az ügyet, illetve hogy választ kaphassak problémáimra (milyen lehetőségeim vannak/lehetnek ilyen esetekben, a rendszerben javítottak-e, hogy többször ne fordulhasson elő, stb.). Az ügyintéző első körben csak az első problémámmal akarta "letudni" a panaszomat, pedig előtte jeleztem, hogy mindhárom gondot fogalmazza meg benne, de végül mielőtt majdnem elköszönt tőlem, figyelmeztettem, hogy csak az elsőt írta le, ezért az után elviekben hozzá írta a többit is miután újra elmondtam azokat.

 

Ma érkezett a válasz a panasztételre, mely lényegi részeit idézem:

 

,,Társaságunkhoz 2016. november 8-án érkezett megkeresésével kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk.

Bejelentésében jelezte, hogy a havi számla és a készülék részlet számla befizetési határideje azonos napra esett, azonban a számlán lejárt tatozásként szerepelt a részlet összege.

Nyilvántartásunk szerint az augusztus havi díjakat tartalmazó számla befizetési határideje 2016. szeptember 30-a volt, azonos napon volt esedékes a részlet számla befizetési is.

A számlák szeptember 27-én térültek.

Tájékoztatjuk, hogy a készülék számlák befizetési határideje minden hónap 30-a. (február hónap kivételével). A havi számlák esedékessége azonban változó.

A következő részlet számla esedékessége 2016. október 30-a volt, azonban nem térült. A szeptember havi díjakat tartalmazó számla befizetési határideje 2016. november 16-a.

Fizetési felszólító levelet nem küldtünk.

Bízunk benne, hogy tájékoztatásunkkal segítségére lehettünk."

 

Igen, majdnem ezt jeleztem, de annak tudatában, hogy a részletfizetésről szóló számla 11.08-án érkezett, miközben 10.31-én érkezhetett be annak összege. A készüléknek nem befizetési határideje, hanem beérkezési határideje van ebben az esetben, s tulajdonképpen választ nem kaptam semmire ezzel kapcsolatban, továbbá a problémám esetében teljesen irreleváns, hogy mi történt az előző hónapban, s milyen határidők vannak megszabva, hisz én ezek tudatában vállaltam korábban is a szolgáltatásokat. Egyedül csak azt tudtam meg, hogy fizetési felszólító levelet nem kapok emiatt.

 

Volt/van lehetőségük a hívásom visszahallgatására, a panaszlevelem tanulmányozására, s mégsem kaptam megnyugtató választ arra, hogy a rendszerben az efféle problémák javításra kerülnek, az érintett problémákkal kapcsolatban álló személyek (legyen az tervező, programozó, a rendszer karbantartója, bárki más) felé eljut ez az ügy, s igyekeznek orvosolni ezt. Nem tudom, hogy az ügyintéző hagyhat-e így az ügyfél felé megválaszolatlan kérdéseket, s igyekeznek-e javítani ezen. Továbbá úgy gondolom, hogy jogilag sem állja meg a helyét bizonyos esetekben a fentebb történtek néhány pontja.

 

Szeretném a segítségeteket kérni, hogy hol tudom a telefonos panasztételemmel, a beszélgetés rögzítésével és a panaszra érkezett válasszal tovább vinni ezt, hol tehetek panaszt a válaszlevéllel szemben?

Továbbá várok minden számomra hasznos, engem érinthető információt!

Köszönöm, ha elolvastad problémámat, s előre is külön köszönet a válaszokért, segítségért!

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

3 válasz erre a kérdésre

Sajnos azt kell mondanom, hogy az ilyen, és ehhez hasonló panaszok bizonyítják az ügyfélszolgálati folyamatok átszervezésének hátrányait az ügyfélre nézve. Tavalyig ugyanis létezett egy számlareklamációs csoport, ahova a mostani konkrét reklamációddal telefonon fordulhattál volna, itt szakavatott, a számlázás minden kérdésében felkészült ügyintézők voltak.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Többszöri téves túlszámlázás illetve már befizetett számlák után sem sikerült a befizetett összeget könyvelni. Miközben kaptam egy levelet a Telekomtól (azok után, hogy mintegy másfél órás munkával és az összes bizonylattal felszerelkezve egy T-Pontba voltam kénytelen személyesen elintézni, hogy elismerjék, nem tartozom), amelyben értesíttek, hogy nem tartozom, illetve összes tartozásom 112 (!) forint. Ezek után nov. 25-én pénteken, mikor hívást akartam kezdeményezni, egy bársonyos női hang közölte, hogy le vannak tiltva a kimenő szolgáltatások...miután kihevertem az agyvérzést, nyitottam egy kommunikációs csatornát egy ügyfélszolgálati ügyintézővel, aki, (egy férfihang) Zoli Megatudós ügyintézőjéhez hasonlóan, még a problémát sem volt képes megérteni, azt bizonygatta, hogy én tévedek. Nem jutottunk sehová. Elintéztem a bevásárlást, másodszor is nekifutottam, ismét egy férfihang, szintén nem intézett el semmit, de: legalább tudta, hogy át kell kapcsolnia a késői számlabehajtási ügyintézőhöz. És akkor végre (de. 12 - este 17-ig kb) CSODA TÖRTÉNT!! SZINYOVA PIROSKA, álljon itt csupa nagybetűvel, ez a géniusz, két másodperc alatt felfogta és megoldotta a problémát, a telefonokat (mert nem csak az enyémet kapcsolták ki, hanem az előfizetéshez tartozó másik két készüléket is) perceken belül visszakapcsolták, természetesen díjmentesen...

Most kicsit félve várom, hogy mikor támad megint oly ötlete a Telekomnak, hogy nem fizettem (miközben fiókom van és az  ott megjelenő számlát kártyával fizetem, tévedés tehát elvileg kizárva), és kapcsolnak ki megint, minden előzetes figyelmeztetés nélkül...ez, elvtársak, nem Európa, hanem a legsötétebb Balkán. Amely, mint Metternich herceg mondotta, a Graben mögött kezdődik...igaza volt. A szolgáltatás méregdrága, de legalább nem is működik...innen szép nyerni!

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hívd fel a 06 1 2659910 számot, ott vannak olyan ügyintézők, akik alaposan értenek a számlareklamációs esetekhez. Naponta 8 és 16 óra között elérhetők.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy fiókot vagy jelentkezz be a kommenteléshez

Ahhoz, hogy kommentelhess, tagnak kell lenned.

Fiók létrehozása

Hozz létre a közösségünkben egy új fiókot. Igazán egyszerű!


Új fiók regisztrálása

Bejelentkezés

Már van fiókod? Jelentkezz be itt!


Bejelentkezés most