Johnny_22

Port forwarding nem működik

Kérdés

Sziasztok!

A következő problémám lenne: Van egy Sagemcom modemem amit kaptam, illetvet van mögötte egy saját router, egy öregecske TP-Link. Portot szeretnék nyitni, hogy külső hálózatból be tudjak ssh-zni az otthoni szerveremre. Próbáltam a standard 22-es portot, majd elkezdtem egyre feljebbi tartományokban kísérletezni, de nem jön létre a kapcsolat (ssh debugból is csak annyi látszik, hogy hangel a connecting-nél) Esetleg az lehet a baj, hogy a port forwardingot a Sagemcom-on is meg kell csinálni? (Egy korábbi portnyitás működött egy másik szerviz számára, amit csak a TP-Linken állítottam be). Ha nem, akkor milyen irányban próbálkozzak?

A válaszokat előe is köszönöm.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

10 válasz erre a kérdésre

Sziasztok!

Köszönöm a tippeket, azt hiszem megvilágosodtam: Mindkét routerben bekonfiguráltam a DDNS-t, és a blackout után olyan sorrendben tértek magukhoz, hogy a belső router IP címe került regisztrálásra...(192.168.0.12).  Mivel csak kulcsos autentikáció van engedélyezve, kizárólag a telefonomról próbálkoztam juiceSSH-val...most megpingettem a céges gépről és akkor láttam, hogy hoppá van...

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hátha segít, próbáld ki ezt az oldalt: http://www.whatsmyip.org/port-scanner/

Fontos, hogy az oldal csak akkor ad jó eredményt, ha otthon a routered mögött lévő valamelyik gépről használod. Ugye mivel NAT-olsz ezért mindegy melyik otthoni gépeden használod ezt a weboldalt. A lényeg, hogy a weboldal port scannelni fogja az általad megadott portot és ha jól van minden beállítva, akkor zöld színnel ezt jelezni fogja. Ha sárga, akkor a port nem érhető el időtúllépés miatt, ha szürke, akkor tűzfalazva van az adott port és erről icmp csomagot dob vissza a tűzfal.

A használata, a Custom Port Test -> Port number-hez írj be mondjuk 22-öt (ssh) és így megpróbálja scannelni a 22-es portod. Ha jól van beállítva a NAT, akkor eljutnak a csomagok a belső router wan portjához vagy az egyik gépedhez, a NAT beállításoktól függően.

Az eredmény alapján már talán könnyebb arra következtetni, hogy hol lehet a probléma.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Naah! Kezdjük a közepén. Milyen Sage ez? Ha megoldható nem lenne jobb neked is egy modem mod?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
10 perce, oddman írta:

Nem lehet, hogy a külső  (46.x.x.x) IP címed megváltozott?

Amúgy én a helyedben a tp-link van oldali lábát (192.168.0.100) dmz-be raknám. Ezt a Sagem modemben tudod beállítani. Így nem kell minden port átirányítást (DNAT) 2x beállítani, elég lesz csak a tp-link routerben.

Igen megváltozott, de no-ip-t használok, hostnév alapján meg is találom, port szkennerrel rá is néztem, és nyitva van a port...Az összes config/IP kiosztás a LAN-on pedig változatlan, szóval kicsit tanácstalan vagyok :/

 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Én még egy fix ip-t is foglalnék a Sagemben. 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: anonymus

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Nem lehet, hogy a külső  (46.x.x.x) IP címed megváltozott?

Amúgy én a helyedben a tp-link van oldali lábát (192.168.0.100) dmz-be raknám. Ezt a Sagem modemben tudod beállítani. Így nem kell minden port átirányítást (DNAT) 2x beállítani, elég lesz csak a tp-link routerben.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: oddman

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Sziasztok!

 

Újabb problémám akadt: A múlt héten volt egy áramszünet, és miután minden visszaállt a megfelelő állapotba, kívülről megintcsak nem tudok csatlakozni. Nem törlődtek a szabályok a routerekből, ugyanazok az IP címek stb. Valakinek van esetleg ötlete?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@Johnny_22

"az Y portra"

Azt inkább úgy mondják, hogy  WAN port. WAN láb stb. 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: btz

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Köszönöm a választ, segített!

Kis kiegészítés a hasonló problémával küzdőknek: A sagemcomon, illetve a "saját" routeren is meg kell csinálni a port forwardingot. A saját példámon keresztül:

Sagemcom : külső IP (ISP-től kapott) <valami>, belső IP 192.168.0.1,

TP-LINK: külső IP 192.168.0.100, belső IP 192.168.1.1 ( a hálózaton lévő eszközök tőle kapják az IP-t, a 192.168.1.X tartományban)

Kívülről elérendő szerver: 192.168.1.200

Metódus:

1. Sagemcom-on port forward: A kívülről az Y portra érkező kérést a TP-LINK külső IP-jére forwardolni (192.168.0.100)

2. TP-LINK-en az Y portra érkező kérést a szerver IP-jére továbbítani: 192.168.1.200

 

Ennyi, remélem másoknak is hasznos lesz.

 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Sagemcomon is vagy portot nyitsz vagy dmz-be rakod. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy fiókot vagy jelentkezz be a kommenteléshez

Ahhoz, hogy kommentelhess, tagnak kell lenned.

Fiók létrehozása

Hozz létre a közösségünkben egy új fiókot. Igazán egyszerű!


Új fiók regisztrálása

Bejelentkezés

Már van fiókod? Jelentkezz be itt!


Bejelentkezés most