Lyyndaa

Internet szakadozás

Kérdés

Sziasztok!Előre is elnézést, hosszú lesz a probléma, de ez már kb 8 éve húzódó dolog.  Szeretnék tanácsot kérni a következő problémára. A kezdetektől a t- home-nál van az internet+tv+telefon szolgáltatásunk. A szereld magad csomaggal kezdődött. A modemhez saját routert csatlakoztattunk. egy idő után folyamatossá vált az internet szakadozás. Szokásos hibaelhárítás történt (újraindítás, kábel kihúzás) majd szinte minden alkalommal hibabejelentést kellett tennünk és csak központilag tudták megoldani a problémát vagy kijött egy szerelő méregetett, beállított vmit és ismét néhány napig jó lett majd újrakezdődött . Volt már azóta többször router csere (így már 5 routerünk halmozódott fel) modem csere. Most legutóbb olyan modemet kaptunk ami egyben router is. Nagy fehér sok lámpával. Igen laikus vagyok nem szakértő. Ellenben szakértő szerelte be.... A hiba továbbra is fennáll. kb 2 naponta elmegy az internet általában a lámpák úgy világítanak ahogy kell néha viszont a DSL lámpa kialszik, időnként a laptopon a wifi kijelez egy sárga felkiáltó jelet de nem mindig. Megy az újraindítás, kábel kihúzás de nagyon gyakran kell még most is telefonálni hibabejelentés miatt. Létezik erre vmi megoldás? Kezd már nagyon idegesítő lenni.

Köszönöm előre is.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

10 válasz erre a kérdésre

@Lyyndaa &, @Farao

Sajnos lehet, önmagában a VDSL2 technológiára váltás (amennyiben a területen lehetőség van rá egyáltltalán) nem oldaná meg ezt a problémát, amennyiben ez nem jár együtt egy közelebbi VDSL2  képes központra kapcsolással. Ha a házon belüli vezetékezés a lehető legújabb, akkor a képen látható rossz eredmények mind a törzskábelen keletkeznek, vagy azért mert a szakasz hosszú, vagy valami beázás szigetelési probléma van vagy esetleg mindkét tényező egyszerre van jelen..( Mikor az én vonalam is szakadozott, éppen ezért hivattam ki a "földkábeles" csoportot, akik tevékenységét volt szerencsém végignézni. Megállapították, hogy "többszörösen szigetelt földes és léges szakaszon  vagyok rajta. Nálunk végül a lakás újrakábelezése oldotta meg a szakadozási gondot).

Ennek ellenére azt mondom, hogy érdemes kérni egy technológia váltást. A VDSL2 hosszabb szakaszon is jól teljesíthet, annak ellenére, hogy többlet sávszélességet nem fog nyújtani. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
1 órája, Lyyndaa írta:

A kábelek a sok szakadás miatt ki lettek cserélve. Ez a technológia váltást hogy tudom elintézni a t-homnál? Egyébként nagyon szépen köszönöm a segítséget. 

Egyszerűen csak felhívod és megpróbálod meggyőzni az ügyintézőt hogy át kéne állítani, mert nagyobb sebességet és stabilabb internetet szeretnél. Ha szerencséd van kapcsol egy illetékest, ha nincs próbáld meggyőzni róla hogy vegye fel hibára, és a kiérkező szerelőnél is lehet próbálkozni.

Nem biztos hogy összejön, amikor nálam volt baj, leráztak azzal hogy ADSL2plus-on stabilabb, így nem érné meg átállítani.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

A kábelek a sok szakadás miatt ki lettek cserélve. Ez a technológia váltást hogy tudom elintézni a t-homnál? Egyébként nagyon szépen köszönöm a segítséget. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Szia @Lyyndaa

Sajnos ezek a vonali adatok nem túl bíztatóak. Magas csillapítási értékeid vannak, ami azt jelenti, hogy a DSL központig nagyon  sok zavaró tényező van, ami az elérhető sávszélesség rovására megy. Sajnos interleave és CRC hibákat  nem mutatja az eszköz, amiből még több infó lenne leszűrhető. Van egy SNR Lock is a vonaladon, ami arra utal, hogy sokszor megszakadhatott a DSL szinkron, ezért a rendszer a stabilitás érdekében  tovább csökkentette a sávszélességet. A képen látható, hogy már több mint 3 napja  nem történt szinkron vesztés, ami jó, hír, mert valószínűleg ezen a sebességen már elég stabil a dolog, nem fog szakadni gyakran. 

Ha szakadozást tapasztalsz, akkor figyeld ennek a számlálónak az értékét. Ha ez nullázódik ("újraindul"), akkor biztos lehetsz benne, hogy szinkron  szakadásról van szó, ha nem, akkor más váltotta ki a szakadást, ebben az esetben nem DSL vonali a probléma. 

Milyen régiek és milyen hosszúságú a lakásban a kábelezés? Ha hosszú és régi, akkor mindenféleképpen javasolt a cseréje és a rövidítése. Ezzel talán valamit lehetne javítani a  vonalon, de igazi megoldást egy közelebbi DSL központ és a  VDSL2 technológia jelentene a jelenlegi ADSL2plus helyett. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@Lyyndaa

Az User Manuáljában megtaláltam mi kéne. Sajnos nem mutat mindent a felület így sem.

IMG_20170829_221633_169.jpg

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: btz

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Sajnos nem találtam meg ezeket a beállításokat.  Ha tudnál pontosabbat hol keressem az jó lenne. Egyébként huewei ha35-11 típusú a HGW.

Köszi

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Üdv @Lyyndaa

Nem teljesen erre gondoltam.  Kell lenni valahol, egy olyan menünek is, ami a vonal csillapítási értékeit, SNR margin, Actual rate, Max rate értékeket mutatja.

Konkrétan milyen típusú HGW?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Üdv @Lyyndaa

User Manual leírása alapján lépj be a HGW-be ("nagy fehér modemrouter sok lámpával") és a DSL infókat töltsd fel ide a fórumra!

Előre is köszönjük!

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy fiókot vagy jelentkezz be a kommenteléshez

Ahhoz, hogy kommentelhess, tagnak kell lenned.

Fiók létrehozása

Hozz létre a közösségünkben egy új fiókot. Igazán egyszerű!


Új fiók regisztrálása

Bejelentkezés

Már van fiókod? Jelentkezz be itt!


Bejelentkezés most